[Info]1 foto, 10 bewerkingen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:50

Marit schreef:
Jeeeeeeeeej! *\o/* Ik doe ook weer mee! Kan ik eindelijk weer all out :')

[ Afbeelding ]


Wauw! :wow:

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6673
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:57

Afbeelding

Niet helemaal tevreden, maar ik heb verder ook niet ontzettend veel ervaring met Photoshop.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:59

Marit schreef:
Jeeeeeeeeej! *\o/* Ik doe ook weer mee! Kan ik eindelijk weer all out :')

[ Afbeelding ]


Ik lees mee mijn skills met photoshop zijn niet super. Maar stiekem hoopte ik dat jij al mee zou doen.

JoukjeV

Berichten: 352
Geregistreerd: 12-02-09
Woonplaats: een prachtig plekje

Re: 1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:00

Misschien een idee het origineel bij de bewerking te plaatsen voor de vergelijk?

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:04

Neverland schreef:
Marit schreef:
Jeeeeeeeeej! *\o/* Ik doe ook weer mee! Kan ik eindelijk weer all out :')

[ Afbeelding ]


Wauw! :wow:


Ik vond die van jou ook echt mooi! Echt heel mooi warm!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:09

Toch meteen al even een poging gedaan:
Afbeelding

Tips zijn welkom. Normaal doe ik eigenlijk niet meer dan beetje dingen wegwerken of kleur verbeteren, dus ga hier lekker experimenteren ;)

@Marit: Weer mooie dromerige sfeer!

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:18

Leuk, ik doe ook mee :D

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:25

Jaaaa ga proberen ook mee te doen. Een normale en dan een extreme, maar even kijken hoe ik t ga doen, photoshop werkt niet op mijn laptop :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:01

Dit is mijn versie! :)
Afbeelding

7249787
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:08

-
Laatst bijgewerkt door 7249787 op 22-03-17 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:11

Ik kan helaas niks met het download bestand.. Hij download als zip en die kan ik niet uitpakken.. Ik heb nu de foto even gewoon opgeslagen, dus het is geen hoge kwaliteit, maar dit is mijn bewerking:

Afbeelding

Biebz

Berichten: 5516
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:23

Ik ontvang ook graag tips!
Ben nog niet zo heel handig met Photoshop.
Achteraf vind ik hem wat te rood. Maar mijn laptop geeft de kleuren niet helemaal lekker weer.
Afbeelding

Athelas

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:48

Mij lijkt het ook wel leuk om mee te doen! :D

Leuk om al die verschillende stijlen van bewerken te zien. :j
Hier mijn versie:

Afbeelding

Edit; ik zie nu pas dat ik de naam van de fotograaf en bewerker erop ben vergeten te zetten. Snel even veranderd. :oo
Laatst bijgewerkt door Athelas op 22-03-17 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:50

Marit_P schreef:
Ik zou ook heel erg graag mee willen doen, maar ik ben helaas niet in staat om RAW foto's of uberhaupt zelfs foto's te leveren, in verband met mn camera die aan de andere kant van het land ligt. Is het dan wel eerlijk om mee te doen?


Uiteraard is het dan gewoon mogelijk en eerlijk om mee te doen, het is geen wedstrijd o.i.d., en ik persoonlijk vind een RAW-foto het enige goed bewerkbare bestand. JPEG foto's kan ik gewoon niks mee..



Neverland schreef:
Tigress schreef:
Wat leuk! Het is dat ik het te laat heb gezien, maar mochten er in de toekomst nog raw foto's nodig zijn ben ik ook bereid de mijne aan te leveren :j


Volgens mij kan je je nog gewoon opgeven voor foto's te leveren :D


Inderdaad, gewoon het lijstje kopiƫren, aanvullen en terug plaatsen! :D


Niobe schreef:
Het zal wel aan mij liggen en dat ik niet zo helder ben vandaag, maar ik vind het nogal ingewikkeld.
Zijn al die regels echt nodig? Het vorige topic was vrij helder en ik kan me niet herinneren dat er ooit moeilijkheden geweest zijn, maar misschien heb ik dat niet meegekregen ofzo.

En van dat stuk met verzoekjes begrijp ik ook niet zoveel van. Wie verzoekt er wat aan wie en wanneer? En zijn het nou 1 of 2 foto's per week of wanneer/door wie wordt bepaald dat er 2 foto's zijn?

Het zijn oprechte vragen, ik zou best graag mee willen doen want ik vind het hartstikke leuk (vond ik van het vorige topic ook) en ik heb meerdere keren de OP gelezen.


Het vorige topic ben ik niet in geweest, dus daar kan ik niet over mee praten. Maar om antwoord te geven op je vraag, ja ik vind al die regels echt nodig.
Ik persoonlijk ben beroeps-fotograaf. Met mij zijn er nog meerdere fotografen die ook foto's en shoots verkopen. Ik geef dus een RAW foto weg die ik ook te koop heb staan. En omdat ik wil weten wat er met mijn foto gebeurd/ waar hij geplaatst wordt wil ik vooraf om toestemming worden gevraagd. Ook wil ik dat mijn naam en website erbij vermeld worden. Puur om potentiƫle klanten erop te wijzen dat de foto door iemand anders is gemaakt als wie de bewerking heeft gedaan, en waar ze moeten zijn voor de foto's of bewerkingen.

Een verzoek voor een foto kan gewoon in het algemeen geplaatst worden. Stel je wil heel graag een portretfoto bewerken om daar wat meer ervaring in te krijgen dan kan je dus een portret verzoek plaatsen. De fotograaf die de eerstvolgende ronde aan de beurt is kan dan bekijken of die op verzoek een portret foto kan en wil maken/ uit het archief halen of dat deze het verzoek af wijst. In dat laatste geval gaat het verzoek naar de volgende fotograaf. Wijst die het ook af dan komt het op de verzoekjes-lijst waar elke fotograaf zelf uit mag kiezen/ iets vanaf mag halen.

Er zijn 1 a 2 foto's per week. De 2e fotograaf in de lijst bepaald of die deze week al een foto levert, of dat volgende week doet. Het zou leuk zijn als er 2 foto's per week komen dus ik hoop dat de fotografen daar zelf kenbaarheid aan geven of ze wel of geen foto voor ''hun week'' hebben.


MariaMaaike schreef:
Superleuk! Ik doe mee :D *gaat aan de slag*

Edit: kan de foto ook in JPG gedeeld worden? Mijn lightroom en photoshop kunnen sommige RAW bestanden niet openen -O-


Kan je wel DNG openen? (Digital Negative)
Ik zet in de originele download-link ook dezelfde onbewerkte foto als DNG en JPEG bestand. :)

@Biebz, jou foto werkt helaas niet..

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:10

Hierbij een versie van mij, via een internetsite bewerkt O:) Ben opzich wel te vrede :D Kon helaas de foto niet downloaden :(Afbeelding

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:20

Leuk, ik doe mee! :D
edit; ik kan het bestand ook niet uitpakken? -O-

Anoniem

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:23

Kunnen jullie zips in het algemeen niet uitpakken? Of gaat er met het downloaden al wat mis?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:24

Hebben jullie WinRar op de computers staan?

En dankjewel Marit! :D
Laatst bijgewerkt door Neverland op 22-03-17 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:25

Shanna schreef:
Kunnen jullie zips in het algemeen niet uitpakken? Of gaat er met het downloaden al wat mis?

Downloaden lukte wel, dan komt er een mapje en ik heb een programma waarmee ik zips kan uitpakken, maar hij pakte hij hem niet.
Ik probeerde net nogmaals en ik zie dat het is gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:27

Tips en feedback zijn inderdaad alleen maar handig! Kunnen we allemaal van leren!

@Neverland, grappig dat je dat zo zegt, de foto is 31 oktober gemaakt dus hartje herfst haha! Persoonlijk vind ik jou foto te licht en oranje, het staat bijna haaks tegenover mijn eigen bewerking van deze foto. Wel een leuke versie, juist omdat hij zo anders is!

@MillyH, jou bewerking vind ik wel bijzonder, het lijkt wel alsof hij op een ander tijdstip is gemaakt dan dat het werkelijk was. Meer op een na-zomer ochtend ofzo.. Leuk dat je dat met een bewerking voor elkaar kan krijgen! Mag van mij wel minder groen.

@Marit, ook weer zo'n nazomers sfeertje. Wel vind ik de blur te hard. Mag een stuk milder naar mijn smaak!

@NadjaNadja, heel andere kant op dan het zomerse maar juist meer duister. Mij te duister en oranje, aan de rechterkant zit een zwarte vlek die erg afleid van het onderwerp.

@Darkaia, leuk die sunbeam! Maar jammer dat het gezicht van het meisje in het donker valt, die wordt daar helaas een beetje grauw/ grijs van.

@IsaCalixa, ook weer dat donkere, wel vind ik dat bij jou bewerking beter werken! Als de kleuren iets neutraler waren geweest was het meer mijn smaak (de rode boom leid me af :+ )

@k_m, jou versie komt best bij mijn versie in de buurt! Grappig om te zien!

@Murosch, knap dat je dat toch nog voor elkaar krijgt met een jpeg van een screenshot! :oo Vind ik erg netjes gedaan!

@Athelas, er had van mij iets meer diepte en iets minder verzadiging in gemogen. Het gezicht is nu wel erg rood geworden en de achtergrond erg blauw terwijl de voorgrond juist meer geel/ groen is. Met een vignet o.i.d. kan je de achtergrond makkelijk wat meer los maken van de voorgrond.

@eclair98, een internetprogrammatje? Moet ik dan aan die kant en klare filters als van Instagram denken?
Persoonlijk ben ik niet zo van sepia, maar het lijkt nu net een foto uit een krantje en dat is dan weer wel geinig! :D

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:54

Afbeelding

Als ik m nu zo zie, lijkt er vrij weinig veranderd terwijl ik er toch wel even mee bezig ben geweest :') Te lang denk ik.
Ook iets teveel contrast in gegooid. Volgende keer beter.

MillyH: Hij lijkt iets groenig te ogen, maar dat kan ook aan mij liggen.
Marit: Gaaf! Vind alleen ook bij deze de blur iets teveel, het stoort. Verder vind ik het dromerige sfeertje wat je altijd maakt heel mooi
NadjaNadja: Leuk, was niet de enige die het idee had voor spiegelen :D Rechts zit een iets zwartige vlek, die valt wat op, verder vind ik het leuk dat je het juist wat donker hebt gemaakt.
Darkadia: Heb je een zonnestraal toegevoegd? :D De kleuren lijken verder wat weggevallen. Grauwig.
IsaCalixa: Goh, het lijkt net of de zon roze/rood is. apart sfeertje, wel leuk!
K_M: het doet me een beetje denken aan een sepia filtertje, leuk.
Murosch: Pony en kindje vallen echt op zo!
Biebz: Ik kan je foto niet zien, dus ook niet op reageren. Sorry.
Athelas: De oranje kleuren spatten er voor mijn gevoel echt uit, net iets te veel. Ook mis ik wat diepte in het bos.
Eclair: Welke site heb je gebruikt? Ben wel nieuwschierig

Mocht iemand denken dat ik alleen maar slechte dingen benoem: ik vind elke bewerking mooi, elke heeft z'n eigen stijl. Maar als ik dat bij elke tip er bij moet zetten, lijkt het bijna ongeloofwaardig :')
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 22-03-17 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:56

Ik kan hem niet downloaden kan dat kloppen?
Als ik op de link klik komt er De uploader heeft de transfer gestaakt te staan.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:01

Ik dee mee in het oude topic maar ook in het topic waar dit idee opnieuw werd aangehaald. Mag iedereen de foto bewerken of is dat ook beperkt?

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL]1 foto, 10 bewerkingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:03

Filters ed, je kan er mee schuiven ed! Opzich best geinig!

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:04

zo eindelijk gelukt te uploaden, ff via tinypic want bokt doet het niet.
Ik heb de foto bewerkt via windows galerij, dus heel basis en kan je niet heel veel mee. maar ik ben ook geen bewerker. ik kreeg de foto niet gedownload dus gewoon opgeslagen en ik kreeg het wazige niet weg helaas.

Afbeelding