[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:39

@Miefje oke bedankt!

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:14

@AbletoDream wow wat een mooie foto's! zeker wel 100 euro!

@quintenvo Supermooi! ik denk rond de 70 ongeveer?

@keell94 rond de 90 euro denk ik? echt prachtige foto's

@Loiz rond de 50? Ik vind ze supermooi met een mooie sfeer

@miefje 40 ongeveer denk ik? ik vind ze in ieder geval heel mooi

@Isa Wauw wat een supermooie sfeer! Rond de 75 denk ik

@ninavo rond de 25?

Oke hier mijn eigen foto's ik ben nog niet zo lang bezig met (serieus) fotograferen haha dus daarom zullen ze niet fantastisch zijn & ik vraag ook (nog) geen geld voor de foto's die ik maak omdat ik gewoon nog aan het oefenen ben. Maar als ik er geld voor zou vragen wat denken jullie dan wat een redelijke prijs is? (dit zijn trouwens ongeedite foto's, de geedite staan op mijn telefoon maar kan ze nu even niet zo snel overzetten)


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

amyblub

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:25

Loiz: Mooie scherpe foto's en mooi gebruik van scherpte-diepte! Je wordt gelijk naar de ogen toe getrokken! Ik zou hier €70 voor betalen!

Miefje: Foto's spreken mij persoonlijk niet heel erg aan, vind ze wat flets en bijv. op de tweede foto is de horizon scheef. Ik zou eerst verder oefenen, eventueel eerst alleen voor reiskosten gaan fotograferen.

Isa: Ben niet heel erg fan van dat over-gesatureerde, maar dat is smaak. Vooral op de eerste twee foto's vind ik het water echt too much. Verder wel hele mooie scherpte-diepte en bij de rest van de foto's mooie kleuren, wel vind ik een scheve horizon echt niet prettig om naar te kijken. €50 omdat de kwaliteit verder wel echt goed is.

Ninavo: Bij de paarden foto's vind ik het iets flets overkomen - Bij de portretfoto's van de kindjes heb ik hetzelfde, ze knallen er niet echt uit €20

Myponyhoward: Leuke foto's, maar nog niet om geld voor te vragen.
Foto 1: Ik zou echt op je buik gaan liggen, en denk erom dat je de rug niet afsnijdt!
Foto 2: Iets flets, en een scheve horizon. Mooiste zou zijn dat de paarden ook nog hun oortjes naar voren zouden hebben maar ik vind dit wel een leuke foto!
Foto 3: Goede voorbeeld dat je goed moet opletten op de achtergrond, zonder die boomstammen zou je aandacht veel meer naar het paard gaan
Foto 4: Wederom iets flets, en je hebt de hoeven afgesneden, goed om denken tijdens het fotograferen :) Goed doorgaan met oefenen :D

Afbeelding

Afbeelding_MG_1315
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

by Amy van dijk, on Flickr

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:52

@amyblub
Gemiddeld goede foto's, maar erg normaal.
Bij de eerste foto stoor ik mij erg aan de overbelichte achtergrond.
Bij de 3e lijkt hij uit verhouding, welke lens gebruik je ?
Verder leuke foto's
Ik denk €2-3 per foto.

@myponyhoward
Ik zou op alle foto's een lager perspectief nemen, probeer echt te gaan liggen.
Ik ben wel benieuwd naar de bewerkte, dit maakt vaak grote verschillen.
Ik zou naast reiskosten rond de €15 vragen voor 8 foto's dus meer een bijdrage zodat je het niet volledig gratis doet.

Maar ik ben er erg slecht in


Ik zit nu op men telefoon maar zal zometeen of morgen ook wat foto's uploaden

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:09

2-3 per foto of 15 voor 8 fotos??
Ik hoop niet dat iemand fotos maakt voor dat bedrag....

Bedoel jouw apparatuur takelt af, als jij 2-3 euro per foto vraagt kun je altijd vanuit je eigen zakcentje alles betalen. Je hoeft echt niet bijna gratis zon dienst te doen. Bereken hoeveel uur je bezig bent, dan nog hoever je spullen aftakelen, en dan nog alle andere bijkomende kosten, websites etc.

Met 15 euro voor 8 fotos werk je jezelf de grond in :)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:11

Isa schreef:
Ook ik zal even een rondje taxeren (vanaf maart)!
De prijzen die ik noem zijn voor 5 foto's :)

Skweldam Ik vind de foto's die buiten gemaakt zijn een erg fijne sfeer hebben hebben om naar te kijken! De studio- en blackfoto's vind ik wat aan de donkere kant/wat hoog contrast hebben. €35.

Evaval Mooie plaatjes en fijn kleurgebruik! Wel mis ik wat scherpte in de foto's, of komt dit door het uploaden? €25

AbleToDream Prachtige foto's, zeker de foto met de fjorden vind ik geweldig! €80

Quintenvo Fijne sfeer in je foto's, heerlijk ook de goeden kleuren ertussen. De laatste twee zijn mijn favoriet, de heide is prachtig daar! €55

Keell94 Wat een mooie heldere foto's! €80

Amyblub Fijn kleurgebruik! Ik mis af en toe wat scherpte, of is dit het uploaden? €40

Loiz Prachtige sfeervolle foto's! €50-60 lijkt me een mooie prijs :)

Miefje Portretfoto's vind ik zelf wat moeilijker om te beoordelen haha, ben hier iets minder bekend mee. Ik denk dat je toch zeker €40 wel mag vragen!

Zelf zal ik ook wat foto's plaatsen, vind het heeel moeilijk om te bepalen wat ik zou kunnen vragen haha. Ben benieuwd wat jullie zeggen!


[ [url=m/3QQJFo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/g0vrji.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZDEU0W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CEzJj3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/X6dcNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hZRj2t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n4Mr5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3AVvuO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou even kijken naar die eerste foto ook, paard heeft heel veel paars op zn rug? Of heb je met die poeder gegooid? Dan past die helemaal mooi in de serie

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:11

Rondje taxeren:

Pagina 114:
AbleToDream: Wauwie, heel mooi! Vind alleen de uitsnede van de laatste foto wat minder, maar verder prachtig! Ik denk rond de €120,-!

quintenvo: Mooie warme foto's! Ik denk rond de €70,-

Keell94: Prachtig! Rond de €150,- denk ik.

amyblub: Mooie lichte foto's. Rond de €60,-

Loiz: Hele lieve foto's. Vind het wel moeilijk te taxeren omdat het allemaal dezelfde setting is :) Ik denk rond de €60,-

Miefje: Ik denk voor nu €20,-. Het zijn geen verkeerde foto's, maar ze zijn ook niet bijzonder.

Isa: Ik vind de kleuren op sommige foto's wat onnatuurlijk fel (vooral het blauw van het water). Ook het paard heeft een vreemde kleur. Verder zijn de foto's qua compositie wel heel mooi. Voor nu €50,-

ninavo: Prima foto's. Ik denk rond de €50,-

Pagina 115:
Myponyhoward: Vind de foto's nu nog niet zo heel bijzonder. Misschien nog even verder oefenen met composities en belichting :)

amyblub: Weer rond de €60,-

Ik zie dat ik best hoog zit qua inschatting vergeleken anderen, maar goed :D

Hier mijn foto's:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding\

4. (bokt upload)
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. (Bokt upload)
Afbeelding

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:35

Nynkster schreef:
2-3 per foto of 15 voor 8 fotos??
Ik hoop niet dat iemand fotos maakt voor dat bedrag....

Bedoel jouw apparatuur takelt af, als jij 2-3 euro per foto vraagt kun je altijd vanuit je eigen zakcentje alles betalen. Je hoeft echt niet bijna gratis zon dienst te doen. Bereken hoeveel uur je bezig bent, dan nog hoever je spullen aftakelen, en dan nog alle andere bijkomende kosten, websites etc.

Met 15 euro voor 8 fotos werk je jezelf de grond in :)


Ikzelf heb in mijn pakketen omgever 3 per foto aangehouden, omdat ik ook kijk naar hoe de foto's eruitzien.

Ik kan wel de allerduurste apparatuur hebben maar dat betekent niet dat mijn foto's even goed zijn als bv die van Nikki of Emma.
Dan willen mensen er ook minder geld voor geven dus vraag ik minder.

Hoop dat je me daarin snapt (voor nabestellen vraag ik wel meer).

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:43

freedomshet schreef:
Nynkster schreef:
2-3 per foto of 15 voor 8 fotos??
Ik hoop niet dat iemand fotos maakt voor dat bedrag....

Bedoel jouw apparatuur takelt af, als jij 2-3 euro per foto vraagt kun je altijd vanuit je eigen zakcentje alles betalen. Je hoeft echt niet bijna gratis zon dienst te doen. Bereken hoeveel uur je bezig bent, dan nog hoever je spullen aftakelen, en dan nog alle andere bijkomende kosten, websites etc.

Met 15 euro voor 8 fotos werk je jezelf de grond in :)


Ikzelf heb in mijn pakketen omgever 3 per foto aangehouden, omdat ik ook kijk naar hoe de foto's eruitzien.

Ik kan wel de allerduurste apparatuur hebben maar dat betekent niet dat mijn foto's even goed zijn als bv die van Nikki of Emma.
Dan willen mensen er ook minder geld voor geven dus vraag ik minder.

Hoop dat je me daarin snapt (voor nabestellen vraag ik wel meer).

Toch zit er een behoorlijk verschil in niet de hoofdprijs vragen en het praktisch gratis doen. Want met 15 euro of 2-3 euro werk je alsnog ver onder het minimumloon. En dan heb je niet eens afschrijving van wellicht de goedkoopste apparatuur.

Niet per se op jou gericht, maar heel veel taxaties hier... Misschien is het verschil wat je ervoor over zou hebben en wat je zou moeten vragen...

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:18

Ik ben niet zo goed in taxeren, dus ik ga er maar vanuit wat ik er voor zou geven. :)

Pagina 114:
AbleToDream: €80,00 - €90,00 - Heel erg mooi, ik houd enorm van die sfeer!
quintenvo: €80,00 - €90,00 - Echt super scherp, ik vind de kleuren ook heel mooi!
Keell94: €70,00 - €80,00 - Wauw! Ik ben vooral verliefd op de eerste foto!
amyblub: €50,00 - €60,00 - Mooie kleuren, vooral de foto van het kindje vind ik heel mooi.
Loiz: €60,00 - €70,00 - Super mooi, ik zou er zelf misschien nog iets meer kleur in doen.
Miefje: €20,00 - €30,00 - Sommige foto's vind ik wat dof, misschien iets meer kleur en contrast, maar verder wel tof!
Isa: €80,00 - €90,00 - Prachtig! Super vrolijk, en ik houd van de kleuren!
ninavo: €25,00 - €35,00 - Mooi scherp!

Pagina 115:
Myponyhoward: Ik zou nog lekker veel oefenen met verschillende leuke paarden/dieren, je bent al goed op weg! :D
amyblub: €40,00 - €50,00 - Mooie foto's met mooie kleuren!
joeluna: €20,00 - €25,00 - Ik mis wat kleur/lichtheid en contrast maar dit kan een kwestie van smaak zijn. Wel hele originele foto's haha!

Eigenlijk fotografeer ik alleen voor mezelf en ik weet ook niet of ik ooit voor anderen zal gaan fotograferen. Maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie mijn foto's op dit moment waard vinden. := Dus hier een aantal van mijn foto's! De kwaliteit kan wat verslechterd zijn, sommige heb ik van Instagram gehaald. Het zijn wel geen paardenfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:34

Taxatierondje (bedragen die ik noem zijn voor 5 foto’s)
@Myponyhoward: Ik zou hier nog niets voor vragen, probeer aan de slag te gaan met je belichting en compositie. Let ook goed op je achter/voorgrond zodat er geen storende dingen in de foto’s te zien zijn, zoals de boomstam op foto 3! Het zijn leuke foto’s, maar voor mij nog geen geld waard. (bedankt voor de taxatie)
@amyblub: Bedankt voor het taxeren, ik vind mijn foto’s echter niet echt flets. Mooie foto’s! Je derde foto vind ik echter niet zo, het paard lijkt erg uit verhouding. Bij de eerste foto is de achtergrond ook een beetje overbelicht. €40
@joeluna: Ook jij bedankt voor de taxatie, ik vind €50 zelf nog vrij veel haha. Leuke foto’s al, ik zou bij de honden echt zo laag mogelijk gaan zitten. Foto 4 vind ik heel mooi bewerkt! Je andere foto’s ogen af en toe een beetje onnatuurlijk, of juist wat kleurloos/ donker, dus probeer daarin een tussenweg te vinden! €20
@Sanguine: Bedankt voor het taxeren! Ik vind de eerste 3 foto’s heel leuk! Met name foto 3, ik heb echter geen idee wat je betaald voor zoiets, omdat het best anders is dan paarden! De foto van de hond heb ik niet zoveel mee en daar zou ik dus ook niet voor betalen.

Bij deze mijn foto’s weer:
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:40

ninavo schreef:
Taxatierondje (bedragen die ik noem zijn voor 5 foto’s)
@Myponyhoward: Ik zou hier nog niets voor vragen, probeer aan de slag te gaan met je belichting en compositie. Let ook goed op je achter/voorgrond zodat er geen storende dingen in de foto’s te zien zijn, zoals de boomstam op foto 3! Het zijn leuke foto’s, maar voor mij nog geen geld waard. (bedankt voor de taxatie)
@amyblub: Bedankt voor het taxeren, ik vind mijn foto’s echter niet echt flets. Mooie foto’s! Je derde foto vind ik echter niet zo, het paard lijkt erg uit verhouding. Bij de eerste foto is de achtergrond ook een beetje overbelicht. €40
@joeluna: Ook jij bedankt voor de taxatie, ik vind €50 zelf nog vrij veel haha. Leuke foto’s al, ik zou bij de honden echt zo laag mogelijk gaan zitten. Foto 4 vind ik heel mooi bewerkt! Je andere foto’s ogen af en toe een beetje onnatuurlijk, of juist wat kleurloos/ donker, dus probeer daarin een tussenweg te vinden! €20
@Sanguine: Bedankt voor het taxeren! Ik vind de eerste 3 foto’s heel leuk! Met name foto 3, ik heb echter geen idee wat je betaald voor zoiets, omdat het best anders is dan paarden! De foto van de hond heb ik niet zoveel mee en daar zou ik dus ook niet voor betalen.

Bij deze mijn foto’s weer:
1.
[*img]m/5qWwzc.jpg[/img]
2.
[*img]m/hCejDV.jpg[/img]
3.
[*img]m/SqOcpR.jpg[/img]
4.
[*img]m/AAM3aZ.jpg[/img]
5.
[*img]m/zwgq9m.jpg[/img]
6.
[*img]m/XnL7Wz.jpg[/img]


Voor deze foto's zou ik zelf meer uitgeven dan wat ik zei in mijn vorige bericht. :j
Ik denk tussen de €40,00 en €50,00. Maar zoals ik zei, ik heb geen idee wat goede prijzen zijn. _O-

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:42

Sanguine schreef:
ninavo schreef:
Taxatierondje (bedragen die ik noem zijn voor 5 foto’s)
@Myponyhoward: Ik zou hier nog niets voor vragen, probeer aan de slag te gaan met je belichting en compositie. Let ook goed op je achter/voorgrond zodat er geen storende dingen in de foto’s te zien zijn, zoals de boomstam op foto 3! Het zijn leuke foto’s, maar voor mij nog geen geld waard. (bedankt voor de taxatie)
@amyblub: Bedankt voor het taxeren, ik vind mijn foto’s echter niet echt flets. Mooie foto’s! Je derde foto vind ik echter niet zo, het paard lijkt erg uit verhouding. Bij de eerste foto is de achtergrond ook een beetje overbelicht. €40
@joeluna: Ook jij bedankt voor de taxatie, ik vind €50 zelf nog vrij veel haha. Leuke foto’s al, ik zou bij de honden echt zo laag mogelijk gaan zitten. Foto 4 vind ik heel mooi bewerkt! Je andere foto’s ogen af en toe een beetje onnatuurlijk, of juist wat kleurloos/ donker, dus probeer daarin een tussenweg te vinden! €20
@Sanguine: Bedankt voor het taxeren! Ik vind de eerste 3 foto’s heel leuk! Met name foto 3, ik heb echter geen idee wat je betaald voor zoiets, omdat het best anders is dan paarden! De foto van de hond heb ik niet zoveel mee en daar zou ik dus ook niet voor betalen.

Bij deze mijn foto’s weer:
1.
[*img]m/5qWwzc.jpg[/img]
2.
[*img]m/hCejDV.jpg[/img]
3.
[*img]m/SqOcpR.jpg[/img]
4.
[*img]m/AAM3aZ.jpg[/img]
5.
[*img]m/zwgq9m.jpg[/img]
6.
[*img]m/XnL7Wz.jpg[/img]


Voor deze foto's zou ik zelf meer uitgeven dan wat ik zei in mijn vorige bericht. :j
Ik denk tussen de €40,00 en €50,00. Maar zoals ik zei, ik heb geen idee wat goede prijzen zijn. _O-


Bedankt! Ik heb ook veel vooruitgang geboekt vind ik zelf :)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:34

Nog eens een rondje taxeren :D Ik ga uit van 5 foto's elke keer.

@Quintenvo: Leuke honden foto's, Zou het nog prachtiger gevonden hebben als je eerste twee foto's wat meer de sfeer hadden van de onderste foto's. Op je paarden foto's niets aan te merken, leuke warme sfeer en mooie belichting!! 50€

@keell94: Mooi gebruik van je diepte, zeker met de blaadjes op de eerste foto, ik zou alleen uitkijken dat je het model haar gezicht niet te veel overbelicht, het ziet er nogal gelig beige uit. Je laatste twee foto's vind ik super mooi!! 70€

@amyblub: Wat blijf je mooi in dezelfde sfeer met al je foto's, niet zozeer mijn smaak maar wel mooi afgewerkt allemaal. Ik zou juist bij de eerste foto een andere uitsnede genomen hebben, wat meer rekening houdend met de gulden snede, het paard en model staan nogal in een hoek geduwd een beetje. €70

@loiz: Fan van je settings, wat let je mooi op de achtergrond. 50 mag je zeker vragen! (En een knappe hond als model! wat voor ras is het?

@miefje: Helaas ben ik niet in staat daar een prijs op te kleven aangezien ik ook geen voeling heb met portretten maken van mensen alleen, maar ik vind je foto's let meer diepte wel leuk om naar te kijken.

@Isa: Nou daar zou ik zeker €85 voor geven! Mooie beelden!!

@ninavo: Voor de paarden denk ik aan 35€, portretten kan ik niet echt een prijs op kleven, daar ben ik niet zo in thuis.

@myponyhoward: ik zou nog even verder oefenen voor je geld zou vragen, ook iets meer letten op de compositie en achtergond, zoals bij het paard zijn hoofd voor de boomstam, dat ziet er een beetje gek uit.

@amyblub: niet veel op te merken, alleen dat bij de laatste foto de oortjes nogal verdwijnen in het niets. Ik blijf hierbij ook bij €70.

@joeluna: de bovenste twee vallen een beetje uit toon met je andere foto's, van foto 3 tot 6 heb je een duidelijke warme sfeer gecreeërt. Voor die onderste zou je zeker €60 kunnen vragen!

@sanguine: Ik kan het niet duidelijk zien maar goed focussen op de oogjes van de ratjes? Bij het hondje zou ik de oogjes nog wat oplichten en nog iets lager zakken van standpunt zodat je op ooghoogte zit/ligt. €40

@ninavo: Mooie vooruitgang al gemaakt tegenover de laatste keer! €40


Ik heb ook nog enkele afgewerkt waar ik jullie mening qua prijs wel eens van wil weten, ik lever 5 foto's af per shoot die allen in dezelfde sfeer bewerkt worden. Zelf heb ik wel twee categorieën van prijzen aangezien ik ook fantasyshoots doe nu die iets meer tijd vragen om te bewerken.

standaard:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Fantasyshoots:
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:33

@abletodream

wauw wat een gave foto's <3 .
voor 7 foto's zou ik minstens €150 geven.

@ninavo

Mooie vooruitgang, ik denk voor 7 foto's rond de €40

@sanguine

ze zijn goed scherp, erg knap.
kwa prijs vind ik heel lastig omdat ik meer in de paardenfotografie zit.


Hier een aantal van mijn foto's.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(de laatste 2 zijn wat ouder(december) hierdoor heb ik de ogen nog niet meegenomen)

FR_Foto

Berichten: 2485
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:43

Dit is mijn eerste keer taxeren :P
Mijn inschattingen zijn gebaseerd op 5 foto's




Myponyhoward Leuke foto's maar zou rond de €10 gaan zitten.

amyblub Heel mooi, de volgende keer mag je een iets lager standpunt aannemen:) ! €30- €35,-

joeluna Mis het wow factor, vind het verder hele leuke foto's :) €30,-

Sanguine Super cute!! vind het lastig een inschatting te maken.

ninavo Denk ik €25-30,- je bent op de goede weg!

AbleToDream LOVE IT!!! €100+

freedomshet Leuke foto's maar vind de scherpte missen €15,-



Hier zijn mijn foto's (2019-2020):
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5

Afbeelding

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:01

Lees een tijdje mee en hierbij dan ook mijn eerste taxatie :D

FR_Foto: wat een mooie en rustige sfeer weet je in je foto's vast te leggen! Zou denken tussen de 60 en de 70 euro voor vijf foto's.

freedomshet: mooie foto's! Op sommige foto's vind ik het paard er niet niet goed genoeg uitspringen (bijvoorbeeld bij foto 2), misschien nog iets oplichten? Denk rond de 30 euro voor vijf foto's :)

AbleToDream: jaloers op jouw nabewerk-skills _/-\o_ Inderdaad zo tussen de 100 en 120 euro voor vijf foto's.

ninavo: netjes! Denk rond de 25 euro per vijf foto's.

Sanguine: mooi scherp zijn de foto's van die ratjes! De manier van nabewerken bij de foto van het hondje is niet zo mijn smaak, maar dat is natuurlijk echt een kwestie van smaak! Denk 20-25 euro per vijf foto's.

joeluna: ik vind van deze reeks de derde foto het mooist! Naar mijn smaak vind ik de vignettering soms wat te overdreven, ik zou de dekking ietsjes lager zetten (als je in Photoshop werkt). Denk ook 20-25 euro per vijf foto's.

amyblub: mooie foto's, vooral de tweede springt er voor mij echt uit! Denk zo tussen de 50-60 voor vijf foto's.

Hierbij een paar van mijn foto's, heb ze hier nog nooit laten taxeren dus ben benieuwd :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horserider22

Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:23

Hallo allemaal, :wave:

Het is een tijdje sinds ik hier geplaatst heb, dus ik ben benieuwd. Jammer genoeg heb ik de laatste twee foto's alleen zo klein, omdat mijn laptop gecrasht was. Maar ik zal natuurlijk eerst wat anderen taxeren.

Myponyhoward
Ik zou voor deze foto's nog geen geld vragen. Let er op dat je geen storende elementen op de achtergrond hebt. Bij je 3e foto loopt het paard nu tegen de boomstam aan. Probeer ook te voorkomen dat je de hoeven van het paard er af snijdt, zoals in de 4e foto. Neem bijvoorbeeld een lager standpunt aan.

amyblub
In de eerste foto trekt de achtergrond de aandacht omdat die zoveel lichter is dan de rest. De rest vind ik erg mooi. €50,-

joeluna
Ik vind de eerste twee foto's wat minder dan de rest van de foto's die je hebt geplaatst. In de eerste foto wordt het oor van de hond bijna afgesneden, die zou ik wat ruimer hebben genomen. In de tweede foto vind ik de achtergrond een beetje storend. De rest van de foto's vind ik erg leuk! Het lijkt bij de derde foto wel alsof je de achtergrond nog extra hebt geblurred in de nabewerking (weet niet of je dit ook hebt gedaan), maar het ziet er nu een beetje nep uit. €30,-

Sanguine
Mooie zachte foto's! De tweede lijkt niet helemaal scherp op het oog, maar ik weet niet of dat aan de upload ligt. €40,-

ninavo
Je bent op de goede weg! Bij de tweede foto lijkt het moment in de draf net niet helemaal lekker. €25,-

AbleToDream
Persoonlijk is het extreem bewerkte niet mijn style, maar het zijn prachtige foto's. €120,-

freedomshet
Sommige foto's zouden wat lichter mogen, met name de eerste twee. Je composities zijn allemaal erg centraal, probeer een keer met de regel van 1/3 te werken voor wat meer spanning in je foto's. €15,-

FR_Foto
Mooie foto's! Vind met name de bloesem foto erg mooi. €60,-

AnimalFriend
De nabewerking is niet echt mijn smaak. Bij de 3e foto is denk ik de achtergrond vervaagt, dit ziet er nog al nep uit. De 4e foto is erg groen en de hond verliest bij de kop detail, omdat het zo licht is. Bij de actiefoto van de hond heb je voor mijn gevoel net niet een lekker moment te pakken. Het licht is in deze foto wel erg mooi. €25 - 30,-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kimwilliam

Berichten: 1166
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:33

ik ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:29

Ik zou even goed kijken naar de kleuren die je hebt.

De eerste foto is veeeel te blauw, de tweede lijkt ook blauw en cyaan heel erg verzadigd te zijn. En bij de laatste ook magenta weer heel veel. en ook teveel verzadiging, zou daar even naar kijken :) waarmee bewerk je?

kimwilliam

Berichten: 1166
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:31

Nynkster schreef:
Ik zou even goed kijken naar de kleuren die je hebt.

De eerste foto is veeeel te blauw, de tweede lijkt ook blauw en cyaan heel erg verzadigd te zijn. En bij de laatste ook magenta weer heel veel. en ook teveel verzadiging, zou daar even naar kijken :) waarmee bewerk je?


AVS4you

op de laptop leken ze minder erg dan nu op de werk pc.
ik bewerk ze vanavond opnieuw want het is inderdaad te

hierbij nog een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:33

De eerste en laatste lijken qua kleuren mooi! Zou bij het paard op letten dat je het onderwerp(paard dus) niet te dicht op de achtergrond zet. Je kan best wat afstand nemen, dan krijg je mooiere onscherpe achtergrond :D

kimwilliam

Berichten: 1166
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:35

Nynkster schreef:
De eerste en laatste lijken qua kleuren mooi! Zou bij het paard op letten dat je het onderwerp(paard dus) niet te dicht op de achtergrond zet. Je kan best wat afstand nemen, dan krijg je mooiere onscherpe achtergrond :D


bedankt voor de tip! ga ik rekening mee houden!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:55

Ik meld me ook weer eens! Geen idee of mijn taxaties wat waard zijn maar ik doe mijn best

Pagina 115 :
Myponyhoward : Leuke foto's! alleen zou ik nog denk ik iets meer oefenen, reiskosten vergoeding vragen en goed op je modellen letten en ze er het mooist op te krijgen.
amyblub : Mooie foto's ik denk aan iets van 50 euro.
joeluna : Leuke foto's ! Ik zelf zou ze qua kleur iets anders bewerken maar dat is smaak, rond de 40,- euro.
Sanguine : De eerst drie foto's vind ik erg tof! Geen idee hoe en wat je daarvoor kunt vragen, rond de 25,-? De foto met de hond vind ik dan weer ietsje minder.
ninavo: Erg fijne kleuren op je foto's, ik denk aan zo'n 60,-
AbleToDream : Wauw! Wat een super magische sfeer weet je op beeld te krijgen. Ik denk aan rond de 150,- wel? :o
freedomshet :Leuke foto's ik denk aan 25,-! Komt het door de bokt upload dat ze minder scherp lijken?
FR_Foto : Prachtig en fijne sfeer foto's ik denk aan rond de 80, 90 euro.
AnimalFriend : Ik vind je eerste foto super tof, de andere spreken mij wat minder aan qua nabewerking. Rond de 25,- 30,- euro
horserider22 : Leuke foto's alleen sommige vind ik iets te licht qua bewerking? Rond de 40- 50 euro denk ik.

Foto's van mij, bokt maakt ze iets minder scherp.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:44

Ik wil me na een hele tijd ook weer melden in het topic :D Ik wil mijn fotografie weer oppakken, maar moet zeggen dat ik er wel duidelijk weer even in moet komen :o Maar het plezier is in al die jaren nooit weggeweest.

De prijzen zijn wel gestegen in de tijd dat ik niet heb gefotografeerd! Ik zal mijn waardes daar dan ook op aanpassen.

AbleToDream ik ben echt fan van jouw foto's <3 Ik zou zeggen voor een uitgebreide fotoreportage rond de 150 euro.

quintenvo ongeveer hetzelfde als bovenstaande, ook rond de 150 euro.

Keell94 Het niveau is echt ontzettend hoog. Ik zit te denken aan 175 euro.

Amyblub De laatste 2 vind ik wel echt op niveau, de anderen spreken mij wat minder aan. Rond de 100 euro.

Loiz Ik denk dat je wel iets hoger kan zitten. Rond de 80/90 euro.

Miefje Het is naar mijn idee wat te flets. Ik zou zeggen rond de 60 euro.

Isa Ik zou zeggen rond de 50/60 euro.

ninavo Ik denk ongeveer 30/40 euro. Ik mis wat nabewerking.

Myponyhoward Ik denk ongeveer 30/40 euro. Ik mis wat nabewerking.

Amyblub Deze foto's spreken mij al meer aan! :D Ik zou zeggen rond de 120 euro.

Joeluna Ik mis een beetje eenheid in de stijl. Ik zou zeggen rond de 20 euro.

Sanguine Leuke foto's :D Rond de 30 euro.

ninavo Nabewerking is al wel beter! Rond de 50 euro.

AbletoDream Ik blijf bij mijn mening in mijn vorige bericht!

freedomshet Ik mis hier ook een beetje stijl! Rond de 30 euro.

FR_foto Erg mooi! Ik zou zeggen 120 euro.

AnimalFriend Ik vind de nabewerking nog niet echt wauw. Ik zeg rond de 30 euro.

Horserider22 Rond de 20 euro.

kimwilliam Ik zou nog even dooroefenen met de bewerking :D

Janinevv Rond de 50 euro.

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden! Ik wil eigenlijk de stijl van mijn eerste foto een beetje doortrekken. Gisteren voor het eerst sinds een hele tijd weer gefotografeerd met mijn nieuwe lens:

Afbeelding

Afbeelding