Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 30 [ 728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info]Videobewerking, technieken, software en camcorders

 
Profiel   

Hoe doen jullie het eigenlijk met beetje fatsoenlijk muziek eronder zetten? Is er ergens een plek waar je gewoon gratis muziek kunt downloaden om te gebruiken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 14:35 



 
Profiel   

Ik heb een licentie bij Artlist.io.
Net weer even het abonnement stopgezet omdat ik nu even niks nodig heb, maar zodra ik weer nieuwe muziek zoek neem ik weer een jaarabonnement.
Voor zo’n €160 kun je een jaar lang nagenoeg onbeperkt muziek downloaden en de muziek die je aangeschaft hebt kun je ook nadat je abonnement stopt blijven gebruiken.
Er zit ook best wat leuke muziek tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 17:04 



 
Profiel   

Word er al beetje handiger mee. Tof dat er ook slow motion opties en stabiliseer opties in zitten, maar ook om bijvoorbeeld windruis te verminderen enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:18 



 
Profiel   

Weer gelukt om een reel te maken. Originele clip was 4K50. Ondanks de IS toch nog een een beetje gestabiliseerd. Stukje vertraagd naar 40% met speedramp. Optical flow en speed warp. Vooral met die speed warp krijg je ook een nieuw rekenbeestje op zijn knietjes. _O- En kleine simpele grijze omlijning stukje ingezoomd en verschoven voor het effect tijdens de vertraging. Wel fijn als je op f/2.8 filmt er maar klein stukje van het beeld die lijntjes geeft. Haha.

https://www.instagram.com/reel/CUKnCs-otlm

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 19:54 



 
Profiel   

Een insta reel knippen uit een filmpje gaat eigenlijk nog best goed zonder al te veel kwaliteitsverlies. :)



Geknipte stukje:
https://www.instagram.com/reel/CWyYEOcosnl

Ik zie alleen dat ik fractie verder had moeten inzoomen na mijn reframe subject. _O- Zie zwarte balk onderaan aan begin van het stukje. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 08:50 



 
Profiel   

ik ben nog steeds opzoek naar een goede vlogcamera die niet stopt naar 20 min filmen tijdens het rijden. Ik heb nu een gewone video camera maar ben ik niet helemaal tevreden over.. DE vorige die ik had een sony camera was ik wel tevreden over die pakte net wat meer breedte beeld. Camera die ik nu heb mis ik gewoon een derde van de bak en dat vind ik zonde.

Alleen door denk corona zijn alle betaalbare camera's uitverkocht!! ik wil niet meer een miskoop. Wie weet een goede video camara tot ongv 500€ die goed breedte pakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:07 



 
Profiel   

Enige manier om dat bij Canon op te lossen is een externe recorder. Zoals een Ninja.

Kan dat ook op jouw camera? Ik dacht dat ik een Ninja zag voor 499 tijdens de Black Friday acties. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:53 



 
Profiel   

[ img ]

_O-

Hebben jullie allemaal hele extreme rekenbeestjes staan voor videobewerking of valt dat wel mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 16:42 



 
Profiel   

:))

Ik heb de nieuwe 16” Macbook Pro, maar wel het basismodel. Jee dat ding is snel :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:41 



 
Profiel   

Nice! Volgens mij ook wel een leuk rekenbeestje. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:53 



 
Profiel   

Op zich was mijn oude iMac qua editen nog best snel. Met proxies, dat wel, maar het werkte.. alleen het renderen duurde al gauw 12 uur voor een full HD film van een uur 8)7
En nu.. bizar gewoon hoe snel. En dan gewoon op de achtergrond terwijl ik volop aan het editen ben :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 17:59 



 
Profiel   

Hoe oud was je oude mac dan wel niet? Of viel dat ook nog wel mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 18:05 



 
Profiel   

Mid 2010 :')
Ik heb em nog steeds, gebruik hem nu als tweede scherm voor de Macbook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 18:07 



 
Profiel   

Ah ja al een oud rekenbeestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 19:29 



 
Profiel   

Ik had em beetje bij beetje ook volledig ge-maxed-out :)) 32gb ram, ssd schijf.
En nu heb ik 16gb ram en hij wordt niet eens warm :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 19:33 



 
Profiel   

Ik zag dat sinds paar dagen DaVinci Resolve 18 uit testfase is. Binnenkort dan maar even updaten van 17 naar 18. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 07:04 



 
Profiel   

Wat fijn, ik hoop dat ie bevalt!
Wat is er nieuw in versie 18?

Ik werk volledig met Final Cut, en die hebben de laatste jaren ook fijne updates doorgevoerd. Object tracking werkt fantastisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-22 07:13 



 
Profiel   

Vanmorgen de update gedaan naar DVR18. Moet alle nieuwe dingen nog eens goed uitproberen, maar doet het iig prima. +:)+

Dit is wat er nieuw is:
https://www.blackmagicdesign.com/produc ... e/whatsnew

Snel even wat clips van gisteren aan elkaar geplakt. Een reel van 50+ seconden geprobeerd met 5000kbs. Dat lijkt denk ik ook prima te werken en deze lijkt nog scherp. Natuurlijk is kwaliteit minder dan origineel, maar denk nog steeds prima voor op mobiele telefoonschermpjes.



Hoe doen jullie dat om voor Insta reels de scherpte zoveel mogelijk te behouden? Gebruiken jullie bepaalde settings? Hier lijkt een constant bitrate van 5000kbs wel soort van OK te werken. Blijkbaar als je bestand qua mb's te groot is gaat Insta er mee aan de haal om het bestand kleiner te maken en dan raak je een hoop scherpte kwijt. Ik ben er nog niet achter wat qua mb's nou de grens is voordat Insta hem gaat downsizen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-22 07:26 



 
Profiel   

Hoi!
Op dit moment heb ik de canon eos 450D. Hier kan ik alleen niet meer filmen zonder een extern iets(weet niet precies hoe het werkt). Ik zoek dus nog een goede fijne, niet al te grote en zware camera om mee te filmen. Wat raden jullie aan? mag zowel compact als body met lens zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-22 20:50 



 
Profiel   

Wat is je budget? Op zich kun je met elke nieuwe camera prima filmen, en als je naar systeemcamera’s gaat kijken dan zit je ook prima qua gewicht.
Heb je lenzen bij je camera die geschikt zouden zijn voor video? Dan kun je die vaak nog gebruiken, eventueel met adapter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-22 21:06 



 
Profiel   

Denk dat inmiddels de meeste mirrorless camera's wel prima kunnen filmen. Welke lenzen heb je nu voor je Canon 450D? Mochten het lenzen met IS zijn zouden ze mss nog wel rondje mee kunnen om te filmen op een nieuwe body. Canon heeft bijvoorbeeld de R10 waar dan met behulp van een adapter jouw oude EF/EF-S lenzen op passen. Mocht je meer budget hebben is de R7 misschien ook nog wel de moeite waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 06:19 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Denk dat inmiddels de meeste mirrorless camera's wel prima kunnen filmen. Welke lenzen heb je nu voor je Canon 450D? Mochten het lenzen met IS zijn zouden ze mss nog wel rondje mee kunnen om te filmen op een nieuwe body. Canon heeft bijvoorbeeld de R10 waar dan met behulp van een adapter jouw oude EF/EF-S lenzen op passen. Mocht je meer budget hebben is de R7 misschien ook nog wel de moeite waard.


op dit moment heb ik de Sigma dg 70-300mm en een canon EFS18-55mm lens.

hoe duur maakt niet veel uit, ik betaal graag voor een goede camera. Ik zal eens even kijken naar genoemde cameras!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 15:37 



 
Profiel   

Heb je al een idee wat je zoekt qua film? Wil je in 4K kunnen filmen? Slow motion? Film je veel met weinig licht, of vooral buiten? Uit de hand, of met een gimbal, of op statief?
Moet de camera ook geschikt zijn voor fotografie, of zoek je echt iets dat specifiek voor film is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 16:43 



 
Profiel   

Een camera die geschikt is voor zowel video als fotografie is een must. Gezien ik met videografie amper ervaring heb moet het vooral een camera zijn die niet al te lastig is en veel kan. Ik zal voornamelijk buiten filmen, zo af en toe ook binnen. Ik doe met fotos uit de hand. Ik heb ook geen grote handen dus een joekel van een body zal ook niet goed werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 17:16 



 
Profiel   

Dan zou ik inderdaad gewoon voor een leuke systeemcamera gaan. Full frame camera's zijn wat lichtgevoeliger, dus wat beter voor binnen/'s avonds, maar ook weer wat duurder en zwaarder. En crop camera's zijn wat compacter en goedkoper, met kleinere, goedkopere lenzen.
Bij Sony heb je bijvoorbeeld de A7III full frame systeemcamera die enorm populair is bij videografen (en ook bij fotografen), en als crop camera heb je bijvoorbeeld de a6600 en de a6400, die ook fantastisch zijn voor video.
Ik werk zelf met de a6600, waar ik heel erg tevreden over ben.
Met Canon en Nikon en andere merken ben ik wat minder bekend, maar ook die hebben prima systeemcamera's die perfect zijn voor film.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 30 [ 728 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen