[FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

[FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 14:20

Hoi allemaal!

Afgelopen week heb ik weer een onwijs toffe shoot gehad.

Al een tijdje ben ik "geobsedeerd" door de Amerikaanse fotograaf Brandon Woelfel.
Zijn stijl, vooral zijn Photoshop skills, zijn kleuren. In mijn ogen echt een topfotograaf in zijn genre.

Ik wilde dit idee al een tijdje uitproberen, niet kopiëren, maar proberen mijn eigen stijl en zijn stijl te combineren. Ik denk dat dit aardig gelukt is voor de eerste keer!
En dan ook voor het eerst echt in het donker fotograferen met mijn Canon 500D. Dat was misschien nog wel de grootste uitdaging.. :')

Nog genoeg dingen die ik wil verbeteren, anders wil doen en op aan te merken valt, maar voor nu ben ik erg tevreden!
Tips en opbouwende kritiek zijn meer dan welkom! :j


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:11

Oh wow! :wow:

Ik vind ze prachtig!

Fijne belichting en kleurkeuze! Scherpte ook top en ze hebben gewoon een hele fijne sfeer!

Eén puntje van kritiek...op de laatste foto stoort dat overbelichte 'ding' rechts in beeld.:+

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:33

Ik ken de fotograaf niet, dus heb hem even opgezocht. En wow, supertof :D Je hebt het echt heel gaaf gedaan.

Ik denk dat sommige dingen nog iets beter hadden gekund, al zou ik het zelf al nooit zo mooi gekregen hebben hoor :+ Maar omdat je vraagt naar tips :D

Ik denk dat het mooier had geweest als je sommige lampjes nog wat verder van het model had geplaatst, naar voren toe. De achterste lampjes krijgen een hele mooie bokeh, maar de voorste lampjes zitten iets te dicht bij het model om mooi te vervangen. Misschien had je nog meer afstand kunnen nemen en die lampjes dan dichterbij de camera plaatsen? Maar misschien worden de lichtbolletjes dan wel te groot.. Moeilijk te zeggen maar op foto 2 zie je echt dat snoer nog zeg maar, omdat het niet genoeg vervaagd is.

Je kleurgebruik vind ik echt geweldig! Je matte bewerking past er ook heel mooi bij. Wat ik persoonlijk mis is een stukje 'crispy' scherp zeg maar. Dat het gezicht bijvoorbeeld écht knalt en er misschien wat meer contrast in zit, terwijl je de rest van de foto wel gewoon zo mat laat. Misschien met een masker het gezicht wat uitgummen? Ik denk zelf dat dat je foto's nog niet iets sterker maakt en dat het ook een focuspunt geeft.

Verder vind ik ze heeel tof, vooral nummer 1 :D

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 16:51

Bellatrix schreef:
Oh wow! :wow:

Ik vind ze prachtig!

Fijne belichting en kleurkeuze! Scherpte ook top en ze hebben gewoon een hele fijne sfeer!

Eén puntje van kritiek...op de laatste foto stoort dat overbelichte 'ding' rechts in beeld.:+


Dank je wel!!

Haha dat overbelichte ding is een lichtje van de fairylights. Maar ik geef je gelijk! Ik had hem íets verder van m’n lens moeten houden. :o Al vind ik het niet storend, maar hij overheerst wel een beetje :P
Marit schreef:
Ik ken de fotograaf niet, dus heb hem even opgezocht. En wow, supertof :D Je hebt het echt heel gaaf gedaan.

Ik denk dat sommige dingen nog iets beter hadden gekund, al zou ik het zelf al nooit zo mooi gekregen hebben hoor :+ Maar omdat je vraagt naar tips :D

Ik denk dat het mooier had geweest als je sommige lampjes nog wat verder van het model had geplaatst, naar voren toe. De achterste lampjes krijgen een hele mooie bokeh, maar de voorste lampjes zitten iets te dicht bij het model om mooi te vervangen. Misschien had je nog meer afstand kunnen nemen en die lampjes dan dichterbij de camera plaatsen? Maar misschien worden de lichtbolletjes dan wel te groot.. Moeilijk te zeggen maar op foto 2 zie je echt dat snoer nog zeg maar, omdat het niet genoeg vervaagd is.

Je kleurgebruik vind ik echt geweldig! Je matte bewerking past er ook heel mooi bij. Wat ik persoonlijk mis is een stukje 'crispy' scherp zeg maar. Dat het gezicht bijvoorbeeld écht knalt en er misschien wat meer contrast in zit, terwijl je de rest van de foto wel gewoon zo mat laat. Misschien met een masker het gezicht wat uitgummen? Ik denk zelf dat dat je foto's nog niet iets sterker maakt en dat het ook een focuspunt geeft.

Verder vind ik ze heeel tof, vooral nummer 1 :D


Dank je wel Marit! <3

Ja heb je misschien wel gelijk in! Dat ga ik de volgende keer eens proberen. Het was alleen echt een hele kleine slaapkamer, waar ik bijna geen ruimte had te lopen, dus we hebben het voor nu gedaan met wat we konden.

En inderdaad, als ze weer te dicht bij de lens liggen, krijg je echt van die grote bollen. Maar kan er eens mee gaan spelen!

Je tip van de bewerking snap ik! Ik ga dat straks eens uitproberen, kijken of het beter werkt of niet. Zal het resultaat hier even laten zien dan! :D

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 18:01

Leuk! Ben benieuwd :D

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:10

Nou, ik snap helemaal wat je bedoeld hoor, maar het lukt me niet..

Als ik de helderheid omhoog haal, wordt de foto eigenlijk vanzelf al redelijk mat. Helemaal in haar gezicht. Heb het nu wel op een andere manier gedaan, waardoor de foto iets meer kleur en contrast heeft, maar toch nog "mijn" matte stijl. Haar gezicht springt er wel echt meer uit:

Afbeelding

Edit: Wauw, verschil in kleur met m'n telefoon en laptop is zo groot.. :') Ik hou altijd m'n iPhone aan qua kleur, zo kijk ik ze stuk voor stuk na, hoe erg is dat.. :') Maar daarop is hij echt top nu!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: [FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:35

Ik vind dit wel echt al veel mooier! Misschien nog iets meer contrast/helderheid bij de ogen en dan heb je wel een knalplaat hoor. Heel tof, dat maakt hem toch wel af vind ik :j

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:33

Wow, echt super gave platen zeg! :wow:
Ik vind dat "matte" eigenlijk juist heel erg goed bij deze foto's/stijl passen, ik hou juist vaak wel van best wat contrast, maar mis dat hier echt niet. Al vind ik de laatste foto ook wel erg gaaf!

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [FOTO] Brandon Woelfel inspired.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:11

Heel gaaf! Mooi model heb je ook! Ik vind persoonlijk de eerste 3 het gaafste