[FOTO] Herfstwandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

[FOTO] Herfstwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 20:39

Na lang nadenken toch maar besloten om mijn eerste fototopic te openen. Sinds september volg ik een cursus fotografie. We hebben dan enkele taken die we als huiswerk moeten fotograferen, en omdat het vandaag zo'n leuk weer was ben ik er dan maar verder op uitgetrokken. 1 van de voordelen van de les is dat je natuurlijk veel leert van de blik van je medefotograven in de les. Nu hier op bokt zit ook een hoop ervaring verstopt, dus hopelijk kan ik wat van jullie blik ook leren. De foto's zijn onbewerkt, omdat we eerst moeten leren de foto's technisch juist te krijgen voor we ze gaan bewerken. Genoeg werk aan de winkel dus :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding



Persoonlijk vind ik 2 en 5 erg leuk, en vind ik ze goed uitgevallen. Foto 3 vind ik dan weer een lichtelijke teleurstelling, ik had gehoopt dat het mini van de paddenstoel leuker ging uitkomen, maar dat is me niet echt gelukt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Herfstwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:03

1. Hier heb ik helemaal niets mee, ik kan niet zien wat je onderwerp hier is.
2. Deze is helaas onscherp en erg centraal.
3. Hier hetzelfde, niet scherp en ook centraal. Wel is de belichting hier beter.
4. Compositie is beter, onderwerp is niet te centraal. Scherpte is ook beter. Maar ik mis wel wat kleur en contrast.
5. De beste uit de serie! Wel weer centraal en ik mis wat warmte in je foto. Scherpte is beter!
6. Hier mis ik ook wat warmte en scherpte.

Ik denk dat je hier veel meer uit kan halen met nabewerking. :j
Probeer andere composities te bedenken, schiet je foto vanuit een andere hoek. Zet je onderwerp bijvoorbeeld rechts in beeld en stel daarop scherp.

Hier heb ik het onderwerp rechts in beeld gezet en daarop scherp gesteld.
https://flic.kr/p/YpTAvD

Lekker door oefenen en pak eens een stukje nabewerking erbij! :)

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Herfstwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 09:54

Bedankt voor je opmerkingen, daar kan ik alvast met aan de slag. Alleen zie ik vaak terug komen dat je zegt dat de foto's niet scherp zijn, is dat dan omdat is mss mijn focuspunt leg op iets fout? Want ik zit momenteel nog in de stage van autoscherpstelling en had gehoopt dat de foto's dan goed zouden zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Herfstwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:58

Nou op foto 4 bijvoorbeeld zitten er grassprietjes voor de paddenstoelen waardoor je camera niet goed weet waar hij op scherp moet stellen.

Bij foto 5 staat er niets in de weg dus is scherpstellen makkelijk.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: [FOTO] Herfstwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:07

Leuke foto's!
Ook leuk om te lezen dat er meer beginnende fotografen zijn op bokt.

Ik vind foto 5 ook het beste gelukt. :j
Misschien een tip om de autofocus uit te zetten en zelf op zoek te gaan naar het focuspunt.
Dit heb ik gisteren gedaan tijdens een fotografiecursus en dan zie je zeker verschil.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Herfstwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 14:13

Bedankt voor alle tips +:)+ Hier kan ik zeker wat mee!