Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 325 van de 354 [ 8843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 354  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Er is ook een eenvoudige 100 geloof ik, dus niet de L variant
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 08:25 



 
Profiel   

Die RF 100mm f/2.8L is ook wel erg verleidelijk... := Maar is niet de moeite waard om te upgraden vanaf EF.

Maar daar gaat dit topic niet over. Haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 08:30 



 
Profiel   

Hahaha ja ik heb hem al in preorder staan, maar hij komt waarschijnlijk pas ergens rond augustus

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 08:32 



 
Profiel   

Sorry voor het binnenvallen.

Mijn canon 600D is momenteel echt te verouderd (6jaar) en ondanks reinigen niet meer snel genoeg om optimaal helder te zijn. Steeds vaker waas onder ideale omstandigheden.

Ik zoek geen luxe. Het is als leuk voor mezelf en voor fotos van andere (onbetaald)

Ik heb een 60D gezien.
Maar iemand enig idee welke richting ik het beste kan kijken?

Een klein stapje verbeteren, sneller.
Maar niet schreeuwend duur. Eventueel 2e hands vind ik ook een optie.

Welke canon types komen dan bij jullie op om naar te zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 13:43 



 
Profiel   

Saaams schreef
Sorry voor het binnenvallen.

Mijn canon 600D is momenteel echt te verouderd (6jaar) en ondanks reinigen niet meer snel genoeg om optimaal helder te zijn. Steeds vaker waas onder ideale omstandigheden.

Ik zoek geen luxe. Het is als leuk voor mezelf en voor fotos van andere (onbetaald)

Ik heb een 60D gezien.
Maar iemand enig idee welke richting ik het beste kan kijken?

Een klein stapje verbeteren, sneller.
Maar niet schreeuwend duur. Eventueel 2e hands vind ik ook een optie.

Welke canon types komen dan bij jullie op om naar te zoeken?

Een waas over je foto's ligt over het algemeen aan vuile lenzen en heeft al helemaal niks met snelheid te maken.
Dat zou ik eerst eens uitzoeken voordat je een andere body koopt en tot de ontdekking komt dat je probleem niet verdwenen is.

Als het past in je budget, zou ik nu gaan voor een 7D mkII.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:08 



 
Profiel   

Nouja het is geen waas, maar onscherpte omdat de camera niet meer snel genoeg is.
Zowel body als lenzen zijn gereinigd bij een fotografie winkel.

Budget voor een 7D is er niet. Tevens moet ik dan andere lenzen ivm full frame volgens mij of niet?
Ik kon ooit een 5D Mark overnemen maar daar konden de huidige lenzen niet op.

Budget is max €400. Aangezien ik er geen geld “winst” uit haal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:21 



 
Profiel   

Saaams schreef
Nouja het is geen waas, maar onscherpte omdat de camera niet meer snel genoeg is.
Zowel body als lenzen zijn gereinigd bij een fotografie winkel.

Budget voor een 7D is er niet. Tevens moet ik dan andere lenzen ivm full frame volgens mij of niet?
Ik kon ooit een 5D Mark overnemen maar daar konden de huidige lenzen niet op.

Budget is max €400. Aangezien ik er geen geld “winst” uit haal.

Nope, de 7D is juist nog crop, vandaar.
De oer-7D heb je voor dat budget wel maar dan moet je wat kritischer op specs worden of het wel de beste keuze is.
Hier doet de 7D nog volop dienst, naast een 5D mk IV. Beiden hebben hun eigen pluspunten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:37 



 
Profiel   

Wat bedoel je met kritischer op specs worden?

Ik zal de camera die ik nu heb even naast de 7D leggen qua specificatie. Wat hij meer te bieden heeft.

Vanwege de leeftijd is de 600D nu sowieso toe aan vernieuwing.

Ik weet ook wel hoor dat een goede scherpe kwaliteit foto investeren is.
Maar het is gewoon voor eigen gebruik / paardensportfotos. Dus de eisen liggen niet zo hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 17:40 



 
Profiel   

Saaams schreef
Wat bedoel je met kritischer op specs worden?

Ik zal de camera die ik nu heb even naast de 7D leggen qua specificatie. Wat hij meer te bieden heeft.

Vanwege de leeftijd is de 600D nu sowieso toe aan vernieuwing.

Ik weet ook wel hoor dat een goede scherpe kwaliteit foto investeren is.
Maar het is gewoon voor eigen gebruik / paardensportfotos. Dus de eisen liggen niet zo hoog.

Je moet goed kijken of de specs van een relatief oude body niet geëvenaard wordt door jongere, goedkopere camera's.
Ik heb die 7D nieuw gekocht in de tijd dat dat DE camera was voor snelle fotografie. 8 fps.
Het is nog steeds een van de snelste camera's maar niet meer de enige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 18:04 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip en hulp!
Ik ga een avondje op onderzoek. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 18:05 



 
Profiel   

Sam, ik heb een 6D voor weinig in de aanbieding...maar die vertoont dus kuren bij donker weer en binnen...maar overdag buiten is het een prima camera.

Mijn 700D moet ook nog es weg...maar ik vergeet steeds om alles bij elkaar te zoeken en foto's te maken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 18:17 



 
Profiel   

Als er nog mensen op zoek zijn naar een koffer voor hun lenzen/kleine camera/accessoires; bij de Action hebben ze nu aluminium koffers inclusief plukfoam.
Deze kosten normaal al gauw rond de 50 euro. Bij Action liggen ze voor 10 euro.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 10:17 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk de canon eos 7D kunnen overnemen van iemand uit de buurt.

Het is wel een wereld van verschil. Echt flink oefenen even om het te krijgen zoals ik het hebben wil qua foto :+

Ik loop nog wat te klote met de sluitertijd en diafragma.

Misschien dat ik eens een cursus of boek moet aanschaffen voor de paardenfotografie basis instellingen :=

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 13:58 



 
Profiel   

De 7D is ook mooi hoor! Je had mijn 6D wel een tijdje mogen testen maar je hebt nu al een camera.

Ik mis wel scherpte in deze foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 14:02 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
De 7D is ook mooi hoor! Je had mijn 6D wel een tijdje mogen testen maar je hebt nu al een camera.

Ik mis wel scherpte in deze foto's.


Klopt.
Ik ben nog enorm aan t zoeken.. lastiger dan ik dacht.
Ik mis de sportstand :+ :+
En bokt trekt de kwalitiet ook wel stukje omlaag merk ik. Op de computer en telefoon zijn ze scherper.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 14:10 



 
Profiel   

Je fotografeert nu op M? Foto uploaden bij Flickr zou al helpen met de kwaliteit en scherpte.
De Bokt upload is crap zeg maar. :')

Wil je ook op mensen oefenen? Ik ben vanavond op de Soestduinen met een vriendin/bokker/fotograaf om iets uit te proberen en je bent welkom als je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:02 



 
Profiel   

Nee, AV en TV
Even afhankelijk van de beweging of portret.

Mensen nog even niet. :=

Dank voor de tip. Ga even naar flickr kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:15 



 
Profiel   

Is goed hoor! Ik schiet altijd op M, kan ik tenminste aanpassen wat ik wil haha! Maar AV of TV is al een hele verbetering tegenover de sportstand. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:18 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Is goed hoor! Ik schiet altijd op M, kan ik tenminste aanpassen wat ik wil haha! Maar AV of TV is al een hele verbetering tegenover de sportstand. :D


Maar ik ben nog niet helemaal zo ver dat ik automatisch weet oh, ik moet even dit aanpassen want nu deze situatie. Daar moet ik over nadenken en dan ben ik al 6 fotos te laat.

Komt wel.. oefenen... oefenen... maar wel leuk. Het is zo anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:24 



 
Profiel   

_O-

Daarom dacht ik dat je misschien op mensen wilde oefenen zonder druk, heb je alle tijd. Maar het hoeft niet, geen probleem. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:27 



 
Profiel   

Saaams schreef
Bellatrix schreef
Is goed hoor! Ik schiet altijd op M, kan ik tenminste aanpassen wat ik wil haha! Maar AV of TV is al een hele verbetering tegenover de sportstand. :D


Maar ik ben nog niet helemaal zo ver dat ik automatisch weet oh, ik moet even dit aanpassen want nu deze situatie. Daar moet ik over nadenken en dan ben ik al 6 fotos te laat.

Komt wel.. oefenen... oefenen... maar wel leuk. Het is zo anders.

Wat je heel snel laat leren hoe het werkt:
Men neme een statisch onderwerp, camera op statief en schieten een foto op de automaat, noteer wat de automaat gedaan heeft.
Zet 'm op de M-stand, stel 'm in zoals de automaat gedaan heeft; maak foto. Die foto zou identiek moeten zijn (dat is ie niet, merk de verschillen op).
Vervolgens ga je spelen met sluitertijd en diafragma. Noteer wat je doet en vergelijk de resultaten.
Laat de ISO in een vaste stand staan. Daarmee spelen heeft z'n eigen nut maar doe dat bij de tweede sessie.

Handvaten:
Bij gelijk diafragma zal een langere sluitertijd een lichtere foto geven, kortere sluitertijd geeft een donkerdere foto.
Bij gelijke sluitertijd zal een groter diafragma een lichtere foto geven; een kleiner diafragma een donkerdere foto. Let er dan ook op wat er gebeurt met de scherpte in je foto. Leg, bijvoorbeeld, een lineaal langs je onderwerp, in de zichtlijn van je camera, dus van voor naar achter.

Uurtje prutsen op deze manier zal je al een heleboel leren over het gedrag van camera en lens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:16 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik bij de Canon 7D nu ook de Canon 70-200mm F4.0 L IS USM lens.

Net even getest in de tuin. In de TV stand wat wazig beeld en in de AV stand erg donker.

Iemand die weet wat ik fout doe.

Iso staat onder de 400 en sluitertijd 1000.
Diafragma 4.0

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 21:11 



 
Profiel   

De ISO waarde kun je het beste zo laag mogelijk zetten als je overdag op een heldere dag buiten foto's maakt. Dan worden de foto's scherper (minder ruis) en lichter. Het diafragma kun je om te beginnen op 4 laten staan. En vervolgens ga je de sluitertijd terugdraaien totdat de belichting goed is en de foto niet meer te donker is.
Stel dat de foto zelfs bij de hoogste sluitertijd te licht blijft, bij felle zon bijvoorbeeld, dan kun je het diafragma kleiner maken (dus hoger diafragmagetal).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 21:44 



 
Profiel   

Ik ga morgen is even goed spieken.
Deze lens is natuurlijk totaal anders dan de 55-250 die ik heb.
Dus ook andere wensen.

Het is ook nog puzzelen wat betreft sluitertijd. De ene zegt voor bevriezing vanaf 1/500, de ander paardensport minimaal 1/1000 en sommige roepen zelfs hoger dan dat :+

Iso heb ik meestal rond 200, had m nu wat omhoog ivm schemering vanwege tijdstip (20:45)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 22:39 



 
Profiel   

Hi! Kom me hier even melden met een vraag.
Ik heb momenteel de Nikon D300s, heb deze al vreselijk lang (9 jaar :=) en ben echt toe aan een nieuwe. Waar ik vooral tegenaan loop is de ruis die ik, zelfs met een ISO <200, op elke foto zie. Ik fotografeer voornamelijk met m'n Nikkor 70-200 f/2.8 (DX).
Heeft iemand tips voor een fijne opvolger? M'n maximale budget zit rond de 1250,- denk ik. Doel is voornamelijk paardenfotografie.
Fullframe klinkt goed (weinig ruis), maar gaat toch mijn voorkeur niet naar uit wegens het niet passen van mijn lenzen erop... Dat vind ik zonde van het geld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 02:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 325 van de 354 [ 8843 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328 ... 354  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen