Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 331 van de 354 [ 8839 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 354  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Zijn er hier ook mensen die met Affinity werken, of een andere Lightroom/Photoshop concurrent?

Ik zit steeds meer te twijfelen over overstappen, maar ben bang dat andere programma's minder handig werken met foto's in bulk (als in 1000 foto's bekijken/sorteren/tegelijk bewerken).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 16:35 



 
Profiel   

Capture one is fijn in gebruik https://www.captureone.com/en het is wel prijzig ik vind het een betere lightroom

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 16:44 



 
Profiel   

Klinkt goed. Alleen is het me niet helemaal duidelijk of die 'one time payment' alleen voor de huidige versie is of ook voor alle toekomstige updates.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 17:07 



 
Profiel   

Lisette1987 schreef
De r5 is gekocht!
Lightroom en Photoshop abbo geregeld, ik had nog een oude lightroom5 :7

Nu verdiepen in kleurprofielen, lees dat die van Adobe niet zo denderend zijn


Yessica, Marlies en ik hebben die van Color Fidelity.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 18:27 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Zijn er hier ook mensen die met Affinity werken, of een andere Lightroom/Photoshop concurrent?

Ik zit steeds meer te twijfelen over overstappen, maar ben bang dat andere programma's minder handig werken met foto's in bulk (als in 1000 foto's bekijken/sorteren/tegelijk bewerken).


Gratis alternatieven:
Ps -> GIMP
Lr -> Dark Table
Pr -> DaVinci Resolve

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 18:28 



 
Profiel   

Ik werk in prophoto rgb, 16bits. Dit profiel heeft een groot kleurbereik en daar kan ik het meeste mee. Wel even omzetten naar srgb wanneer je klaar bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 18:39 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Gratis alternatieven:
Ps -> GIMP
Lr -> Dark Table
Pr -> DaVinci Resolve

Het hoeft voor mij niet gratis te zijn, als het programma maar geschikt is om professioneel foto's in grote hoeveelheden te bewerken.
De nieuwste Lightroom draait namelijk niet meer op mijn computer, en de oude versie kan de nieuwe ARW bestanden niet lezen, dus het is telkens een gedoe om alle foto's eerst te converteren naar DNG voordat je ze überhaupt kan bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 20:56 



 
Profiel   

https://www.kamera-express.nl/nikon-d75 ... 303633300a

Waarom wel/niet? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:54 



 
Profiel   

Waarom wel: omdat ik jarig ben en naar de jarige luister je gewoon :') . Gewoon nog steeds een hele goede body ondanks dat 'ie inmiddels verouderd is.
Waarom niet: ik weet niet hoe snel je geïnteresseerd bent in systeemcamera's

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:56 



 
Profiel   

Cynn schreef
Waarom wel: omdat ik jarig ben en naar de jarige luister je gewoon :') . Gewoon nog steeds een hele goede body ondanks dat 'ie inmiddels verouderd is.
Waarom niet: ik weet niet hoe snel je geïnteresseerd bent in systeemcamera's


Whaha die eerste doet 't hem hoor :')
Systeem trekt me totaal nog niet, en deze ligt wel lekker in het budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:57 



 
Profiel   

Ja toch :)) :))

Het is sowieso een upgrade voor je en met alle systeemcamera's gaat de prijs gewoon naar beneden, met tweedehands helemaal. Dus dan is het leuk betaalbaar en kan je ook snel weer doorsparen voor uiteindelijk een upgrade naar de systeemcamera's als ze steeds beter en beter worden toch :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:02 



 
Profiel   

Ja precies. Thanks!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 12:04 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Bagheera_206 schreef
Gratis alternatieven:
Ps -> GIMP
Lr -> Dark Table
Pr -> DaVinci Resolve

Het hoeft voor mij niet gratis te zijn, als het programma maar geschikt is om professioneel foto's in grote hoeveelheden te bewerken.
De nieuwste Lightroom draait namelijk niet meer op mijn computer, en de oude versie kan de nieuwe ARW bestanden niet lezen, dus het is telkens een gedoe om alle foto's eerst te converteren naar DNG voordat je ze überhaupt kan bekijken.


Dat is wel irritant dat het niet meer draait bij jou. Ligt dat qua hardware aan jouw device of niet meer kunnen updaten naar laatste OS?

Zo erg bekend ben ik ook weer niet met Dark Table, maar omdat het gratis is zou je het wel even kunnen testen op jouw device.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:55 



 
Profiel   

Marjo schreef


Ik ga met Cynthia mee. Haha. Fullframe is ook wel heel fijn. Veel mensen maken nu de overstap naar systeemcamera dus zijn er echt een hele hoop oude DSLR's en lenzen te vinden via MP etc. +:)+

Tweede body is sowieso fijn en als jij voorlopig nog niet wilt overstappen naar systeemcamera is de keuze reuze van alles wat tweedehands wordt verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:59 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Dat is wel irritant dat het niet meer draait bij jou. Ligt dat qua hardware aan jouw device of niet meer kunnen updaten naar laatste OS?

Zo erg bekend ben ik ook weer niet met Dark Table, maar omdat het gratis is zou je het wel even kunnen testen op jouw device.

Ik kan inderdaad de nieuwste OS niet meer draaien op mijn iMac (die is van 2010, en draait nu op High Sierra).
Verder werkt ie nog prima gelukkig, de hardware trekt het nog erg goed.

Ik zal em inderdaad eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 17:07 



 
Profiel   

Wat flauw van Adobe dat ze niet meer kunnen installeren op oud OS. -O-

Ik heb mijn nieuwe rekenbeestje binnen. Die kan eindelijk ook normaal 4K aan. *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:54 



 
Profiel   

I did it :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:57 



 
Profiel   

Marjo schreef
I did it :o


*\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:10 



 
Profiel   

Ik ben ook op zoek naar een andere camera. Al jaren de Nikon D3200 die toe is aan vervanging.
Liefst blijf ik bij Nikon, altijd goed bevallen.
Hebben jullie goede suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 07:58 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Ik ben ook op zoek naar een andere camera. Al jaren de Nikon D3200 die toe is aan vervanging.
Liefst blijf ik bij Nikon, altijd goed bevallen.
Hebben jullie goede suggesties?


Als je een stapje hoger wil is de d7000 serie wel iets voor je denk ik. Ik fotografeer al 5 jaar met de d7100 en ik ben er super blij mee. Inmiddels is de d7500 uit.

Maar wat wil je er precies mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 08:17 



 
Profiel   

Marjo schreef
Britt1 schreef
Ik ben ook op zoek naar een andere camera. Al jaren de Nikon D3200 die toe is aan vervanging.
Liefst blijf ik bij Nikon, altijd goed bevallen.
Hebben jullie goede suggesties?


Als je een stapje hoger wil is de d7000 serie wel iets voor je denk ik. Ik fotografeer al 5 jaar met de d7100 en ik ben er super blij mee. Inmiddels is de d7500 uit.

Maar wat wil je er precies mee?

Bedankt voor je reacties. Ik fotografeerde veel in opdracht, maar dit heeft een tijdje lang stil gelegen. Als ik dat weer op ga pakken is een goede camera wel gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:15 



 
Profiel   

Wanneer je in het crop segment wilt blijven dan is de D7xxx inderdaad een hele leuke serie om naar te kijken. Wanneer je naar fullframe over wilt stappen dan kun je kijken naar de D760. Dit is de opvolger van de D750 (tweedehands tegenwoordig ontzettend goed te krijgen en ook nog altijd een hele fijne camera).

Of toch kijken naar de Z-serie, de systeemcamera's van Nikon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:19 



 
Profiel   

Ligt uiteraard ook een beetje aan je budget. Ik heb net bij Kamera Express een 2ehands D750 gekocht voor €900,-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:38 



 
Profiel   

Marjo schreef
Ligt uiteraard ook een beetje aan je budget. Ik heb net bij Kamera Express een 2ehands D750 gekocht voor €900,-.


Ik fotografeer al weer jaren met de D750 en ik ben nog altijd helemaal weg van die camera. Het blijft een fijn apparaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:44 



 
Profiel   

Ik heb hem helaas nog niet uit kunnen testen, aankomende week weer naar een keuring dus dan komt daar wel verandering in :D
Nog tips om het meeste eruit te halen? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 11:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 331 van de 354 [ 8839 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334 ... 354  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen