[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:05

@xRiiannex: of een compactcamera genoeg is, hangt er vanaf wat je voor foto's wilt maken.
Voor landschappen en andere niet-bewegende onderwerpen is een compact prima, maar als je actiefoto's wilt maken, dan zijn ze over het algemeen te traag.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:59

Hoi hoi, misschien dat een van jullie me kan helpen bij de keuze van een nieuwe(re) body.
Ik heb nu een Canon EOS 40D, op zich een prima body, maar wel al behoorlijk verouderd en ik zou graag meer bereik in Iso hebben dus hoog iso met zo min mogelijk ruis en bij het 'door fotograferen' is de AF traag, dus lang niet altijd scherp. Ik las al dat dit een meer 'gemerkt probleem' is bij de 40D.
Ik zou niet willen inleveren aan fps want die is goed.

Daarnaast is natuurlijk de prijs ook belangrijk. Ik ben geen pro dus het moet leuk blijven.
Iemand een goede/ leuke suggestie (waar ik eventueel voor doorspaar?)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:45

60D misschien?

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:47

50D is een zeer fijne camera, daarom verkoop ik hem ook niet en houd ik hem als backup :j Gebruikersvriendelijk en fijn om mee te werken. Wel miste ik de snelheid (hij werd oud) en extra AF punten, al moet ik zeggen dat ik het nadeel bij de 7D vind dat de AF punten allemaal in het midden zitten en niet aan de buitenkant. of ik doe iets fout :')

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:12

RianneH schreef:
Is het verschil in kwaliteit tussen de 600D/650D en de 60D (50D evt), het prijsverschil waard? Ik fotografeer nu nog met mn 350D, maar wil tzt kijken naar een nieuwe body (en kitlens). Budget is max de prijs van de 60D (mediamarkt :P) met evt een kitlens. Het heeft geen haast, maar ben benieuwd of mensen duidelijk verschil hebben gemerkt?

Verschil tussen 600D en 650D is dat de AF punten van de 650D beter zijn. Ze zijn allemaal kruisgevoelig net als de 60D. De 1100D/550D/600D hebben maar 1 kruisgevoelig punt en dat is het middelste punt. :=

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:41

Wat is precies het verschil tussen de 600D en de 650D? op de site can canon zie ik er weinig verschil tussen.
Welke van die 2 zouden jullie aanraden als eerste spiegelreflex? Ik neig zelf naar de 600D omdat die prijtechnisch gezien wat gunstiger ligt. Wilde zelf eerst eigenlijk de 1100D, maar vond dat schermpje van de 600D wel handig. Spaar dan liever door voor die 600D of 650D ipv de 1100D

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:19

Ik ben opzoek naar een nieuwe spiegelreflex.
Ik had een Pentax k100D maar wil een nieuwe.

Het liefst wil ik ook een 200 mm lens er bij hebben of groter.
Ik fotografeer voornamelijk dieren en natuur, maar wil ook portret gaan uitproberen.

Welke camera zouden jullie adviseren?
Budget is tot 600 euro, maar goedkoper mag altijd natuurlijk.

Bubbleee

Berichten: 870
Geregistreerd: 23-04-11

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:41

Ik zit ook te twijfelen tussen een Nikon D3100, of een Canon 1100D, wat raden jullie aan?

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:45

Het zijn beide instapmodellen van twee verschillende merken. Als ik jou was zou ik (niet vandaag) naar een winkel gaan waar ze beide verkocht worden en beide bekijken, vasthouden, mee spelen om te kijken welke jou het prettigst in handen ligt. We kunnen wel roepen de Canon of de Nikon, maar uiteindelijk ben jij degene die de camera zal moeten gebruiken.

Bubbleee

Berichten: 870
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:55

Sani schreef:
Het zijn beide instapmodellen van twee verschillende merken. Als ik jou was zou ik (niet vandaag) naar een winkel gaan waar ze beide verkocht worden en beide bekijken, vasthouden, mee spelen om te kijken welke jou het prettigst in handen ligt. We kunnen wel roepen de Canon of de Nikon, maar uiteindelijk ben jij degene die de camera zal moeten gebruiken.


Ik heb ervaring met beide camera's, vind zelf de Nikon fijner werken, omdat die naar mijn idee scherpere foto's maakt dan de Canon waarmee ik ook ervaring heb, maar waarschijnlijk ligt dat aan de instellingen, dus ik vroeg me af wie er ook ervaring heeft met deze camera's en wat jullie ervan vinden.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:56

dat is al een heel andere vraagstelling. :) zelf geen ervaring met een van beide helaas.

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:00

Bubbleee schreef:
Ik heb ervaring met beide camera's, vind zelf de Nikon fijner werken, omdat die naar mijn idee scherpere foto's maakt dan de Canon waarmee ik ook ervaring heb, maar waarschijnlijk ligt dat aan de instellingen, dus ik vroeg me af wie er ook ervaring heeft met deze camera's en wat jullie ervan vinden.

Zowel met Nikon als met Canon kun je haarscherpe foto's maken. Dat wordt nl. bepaald door de lens die je gebruikt én je instellingen.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:01

Bubbleee schreef:
Sani schreef:
Het zijn beide instapmodellen van twee verschillende merken. Als ik jou was zou ik (niet vandaag) naar een winkel gaan waar ze beide verkocht worden en beide bekijken, vasthouden, mee spelen om te kijken welke jou het prettigst in handen ligt. We kunnen wel roepen de Canon of de Nikon, maar uiteindelijk ben jij degene die de camera zal moeten gebruiken.


Ik heb ervaring met beide camera's, vind zelf de Nikon fijner werken, omdat die naar mijn idee scherpere foto's maakt dan de Canon waarmee ik ook ervaring heb, maar waarschijnlijk ligt dat aan de instellingen, dus ik vroeg me af wie er ook ervaring heeft met deze camera's en wat jullie ervan vinden.


Dat ligt ook een het gebruikte objectief. Een professionele lens en instaplens geven grote verschillen qua kleur/contrast/scherpte/etc.

--- edit
Jolanda was mij voor. :+

Bubbleee

Berichten: 870
Geregistreerd: 23-04-11

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:07

Dankjulliewel voor de tips iig :)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:58

Hallo! Ik heb net een topic geplaatst, en kreeg een linkje hier heen, mag ik de inhoud van mijn topic hier even plaatsen?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:10

^ Nogmaals, vraag maar raak :+

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:15

flooredking schreef:
Hallo! :wave:

Ik ben bijna jarig (yay :D ) en nu krijg waarschijnlijk geld van mijn ouders om een camera te kopen.
Ik heb het altijd al leuk gevonden, om foto's te maken en dan ook vooral paarden. Ook maak ik graag mooie foto's voor vriendinnen die rijden of zoiets. Zelf nam ik dan altijd echt de moeite om het perfecte moment te nemen, met springen of gewoon dressuur. Als er dan iemand van mij foto's maakt, baalde ik soms dat die niet zo mooi gelukt waren als wat ik voor hun deed.

Ik wil graag een fijne spiegelreflexcamera die ook kan filmen. Ik fotografeer nu af en toe met de Olympus van mijn vader alleen vind ik deze niet echt fijn..
Verder ben ik dus even aan het zoeken geweest, en nu ben ik wel geïnteresseerd in de Nikon D3100.
14.2 megapixel DX-format CMOS image sensor
EXPEED 2: Nikon's advanced image processing engine
High ISO (100-3200) light sensitivity - extendable up to 12800
GUIDE mode: intuitive in-camera assistance
D-Movie: full HD (1920 x 1080) movie clips
Licht van gewicht

Dit is alleen de body. Ik wil liever niet de hoofdprijs betalen, want het is gewoon leuk voor mijzelf omdat ik foto's maken gewoon erg leuk vind.
Wat voor lens zou ik hier het beste bij kunnen nemen, en hebben mensen ervaring met deze camera? :)

Alvast bedankt!

Groetjes, Floor

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:25

Ik fotografeer met de D3100 en dan samen met de 18-55 en 55-200. Erg blij met de combi

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:52

hallo ik heb de volgende vraag :

ik ben momenteel hobbymatig aan het fotograveren, maar ga toch hogerop proberen te komen nu.
ik heb ook cursus over fotografie via school. dus ik leer al een hoop over iso waarden en lichtbalans.
wat zou voor mij een goede camera zijn om mee te beginnen ?
ik fotograveer de paarden in de bak los en ruiters met paard. het zou fijn zijn als het hier ook geschikt voor is.


weet niet of t wat is, maar klasgenoten raadden de onderstaande aan:
CANON EOS 1100D + EF 18-55 mm DC
of de Nikon D3100 + 18-55 mm VR-Lens

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:53

Beide camera's zijn goeie instap camera's en zeer gelijkwaardig. Alleen bij paarden raad ik toch een telelens erbij aan

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:57

mag ik ook vragen waarom een telelens ?
(weet ook niet wat t verschil is)

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:03

SCC schreef:
mag ik ook vragen waarom een telelens ?
(weet ook niet wat t verschil is)



Met een telelens kun je verder zoomen, en dat is wel handig als je paard los rent in de bak of in de wei en je wilt een foto nemen. (En je wilt dan niet dat het paard een piepklein stipje verweg is :D )

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:06

Met de kitlens heb je last van perspectiefvervorming. :=

Dingen dichtbij lijken dan groter en dingen ver weg lijken kleiner. Dat wordt dan nog meer versterkt. Je wilt juist dat het paard er in de juiste verhouding op komt. Daar is de telezoom voor. ;)

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:08

aha oke bedankt voor de uitleg !
hebben jullie ook een idee welke dan bij de bovenstaande camera's past. en welke van die 2 ik het beste kan kiezen ?

qua prijs klinkt de canon leuker. maar de nikon klinkt ook niet slecht

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:11

ik raad aan om naar de winkel te gaan en ze vast te houden, want een canon fanaat *kucht* richard *kucht* ( :P ), zal canon zeggen en nikon fanaat, nikon. Is gewoon persoonlijke smaak