Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Wilawander schreef
Misschien een stomme vraag. Ben niet zo de bewerker maar nu toch eens raw geprobeerd en dat geeft toch wel veel mooie optie's. (heb lightroom) maar na opslaan is het beeld absoluut niet meer wat het in Lightroom was. En de kwaliteit slecht. Wat doe ik fout? ik sla de fotos op als jpg. Want de raw bestanden kan je bv.niet hoogladen bij FB en dergelijke. Vermoed dat ik daar wat fout doe.


Bij exporteer veld in lightroom zie je ook de optie in hoeveel % van dr kwaliteit hij opslaat. Waar staat deze op?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 16:58 



 
Profiel   

weet iemand een goed youtube filmpje dat uitlegt hoe ik een foto lichter kan krijgen? Deze foto is gemaakt met een canon eos 200D met lens 70-300 (tamron) edit in lightroom

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 17:47 



 
Profiel   

Lichter tijdens fotograferen of tijdens nabewerken? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 17:57 



 
Profiel   

nabewerken hahaha, het werd al donker buiten :+ dus dacht lichter lukt niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:05 



 
Profiel   

@KarmaChansy Ik vind de filmpjes van MaritHilarius altijd wel fijn!

Ik heb eindelijk foto’s om te showen. Ben echt verbazingwekkend blij met het resultaat! Heb gefotografeerd op diafragmavoorkeur. Ik vind ze alleen als foto uit de camera nog een beetje dof en moest er daarom ook aardig veel aan bewerken. Ook vond ik dat er teveel ruis op zat of is dit normaal dat je dit in lightroom eruit moet bewerken?
Foto’s zijn gemaakt met een Nikon D7200 met sigma lens 18-300 lens

De iso stond vast op 1200 ongeveer dacht ik. Misschien heeft dit ook wel de ruis veroorzaakt. Kwam hier nadien pas achter en die staat nu weer op automatisch :)


[ img ]

Aangezien ik aardig kan bewerken en dus mijn fouten er redelijk uit haal zal ik hier een before bij doen. Is helaas wel foto van het scherm

[ img ]


[ img ]

Als jullie de f waardes willen weten zal ik die straks even opzoeken.
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 18:16 



 
Profiel   

KarmaChansy schreef
nabewerken hahaha, het werd al donker buiten :+ dus dacht lichter lukt niet :')


Tijdens fotograferen zou je de ISO iets hoger kunnen zetten :)

Met nabewerken in Lightroom zou je de Blacks en Shadows hoger kunnen zetten.

Even omkadert waar je het kan vinden :)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 19:04 



 
Profiel   

Vandaag weer op pad geweest tijdens een cursus landschapsfotografie. Best lastig nog. We oefenen vrolijk verder.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 14:49 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
Ik heb hier ooit aangemeld maar eigenlijk nooit gereageerd omdat ik na de geboorte van ons 3e kindje daar voornamelijk foto's van heb gemaakt en die komen niet online. Maar vandaag zijn we even het bos. In geweest en wil ik er toch wat delen.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Allen gemaakt met mijn Canon eos 200d met de 50mm lens. De middelste 2 f2.5 en de andere 2 f1.8

Tips en tricks.zeker welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 23:32 



 
Profiel   

Heerlijke herfstplaatjes! Staat ook nog op mijn to do lijst!!

Ben nu bewerk achterstand aan inhalen[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 01:05 



 
Profiel   

ik ben een beetje aan het uitproberen met bewerken maar weet niet zo goed hoe ik het vind.

before :
[ img ]

after :
[ img ]


before :

[ img ]

after :
[ img ]

ik twijfel heel erg of ik het wel of niet mooi vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 14:08 



 
Profiel   

Die tweede after vind ik heel mooi! Die eerste vind ik een beetje te oranje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 14:17 



 
Profiel   

Ik val even binnen! Wauw wat een foto's kunnen jullie maken. En hierboven hoe krijg je dat bewerken zo voor elkaar? Ik ben altijd een stille meelezer geweest die veel van dit topic heeft kunnen leren.
Ik ben het weekend zelf ook een beetje gaan rommelen met mijn camera. Toch komt er maar niet uitrollen wat ik nou echt wil. Veel dingen vallen toch weg en komen er niet echt uitspringen op de foto. Heeft iemand daar een tip voor. Of heeft dat puur met de combinatie lens + Body te maken?

Om even een aantal foto's te laten zien van afgelopen weekend.

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 23:56 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

ik heb een tijdje fotos gemaakt met een oud toestel van me.
alleen nu wil ik een nieuwe. deze wil ik gebruiken van het fotograferen van vooral bewegende opjecten (hondensport en paardensport).

nu is mijn vraag welk toestel met welke lenzen raden jullie aan?

dit is namelijk helemaal onbekend voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 13:21 



 
Profiel   

kimwilliam schreef
Hallo allemaal,

ik heb een tijdje fotos gemaakt met een oud toestel van me.
alleen nu wil ik een nieuwe. deze wil ik gebruiken van het fotograferen van vooral bewegende opjecten (hondensport en paardensport).

nu is mijn vraag welk toestel met welke lenzen raden jullie aan?

dit is namelijk helemaal onbekend voor mij.


Ik vind de Panasonic Lumix FZ1000 ideaal. Is een systeem camera met goede zoom, goede kwaliteit foto's en lekker compact. Geen gezeul met allerlei lenzen en makkelijk te bedienen.

Deze foto's zijn onder andere er mee gemaakt:

[ img ]

Korte sluitertijd, groot diafragma, en meteen werd de Andromeda nevel zichtbaar:

[ img ]

Foto van de maan uit de hand geschoten zónder statief:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 14:58 



 
Profiel   

ik heb nu 2 toestellen gevonden.

de lumix g10
en de canon eos 400d

welke is dan beter voor mij?
ze schelen in aanschap 60,- euro voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 17:52 



 
Profiel   

Ik zou deze vraag eerder in een ander topic stellen: [FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4
Ik denk dat je daar gerichtere antwoorden zult krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 18:49 



 
Profiel   

Ik heb laatst deze haf op de foto mogen zetten! Wat vinden jullie?
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 19:49 



 
Profiel   

Ik vind de laatste het best gelukt.
Zou proberen meer afstand te nemen tussen paard en achtergrond. Dan wordt de achtergrond ook wat minder scherp en ligt de nadruk op het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:07 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Ik vind de laatste het best gelukt.
Zou proberen meer afstand te nemen tussen paard en achtergrond. Dan wordt de achtergrond ook wat minder scherp en ligt de nadruk op het paard

Nu ben ik even in de war. Dat heeft toch gewoon met je diafragma te maken en niet met je afstand tot het object? :')

Ik vind de foto's overigens wel oké, achtergrond mag inderdaad minder scherp van sommige. En de hoogspanningsmasten en kabels is echt een afknapper. Het touw kun je weg photoshoppen (zou het halster laten omdat die best dik is) en je kan ook de kleuren wat mooier maken in Lightroom/Photoshop. (ben ik zelf ook nog niet heel handig mee overigens... :') )


Laatst bijgewerkt door J0anieke op 07-11-19 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:10 



 
Profiel   

Het heeft te maken met je diafragma, aantal MM dat je “inzoomt” en de afstand tussen het object en de achtergrond. Als je 50 meter vanaf de bosjes gaat staan is de achtergrond veel onscherper en zachter dan wanneer je je paard en pal voor zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:15 



 
Profiel   

Ah zo, maar dan moet je niet alleen jezelf maar ook het object een grotere afstand laten nemen van de bosjes.

De reactie zoals je hem gaf heeft ze niet zoveel aan (ik kon er in iedergeval geen koek van maken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:17 



 
Profiel   

J0anieke schreef
Ah zo, maar dan moet je niet alleen jezelf maar ook het object een grotere afstand laten nemen van de bosjes.

De reactie zoals je hem gaf heeft ze niet zoveel aan (ik kon er in iedergeval geen koek van maken).


Lijkt mij gewoon basis kennis. Is overal op internet wel te vinden hoe je een zachte achtergrond creëert

Even voorbeeldje van mezelf. Ook flinke tijd verschil tussen de twee foto’s maar het geeft wel weer wat ik bedoel.

Paard staat hier op +/- 4 meter vanaf de bosjes
[ img ]


Hier staat paard een flink stuk voor de bosjes die ook nog verder weg lopen in een pad.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:20 



 
Profiel   

https://www.hypofocus.com/scherptediepte-tips/

Stukje basiskennis waar het ook uitgelegd staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:22 



 
Profiel   

Ik hou eigenlijk altijd aan dat de afstand tussen het paard en de achtergrond groter is dan de afstand tussen mij en het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:30 



 
Profiel   

Ik snap wat je bedoeld, ik had je eerste reactie niet goed gelezen.

Ik dacht dat je bedoelde om de afstand van de fotograaf tussen het object te vergroten (en daarbij het opject en de achtergrond laten staan). Vandaar mijn verwarring.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 09:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen