[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:41

lifaya schreef:
Hoge resolutie moet je niet zo goedkoop weggeven... zou er toch wel ongeveer 7,50 voor vragen per foto. In elk geval voor nu. Quo foto’s zelf vind ik wel dat je nog een hoop ervaring moet opdoen en kan niet echt een prijs geven. Ze stralen nog weinig “gevoel” uit als je mij begrijpt :o


Oké bedankt!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:07

murphypower schreef:
MarlindeRooz schreef:
murphypower, mooie foto met die vogel! Verder zou ik eerst nog blijven oefenen!


Ik ga van de week mijn foto's posten, maar hierbij alvast een taxatie! :D


Vogel? :=

Op 08-07-18 10:36

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 13:06

murphypower schreef:
MarlindeRooz schreef:

Vogel? :=

Op 08-07-18 10:36


Oh oké dan ga ik even kijken welke dat ookal weer was

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:44

Bij dezen mijn foto's, ander logo is onderweg maar dat duurt met lang. :+

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding


4.
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:53

MarlindeRooz schreef:
Bij dezen mijn foto's, ander logo is onderweg maar dat duurt met lang. :+

1.
[ Afbeelding ]

2.
[ Afbeelding ]

3.
[ Afbeelding ]


4.
[ Afbeelding ]


Oeh ik vind jou foto’s erg leuk! Ik hou even 10 foto’s op klein formaat aan en daarvoor zou ik €40/€50 geven! Ik vind alleen dat je misschien nog iets meer een eigen stijl kunt creëeren!

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:56

Ik ben ook wel benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meest recente foto's.
Allemaal winter foto's

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 00:20

:D :D :D

Citaat:
Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld. :)

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 06:21

MarlindeRooz schreef:
:D :D :D

Citaat:
Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld. :)

Heel leuk dit, had netjes voor mijn bericht de vorige 3 beoordeeld maar dat berichtje is helaas nergens te vinden, maar vind dit gelijk wel een beetje... -O-

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:18

@MarlindeRooz Ik vind jouw foto’s echt best professioneel, voor 10 foto’s zou ik wel richting de €60 willen betalen!
@mls_w Ook hele mooie foto’s, ik zou richting de €50 willen betalen voor 10 foto’s :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:42

mls_w schreef:
Heel leuk dit, had netjes voor mijn bericht de vorige 3 beoordeeld maar dat berichtje is helaas nergens te vinden, maar vind dit gelijk wel een beetje... -O-

Ik had er nog blije smileys bijgezet... Maar bedoel het meer van dan ga je meer reacties krijgen dan wanneer je alleen je foto's post. :)

Maar ik zou denk ik voor deze foto's 30 betalen.

murphypower schreef:
Oeh ik vind jou foto’s erg leuk! Ik hou even 10 foto’s op klein formaat aan en daarvoor zou ik €40/€50 geven! Ik vind alleen dat je misschien nog iets meer een eigen stijl kunt creëeren!

Dankje! Ik ben ook heel erg bezig met een eigen stijl en leer elke keer meer over wat ik mooi vind en wat photoshop kan. Nu Lightroom nog ontdekken. Maar dat vind mijn laptop niet zo heel leuk haha.



Isabel schreef:
@MarlindeRooz Ik vind jouw foto’s echt best professioneel, voor 10 foto’s zou ik wel richting de €60 willen betalen!
@mls_w Ook hele mooie foto’s, ik zou richting de €50 willen betalen voor 10 foto’s :)

Dankje! Ik fotografeer nog maar heel kort dus ik vraag er niks voor, vind het wel leuk om te horen! :D

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:57

Ik kom me hier ook eens melden :j

Ik heb laatste een kleine 'fotoshoot' gehouden, gewoon wat simpele weidefoto's, maar wel wat nabewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Ik vroeg €2,50 per foto. Ik dacht, laat ik de prijs maar laag houden, het is voor mij immers vooral hobby.
Maar de opdrachtgeefster vond dat toch te veel geld.

Nu ben ik echt totaal niet bekend in de paardenfotografie, en vraag ik me af of de prijzen echt zo laag liggen.

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:23

8nnemiek schreef:
Ik kom me hier ook eens melden :j

Ik heb laatste een kleine 'fotoshoot' gehouden, gewoon wat simpele weidefoto's, maar wel wat nabewerkt.
[ [url=m/21t6FL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uYvC96.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vroeg €2,50 per foto. Ik dacht, laat ik de prijs maar laag houden, het is voor mij immers vooral hobby.
Maar de opdrachtgeefster vond dat toch te veel geld.

Nu ben ik echt totaal niet bekend in de paardenfotografie, en vraag ik me af of de prijzen echt zo laag liggen.

Als ik zo voor stalgenoten wat foto’s maak vraag ik ook 2,50 per foto. Ik vind dat echt geen gek bedrag, krijg meestal ook wel wat meer toegestopt.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:27

Jij mag je prijs zelf bepalen, als zij 2,50 teveel vind neemt ze de foto’s toch lekker niet??

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:40

@MarlindeRooz: Hele mooie foto's, ik vind vooral de laatste qua kleuren heel mooi :D Ik zou ze denk ik ook rond de €50,- inschatten!

@mls_w: De foto's zijn niet helemaal scherp, maar het zou kunnen dat dit door de Bokt upload is gekomen. Het zijn mooie foto's, maar ik denk dat je nog wel wat winst kunt behalen in de nabewerking. Ik zou ze zelf inschatten op €30,-.

@8nnemiek: Mooie foto's en fijne kleuren, ze kijken fijn weg vind ik. Wel lastig om zulke "weidekiekjes" te beoordelen, maar als je deze stijl kan doorzetten naar iets 'professionelere' foto's, dan denk ik dat je toch wel rond de €40,- kan vragen! :)

Nou, dan ben ik ook wel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden. Ik fotografeer al wel langer wat hobbymatig, maar heb laatst de knoop doorgehakt dat ik er toch wat serieuzer mee aan de slag wil gaan. Ik heb nu een aantal paarden gratis op de foto gezet, zodat ik portfolio op kan bouwen. "Probleem" hierbij is echter wel dat er dan vaak wat minder moeite wordt gedaan en dat het vaak gewoon op de stal is waar het paard staat. Dat zorgt dus wel eens voor lastig foto's maken wat betreft achtergrond enzo. Maar dat geeft niks, ik blijf lekker oefenen en ga ook eens wat fotomeetings meepakken denk ik! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard is de kwaliteit door de Bokt upload helaas wat achteruit gegaan.

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:48

@NadjaNadja Ik vind vooral de eerste foto heel mooi! Ik vind verder je foto’s qua kwaliteit en nabewerking enzo wel prima, maar ik mis wel het wow-gevoel. Misschien kun je trouwens de ogen van de paarden wat meer oplichten? Dat helpt vaak al wel!
Edit: rond de 30-40 euro zou ik wel over hebben voor 10 foto’s.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:55

Isabel schreef:
@NadjaNadja Ik vind vooral de eerste foto heel mooi! Ik vind verder je foto’s qua kwaliteit en nabewerking enzo wel prima, maar ik mis wel het wow-gevoel. Misschien kun je trouwens de ogen van de paarden wat meer oplichten? Dat helpt vaak al wel!
Edit: rond de 30-40 euro zou ik wel over hebben voor 10 foto’s.


Dat gevoel mis ik zelf ook nog heel erg, dus daar ben ik nog een beetje naar op zoek :P Sowieso wil ik nog veel meer m'n eigen stijl ontwikkelen. Bedankt voor je taxatie! :D

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:58

Even een uitgebreid vraagstuk waar ik zelf niet helemaal uit kom...

Ik werk bij een tankstation en smeer daar broodjes en dergelijke. Nu heb ik pas 3 foto's gemaakt voor de instagram van dit bedrijf en even snel op mijn telefoon bewerkt. 20 minuten werk in totaal tijdens mijn dienst. Zij waren zo blij met deze foto's dat ze nu gevraagd hebben aan mij of ik ook op de andere locaties foto's wil maken voor instagram. Dit zal aanstaande maandag plaatsvinden. We gaan het hele land door tot Leeuwarden aan toe en ik rij mee met de contactpersoon. Volgens de planning ben ik ongeveer van 6.30 uur tot 17.30 uur weg van huis. We gaan naar 4 verschillende locaties. Per locatie staat een uur fotograferen. (ik verwacht wel minder lang bezig te zijn) Volgens mij worden er ongeveer 4 foto's per locatie verwacht. Ik verdien 8.20 per uur en ook voor deze opdracht worden deze uren geteld + bewerken (hoop ik) Wat dus eigenlijk ontzettend weinig is om te verdienen per uur als fotograaf. Dus als het ware verleen ik ze een gunst. Nu heb ik gisteren gebeld met de contactpersoon en in dat gesprek vertelde hij dat hij mij een mail ging sturen met de planning en een aantal voorwaarden waaronder dit:

Ten laatste, zou ik je een bevestiging willen vragen om de rechten van de foto’s om niet te verkrijgen. (Dat wil zeggen, gratis.) Je uren worden uiteraard vergoedt.
Je zult in alle door jou gemaakte posts getagged worden

Ze willen dus rechtenvrije foto's... Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met school ook overlegd en die vinden dit ook niet de bedoeling. Een eventuele oplossing vind ik het leveren van kleine formaten alleen geschikt voor instagram en Facebook. en niet rechtenvrij dus.

Wat vinden jullie hiervan of hebben jullie weleens iets soortgelijks meegemaakt? En wat is de prijs van een rechtenvrije foto? En wat kan ik terugsturen naar de contactpersoon?

Alvast bedankt

Edit: Voor nu heb ik deze mail opgesteld, nog niet verstuurd. Zal dit correct genoeg zijn denken jullie?

Citaat:
Hallo,

Als eerste vind ik het erg tof dat je mij gekozen hebt voor deze opdracht. Wel was ik erg verbaasd over de vraag om rechtenvrije foto’s.

Na met school overlegd te hebben heb ik besloten dat ik niet akkoord ga met het rechtenvrij gebruik van de foto’s.
Wat ik wel kan aanbieden is de foto’s op klein formaat voor Instagram geschikt maken en dan mogen de foto’s gebruikt worden voor Instagram en eventueel voor Facebook. Voor andere doeleinden mogen en kunnen de foto’s niet gebruikt worden.

Als .... er niet mee akkoord gaat dan kan ik maandag helaas niet mee.

Alvast bedankt en ik hoop op begrip hiervoor

Met vriendelijke groet,
mijn naam

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:57

Ik vind je aanbod redelijk. Foto’s mogen ze voor betalen haha. Wat is hun antwoord?

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:07

MarlindeRooz schreef:
Ik vind je aanbod redelijk. Foto’s mogen ze voor betalen haha. Wat is hun antwoord?



De contactpersoon heeft geen akkoord gehad van het bedrijf... dus het gaat niet door. Wel vond ie het goed van mij dat ik opkwam voor mezelf en andere eisen stelde.

Wel bizar dat het bedrijf op deze manier de rechten van de foto's in handen probeert te krijgen...

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:16

@ 8nnemiek: 2,50 per foto is heel weinig! Maar ook heel redelijk voor je eerste shoots. Altijd lastig als mensen moeilijk gaan doen over geld... maar vooral goed voor jezelf opkomen ;)

@ Gerdjee: Ik vind het belachelijk dat ze er uiteindelijk niet mee akkoord gaan... Maar heel goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen. Soms is het zo 'makkelijk' om dan maar gewoon ja te zeggen.

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:19

GreenRider schreef:
@ Gerdjee: Ik vind het belachelijk dat ze er uiteindelijk niet mee akkoord gaan... Maar heel goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen. Soms is het zo 'makkelijk' om dan maar gewoon ja te zeggen.



Ik had ook eigenlijk niet van mezelf verwacht dat ik er zo tegenin zou gaan en had wel verwacht dat het doorging, maar ben nu wel blij eigenlijk dat het niet doorgaat. Ook fijn dat jullie er het zelfde in staan!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:40

Pagina 107

Joy_Mennings: Wauw je foto’s van mensen zijn echt onwijs gaaf! Je dierenfoto’s daar en tegen vind ik nog heel erg gewoontjes… Voor je mensenfoto’s zou ik 90 euro vragen en je dieren foto’s 45 euro

Evelien_vp: Helaas kan ik nog maar 3 foto’s zien, maar die zijn echt prachtig! 150 euro

Kate_91: Ik heb je al eerder getaxeerd op 50 euro

Pagina 108

Brenda_85: Je foto van het koppel vind ik niet helemaal super… maar je dieren foto’s zijn magisch! Voor mensen taxeer ik je op 40 en dieren op 90 euro

Horserider22: Mooie foto’s! Die van het hondjes zijn erg tof. 60 euro

Mxren: Wauw wat een platen! Prachtige eigen stijl en ieder een mooi uniek beeld. 130 euro

Louiisaa: Ben er niet helemaal weg van.. Studio fotografie, heel knap maar ik mis nog een hoop! Vind de beelden een beetje cliche… 50 euro. Je buiten foto’s vind ik al wel beter! Maar het is nog niet alles… 50 euro

Janinevv: Heel mooi! Ik zie zeker potentie! Je hebt hele leuke ideeën en ik zie dat je het in je hebt om verder te komen als ik zo naar deze beelden kijk! 60 euro

Murphypower: Je logo is erg goed gelukt! Nu nog wat verder ontwikkelen in de fotografie. Je bent al goed op weg! De foto van het oog vind ik ontzettend goed gelukt! 30

Pagina 109

Ninatjuh01: Mooi gebruik van licht en een fijne eigen stijl! Om even terug te komen op je vraag je zegt dat je 15 foto’s op webformaat en 3 foto’s orgineel formaat levert. Als je daar 40 voor vraagt is dat echt veeeeeel te weinig! Zeker gezien de kwaliteit die je levert. Dan kun je echt wel boven de 100 euro gaan zitten.

Bentefoto: Prachtig! Wat ga je hard vooruit. Hele fijne beelden om naar te kijken. Ik kom toch zeker wel uit op 90 euro

Murphypower: Je bent al goed op weg! 40 euro

Pagina 110

MarlindeRooz: Mooie beelden! De 2e foto vind ik echt zo gaaf! Super mooi scherp ook en fijne kleuren 80-100 euro

Mis_w: Leuke beelden, maar ze hebben het nog niet helemaal. Je logo vind ik ook nog niet alles… voor nu 30 euro

8nnemiek: Mooie foto’s! Van wat ik in het potw topic zie maak je echt prachtige foto’s! 70 euro

NadjaNadja: Je laatste 2 foto’s vind ik het mooist. De eerste zijn de roosjes nogal overbelicht.. als je ze in de manen doet zorg er dan wel voor dat je ze goed vastlegd! 40 euro

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:53


Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:08

@Gerdjee ik vind dit echt prachtige foto’s. Zou er wel €100 voor betalen!

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:10

Gerdjee heel erg bedankt voor je taxatie!

Ik lig momenteel even stil qua fotoshoots en vind dieren fotograferen toch wel echt een stuk lastiger dan mensen.

Ik taxeer je ook rond de 100,- euro erg mooie foto's!