Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 300 [ 7497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 300  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

 
Profiel   

Kayleigh_ schreef
Doe je dit gewoon met de kloonstempel? Of heb je een ander geheim?
Als ik zulke enorme objecten weg wil werken, blijf je dat altijd zien...


Dit is met de kloonstempel, kan het ook ergens anders mee dan? :p

Uh, ik gebruik een fuzzy brush( dan blend het mooier), dan werk ik het meeste mee weg, en dan de dekking nog wat lager zetten van je brush en dan nog een beetje meer blenden en dan is het zo, het kan nog veel neter, maar dan moet je deze stappen nog vaker herhalen en dan is het echt niet meer te zien. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:45 



 
Profiel   

Voor nu even de laatste.
Aan deze is ook wat meer gebeurd.

Raw
[ img ]

Bewerkt, kleuren, uitsnede en wegwerken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:47 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien!
Ik zal ook eens wat zoeken en plaatsen, van RAW naar het uiteindelijke JPEG of PNG bestand :) :j

Heel gaaf hierboven, Jenne!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:48 



 
Profiel   

Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:49 



 

Fair schreef
Uh, ik gebruik een fuzzy brush( dan blend het mooier), dan werk ik het meeste mee weg, en dan de dekking nog wat lager zetten van je brush en dan nog een beetje meer blenden en dan is het zo, het kan nog veel neter, maar dan moet je deze stappen nog vaker herhalen en dan is het echt niet meer te zien. :)

Bedankt voor je antwoord! Ga dat binnenkort ook eens proberen, veel oefenen, dan wordt het vanzelf mooi! :D

Hier een simpel voorbeeld van mij. Als ik mijn foto's nabewerk doe ik niet meer dan touwtjes/vliegjes/andere storende dingen wegwerken en ik speel wat met het contrast. In een enkel geval speel ik ook met de uitsnede, maar meestal probeer ik tijdens het fotograferen al een zo goed mogelijke uitsnede te hebben.

Wat ik bij deze foto bewerkt heb:
- Storende elementjes weg
- Uitsnede aangepast
- Neus verscherpt
- Met het contrast gespeeld

[ img ] [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:51 



 
Profiel   

lifaya schreef
De originele foto blijft nog steeds de basis van het eindresultaat :) bewerking is niet alles ;) Blackfoto's hebben bijvoorbeeld bijna altijd wel veel nabewerking nodig.

Ben ik het absoluut niet mee eens..
Een juist geschoten blackfoto heeft juist als uitzondering eigenlijk nooit nabewerking nodig..
Anders werk je met factoren als tegenwerkende zon, achtergrondruis e.d. Blackfoto is gewoon black :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:51 



 

Als je, zoals bij de shetlander die springt, een uitsnede maakt. Hou je dan wel rekening met een goede resolutie voor afdrukken / vergrotingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:52 



 

Ik baal een beetje dat mijn externe harde schijf het even niet doet, anders kon ik leukere voorbeelden laten zien, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:52 



 
Profiel   

Interessant topic! Ik zal straks ook eens naar wat voorbeeldjes zoeken! (:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:52 



 
Profiel   

Lara schreef
lifaya schreef
De originele foto blijft nog steeds de basis van het eindresultaat :) bewerking is niet alles ;) Blackfoto's hebben bijvoorbeeld bijna altijd wel veel nabewerking nodig.

Ben ik het absoluut niet mee eens..
Een juist geschoten blackfoto heeft juist als uitzondering eigenlijk nooit nabewerking nodig..
Anders werk je met factoren als tegenwerkende zon, achtergrondruis e.d. Blackfoto is gewoon black :)

Dat is in mijn ogen niet zo. Je hebt namelijk vrijwel nooit de perfecte omstandigheden voor blackfoto's is mijn ervaring ;) De zon moet goed staan, je moet een goed donkere schuur hebben zonder ramen en noem maar op. Tijdens mijn shoots ben ik dat echt maar enkele keren tegen gekomen hoor :+ Dus in mijn ogen moeten blackfoto's altijd wel nabewerkt worden. Je bent namelijk gewoon heel erg afhankelijk van bepaalde omstandigheden. Denk maar eens aan een zwart paard met bewolkt weer en een schuur die niet compleet donker is :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:54 



 
Profiel   

Jans schreef
Als je, zoals bij de shetlander die springt, een uitsnede maakt. Hou je dan wel rekening met een goede resolutie voor afdrukken / vergrotingen?


Bij de shetlander open ik een nieuw bestand op 2000 bij 3000.
En het orgineel is 5616 bij 3744 en die gooi ik dan als layer in het nieuwe bestand.
Zo is hij automatisch al gecropt zonder dat je kwaliteit verliest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:56 



 
Profiel   

Jeetje wat een veranderingen! Ik heb ergens wel een bijna witte foto nog aardig kunnen bewerken, dat is toch wel het mooie van RAW. Ik ben ook wel benieuwd of je die foto van de shet nog wel zou kunnen uitvergroten. Ik probeer om die reden de foto's minder bij te snijden en toch echt de juiste verhouding te schieten. Zonde als je een uitvergroting kan verkopen, maar hem niet kan leveren :) Edit; maar zo te zien zou je hem dus gewoon nog groot kunnen laten afdrukken.
Deze foto had echt even een beetje pit nodig;

[ img ]
[ img ]
Grotere versies zijn hier te vinden: https://plus.google.com/u/0/photos/1096 ... erid=gplp0

Als ik alle linkjes goed heb gedaan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 16:57 



 
Profiel   

Meestal crop ik ook niet zo extreem.
Maar dat is het voordeel dat ik een camera heb die op vrij groot formaat schiet.
Zo kan ik door een kleiner formaat te kiezen toch aardig croppen zonder kwaliteit verlies.
En dan toch nog een formaat houden die je wel kan uitvergroten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:04 



 
Profiel   

Hier even een snel voorbeeldje van mij!
Helaas liepen er mensen tussen de schapen (het was geen fotoshoot oid, maar een drukbezochte demonstratie), eerder was dit niet het geval. Deze hond werd echter pas ingezet toen er wél mensen liepen, omdat ik graag een foto wilde zonder mensen op de achtergrond heb ik deze er af gehaald. Normaal doe ik dit bijna nooit, misschien ziet het er daarom ook niet optimaal op, maar ik ben toch tevreden met het resultaat.

Dit is het orginele bestand, RAW.
[ img ]


En het resultaat (wel JPEG, ik had m liever in PNG maar dat bestand kan ik zo snel niet vinden :( ):
[ img ]


(En tsja, nu ik het zo zie zie ik nog wel dingetjes die ik wil veranderen...)


Laatst bijgewerkt door xJolijn op 10-09-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:06 



 
Profiel   

Ik ben dan geen fotograaf, maar wel een klant dus ik reageer ook even :) .

Persoonlijk ben ik geen fan van fotografen die veel moeten croppen en bewerken en uitsnedes helemaal aan moeten passen om tot hun eindresultaat te komen. Ik geef liever mijn geld aan een fotograaf die oog heeft voor goede composities en mooie momenten en deze enkel nog wat verbetert, dan voor een ontzéttend goede photoshopper die veel nabewerkt.
Voor mij blijft fotografie een kunst waar ik graag geld aan uitgeef, maar dan wel aan een fotograaf, niet aan een kunstenaar met zijn computer. Het is gewoon een gevoel dat ik er bij heb natuurlijk. De uitspraak die ik ergens las dat het niet uitmaakt hoe de foto's als eindresultaat worden afgeleverd gaat bij mij dus niet echt op. De meeste hele goede photoshoppers hebben ook een bepaalde afgeborstelde stijl die mij niet echt trekt. Ik zie het vaak toch een beetje dat er veel aan bewerkt is.

Fijn om in dit topic ook foto's te zien van mensen met een heel goed oog voor compositie, niets dan respect daarvoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:09 



 
Profiel   

Rechtstreeks uit de camera, op dat moment bewolkt
Lage resolutie jpg, daardoor ook niet helemaal scherp
[ img ]
En de uiteindelijke foto (in RAW geschoten en bewerkt)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:11 



 
Profiel   

Ik vraag me af hoe jij dan je fotografen selecteert Ine23, want je zult zelden originelen te zien krijgen denk ik zo. Van de meesten zul je dus niet weten hoe de foto's er direct uit de camera uitzien.


Laatst bijgewerkt door Fenrir op 10-09-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:12 



 
Profiel   

Ik ga dit topic ook even volgen, interessant zeg! Lees al dat ieder z'n eigen manier/volgorde van bewerken heeft :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:12 



 

Prachtig gedaan, Yvette!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:13 



 
Profiel   

hier van mij een paar voor en na foto's, voornamelijk studiowerk. Ik hou wel altijd van wat heftiger nabewerken :D
Fotografeer trouwens in raw

voor:
[ img ]

na:
[ img ]

voor:
[ img ]

na:
[ img ]

voor:
[ img ]

na:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:16 



 
Profiel   

Ine23: Maar hoe weet dat dat sommige foto's niet gecropt zijn of aangepast aan uitsnede?
Over het algemeen zie je de onbewerkte versies niet.

In mijn geval heb ik heb ik op safe gespeeld tijdens het maken van de foto met de springende shet door genoeg ruimte te hebben om de persoon ook weg te kunnen werken.
En achteraf vond ik een rechtop staande foto mooier uitkomen dan de horizontale.

En erg mooi Yvette, hele fijne kleuren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:16 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien hoe iedereen anders bewerkt.

Voorbeeldje van mij...

RAW alleen omgezet naar jpg // Kleuren opgefrist en verscherpt // Wat extremer bewerkt
[ img ] [ img ] [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:19 



 
Profiel   

Prachtig die laatste hier boven mij wauw!
Hoe doen jullie dat toch dat laaste dat effect zie dat bij andere ook vaak echt geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:21 



 

Vind het bij die foto hierboven ook wel erg goed passen, die extreme bewerking! Ben ook wel benieuwd welke handelingen jullie daarvoor doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:22 



 
Profiel   

In Lightroom en maar schuiven met de schuifjes :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-13 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 300 [ 7497 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 300  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen