[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:15

MarjanB schreef:
Niet heel duur toch? En gek was je toch al :+

Nu ja, nieuw is ie 2500 (had ik nog niet terug gezocht).
Nee, geen billboards maar wel detailuitsnedes (digitale zoom) voor die dingen die met glas onbereikbaar zijn.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:09

Wat mij opvalt bij de 5DS, je ziet ze zelden met veel clicks 2e hands te koop. En ik ken op enkele studiofotografen na ook weinig mensen die heel lang met de 5DS hebben gefotografeerd. Wel een aantal die hem gebruikt hebben maar die hebben hem allemaal weer verkocht.

Zijn er al mensen enthousiast over de nieuwe Nikon en Canon mirrorless camera's?

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:14

Alleen al vanwege het feit dat ze maar beperkt met de accu kunnen en maar 1 geheugenslot hebben, vind ik ze al niet interessant.. Sony loopt daar echt op voor. Mijn vriend is van een Canon body overgegaan naar een Sony Systeemcamera en dat ding heeft echt geweldig, jaloersmakende kwaliteit..
Dus had wel verwacht dat ze bij Nikon en Canon ook wel iets gelijks uit zouden brengen als ze ermee zouden komen, maar dus niet..

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:24

Ik heb online ook nog geen enkele positieve review kunnen vinden... En dat van 1 cardslot is natuurlijk het lachtertje van het jaar :+
Ben iig heel erg blij dat ik vorig jaar niet heb gewacht op de canon mirrorless maar over ben gestapt op olympus.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:02

Ja ik vind het echt een dikke fail... 1tje. Come on. :')

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:11

Ik lees er idd ook niet veel positiefs over en vind de prijs voor een mirrorloze 5D upgrade wel heel hoog. Ik twijfel dan ook nog steeds wat ik straks wil. Enige probleem is dat ik al een tijd in de lappenmand zit en amper foto’s maak.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:26

ikke schreef:
Wie verklaart mij voor gek?
Ik kwam deze tegen: https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... lr-body-2/


In mijn zoektocht heb ik ook over deze nagedacht. Overigens dan de 5DSR, niet de zonder R.
De 50mp brengt ook grote bestanden met zich mee en het is een echt statiefcamera, elk foutje laat zich genadeloos zien.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:24

De Nikon doet het hem voor mij niet met 1 cardslot en geen weather sealing. Ik wacht de opvolgers nog wel af. Ik heb een heerlijke spiegelcamera en die bevalt mij meer dan prima (ik ben nog nooit zo blij geweest met een camera in mijn leven).

Ik laat ze bij Nikon de kinderziektes er eerst wel uithalen.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:15

Waar gebruiken jullie het extra cardslot voor? Backups of voor relay opnames?

Ik ben wel benieuwd naar de Canon, binnenkort maar eens wat youtube filmpjes en reviews bekijken. Niet dat ik em wil kopen, heb net een nieuwe Sony systeemcamera waar ik nog steeds heel blij mee ben, maar ik vind het wel leuk om de ontwikkelingen in de gaten te houden.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:31

Ik heb in mijn tweede cardslot een backup kaart. Het heeft mij gered toen mijn kaart stuk bleek te zijn. Anders had ik nooit foto’s gehad van chernobyl. Het is voor mij een vangnet. Het komt bij mij zeker voor dat ik 4 weken geen back up kan draaien.

Ik heb nu twee keer meegemaakt dat mijn kaart niet goed meer bleek.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 17:55

En doe je dan regelmatig handmatig de foto’s kopiëren, of slaat hij ze automatisch dubbel op zodra je de foto maakt?
Ik gebruik de dubbelopname op mijn Canon regelmatig, maar die kan niet snel genoeg schrijven om alles in even hoge kwaliteit op twee kaarten tegelijk op te slaan.
Ik heb er wel eens over nagedacht om een dji copilot backup apparaat aan te schaffen voor de backups tussendoor, maar dan ben je natuurlijk nog steeds je laatst gemaakte beelden kwijt als er iets mis gaat.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:26

Mijn collega heeft eens gehad dat ie foto’s heeft gemaakt bij een boedistentempel en dat ze daarna na hem toe kwamen dat ie alle foto’s moest wissen. Gelukkig had ie twee kaarten en heeft ie er maar 1 gewist anders was hij alle foto’s van z’n vakantie kwijt :')

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:13

Gewoon 2 groot geheugen, snel schrijvende sd's erin en inderdaad optie op de body om te back upen. Hier ook al eens een kapotte kaart gehad.. Nou ik baalde al, laat staan mijn vriend die laatst een bruiloft ging fotograferen waarvan nu de foto's dus weg zijn.. (als second shooter gelukkig dus niet afhankelijk van zijn foto's.. Maar toch, best poedersuiker)

Dus nee een body waar geen 2 kaartjes in kunnen, hoef ik bij voorbaat niet. :o

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:32

Cynn schreef:
Gewoon 2 groot geheugen, snel schrijvende sd's erin en inderdaad optie op de body om te back upen. Hier ook al eens een kapotte kaart gehad.. Nou ik baalde al, laat staan mijn vriend die laatst een bruiloft ging fotograferen waarvan nu de foto's dus weg zijn.. (als second shooter gelukkig dus niet afhankelijk van zijn foto's.. Maar toch, best poedersuiker)

Dus nee een body waar geen 2 kaartjes in kunnen, hoef ik bij voorbaat niet. :o

Je zou ook eerder nieuwe kaarten kunnen gebruiken. Het is bekend dat die geheugenkaarten niet onbeperkt gewist en herschreven kunnen worden.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:15

Ik wil ook over een poosje een nieuwe body met plek voor twee geheugenkaarten. Nog even doorsparen en daarna eens verder kijken.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14474
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:48

ikke schreef:
Cynn schreef:
Gewoon 2 groot geheugen, snel schrijvende sd's erin en inderdaad optie op de body om te back upen. Hier ook al eens een kapotte kaart gehad.. Nou ik baalde al, laat staan mijn vriend die laatst een bruiloft ging fotograferen waarvan nu de foto's dus weg zijn.. (als second shooter gelukkig dus niet afhankelijk van zijn foto's.. Maar toch, best poedersuiker)

Dus nee een body waar geen 2 kaartjes in kunnen, hoef ik bij voorbaat niet. :o

Je zou ook eerder nieuwe kaarten kunnen gebruiken. Het is bekend dat die geheugenkaarten niet onbeperkt gewist en herschreven kunnen worden.


Kaartje waar dit mee gebeurde was nog geen anderhalve maand oud.. dus dat gaat hier niet op.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:34

Even een vraagje.
Over canon.

Wat zijn nu de grootse verschillen tussen de 80D en de 7 mark II

Zijn dit al echt oudere crop camera's? Zijn wel allebei snel staat er, de 80 heeft 1 kaart houder?

En wanneer moet je denken aan een stap naar full frame?

Ik wil over een periode als ik wat meer ervaring heb overstappen naar wat uitgebreider,sneller en beter is bestendige body. Ik heb nu een 700D die bij 800 ISO al erg veel ruis toont. Ook het aantal foto's in RAW kan hij niet heel erg snel wegschrijven.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:37

De 7D mkII is een stap hoger dan dan de 80D en ook iets jonger.
Als je 'm kunt betalen, voor de 7D mkII gaan. Kijk anders eens op www.canon.nl en leg de specs naast elkaar. Dan zie je gewoon de verschillen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:22

ikke schreef:
De 7D mkII is een stap hoger dan dan de 80D en ook iets jonger.
Als je 'm kunt betalen, voor de 7D mkII gaan. Kijk anders eens op http://www.canon.nl en leg de specs naast elkaar. Dan zie je gewoon de verschillen.


Kun je dan met de 7D ook foto's croppen? Aangezien het minder megapixels bevat.

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:14

Zowel de 7D als de 7DmkII is een crop camera (factor 1,6). Heeft niks met pixels te maken maar met de afmeting van de sensor.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:23

ikke schreef:
Zowel de 7D als de 7DmkII is een crop camera (factor 1,6). Heeft niks met pixels te maken maar met de afmeting van de sensor.


Oh nee ik bedoel foto's bij snijden.
Heeft dat impact megapixels of heeft dat stukje meer te maken met de lens ?

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:32

Janinevv schreef:
ikke schreef:
Zowel de 7D als de 7DmkII is een crop camera (factor 1,6). Heeft niks met pixels te maken maar met de afmeting van de sensor.


Oh nee ik bedoel foto's bij snijden.
Heeft dat impact megapixels of heeft dat stukje meer te maken met de lens ?

Glas doet veel en ik vraag me af of je het verschil terug gaat zien.
kijk, wanneer je het afzet tegen de 5Ds die ik op de vorige pagina aanhaalde, ja, dan ga je op enig moment de verschillen wel waarnemen, maar of je daarvoor dan een camera van 2500 euro moet kopen?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:11

Dat is een hoop geld ja :o
Maar je kan dus met het aantal megapixels van de 7d markII gewoon foto's bij snijden ? Bij mijn 700D kan dat maar klein beetje anders word de foto steeds waziger.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 17:49

Wat voor lenzen heb je er op? Ik merkte namelijk toen ik een kei goede lens (Canon 70-200 f2.8) op oude mijn body had dat hij in een keer hele scherpe foto's kon maken. :+ Terwijl met andere lezen hij onscherpe foto's maakte.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:24

Neverland schreef:
Wat voor lenzen heb je er op? Ik merkte namelijk toen ik een kei goede lens (Canon 70-200 f2.8) op oude mijn body had dat hij in een keer hele scherpe foto's kon maken. :+ Terwijl met andere lezen hij onscherpe foto's maakte.


Aha! Ja zo iets dacht ik ook al.
Ik fotografeer met 50-250 die is redelijk goed qua kwaliteit alleen bij snijden mwah. Daarnaast de 50 mm 1.8 en die is echt mooi scherp.