Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:29

Al heel lang niets gedaan aan bewerken, maar nieuwe computer en toch maar weer eens aan de gang! :D
Oude foto's opnieuw gedaan.
Afbeelding

En groot na:
Afbeelding

Boktupload dus niet helemaal ideaal, en uiteraard copyright, maar geen zin om logo erover te gooien :')

lillypon

Berichten: 165
Geregistreerd: 29-09-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:50

Mooi geworden Wendy!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:33

Wendy: ik zou je foto nog wat bijsnijden zodat het paard recht staat. Ook zou ik het zand op de voorgrond klonen met een sample van wat meer naar achter zodat het zand egaal is qua kleur. :)

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:24

Wat een leuk topic. Ik ben sinds kort ook aan het oefenen met photoshop en lees hier voortaan graag mee.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:57

Wat vinden jullie van deze twee?
CC is altijd welkom ;)
(de kwaliteit is door de bokt upload wel achteruit gegaan zie ik...)
Afbeelding

Afbeelding

BoschA
Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:29

Vind ze beide gaaf geworden Evelien! Heel knap hoe je bij de tweede de achtergrond hebt veranderd. Vind alleen de houding van het paard een klein beetje apart bij de tweede foto haha, maar dat maakt de bewerkingen er niet minder geslaagd om :D

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:12

Knap gedaan Evelien! Die frontriem wegwerken moest vast veel moeite hebben gekost.
Ik ben het wel met BoschA eens dat er iets niet helemaal klopt bij de tweede foto. Ik denk dat zijn hals iets te lang lijkt met dit 'ontspannen' hoofd er op.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:50

BoschA schreef:
Vind ze beide gaaf geworden Evelien! Heel knap hoe je bij de tweede de achtergrond hebt veranderd. Vind alleen de houding van het paard een klein beetje apart bij de tweede foto haha, maar dat maakt de bewerkingen er niet minder geslaagd om :D


Dankje, ja die nek was een beetje een knip plak probleempje, ik kon niet heel de nek overnemen want dan ging het plaatsen van het meisje haar hand niet meer goed, dus ik heb zo goed mogelijk het bovenste deel van de nek met het hoofd erop gezet.


ninaphilo schreef:
Knap gedaan Evelien! Die frontriem wegwerken moest vast veel moeite hebben gekost.
Ik ben het wel met BoschA eens dat er iets niet helemaal klopt bij de tweede foto. Ik denk dat zijn hals iets te lang lijkt met dit 'ontspannen' hoofd er op.


Dankje, Ja die frontriem was wel een vervelende zaak, maar toch wel blij hoe die is uitgedraaid, alleen als je heeeel dichtbij gaat kijken zie je het een beetje waar ik gekloond heb. Ik ga de volgende keer nog wat beter knip plakwerk proberen voor dat nek probleem. Bedankt voor de feedback :D

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:27

Ik ga ook maar weer eens een before & after plaatsen, ik ben er persoonlijk erg blij mee en stiekem er ook wel een beetje trots op :D
Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:31

Heel erg mooi!

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:49

Gaaf!

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:01

Heel gaaf NinaPhilo! Ik zou misschien nog ietsje naar links kantelen (hij oogt voor mij een klein beetje scheef). Je hebt een hele mooie sfeer gecreërd!
Evelien_vp knap gedaan! Bij de tweede foto vind ik ook de houding van het paard niet helemaal kloppen, maar je hebt een goede sfeer weten te creëren bij het thema.
Wendy1987 ik ben het met droomy eens. Knap werk! Ook bij de manen heb je heel netjes gedaan.


Wat vinden jullie, kleur of zwart-wit?

Waiting for the train
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:25

Gaaf gedaan quintenvo! Ziet eruit als een foto met verhaal.

Ik vind nu de kleurversie wat mooier, maar dat komt vooral door het deel bij de borst bij het hondje. In de zwart-witversie zijn die lichtjes zo licht geworden dat je daar niet meer goed ziet waar de hond stopt en de achtergrond begint. Wat je zou kunnen doen is de rode tinten wat donkerder maken in je zwart-witomzetting. Staat denk ik sowieso wel tof, dan weet je dat niet al die lichtjes dezelfde kleur hadden.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:52

Mariett schreef:
Gaaf gedaan quintenvo! Ziet eruit als een foto met verhaal.

Ik vind nu de kleurversie wat mooier, maar dat komt vooral door het deel bij de borst bij het hondje. In de zwart-witversie zijn die lichtjes zo licht geworden dat je daar niet meer goed ziet waar de hond stopt en de achtergrond begint. Wat je zou kunnen doen is de rode tinten wat donkerder maken in je zwart-witomzetting. Staat denk ik sowieso wel tof, dan weet je dat niet al die lichtjes dezelfde kleur hadden.


Dankjewel!! Ik ga er mee aan de slag :)

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:07

Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:12

Wat gaaf Mariett!

Ik heb de before foto helaas niet bij de hand.

Afbeelding

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:10

Waterrat :P

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Captain

Berichten: 21372
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:11

Wauw die is gaaf gedaan! _O_

Ik had vandaag ook weer wat tijd! :D
Afbeelding

Afbeelding

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:37

Gaaf!! Heel netjes gedaan, ik zie alleen bovenin in de lucht nog een klein foutje.
bentefoto schreef:
Waterrat :P

Voor
[ [url=m/TF7tGP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/gzpfig.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, net echt! Dat oog past er ook echt super bij!

Captain schreef:
Wauw die is gaaf gedaan! _O_

Ik had vandaag ook weer wat tijd! :D
[ [url=m/NgGNnU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Fsw0dH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:43

Wat een prachtige creaties zie ik hier voorbij komen, duidelijk is dat ik nog een hoop kan leren en dat hoop ik dan ook hier te kunnen doen. Wat ik mij vooral afvraag, hoe krijg je de hoofdpersoon goed uitgelicht in een foto? Ik ben nu een beetje aan het klooien met photoshop maar bij mij verdwijnen ze in de bewerkingen.. hierbij mijn voorbeeld, eerste creatie..

voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:45

Ushanka schreef:
Fennypower: Wat een wegwerkskills, heel netjes gedaan. Hij is gaaf geworden zo!
Granoek: Oh wauw, vooral die tweede. Die zou zo aan de muur kunnen.
Miickeytje: Heel knap gedaan, hoe lang ben je daarmee bezig geweest? De kleuren zijn op mijn scherm(en) erg fel, maar dat is makkelijk op te lossen door de saturatie iets omlaag te gooien. Mooi!
Captain: Bizar hoe je van een redelijk simpele foto naar zó een krachtige plaat kan gaan, het paard spat van het scherm. Schitterend, ik ben fan!


Van mij ook weer eens een extreme. Ik heb geen idee hoe mensen het voor elkaar krijgen bloesemshoots te doen met honden, gelukkig hebben we photoshop nog.
Mijn liefste vriendje van alweer 11,5 jaar. <3 Nog altijd een hartenbreker. Geschoten met de nikkor 50mm f/1.8.


[ [url=m/OACrL8.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/f6zylK.png]Afbeelding[/url] ]


Dit vind ik werkelijk echt prachtig!!! _/-\o_

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:05

M'n moeder heeft een nieuwe plant gekocht. Ik vond het een leuke plant, maar kreeg hem niet zoals ik wilde :+ Foto is een deel gedraaid en ik moest wat erbij shoppen om weer hoeken te krijgen.

voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:03

@dropneus, mooi gedaan, moet zeggen dat ik de compositie vanuit de hoek op de voorfoto ook erg leuk vind. :)

Ben vandaag ook weer beetje aan t knoeien geweest met oude foto's van mij, moet zeggen dat t me wat makkelijker af gaat nu.

Voor :
Afbeelding

Na:
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11450
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:58

Ik ben begonnen met het uitzoeken van de vakantie foto's en alvast een paar aan't bewerken.
Kwaliteit is wat achteruit gegaan door de upload.

Afbeelding

Afbeelding

Is voor het eerst sinds een jaar dat ik m'n Canon weer eens in gebruik genomen heb.
De laatste keer was vorig jaar tijdens de vakantie hihi.
Bij de tweede, wil ik het gezicht van mijn man wel nog even proberen wat meer uit de schaduw te krijgen met Lightroom.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:10

Een probeerseltje van mijn kant, had zoiets nog nooit gedaan. Je houdt er van of je houdt er niet van. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :D

Before
Afbeelding

After (edit: hoekje was nog niet helemaal wit in de vorige versie :P )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bentefoto op 29-07-19 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt