Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:39

k_m schreef:
Ja kan je bestanden ook omzetten naar dng. Met dng converter. Normaal lukt het dan wel!


Deze word nog niet ondersteunt die heeft een update nodig.

Want alles wat ik omgezet had in dng was korrelig en de jpg bestanden scherp.

Misschien dat de nieuwste photoshop en lightroom dat wel kunnen (en of affinity) dan moet ik wachten op update van die converter.

Maar toch mis ik een Photoshop / affinity naast mijn lightroom vandaar de verwarring.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:31

Okee ik heb de proefversie van affinity gedownload maar deze opent ook niet de cr3 bestanden. (wel fijn progamma)

Nu dus mijn vraag (iemand hier met cr3 raw bestanden en een adobe abbonoment) deze opent het wel gewoon? En kun je zo'n abbonoment ook gemakkelijk weer opzeggen?

Ik had liever Affinity gehad maar dat lijkt dus ook niet te kunnen, en lees alleen maar problemen wel iets over een beta versie maar geen idee waar je die kunt downloaden en of dat zomaar kan en mag.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:05

Je zit er wel een jaar aan vast uit mijn hoofd. Ook dan wel er aan denken dat je opzegt, anders weer een jaar.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:07

MyWishMax schreef:
Je zit er wel een jaar aan vast uit mijn hoofd. Ook dan wel er aan denken dat je opzegt, anders weer een jaar.


Ik heb een creditcard nodig en die heb ik niet dus gaat ook alweer lastig.. jammer dat Affinity het niet kan openen, probeer hele internet af te speuren maar niks werkt.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:26

Heb je geen PayPal? Ik heb ook geen cc, heb altijd met PayPal betaald.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:27

MyWishMax schreef:
Heb je geen PayPal? Ik heb ook geen cc, heb altijd met PayPal betaald.


Nee heb ook geen Paypal dacht dat je daar ook creditcard voor nodig had? Tenminste zo leek het ze vroegen daar na.

Maar vind het wel raar dat affinity niet kan openen cr3 is al twee jaar wel uit. Beetje jammer.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:42

Ps: heb net paypal aangemaakt maar dan moet ik alsnog een creditcard toevoegen..

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:47

Je kan ook bankrekening koppelen, maar dat staat minder opvallend genoemd.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:49

MyWishMax schreef:
Je kan ook bankrekening koppelen, maar dat staat minder opvallend genoemd.


Bij Paypal bedoel je ? Dat heb ik al gedaan maar dit gaat vanuit Adobe.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:58

Ik heb al jaren adobe via PayPal zonder creditcard, dus het moet kunnen :=

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:10

Ik vrees dat ik van t voorjaar ook aan Photoshop en lightroom abo moet... mijn Photoshop elements 11 kan de raw bestanden van mijn Nikon d7200 niet lezen. Wel die van m’n Nikon d90. Beiden nef, maar blijkbaar toch anders...

Dus ik lees hier even mee over de eventuele opties :)

Anoniem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:13

Ik heb Adobe photoshop + lightroom via bol.com gekocht. Geen PayPal of creditcard nodig. En werkt uistekend.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:18

@janine zit je toevallig nog op school? Op surfspot (scholen, universiteiten en onderzoeksinstituten zitten hier bij aangesloten) kun je de creative cloud voor 20 euro per jaar ‘kopen’.

Affinity gaat je niet helpen, die ondersteunt jouw bestanden nog niet. De nieuwste versie van creative cloud wel.

Edit: enorme spelfout :oo

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:25

Nee ik zit niet meer op school helaas.
Maar vind het gewoon raar dat ik het gewoon niet kan vinden en dus nu niet lekker bezig kan met photoshop. Ik heb al wel de fout gevonden van de dng bestanden van mijn lightroom 6.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:30

Lightroom 6 is uit 2015 (uit mijn hoofd) en deze bestanden zijn (wederom uit mijn hoofd, want Nikonmeisje) van de nieuwe Canons. Je programmatuur is simpelweg verouderd. Ik ben bang dat je dit niet op kunt lossen zonder te updaten.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:37

Nee maar ik had het nu over affinity photo en de adobe abbonoment, alleen werkt dit dus beide even niet voor mij. Adobe (ik kan helaas niet bankpas vinden) moet dus met paypal en creditcard. En affinity opent mijn cr3 bestanden niet.

Dus baal er wel van..

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:41

Maar heb je al een paypal account geopend en daar je bankrekening aangekoppeld? Even compleet los van PS of überhaupt adobe

EDIT: Want je paypal account moet wel geactiveerd zijn om de betaling te kunnen doen. Anders kan je idd geen bestelling doen bij adobe. Maar je hebt echt geen CC nodig.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 16-02-20 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:43

MyWishMax schreef:
Maar heb je al een paypal account geopend en daar je bankrekening aangekoppeld? Even compleet los van PS of überhaupt adobe


Ja die heeft mijn bankrekening ja, kon optie kiezen voor creditcard of bankrekening. Dus daar ligt het niet aan probleem zit bij Adobe.. denk ik.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:45

Is je account al geactiveerd/bevestigd dan? Dus 2 bedragen gestort en die ingevuld? Het probleem ligt niet bij Adobe, daar kan je gewoon met paypal betalen en aan paypal kan je CC of bankrekening koppelen, alleen moet dat wel al helemaal goed zijn.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:49

MyWishMax schreef:
Is je account al geactiveerd/bevestigd dan? Dus 2 bedragen gestort en die ingevuld? Het probleem ligt niet bij Adobe, daar kan je gewoon met paypal betalen en aan paypal kan je CC of bankrekening koppelen, alleen moet dat wel al helemaal goed zijn.


Dan ga ik dat eens even checken bedankt voor het zeggen. Ik ben niet bekend met paypal...
Moet ik zelf geld storten? In mail stond er dat er een euro gestort zou worden of iets.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:52

Haha daar zit het probleem dus. Als je je bankrekening koppelt moet je nog wachten op twee? bedragen die gestort worden ter controle. Die voer je weer in bij paypal en dan krijg je een mail met een link erin waarmee je het kan activeren. Als dat gebeurt is kan je naar adobe en je betaling doen met paypal. Nu krijg je de CC melding, omdat je officieel geen bankrekening gekoppeld hebt / het is nog niet geactiveerd en gecontroleerd

(Even uit mijn hoofd, kan iets afwijken, maar er zitten wat stappen bij om te zorgen dat het wat beter beveiligd is en niet iemand anders met jouw rekening ervandoor gaat)

Even het mailtje goed lezen. Jij krijgt geld gestort van Paypal op de bankrekening die je doorgegeven hebt. Zodat zij kunnen controleren of het echt jouw rekening is. Dit staat volledig los van Adobe

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:54

MyWishMax schreef:
Haha daar zit het probleem dus. Als je je bankrekening koppelt moet je nog wachten op twee? bedragen die gestort worden ter controle. Die voer je weer in bij paypal en dan krijg je een mail met een link erin waarmee je het kan activeren. Als dat gebeurt is kan je naar adobe en je betaling doen met paypal. Nu krijg je de CC melding, omdat je officieel geen bankrekening gekoppeld hebt / het is nog niet geactiveerd en gecontroleerd

(Even uit mijn hoofd, kan iets afwijken, maar er zitten wat stappen bij om te zorgen dat het wat beter beveiligd is en niet iemand anders met jouw rekening ervandoor gaat)



Aha ja ik snap hem nu! Er zijn twee kleine bedragen gestuurd nog niet aangekomen op mijn rekening daar dus op wachten dan kan ik het dan bevestigen en inderdaad zoals jij zegt betalen.

Wat is trouwens beter een jaar abbononment of maandelijks? weet niet of het makkelijk gaat om via paypal elke keer die 12,09 over te zetten en als je maandelijks betaald zit je dan alsnog aan een jaar vast? dat begreep ik niet even.

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:56

Ja, maandelijks betalen is alsnog een jaarabonnement. Als je paypal toestemming geeft gaat het er gewoon met automatische incasso af, dat hoef je niet elke maand over te maken.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:58

Oke!
Dan is dat duidelijk :) nog een vraagje er staat bij je paypal we hebben twee kleine bedragen gestort en iets van bevestig hier je bankrekening nummer. Maar moet je dit bevestigen zodat hun de bedragen kunnen sturen of pas bevestigen zodra je die twee bedragen hebt ontvangen?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:00

Janinevv schreef:
Nee maar ik had het nu over affinity photo en de adobe abbonoment, alleen werkt dit dus beide even niet voor mij. Adobe (ik kan helaas niet bankpas vinden) moet dus met paypal en creditcard. En affinity opent mijn cr3 bestanden niet.

Dus baal er wel van..


Voor wat het waard is, affinity is nog niet ver genoeg ontwikkeld en zal jouw bestanden niet kunnen openen. Daar hoef je verder eigenlijk niet meer naar te kijken. Je zit een beetje vast aan Adobe.

PayPal kan ik je niet mee helpen. Voor dit soort dingen heb ik een creditcard op zak. Makkelijker....