[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:23

Bagheera_206 schreef:
Mijn portomonnee heeft geen interesse in een middenformaatje. _O-

Dat is nog een ding, de bankrekening begint al ernstig te piepen ruim voordat het bedrag van een (occasion)middenformaat rond is. Maar dat neemt niet weg dat ik rond blijf kijken voor dat buitenkansje :D

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:40

Thesserd schreef:
DShots schreef:
Jaa zag hem nu voor 500 nog wat, en dan met cashback. Maar dan vind ik weer de 70D weer mooier, maar 800 euro is nog net te veel :')


800 euro? Waar :D


Officieel €950, maar je krijg natuurlijk €150 cashback

Kamera express

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:22

Op kamera express zie ik er niks bij staan, maar bij cameranu is het 90 euro cashback of 150 euro canon-tegoed :P

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:33

Thesserd schreef:
Op kamera express zie ik er niks bij staan, maar bij cameranu is het 90 euro cashback of 150 euro canon-tegoed :P


Oh heb ff zitten kijken, is precies het zelfde bij kamera express.
Haha :p

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:08

Het is een actie van Canon zelf en inderdaad € 90,- cashback of € 150,- Canon tegoed. Ik heb gekozen voor cashback en mijn aanvraag is inmiddels goedgekeurd :-)

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:17

Als je cashback is goed gekeurd duurt het hooguit een weekje voordat je je centjes hebt. Ik heb mijn centjes al. :)
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 19-12-14 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:22

Ja ik had de 55-250 gedaan, maar kreeg toen bericht dat hij niet goed was. Maar ze wisten niet wat er fout was gegaan :')

Mariett

Berichten: 4440
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:34

Hoe doet Canon dat eigenlijk, met die cashback/tegoed? Ik heb 150 euro tegoed aangevraagd maar het is me een beetje onduidelijk wanneer ik dat krijg en hoe ik dat weet (en bij welke winkel ik het kan/moet besteden)

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:37

Cashback krijg je gewoon op je rekening gestort. Dat tegoed is nieuw. Je kunt dan voor een bepaalde datum je bonnetje van iets Canons gekocht insturen dacht ik en dat wordt dan achteraf verrekent met je tegoed.

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:38

Mariett schreef:
Hoe doet Canon dat eigenlijk, met die cashback/tegoed? Ik heb 150 euro tegoed aangevraagd maar het is me een beetje onduidelijk wanneer ik dat krijg en hoe ik dat weet (en bij welke winkel ik het kan/moet besteden)

15 jaar geleden had ik het voor je uitgetekend, toen werkte ik voor Canon, maar er is veel veranderd in die tijd. Ik zou zeggen, bel ze op. Ze bijten niet :D sterker nog, ze zullen je graag tot in detail te woord staan.

Mariett

Berichten: 4440
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:48

Ik heb mijn product geregistreerd op canon.nl en deed wat er op die site stond (leek me wel handig :P ). Kennelijk is het dus nieuw, ik zal canon even vragen! Dank jullie wel :)

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:50

ikke schreef:
Mariett schreef:
Hoe doet Canon dat eigenlijk, met die cashback/tegoed? Ik heb 150 euro tegoed aangevraagd maar het is me een beetje onduidelijk wanneer ik dat krijg en hoe ik dat weet (en bij welke winkel ik het kan/moet besteden)

15 jaar geleden had ik het voor je uitgetekend, toen werkte ik voor Canon, maar er is veel veranderd in die tijd. Ik zou zeggen, bel ze op. Ze bijten niet :D sterker nog, ze zullen je graag tot in detail te woord staan.


Heeft dat een voordeel als je daar werkt, dus krijg je ook korting op producten of mag je producten testen? <<) <<)

LucasM

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:00

Hallo,

ik heb even een vraag over de Canon 550D,
ik heb nu de canon 1000D maar ben wel wat toe aan wat beters.
nu kan ik van iemand de canon 550D overkopen diegene heeft hem maar 4 x gebruikt.
maar kan je daar wel mooie paarden foto's mee maken of kan ik beter voor een andere kijken ?
en wat zijn jullie ervaringen met de 550D ? heeft er iemand misschien voorbeeld foto's ?

Gr

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:03

LucasM schreef:
Hallo,

ik heb even een vraag over de Canon 550D,
ik heb nu de canon 1000D maar ben wel wat toe aan wat beters.
nu kan ik van iemand de canon 550D overkopen diegene heeft hem maar 4 x gebruikt.
maar kan je daar wel mooie paarden foto's mee maken of kan ik beter voor een andere kijken ?
en wat zijn jullie ervaringen met de 550D ? heeft er iemand misschien voorbeeld foto's ?

Gr

Ik ben zelf met de 550D begonnen. Erg fijne en prima body en ook goede upgrade vanaf 1000D. Het hangt er ook van je glas af wat je erop hebt zitten. Ik had er zelf een 70-200mm f/2.8 opzitten.

DShots

Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:09

LucasM schreef:
Hallo,

ik heb even een vraag over de Canon 550D,
ik heb nu de canon 1000D maar ben wel wat toe aan wat beters.
nu kan ik van iemand de canon 550D overkopen diegene heeft hem maar 4 x gebruikt.
maar kan je daar wel mooie paarden foto's mee maken of kan ik beter voor een andere kijken ?
en wat zijn jullie ervaringen met de 550D ? heeft er iemand misschien voorbeeld foto's ?

Gr


Elke body kan goede foto's maken, dit moet je zelf doen door een goede instellingen en een goede lens.
Welke lens heb je?

LucasM

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:12

ik heb een 18/55 en 70-200 van tamron niet zulke geweldige lensen dus

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:18

LucasM schreef:
ik heb een 18/55 en 70-200 van tamron niet zulke geweldige lensen dus

Alle 70-200mm's zijn ideaal voor bij de paardjes. :)

LucasM

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:22

oh dan komt het wel goed denk ik ik krijg de verschillende instellingen ook steeds beter onder de knie. :)

NRJ

Berichten: 1526
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:28

Bagheera_206 schreef:
Als je cashback is goed gekeurd duurt het hooguit een weekje voordat je je centjes hebt. Ik heb mijn centjes al. :)


Dat is snel! Fijn :D

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:29

DShots schreef:
ikke schreef:
15 jaar geleden had ik het voor je uitgetekend, toen werkte ik voor Canon, maar er is veel veranderd in die tijd. Ik zou zeggen, bel ze op. Ze bijten niet :D sterker nog, ze zullen je graag tot in detail te woord staan.


Heeft dat een voordeel als je daar werkt, dus krijg je ook korting op producten of mag je producten testen? <<) <<)

Uiteraard heb je als medewerker korting op Canon-produkten. Je weet ook als eerste wat er officieel aan komt.
Ik zat in de kantoormachines (kopieer- fax- en printapparatuur) en daar had je weinig te testen, maar waarschijnlijk hadden de mensen die in de fotografie-hoek zaten, dat iets gemakkelijker, net zo goed als dat wij faxen, copiers en printers thuis hadden staan.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:19

Hallo bokkers ^_^

Ik ben ook opzoek naar een camera.
Wil graag leuke actie en stand foto's maken van mn honden.
Het is gewoon voor mezelf, als hobby.
nu heb ik alleen mn telefoon maar zodra ze ff bewegen zie je niet eens dat het een hond is haha
Wil er echt niet veel voor uitgeven, want hoef geen perfecte kwaliteit foto's te maken maar wel dat een beetje scherp is en dat ik bewegende honden kan vastleggen.

Een verouderd model is dus helemaal niet erg.
heb niet een heel hoog budget rond de 150-200 euro.
kan je hier iets mee? Of is dat echt te weinig voor een camera?

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:29

Sammy_xxs schreef:
Hallo bokkers ^_^

Ik ben ook opzoek naar een camera.
Wil graag leuke actie en stand foto's maken van mn honden.
Het is gewoon voor mezelf, als hobby.
nu heb ik alleen mn telefoon maar zodra ze ff bewegen zie je niet eens dat het een hond is haha
Wil er echt niet veel voor uitgeven, want hoef geen perfecte kwaliteit foto's te maken maar wel dat een beetje scherp is en dat ik bewegende honden kan vastleggen.

Een verouderd model is dus helemaal niet erg.
heb niet een heel hoog budget rond de 150-200 euro.
kan je hier iets mee? Of is dat echt te weinig voor een camera?

Je kan er wel een camera voor kopen, ik denk dat de opties voor jou zijn:

Een nieuwe compactcamera
Een tweedehandse spiegelreflex (laat je niet afschrikken door de naam tweedehands. Op marktplaats staan genoeg goede spiegelreflexcamera's. Ik raad je aan daar even een kijkje te nemen.).

ikke

Berichten: 37616
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:57

manonfleur schreef:
Sammy_xxs schreef:
Hallo bokkers ^_^

Ik ben ook opzoek naar een camera.
Wil graag leuke actie en stand foto's maken van mn honden.
Het is gewoon voor mezelf, als hobby.
nu heb ik alleen mn telefoon maar zodra ze ff bewegen zie je niet eens dat het een hond is haha
Wil er echt niet veel voor uitgeven, want hoef geen perfecte kwaliteit foto's te maken maar wel dat een beetje scherp is en dat ik bewegende honden kan vastleggen.

Een verouderd model is dus helemaal niet erg.
heb niet een heel hoog budget rond de 150-200 euro.
kan je hier iets mee? Of is dat echt te weinig voor een camera?

Je kan er wel een camera voor kopen, ik denk dat de opties voor jou zijn:

Een nieuwe compactcamera
Een tweedehandse spiegelreflex (laat je niet afschrikken door de naam tweedehands. Op marktplaats staan genoeg goede spiegelreflexcamera's. Ik raad je aan daar even een kijkje te nemen.).

Die spiegelreflex zou nog weleens tegen kunnen vallen. Foto Konijnenberg heeft binnen dat budget een 350D staan, maar dat was de enige die ik vond in een snelle scan langs wat bekende toko's.



Speciaal voor Bagheera_206: http://www.fotokonijnenberg.nl/hasselbl ... 1-occasion }:)

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:38

Ja 2de hands was ik ook voor aan het kijken inderdaad.
een canon 400D is dat wat? Voor actie en stand foto's?
Weet dat de lens het belangrijkste is, maar om te beginnen? Heb nog nooit een srl in handen gehad, dus voordat ik er een goede lens bij haal moet het wel wat voor me zijn :)

karlli

Berichten: 2386
Geregistreerd: 30-05-12

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:16

Ik heb op het moment een 400D, is een prima body om mee te beginnen, alleen echt niet aan te raden vanwege de leeftijd. Ik loop nu ook er wel echt tegenaan dat mijn body ouder is, en wil eigenlijk een nieuwe maar zolang deze het doet spaar ik nog even door.

Hoe serieus wil je gaan fotograferen? En alleen buiten of ook wel eens binnen?