Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:38

Ik heb er ook weer eentje gemaakt, waar ik eigenlijk best wel heel erg tevreden mee ben! :D Deze keer heb ik 2 foto's samengevoegd.


Afbeelding

Afbeelding




Afbeelding

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 01:31

Wauw! Die heb je goed weten te verscherpen!

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 09:20

Ik zal even onder mijn steen vandaan komen :+

Vind de foto op deze manier erg gaaf geworden! Ik mis alleen het heldere in de oog van de blonde hond, die zit wel in het oog van de zwarte hond.

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:37

Wow echt tof gedaan Muffinx!
Ik kom ook dit topic even binnenvallen, omdat ik vandaag een foto gemaakt heb waarvan ik echt niet weet wat ik ervan vind. Ik hoor dus graag jullie meningen! :)
Before:
Afbeelding
After:
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:59

Hoihoi !

Ik heb lightroom 6.0 maar nu heb ik een nieuwe body ! Yes ... alleen kan hij mijn raw bestanden niet openen.. cr3 niet alleen wel cr2. Wat nu? Iemand de gouden tip ?

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:21

Kunga schreef:
Wow echt tof gedaan Muffinx!
Ik kom ook dit topic even binnenvallen, omdat ik vandaag een foto gemaakt heb waarvan ik echt niet weet wat ik ervan vind. Ik hoor dus graag jullie meningen! :)
Before:
[ [url=m/pOmsjK.jpg]Afbeelding[/url] ]
After:
[ [url=m/x6zTSN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou proberen het oog nog wat op te lichten.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:46

MuffinX: wauw dat heb je leuk gedaan!

Kunga: zowel je standpunt (had ik wat hoger gedaan) als de versiering (ik had het meer om het oog heen gedaan zodat het oog het middelpunt wordt) zijn niet mijn ding, sorry.
Is uiteraard mijn persoonlijke mening ;)

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 17:49

Janinevv schreef:
Hoihoi !

Ik heb lightroom 6.0 maar nu heb ik een nieuwe body ! Yes ... alleen kan hij mijn raw bestanden niet openen.. cr3 niet alleen wel cr2. Wat nu? Iemand de gouden tip ?


https://youtu.be/8MT11l27VUk
Mss werkt deze workaround? :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:10

droomy schreef:
Janinevv schreef:
Hoihoi !

Ik heb lightroom 6.0 maar nu heb ik een nieuwe body ! Yes ... alleen kan hij mijn raw bestanden niet openen.. cr3 niet alleen wel cr2. Wat nu? Iemand de gouden tip ?


https://youtu.be/8MT11l27VUk
Mss werkt deze workaround? :)


Ik heb dat progamma gedownload maar nu zijn al mijn foto's in lightroom extreem korrelig, alsof ze niet geladen zijn. De jpg bestanden zijn zelfs beter en deze kwaliteit had ik ook niet met mijn andere raw bestanden... ik weet niet wat er mis gaat?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:17

Ik las iets dat misschien de camera nog niet gevonden is en het programma wacht op een update..

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:45

Haii. Wie werkt hier met Affintiy?
Ik twijfel over de aanschaf ervan, ik vind Photoshop abonnement weer rot dat je maandelijks 12 euro moet betalen..

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:59

Janinevv schreef:
Haii. Wie werkt hier met Affintiy?
Ik twijfel over de aanschaf ervan, ik vind Photoshop abonnement weer rot dat je maandelijks 12 euro moet betalen..


Een vriend van mij (semi professioneel fotograaf) is erop overgestapt en zweert er sindsdien bij. Zelf heb ik er nog geen ervaring mee :)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:23

Op mijn werk gebruiken we Affinity. Heb nog niet uitgebreid alle functionaliteiten getest, maar mijn collega vindt het (qua mogelijke) zeer vergelijkbaar met Photoshop.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:25

Positieve reacties dus! Ik gebruik nu eigen lightroom editie 6.0 maar mis echt een Photoshop iets alleen ik weet niet of affintiy mijn raw bestanden kan openen (cr3) dat kan mijn huidige lightroom niet dan moet ik ze overzetten.


(Maar dat programma moet nog ge-update worden want bij openen zijn de foto’s korrelig) :(

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:37

Is affinity gratis?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:40

Granoek schreef:
Is affinity gratis?


Nee eenmalig 50/60 euro.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:33

Volgens mij kan Affinity ook RAW files openen. Ik zou het evt even voor je kunnen testen als je me er eentje toestuurt?

Edit: Dit had je vast al gelezen, maar is ook interessante info over RAW bestanden in Affinity
https://blog.computercreatief.nl/wat-bi ... p-persona/
De verwerking van de bestanden is dus wel anders. Kan ze helaas niet naast elkaar testen, want mijn Photoshop is momenteel verlopen en wil pas updaten als ik 'm echt weer nodig heb :o

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:40

xSwanHeart schreef:
Volgens mij kan Affinity ook RAW files openen. Ik zou het evt even voor je kunnen testen als je me er eentje toestuurt?

Edit: Dit had je vast al gelezen, maar is ook interessante info over RAW bestanden in Affinity
https://blog.computercreatief.nl/wat-bi ... p-persona/
De verwerking van de bestanden is dus wel anders. Kan ze helaas niet naast elkaar testen, want mijn Photoshop is momenteel verlopen en wil pas updaten als ik 'm echt weer nodig heb :o



Jij gebruikt dus Affinity?
En wat zijn voor jou de voor en tegens ? Ik heb nooit Photoshop echt gebruikt wel proef sessie en heb nu lightroom 6.0 maar daar kan ik nu niks mee met mijn raw bestanden

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:48

Je moet gewoon wachten op een update. Dat zal bij elk programma zo zijn, soms is de techniek van de camera al verder en moeten de programma's dus snel updates maken. Dat heeft niks met LR te maken verder en zal je bij elk programma tegen komen tot de update

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:49

MyWishMax schreef:
Je moet gewoon wachten op een update. Dat zal bij elk programma zo zijn, soms is de techniek van de camera al verder en moeten de programma's dus snel updates maken. Dat heeft niks met LR te maken verder en zal je bij elk programma tegen komen tot de update



Nee klopt maar dit gaat meer over Photoshop vs affinity.

Lightroom moet wachten op de converter update dan kan ik dat weer gebruiken.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:36

Omdat je in het hebt over het openen van jouw RAW bestanden in alle posts, dat is in elk programma een probleem tot er een update is.

Verder zijn er wel verschillen, maar is het vooral wat je zelf fijn vindt qua betalingen. Ik ben gewend aan PS en LR, dus heb altijd het abonnement gehad. In principe kan je in PS ook raw bestanden openen, dan opent het in camera raw wat vergelijkbaar is met LR.
Ik zou trouwens even moeten zoeken, ik heb vroeger wel met een ander programma gewerkt en op zich was dat ook oke, maar ik weet niet meer welke dat was. Ik ga kijken of ik dat kan vinden. :')
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-02-20 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:38

Photoshop en lightroom kun je ook een jaar licentie kopen. Deze is 145 euro voor een jaar. En dat vind ik dan weer fijn.

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:40

Maar dat is net zo duur als het abonnement en dat kan je ook na een jaar stopzetten. ;)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:41

Ja kan je bestanden ook omzetten naar dng. Met dng converter. Normaal lukt het dan wel!

MyWishMax

Berichten: 25347
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:44

En met de software van de camera kan je het vaak ook openen, bij mij zat dng converter bij die software. Dat is een goede van k_m