Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cameraspullen opbergen

 
Profiel   

Nu ik verhuist ben mis ik mijn oude cameraopbergkast best wel en ik raak er maar niet uit hoe ik nu alles netjes moet opbergen. Daarom vroeg ik mij af hoe Bokkers dit hebben aangepakt en hier eventueel foto's voor mij hebben (via PB is ook prima)?

Via Google heb ik wel het eea aan ideeën gevonden maar dat past eigenlijk ook allemaal niet in de kast die ik nu ter beschikking heb. Maar wellicht mis ik nog een handig website voor tips?

Ik heb niet veel spullen trouwens maar ik ben wel enorm zuinig op ze waardoor ik ze graag een liefdevol, fris en comfortabel plekje wil geven. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 14:51 



 
Profiel   

Ik heb m'n cameraspul in zo'n IKEA kallax kast (in 2 vakjes maar, het valt nog mee). Maar die kast gaat binnenkort een keer weg, dus ik volg :D. Wat voor ideeën heb jij op internet gezien? Ik ga ik ook wel even op ideeënjacht :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 15:01 



 
Profiel   

Oh ik volg even mee. Ik heb een hoop cameraspul wat hier en daar in verschillende tassen en dozen rondslingert en het wordt hoog tijd om alles eens een mooie plek te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 15:07 



 
Profiel   

Ik heb thuis twee koffers met daarin schuim wat ik uitgesneden heb voor de apparatuur :)
Zo ben ik bewuster m'n tas voor in het veld gaan inpakken (nooit meer alles mee sjouwen) en alles heeft een eigen vast plekje.

Niet percee een mooie oplossing, maar vooral praktisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 15:09 



 
Profiel   

Ik heb meerdere camera tassen maar als de boel niet in gebruik is zitten beide camera's en alle nog in gebruik zijnde lenzen in de grootste camera rugzak. Meestal slingert die door de woonkamer, maar momenteel stat die keurig opgeborgen in het cabinet onder de tv. Oude lenzen en filters die ik niet meer gebruik liggen op zolder in een kast en daar vlak in de buurt staan ook 3 dozen met studiolampen, reflectieschermen en een opvouwbare achtergrond. (rust blijkbaar een vloek op die dingen want ik heb het in bruikleen en gebruik het nooit maar de echte eigenaresse gebruikte het ook al nooit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 15:10 



 
Profiel   

Leuk kunnen we samen brainstormen. :)

https://nl.pinterest.com/pin/290271138467279854/
Dit had ik in de oude ladekast, nu heb ik dus geen lades meer.

https://i.pinimg.com/736x/11/96/0e/1196 ... a8ce04.jpg
Dit vind ik erg mooi, maar niet praktisch in deze kast ivm de dunne wandjes. Maar wellicht kan ik enkele los op de plank zetten?

http://www.blokker.nl/nl/blknl/wonen-en ... -5-l-grijs
Eventueel ietwat stapelen met zulke dozen, vanwege de gaatjes lijkt mij de ventilatie wel goed.

Sowieso wil ik een vochtvreter in die kast plaatsen en de deur blijft ook los (of is dat nu ook weer overdreven?)

https://nl.pinterest.com/pin/521784306799973518/
Je hebt van dit soort tassen, maar ik weet niet of dit voldoende ventileert.

https://nl.pinterest.com/pin/392165080041496991/
Bovenstaande ideeën al dan niet in combinatie hiermee

Tot zover. :=

[edit] Nieuwe reacties, top. Voor diegenen die het in de tas laten zitten zijn jullie niet bang voor een gebrek aan ventilatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 15:13 



 
Profiel   

Oh ik lees ook even mee, ben ook van plan om binnenkort iets te doen aan de huidige rommel :D

Ik denk dat ik een Ikea MALM kast (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50214555/) op mijn werkkamer wil en dan een lade met camera + objectieven (mooi idee hierboven met die vakjes!), een lade met tassen, een lade met reflectiescherm, kleedjes voor newbornshoots etc... en de rest vult zich vast ook wel O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:46 



 
Profiel   

Ik heb al zitten denken om een oude secretaire in te richten met bakjes en vakjes en plankjes voor alle kabels en lenzen en accessoires. Die kun je dicht klappen, alles uit het zicht, en met één handeling heb je direct al je spul netjes geordend voor je liggen, én een werkblad.
Beetje dit idee, al is dit net niet helemaal mijn smaak:
[ img ]
Edit, zoiets vind ik gaaf: https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/ ... 69fb3a.jpg

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:54 



 
Profiel   

Ik bewaar mijn fotospullen altijd gewoon in fototas.
Daarnaast heb ik een mobiele studio. Die spullen staan boven op zolder.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 20:59 



 
Profiel   

Maar ben jij dan niet bang voor vocht wat erin blijft zitten?

Ik ben nu aan de slag gegaan met die dozen van de Blokker en daarin antislipmatjes. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 21:03 



 
Profiel   

Mijn camera met twee lenzen heb ik ook altijd in een cameratas zitten. Als je de spullen droog erin stopt dan denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor vocht in de tas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 21:07 



 
Profiel   

Ik haal ze bij thuiskomst namelijk uit de tas, laat alles accommodatie/drogen en dan gaat de camera de ene kast in en de tas leeg de andere. Vandaar het gevoel wat. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 21:09 



 
Profiel   

Ik lees ook even mee. Stop niet alles in mijn tas, dus heb nog wel meer op te ruimen/netjes te ordenen. Ik laat camera in tas zitten, maar de tas blijft dan weer niet dicht. Rits klein stukje open, maar ik durf hem er niet helemaal uit te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:34 



 
Profiel   

magda_90 schreef
Ik haal ze bij thuiskomst namelijk uit de tas, laat alles accommodatie/drogen en dan gaat de camera de ene kast in en de tas leeg de andere. Vandaar het gevoel wat. :o


Acclimatiseren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 22:58 



 
Profiel   

magda_90 schreef
Maar ben jij dan niet bang voor vocht wat erin blijft zitten?

Ik ben nu aan de slag gegaan met die dozen van de Blokker en daarin antislipmatjes. :)


Vocht in mijn camera of lenzen?
Nee daar ben ik niet bang voor. Camera gaat al heel wat jaren mee op deze manier.
Mijn camera/ lenzen worden ook absoluut niet nat. Bij eerste spetter gaat er een regenhoes omheen. Ben daar heel spastisch in :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 01:51 



 
Profiel   

Ik volg mee!! Breek vooral hele tijd mijn nek om omgevallen statieven of beauty dish :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 04:00 



 
Profiel   

Statief heb ik in tas en hangt aan haak. Beautydish heb in plastic bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 08:16 



 
Profiel   

Met behulp van die Blokker dozen heb ik wat kunnen inrichten. Nu kijken of dit werkbaar is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 09:57 



 
Profiel   

Straks naar de Ikea om een kastje te zoeken voor mn spul. De collectie word nu aardig groot en spul wil ik veilig bewaren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen