Canon EOS 1100D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 20:17

Ik heb dus de bovenstaande camera in bezit, met de standaard lens die erbij hoort. (EFS 18-55, MACRO 0.25m/0.8ft)

Hardstikke fijn toestel voor hobbymatig gebruik. Maar nu ik er zo af en toe meer mee bezig ben, merk ik steeds meer dat ik steeds vaker ingezoomd fotos trek, met als gevolg dat de kwaliteit ook achteruit gaat.

ik hou voornamelijk van close-up fotos, en ik moet bijna met mijn lens ín het object zitten wil ik deze mooi scherp krijgen. :+
ook met algemene foto´s merk ik dit, zie ik een supermooi beeld voor me in de bergen oid, haal ik mijn camera boven, lijkt het alsof ik nog een 100 meter terug sta :\ met als gevolg dat ik inzoom, zodat ik niet van de berg afloop :+

hebben jullie tips/advies icm dit toestel? of is een ander toestel en/of lens oid geschikter?

ik heb geen flauw idee hoe ´oud´ dit toestel is, deze heb ik 2e hands overgekocht van een kennis die er uiteindelijk niks van snapte _O-

ik zal wat fotos bijvoegen die ik gemaakt heb :D (en opgefrist zijn mbv photofilter)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding




wat ´onbewerkte´ fotos:
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:23

Als je zoom mist, wat ik begrijp? Kan je beste voor een andere lens gaan, een telelens. Naar de Canon 55-250mm kan je eens naar kijken. :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Canon EOS 1100D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 11:26

Ik mis inderdaad best wel wat zoom ja, want alles lijkt eens zo ver weg door de camera.

Ik ben nog allemaal niet zo bekend qua lenzen etc, heb wel fotografie gehad op school, maar daar hadden we enkel over diafragma en sluitertijd, dat is al even geleden... :') zal eens kijken voor die lens, Dankje!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 22:38

[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Hier kan je veel info vinden over lenzen.
De standaard lens is inderdaad erg beperkt. Ik dacht dat de 55-250 niet echt bekend stond om zijn kwaliteit, maar ik zou even bovenstaand topic raadplegen