Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:41


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:42

daphneM schreef:
erg mooi geworden Femke, mag ik vragen waarmee jij de foto's upload ze blijven erg mooi.


Ik zet ze (bijna) altijd op m'n eigen website.
Dan is er (vrijwel) geen kwaliteitsverlies.

Maar af en toe ben ik lui hoor, dan gooi ik ze er via facebook op. Maar dan zet ik dat er wel bij.

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:45

Ik heb eventjes gewoon een foto gepakt, niet van een fotoshoot :+ Was samen met een vriendin foto's aan het maken dus had hem op zelf ontspanner gezet. Zal later deze week wel een andere geven die ik bij een reportage heb gemaakt.. :o

Onbewerkt:
Afbeelding

bewerkt:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:46

Van een tijdje geleden:

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:46

heeeeeel netjes fading! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:47

Fading schreef:
Van een tijdje geleden:

[img]https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/1004573_369119089856805_492211287_n.png[img]

WOW! Een halster wegwerken is mij nog nooit gelukt. Ook een kwestie van 'oefening baart kunst' of heb je een geheime tip om me op weg te helpen?! :D

jenne

Berichten: 2165
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:51

Goed gedaan Fading!

Nog 1 van mij.

Weer een raw tijdens een hele grauwe dag.
Afbeelding

En bewerkt.
Afbeelding

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:54

wat een verschillen!

hebben jullie nog bepaalde bewerk-volgordes of punten die jullie vrijwel altijd voor foto's inzetten?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:59

Ik gebruik actions :)

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:06

Ik zou ook even :')

Ik werk eerst weg, dan verklein ik, dan contrast erbij en een heel klein beetje verzadigen + logo

zonder bewerking:
Afbeelding

met bewerking:
Afbeelding

Dit is trouwens wel een hele slechte wegwerking, normaal doe ik het beter maar ik heb deze even snel bewerkt voor het topic :')

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:07

Thnx !

Ik doe ze eerst waar nodig in RAW aanpassen, dan croppen, dan wegwerken, dan verkleinen verscherpen en opslaan ;D

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:13

grappig om te zien! Nu misschien een rare vraag, maar zou je die bewerking ook door iemand anders kunnen laten doen tegen kleine vergoeding? Ik maak zelf foto's maar bewerken dat kan ik niet..

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:16

Dat zal vast wel kunnen, maar is misschien wel lastiger aangezien het moeilijk kan zijn om te vertellen wat je precies wilt? Lijkt me handiger (en leuker) om je dan gewoon zelf wat te verdiepen in Photoshop :)

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:17

Ik heb de trouwfoto's van mijn schoonzusje bewerkt, maar niet genomen. Was leuk om te doen (fantasy setting, kleur/zwart wit etc) maar drie keer liever met mijn eigen foto's :) . Wil ze hier alleen niet tonen ivm privacy van schoonzusje.

_Lisaa_

Berichten: 4234
Geregistreerd: 26-07-07
Woonplaats: Monster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:18

Wat een ontzettend leuk topic!
En wat kunnen sommige hier vet knap bewerken zeg!

Ook vanaf mijn kant wat al ben ik nog een beginnend fotograaf haha.
Ik bewerk met lightroom en daarna haal ik ze nog even door photoshop voor de touwtjes en dergelijke weg te werken :)

Voor;
Afbeelding

Na;
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 10-09-13 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:22

Ik sta gewoon verbaasd te kijken hier.

Geen wonder dat mijn foto's het nooit gaan halen zonder een goede nabewerking.
Ik heb een punt in fotografie waar ik gewoon in vast loop. Welke instellingen ik ook mag gebruiken het lukt me nooit. Ik krijg altijd die onbewerkte foto's. Laatste tijd ben ik meer aan het na bewerken gegaan en kom ik dichter bij dat effect..

Ik wil nu geen fotograaf afkraken, ben nog steeds van mening dat de fotograaf de foto maakt. maar begin het nu wat logischer te vinden :j
misschien ook wat meer in RAW gaan verdiepen.

Overigs bewerkt ik met ligthroom. heb ook photoshop maar nog niet gebruikt. Ik ga eens oefenen :j

Rennie89
Berichten: 37258
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:24

De originele foto blijft nog steeds de basis van het eindresultaat :) bewerking is niet alles ;) Blackfoto's hebben bijvoorbeeld bijna altijd wel veel nabewerking nodig.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:33

De fotograaf maakt ook de foto. Vergeet niet dat ook het juiste moment op de foto moet staan en dat kun je niet nabewerken. ;) Het juiste moment, de compositie etc - een slechte foto wordt met veel nabewerking ook niet ineens een goede foto.

Nabewerken is ook niks nieuws, sommige mensen denken dat dat iets is wat gekomen is met Photoshop maar vroeger werd er in de doka ook gewoon nabewerkt (contrast, kleuren etc).
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 10-09-13 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:33

Fair schreef:
Ik zou ook even :')

Ik werk eerst weg, dan verklein ik, dan contrast erbij en een heel klein beetje verzadigen + logo

zonder bewerking:
[img]http://i41.tinypic.com/28wfgoh.png[img]

met bewerking:
[img]http://i44.tinypic.com/5mxr9d.png[img]

Doe je dit gewoon met de kloonstempel? Of heb je een ander geheim?
Als ik zulke enorme objecten weg wil werken, blijf je dat altijd zien...

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:35

Dit is echt een leuk topic! Wat een ontzettende verschillen zijn er af en toe te zien zeg!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:37

Fiffill schreef:
De fotograaf maakt ook de foto. Vergeet niet dat ook het juiste moment op de foto moet staan en dat kun je niet nabewerken. ;) Het juiste moment, de compositie etc - een slechte foto wordt met veel nabewerking ook niet ineens een goede foto.

Nabewerken is ook niks nieuws, sommige mensen denken dat dat iets is wat gekomen is met Photoshop maar vroeger werd er in de doka ook gewoon nabewerkt (contrast, kleuren etc).


waar ik op doel is het 'wow' effect wat ik mis. vaak is er (vind ik) niets mis met m'n foto's. maar zie ik ze op groot beeld mis ik gewoon het 'wow' effect wat ik bij betere fotografen wel zie. En dat ligt voornamelijk bij het contrast.

Natuurlijk is een slechte foto een slechte foto, maar ik mis vaak gewoon het contrast was ik op andere foto's wel zie en waar ik dus wel dat gevoel van krijg :j

M_aris

Berichten: 545
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:38

Ik volg! Wat kunnen jullie goed bewerken!

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:39

Eerst een normale foto:
Afbeelding
Dan eentje met bijzonder ongunstige instellingen(bewerken ging ook niet 100% met mijn ervaring)
Afbeelding

Ik zal nog eens kijken of ik nog iets heb van het 'wegpoetsen' van dingen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:39

Jolandaa_ schreef:
Fiffill schreef:
De fotograaf maakt ook de foto. Vergeet niet dat ook het juiste moment op de foto moet staan en dat kun je niet nabewerken. ;) Het juiste moment, de compositie etc - een slechte foto wordt met veel nabewerking ook niet ineens een goede foto.

Nabewerken is ook niks nieuws, sommige mensen denken dat dat iets is wat gekomen is met Photoshop maar vroeger werd er in de doka ook gewoon nabewerkt (contrast, kleuren etc).


waar ik op doel is het 'wow' effect wat ik mis. vaak is er (vind ik) niets mis met m'n foto's. maar zie ik ze op groot beeld mis ik gewoon het 'wow' effect wat ik bij betere fotografen wel zie. En dat ligt voornamelijk bij het contrast.

Natuurlijk is een slechte foto een slechte foto, maar ik mis vaak gewoon het contrast was ik op andere foto's wel zie en waar ik dus wel dat gevoel van krijg :j


Contrast toevoegen is iets wat denk ik het gros van de fotografen wel doet, dat is zo'n simpele handeling. Als ik in de doka werk druk ik ook verschillende versies af tot het contrast naar mijn wens is.

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:40

Leuk topic! Ik post vanavond wel wat!