[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:44

nu onbewerkte foto's.

wat vinden jullie ervan en hebben jullie nog tips ervoor?


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:15

Ik ben aardig lang uit de running geweest en de fotografiewereld zal wel erg veranderd zijn sinds ik gestopt was met opdrachten aannemen dus ben benieuwd hoe er nu tegen mijn foto's aan word gekeken. Ik ben begonnen met fotograferen in 2007 geloof ik en gestopt met opdrachten omdat ik het te druk met werk had. De laatste gehanteerde prijs die ik had van 120 euro incl 15 webbestanden en 2 hoge resolutie. Voor een volledige portfolio van oudere foto's http://www.reneefotografie.nl

Recente foto's van dit jaar


1.
Afbeelding


2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding




Geen taxaties maar alleen mijn opmerkingen omdat ik het lastig vind een prijs erbij te plaatsen.

@ joeluna - ik vind dat je leuke foto's hebt gemaakt! Is het zeker waard om iets voor te betalen. Wat geef je na afloop van een raportage? Ik zie alleen geen actie foto's, dus het is dan niet duidelijk hoe je onder wat onverwachtere omstandigheden zou fotograferen.

@ Sanguine - Mooie portretfoto's en goede juiste bewerkingen! De foto's kijken erg fijn weg en zeker leuk om jezelf eventueel verder te ontwikkelen en opdrachten aan te nemen. Knaagdieren zijn een ramp met fotograferen (mijn hamster haat het) dus vind dat je goed geslaagd bent!

@ ninavo - De bewerking bij enkele foto's zijn iets te extreem for my liking, wel zijn ze kwalitatief erg netjes en heb je duidelijk je camera goed onder de knie. Ik zou wel nog wat meer foto's voor je portfolio maken zodat een potentiele klant een betere kijk krijgt op hoe de raportage er uit gaat zien. Verder netjes hoor!

@ AbleToDream - Prachtige foto's en een heerlijke eigen stijl! Ben normaal niet van vignetting maar bij jouw foto's past het zeker die je hier laat zien. Ben benieuwd naar meer werk! love it

@ freedomshet - De eerste foto vind ik echt prachtig! Prachtig licht en goed met je omgeving gespeeld. De rest spreekt mij minder aan. voor de volgende keer, eindig met je mooiste foto haha. De rest is niet slecht maar valt qua foto en kwaliteit in het niets vergeleken met de eerste foto naar mijn mening. Zou dus zeker nog wat meer paarden voor je portfolio gaan fotograferen zoals je op de eerste foto hebt gedaan, dat gaan dan echt supervette foto's worden! Laat in het vervolg de oudere foto's weg die niet meer binnen je huidige stijl passen, het voegt weinig toe want wij moeten je ook op die foto's beoordelen.

@ FR_Foto - Prachtige foto's met een goede aanhoudende kwaliteit en eigen stijl. Niks op aan te merken!

@ AnimalFriend - Je hebt mooie foto's geschoten alleen ben persoonlijk niet van de bewerkingen die je hebt gebruikt, maakt het een beetje "goedkoop" als je dit voor elke foto gebruikt. Enkele keer kan het wel maar zodra je het blijft gebruiken dan gaat het lichtelijk irriteren (naar mijn mening). Verder mooie foto's en mooie composities!

@ horserider22 - Het zijn leuke foto's maar wat ik zie aan je foto's is dat je zelf nog een beetje photoshop en je eigen stijl aan het zoeken bent. Dat is helemaal goed en denk dat je een hele goede basis hebt om je verder te ontwikkelen!

@ kimwilliam - Dit zijn geen foto's waar ik voor zou betalen. Mijn advies is lekker blijven oefenen, doe inspiratie op bij andere fotografen en leer je camera goed kennen! Er zitten leuke foto's tussen maar nog niet iets waar je geld voor kan vragen naar mijn mening.

@ Janinevv - Leuke foto's! Zou je portfolio nog wat meer uitbreiden zodat je een duidelijker beeld kan geven aan de klant en lekker nog veel kan ontdekken en oefenen.

@ Ketly - Mooie foto's! Beetje weinig foto's om van te beoordelen maar het zit wel goed, ben benieuwd naar nog meer werk!

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:11

Ik ga ook nog eens taxeren en posten :)

Eerst en vooral!

@AnimalFriend, nog een beetje wisselende kwaliteit, foto 1 en 2 vind ik wel mooi, zijn ook scherp, de eerste misschien een beetje overgesatureerd naar mijn smaak, maar verder wel mooi fris van kleur, de tweede mooi van lichtinval en scherpte! De andere zijn nog een beetje onscherp. Qua standpunt en uitsnijding vind ik ze wel mooi en je doet soms leuke dingen met de kleuren, maar ik mis toch wel de juiste scherpstelling!
Ik zou nog even dooroefenen om echt scherpe foto's te maken voor je er geld voor gaat vragen!

@horserider22, Mooie scherpe foto's! De eerste 2 zijn naar mijn persoonlijke smaak een beetje héél fel qua kleuren in de achtergrond, waardoor je onderwerp iets minder naar voren springt. De derde vind ik heel mooi! Ook de laatste is leuk met die witte achtergrond! Hier zou ik toch wel 50€ voor vragen!

@Janinevv, Op zich mooie scherpe foto's! Als ik het goed zie, heb je wel nog niet echt een "stijl" ontwikkelt in je nabewerking, waardoor ze nog niet echt een wauw-factor hebben. Ik zou voor zo'n degelijke scherpe foto's wel 30€ geven.

@Ketly, Inderdaad wat weinig foto's, maar ze zijn wel mooi! Ben ook benieuwd naar meer foto's! Als je deze kwaliteit aan houdt, zou ik er wel 60€ voor betalen

@Kimwilliam, je nieuwe foto's zijn echt al zoveel beter dan diegenen die je eerder uploadde! Deze zijn echt heel mooi! Ben benieuwd hoe je de nabewerking gaat aanpakken!

@Rennie89, Over het algemeen vind ik je foto's heel mooi, juist de eerste en laatste wat overbelicht. Die met de fries aan zee is prachtig! En de andere 2 zijn ook mooi scherp, mooi gekadreerd! Ik zou rond de 50€ betalen als je die kwaliteit kan aanhouden!

En dan een aantal van mijn recentere foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:14

50 euro? Dat is wel schokkend laag ? Dit zijn recente foto’s onder verschillende omstandigheden, ik heb een uitgebreid portfolio op mijn website en kwaliteit zal nooit veel verschillen :) maar als 50 euro echt een prijs is die deze tijd word betaald voor degelijke foto’s dan ben ik blij dat ik mijn brood er niet meer mee verdien :+

De foto’s zijn trouwens niet overbelicht, denk dat het aan jouw scherm ligt. Je kan elk haartje zien op beide foto’s ;) overbelicht betekent dat er geen informatie te zien is.

Nog even mijn advies voor jou, let op je modellen dat ze gunstig op de foto’s staan, je foto’s komen wat donker over. Je eerste foto vind ik qua scherpte diepte het mooiste en ook de modellen mooi vastgelegd. De rest van de foto’s spreekt mij minder aan. Wel een goede basis en ben benieuwd naar je ontwikkeling!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 19-09-20 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:22

Rennie89 schreef:
50 euro? Dat is wel schokkend laag ? Dit zijn recente foto’s onder verschillende omstandigheden, ik heb een uitgebreid portfolio op mijn website en kwaliteit zal nooit veel verschillen :)

De foto’s zijn trouwens niet overbelicht, denk dat het aan jouw scherm ligt. Je kan elk haartje zien op beide foto’s ;) overbelicht betekent dat er geen informatie te zien is.


Sorry dan, ik zie uiteraard je portfolio niet, maar enkel de foto's die je hier neerzet.
Ik weet wat er in mijn omgeving gevraagd wordt voor foto's en op basis daarvan, zou ik persoonlijk 50€ geven voor 5 bewerkte foto's van wat je hier laat zien.
En mijn excuses als ik iets verkeerd heb benoemd, ik vind ze in ieder geval persoonlijk een stuk te licht en naar wat ik kan zien gaat er daardoor wel wat informatie verloren, dat kan aan mijn scherm liggen, maar zo komen ze wel degelijk bij mij over.
Ik vind prijzen inschatten zowieso vreselijk moeilijk, ik vergelijk ook alleen maar met wat ik ken.

EDIT: ik ben even naar je portfolio gaan kijken en als ik die foto's bekijk, ja dat vind ik iets heel anders. Uiteraard gaat elke fotograaf beelden maken die sommige mensen minder aanspreken, als er net 2/4 foto's die je hier post niet mijn smaak zijn, ga ik lager inschatten dan wat je werk waard is. Op basis van je portfolio begrijp ik zeker en vast je prijs van 120€!

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:27

Dat ligt echt aan je scherm dat er informatie verloren is, ik kan zelf op mijn telefoon bij alle foto’s de haartjes nog zien :) was ook geen aanval richting jou maar ben wel echt geschokt dat de prijs dan dusdanig laag ligt nu bij fotografen. Dat laat inderdaad zien dat het beroep niet meer word gewaardeerd zoals het vroeger wel werd :)

Heb nog tips voor jou toegevoegd aan mijn bovenstaande bericht

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:44

Jenara bedankt voor je reactie en ik snap het helemaal van stijl. Ik ben daar ook echt nog aan het mee uit proberen wat ik nu echt mooi vind.

Ik zal jullie twee ook even taxeren. Ik vind het wel erg lastig !

Rennie : mooie foto’s ! Sommige vind ik echt tof ik denk aan rond de 90-100,- euro :)

Jenara: mooie foto’s ! alleen de eerste twee spreken me minder aan? Beetje flets? Ik kan het niet echt verwoorden ik denk ook rond de 50-75 euro ?

Ketly; mooie foto’s ! Rond de 50,- denk ik ook.


Ik heb weer even mogen oefenen ik ben benieuwd !
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:00

janinevv je bent duidelijk vooruit gegaan! Netjes! Je speelt nu duidelijk meer met het licht en je omgeving.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:15

Rennie89 schreef:
Dat ligt echt aan je scherm dat er informatie verloren is, ik kan zelf op mijn telefoon bij alle foto’s de haartjes nog zien :) was ook geen aanval richting jou maar ben wel echt geschokt dat de prijs dan dusdanig laag ligt nu bij fotografen. Dat laat inderdaad zien dat het beroep niet meer word gewaardeerd zoals het vroeger wel werd :)

Heb nog tips voor jou toegevoegd aan mijn bovenstaande bericht


Ik heb inderdaad ook al wel gemerkt dat het enorm verschilt van scherm tot scherm, zo zijn mijn eigen foto's op mijn scherm gewoon licht, maar dan bij anderen inderdaad soms wat te donker (ik probeer daar al wat meer rekening mee te houden, de vorige reeks, die ik hier vorig jaar postte, was nog veel donkerder)
Ik heb ook al gehoord (zeker hier in België, dat het inderdaad heel moeilijk is om goed betaald te krijgen voor je foto's, ik vraag zelf momenteel bv. nog helemaal niets)

Heel erg bedankt voor de tips ook! Bijleren is altijd fijn!

@Janinevv, dankjewel voor de taxatie en opinie :)
Jij bent zelf echt inderdaad enorm vooruit gegaan, deze foto's spreken al zo enorm veel meer dan de vorige! Hier hebben er een paar van echt al wat meer "wauw" factor :)

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:15

Aangezien ik sinds de laatste keer dat ik wat heb geplaatst weer een hoop foto's heb gemaakt, zal ik er weer een paar plaatsen. Ik zal natuurlijk eerst weer even wat foto's taxeren. Ik ben niet heel goed in taxeren, dus ik hoop dat het een beetje klopt.

kimwilliam
Je eerste foto's zijn erg blauw, je tweede en derde serie foto's zijn qua kleuren al een stuk beter. De foto's zijn allemaal nog wat aan de donkere kant. Ik zou hier momenteel nog geen geld voor vragen.

Janinevv
Bij de paardenfoto's vind ik de achtergrond een beetje storend, maar ik snap dat je, vooral met rijfoto's, niet altijd de beste achtergrond kan hebben. Je laatste twee foto's vind ik een beetje aan de donkere kant. €25,-

Ketly
Ik vind het lastig aan de hand van maar twee foto's te taxeren, maar de foto's zijn mooi. Bij de eerste foto is de vignetering naar mijn smaak net wat te sterk. €40,-

Rennie89
Erg mooie foto's. Ik vind in de 3e foto alleen de scherpe schaduw op de rug wat minder en zou persoonlijk bij de 5e foto de horizon liever recht zien. €100,-

Jenara
Ik vind de meeste foto's naar mijn smaak te donker. Ben wel fan van je composities. €40,-

Janinevv
Vergeleken met je vorige foto's vind ik dit al een verbetering! Persoonlijk zou ik de onderwerpen in de foto's wat meer uitlichten, vind ze nu nog een beetje donker. Vind wel dat je leuk met het licht aan het spelen bent. €35,-

Dan nu mijn eigen foto's. Bij een shoot krijgt bij mijn goedkoopste pakket de klant 6 foto's op webformaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:20

Bedankt allemaal dat jullie verbetering zien. Mijn enige min punt is soms de juiste positie voor familie en gezin shoots ik heb dan iets in mijn hoofd maar dat komt nog niet echt tot uiting. Vroeger zeiden ze ook vaak dat een half been of wat dan ook niet mocht, hoe denken jullie daar over ? Ik wil dus meer leren over mooie detail? Foto’s als ik het goed zeg.

Horserider : mooie kleuren en foto’s ! Alleen de twee onderste spreken mij iets minder aan. Misschien door hoe de honden op de foto staan qua houding. Ik denk rond de 75,- ?

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:52

laatst weer wat anders geprobeerd.

model: Jasmin aus famke's Zauberwald
Afbeelding

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:20

Hallo,

Ik moet er ook maar weer eens aan geloven om hier wat foto's te posten. Ik heb zelf al heel lang niet getaxeerd en vond het dan ook erg moeilijk. Ik hoop dat iedereen zich een beetje kan vinden in mijn taxaties. Zo niet hoor ik het graag. Daar kan ik ook weer van leren.

Sanguine: Knappe foto's hoor! Ik vind het alleen heel moeilijk om hier een prijs aan te geven. Fotografeer je voornamelijk kleine huisdieren?

ninavo: Nette foto's al! ± 50

AbleToDream: Wauw, niks op aan te merken. Wat een prachtige stijl heb jij zeg! Zeker 150 euro!

freedomshet: Hele nette foto's al hoor! Ik weet alleen niet waarom precies maar het is niet helemaal mijn stijl. ± 50

FR_Foto: Erg mooie foto's, mooie eigen stijl ook! Zeker 100 euro!

AnimalFriend: Nette foto's alleen de nabewerking is niet mijn ding. ± 30

horserider22: Qua compositie zit je echt wel al op de goede weg, maar ik mis contrast in de foto's en de kleuren zijn niet altijd fijn om naar te kijken. ± 35 euro

kimwilliam: Je bent goed bezig, zie echt wel verbetering met eerdere posts. Maar je bewerkingen zijn qua kleuren niet fijn. Ik zou hier geen geld voor vragen.

Janinevv: De eerste foto is qua moment net niet helemaal goed getimed denk ik. De tweede foto is het zonde dat je een stukje van zijn billen hebt geknipt. Laatste 3 foto's zijn leuke foto's ± 35

Ketly: Mooie foto's, de eerste had nog mooier geweest als het hek er niet was geweest. De tweede foto vind ik wat groenig. Ik vind 2 foto's wel te weinig om echt een prijs te bepalen.

Rennie89: Ik ken jou werk dus ik weet wat je in huis hebt. Ik ben zelf nog druk bezig met pakketten en prijzen bepalen dus vind het wel moeilijk om er een prijs op te plakken bij jou. Maar zeker wel 100 euro

Jenara: De foto's zijn nog erg donker en tegelijkertijd wat flets. ± 25

Janinevv: Je laatste foto spreekt me echt wel aan! De 2 daarboven zijn echt wel wat donker en missen wat kleur. De 2de en 3de foto vind ik echt wel leuk en in de eerste mis ik wederom wat kleur/contrast. ± 35

horserider22: Ik vind dat je foto's qua kwaliteit wel wat verschillen. De laatste foto heeft erg veel ruis lijkt het hier en bij de randen van de hei heb je last van een oranje rand om de bloemen. Bij de foto daar boven heb ik het idee dat je iets heb weg gewerkt naast de poot van de hond? Ik mis in alle foto's wat contrast. Op basis van deze foto's ± 35 euro

kimwilliam: Op mijn scherm zijn de kleuren echt niet fijn. Heel hard en donker. Ik kan er dus ook niet heel veel van maken. Het idee vind ik wel heel gaaf!

Dit is een kleine selectie uit mijn foto's van de afgelopen periode.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:29

Taxatierondje (prijs per 5 foto’s)

[pagina 115]
@freedomshet
Ik vind het leuke foto’s! Ooit valt het paard wel een beetje weg. €30
@FR_foto
Wat een heerlijke sfeer heb jij in je foto’s! Niks op aan te merken. €70
@animalfriend
De bewerking is niet mijn smaak, vooral foto 1 en 5 vind ik te, maar dat is natuurlijk ook smaak. Verder zijn het prima foto’s, 2 vind ik gaaf! €25
@horserider22
Je honden foto’s vind ik geweldig! Heerlijke sfeer. De paardenfoto’s spreken me niet zo aan. Uitgaande van de hondenfoto’s, €50
@kimwilliam
Zo als al eerder gezegd, let op je kleuren. Je bent goed op weg, maar ik zou er nog niets voor vragen.
@Janinevv
Prima foto’s, ik mis wel nog iets, ik weet niet precies waarom maar het spreekt me net niet aan. Technisch goede foto’s! €35
@Ketly
Die eerste foto is echt wauw! De tweede is ook mooi. €60

[pagina 116]
@kimwilliam
De nieuwe foto’s zijn al een stuk beter! Probeer nog wat te spelen met compositie, ze zijn nu nog iets krap. Succes met nabewerken! Een prijs voor onbewerkte foto’s vind ik lastig.
@Rennie89
Erg mooi! De compositie vind ik echt top! €80
@Jenare
In principe prima foto’s, ik mis echter wat nabewerking. Foto 4 daarentegen vind ik wel erg mooi! €35
@Janinevv
Wauw! Jij bent hard vooruit gegaan zeg. Heel erg gaaf! €60
@horserider22
Deze keer vind ik de paardenfoto’s al stukken beter dus nu zal ik ook voor de paardenfoto’s taxeren. €50
@kimwilliam
Gaaf, maar ik vind de kleuren en het licht iets te hard. Dus hier kan ik niet zoveel over zeggen
@D_Desteny
Ik vind je compositie erg goed, ze zijn ook mooi scherp, maar ik vind de kleuren af en toe iets te. €50


Ik plaats vanavond of morgen mijn eigen foto's

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:48

Wat denken jullie van deze shots?Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:17

@Coonart
Het is wel de bedoeling dat je eerst voorgaande mensen taxeert, voordat je zelf foto's plaatst. Dat is wel zo eerlijk.
Maar om op je foto's terug te komen, de eerste 2 ben ik niet zo'n fan van, ze lijken wat uit verhouding en de kleuren spreken me niet echt aan. De derde vind ik al wel leuk! Als je daar het oog misschien nog wat oplicht helemaal!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:24

Kimwilliam wel mooie heldere foto's, maar omdat ze onbewerkt zijn vind ik het lastig om te beoordelen.

Rennie89 Ik was vroeger altijd fan van jouw foto's! :D Erg gaaf, ik denk momenteel wat rond de 100 euro omdat de nabewerking wat 'simpeler' is.

Jenera De sfeer is erg mooi! Alleen de kwaliteit is volgens mij met uploaden wat naar beneden gegaan. Ik denk rond de 50 euro.

Janinevv Gave foto's! Ik zou nog iets meer een warmere sfeer willen zien. Rond de 60 euro.

horserider22 Mooi, maar ik mis contrast. Met wat meer contrast denk ik rond de 40 euro. De compositie is wel erg mooi namelijk.

D_Desteny Heeeeel gaaf <3 Wel iets té helder naar mijn idee soms. Ik denk rond de 100/120 euro.

CoonArt Ik zou nog even dooroefenen op compositie!

Ik heb inmiddels wat meer beeldmateriaal! Ik ben nog wel iets zoekende naar een stijl dus er zit nog niet helemaal eenheid in, maar hopelijk komt dit door te veel fotograferen vanzelf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:30

Dooroefenen op compositie, got it! :D (zéker na vandaag! Dikke wink-wink!) :D

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:53

Hoi allemaal, ik ben wel eens benieuwd wat mijn foto´s waard zouden zijn. Ik heb al een hele tijd niet meer gefotografeerd maar onlangs wel een aanvraag gekregen door een kennis.

Ik ga eerst eens proberen jullie foto´s te taxeren! Ik ben niet heel bekend met prijzen.

horserider22: hele mooie foto´s, ik denk rond de €75 euro?
kimwilliam: gave foto met dat paars, wat ik persoonlijk wel jammer vind is dat een deel van het hoofd wat lastiger te zien is. €7,50 voor de foto?
D_Desteny: Mooie foto´s, ik denk ook rond de €75?
Ketly: mooie composities en kleurgebruik, vind af en toe de vignette wel iets te heftig. €50

Dan nu mijn eigen foto´s.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:50

Ik ben totaal niet goed/bekend in taxeren maar ik ga het maar een beetje proberen. Het kan zijn dat jullie er dus heel anders naar kijken. Sorry daarvoor

Deemiii: ik vind vooral je 3e foto leuk! Ik zou zeggen rond de 20?
Ketly: Hele leuke foto’s! Vooral de 1e, rond de 50?
Coonart: ik vind dit nog geen geld waard, vooral lekker dooroefenen!
Destiny: leuke foto’s maar niet echt mijn stijl, 50?

Hier wat van mijn eigen foto’s! (: ik weet niet of het echt al geld waard is maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:14

:Y) Hoi, ik blaas het topic weer even nieuw leven in!

myponyhoward: heel gaaf! Ik denk zeker rond de €75 :j
Ketly: zeker zo rond de €50. Mooie stijl :j
CoonArt: ik zou er zelf nog geen geld voor vragen eerlijk gezegd. Nog even door oefenen!
Wat vinden jullie van mijn (portret)foto’s?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Deze is van de camera gefotografeerd)


Spoiler:
Ik dacht zelf rond de €25

Tenno7

Berichten: 2244
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:39

Ik doe ook eens een gokje!!

Kimwilliam : mooie foto's, met prachtige scherptediepte. Ik zou nog eens kijken wat je kan doen met verschillende poses van de hond ( niet alleen dat mooie koppie ) en kijken of je kwa nabewerking nog wat kan doen als halsband wegwerken etc.
Ik schat het op €30,-

Rennie89 : prachtige foto's, weinig op aan te merken. Ik denk dat je gewoon je oude prijs weer kan gaan hanteren!

Jenara : prachtige foto's, waarbij je al leuk speelt met je omgeving. Kwa nabewerking kan het soms wat beter. Sommige foto's zijn wat onder of overbelicht dat is jammer!
Ik schat het op €35,-

Janinevv : hele mooie foto's, ik denk dat je nog wat kan spelen mer je voorgrond, misschien juist eens van een lager standpunt fotograferen, waardoor je nog wat bokeh in de voorgrond krijgt en daardoor het onderwerp nog meer opvalt.
Ik schat het rondt de €60,-

Horserider22 : prachtige foto's, mooi gespeeld met licht en kleuren. Zou er alleen om denken dat je in de nabewerking niet te ver gaat, op de laatste foto zijn de randen van de lucht niet zo netjes!.
Ik schat het rondt de €50,-

Kimwilliam : leuke foto, hij is alleen onderbelicht, waardoor je de hond onduidelijk ziet.
Ik zou nog geen geld er voor vragen en juist lekker veel gaan oefenen. Je bent op de goede weg!

D_desteny : prachtige foto's heel mooi kwa kleuren en licht, weinig op aan te merken.
Ik schat het rondt de €80,-

Coonart : leuke foto's. Je zou wat meer afstand kunnen nemen van je dier wat je fotografeerd, zodat je wat meer ruimte er om heen krijgt. Ik zou nog lekker even blijven oefenen!

Ketly : mooie foto's, vooral de eerste is erg mooi. Ze missen bij mij een beetje het "wauw" effect. Misschien dat je in de nabewerking dit nog wat kan verbeteren.
Ik schat het rondt de €40,-

Deemi : mooie foto's, bij sommige foto's is er alleen weinig ruimte om het dier heen en het lijkt alsof er een "filter" over je foto's heen zit.
Ik denk dat je nog even moet door oefenen, je bent op de goede weg!

Myponyhoward : prachtige foto's, ze lijken alleen wat onderbelicht, ik zou ze in de nabewerking dus iets meer oplichten.
Ik schat het rond de €30,-


Autumn : mooie foto's! De eerste 2 foto's zijn helaas niet helemaal scherp. Ik denk dat je daar nog even mee kunt oefenen!

Hierbij een paar recente foto's van mij. Ben pas sinds een paar maandjes weer wat fanatieker bezig ( 4 jaar een stop gehad )




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:45

Ik ben hier best slecht in maar ga het wel even proberen.
Alleen de wat recentere

@deemiii
Het lijkt of sommige foto's niet helemaal scherp zijn en kwa uitsnijding ben ik er niet perse fan van.
Wel vind ik het licht in de 2e heel mooi, ik denk €20 voor 8 foto's ?.

@Myponyhoward
Ook hier mis ik soms de scherpte, wel leuke pure foto's.
Belichting vind ik ook mooi, €30 voor 8 foto's ?.

@Autumnn
Omdat t voornamelijk 1 serie is vind ik dit heel lastig.
belichting is mooi al had ik hem misschien iets meer contrast toegevoegd, ik denk dat €25 voor 8 wel redelijk is.

@Tenno7
Wauw mooie foto's, ik krijg er een beetje een magisch gevoel van.
ik denk toch wel minstens €100 of meer (ik vind het echt lastig inschatten daarboven)

Ik plaats ook wat foto's

Paarden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mensen en honden doe ik minder maar toevallig wat meer gedaan afgelopen tijd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en mensen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zie dat ze onscherp lijken in bokt, als ik het open op mijn laptop zijn ze goede kwaliteit en scherp :)

Tenno7

Berichten: 2244
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:53

Freedomshet : dankjewel!!! Is ook lastig hoor, vindt ik zelf ook.

Mooie foto's maak je al, vooral je paarden foto's zijn mooi. Ik vindt alleen dat ze wat aan de donkere kant zijn, misschien kun je in de nabewerking hier nog iets aan doen.
Ik schat het rondt de €35,-

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:56

Blijft lastig taxeren :P

Freedomshet: nette foto’s! Vooral de eerste twee. De blackfoto vind ik net iets te donker en ook de twee foto’s van de meid met rode haren zou van mij iets lichter mogen. Daarom zeg ik €40

@Tenno7: je weet exact al wat ik ervan vind O:)

@autumn, ik vind de eerste twee echt wel spreken! Ik denk dat de scherpte verloren is in het uploaden? Ik vind alleen de witbalans net te geel/groen staan naar mijn smaak. Daarom zeg ik €25/30

Myponyhoward: Ik vind de eerste twee netjes! Houd altijd wel van de bokeh door de bomen heen. Tweede heeft een mooie sfeer. Bij de derde en vijfde vind ik het meisje een beetje wegvallen en heb gevoel dat ik bij de vierde scherpte mis. Ik zeg daarom 25/30

Deemii: je bent mooi opweg naar je eigen style! Ik zou alleen wel op de afwerking letten. Ik vind namelijk dat de tweede in verhouding veel ruimte heeft boven het paard en bij de derde vind ik het touw met bitstuk erg afleiden (wel hele mooie kleuren heeft die!). Ik zou bij nummer vier zelf wat meer contrast toevoegen, zodat hij wat meer spat! Nummer vijf vind ik mooi, maar ‘weinig’ toevoegen voor taxeren omdat dat natuurlijk niet bij een gewone shoot zit (snap je wat ik bedoel), ik zeg €20,-