Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 

Ik kreeg het idee dat je al nikon had hahaha sorry. Heb ik verkeerd gelezen. Maar Sony kan idd niet op nikon. Ja je kunt wel een converter krijgen en dan is dat wel mogelijk.

Voor zoveel mogelijk licht inval kun je het beste een zo laag mogelijke /f nemen. Is wel wat prijziger, maar ik ben blij dat ik de 50 en 35mm met 1.8 /f heb gekocht. Kan binnenshuis prima foto's maken, zonder extra licht te houden gebruiken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:08 



 
Profiel   

Dacht al dat je het zo had gelezen, haha. Nee, mijn vader heeft wel de D7000 en mijn oom werkt ook met Nikon. Dus kan zeker wel kijken of zij wat hebben dat ik kan proberen.

Ik wil inderdaad wel graag een 1.8 /f. Vind een wat prijzigere lens niet erg, de body is immers vrij goedkoop.
Als ik naar een kit zou kijken vind ik het wel lastig om een kit met lens naar wen te vinden. Kan ook niet op het diafragma filteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:12 



 

AlwaysH schreef
Dacht al dat je het zo had gelezen, haha. Nee, mijn vader heeft wel de D7000 en mijn oom werkt ook met Nikon. Dus kan zeker wel kijken of zij wat hebben dat ik kan proberen.

Ik wil inderdaad wel graag een 1.8 /f. Vind een wat prijzigere lens niet erg, de body is immers vrij goedkoop.
Als ik naar een kit zou kijken vind ik het wel lastig om een kit met lens naar wen te vinden. Kan ook niet op het diafragma filteren.


Ik denk ook dat het beter is om alles los te kopen. Ik gebruik mijn kitlens echt nooit meer. En die zijn vaak maar 40 tot 80 euro waard. Dus dat valt wel mee.

Je zou ook kunnen kijken naar full frame, maar denk dat dit wat buiten je budget ligt. Ik wil zelf nu na een half jaar de d3500 te hebben toch wel graag over naar full frame hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:20 



 
Profiel   

En waar heb je oog op? Of nog niks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:30 



 

AlwaysH schreef
En waar heb je oog op? Of nog niks?


Nog niks. Moet het nog even gaan uitzoeken. Wil ook niet te duur, maar de goedkoopste hoeft nou ook weer niet. Nadeel van mezelf, moet zulke dingen nieuw kopen. Hahaha ik houd niet van 2de hands elektronica.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:32 



 
Profiel   

Snap ik. Ik wil nu ook een nieuwe kopen.
Maar vind het erg lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:32 



 

AlwaysH schreef
Snap ik. Ik wil nu ook een nieuwe kopen.
Maar vind het erg lastig.


Het is ook erg lastig hahaha. Mijn moeder wil graag ook naar nikon (heeft nu Sony, omdat ze Minolta had) maar m'n vader vind het wat te duur. Denk ook dat ze gelijk full frame wil. Maar ze gebuikt haar Sony nu al gewoon niet. Zonde eigenlijk.

Misschien dat ik een nieuwe body koop wanneer er weer kortingsacties zijn vanuit nikon. Toen heb ik ook de 35 en 50mm gekocht met best wat korting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 11:37 



 
Profiel   

Ik vind trouwens de d5600 ook heel aantrekkelijk, maar die body zelf is natuurlijk vrij duur. Ik zou met die camera wel mijn video's voor school en mijn YT kanaal kunnen opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:10 



 

AlwaysH schreef
Ik vind trouwens de d5600 ook heel aantrekkelijk, maar die body zelf is natuurlijk vrij duur. Ik zou met die camera wel mijn video's voor school en mijn YT kanaal kunnen opnemen.


Dat zou voor mij ook nog een optie zijn. 600 euro vind ik reuze mee vallen. Maar 200 meer als de d3500

https://www.nikon.nl/nl_NL/product/digi ... umer/d5600

Hier kun je ook lenzen kiezen er bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:17 



 
Profiel   

Inderdad, duurder dan de d3500, daar doelde ik op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:20 



 

AlwaysH schreef
Inderdad, duurder dan de d3500, daar doelde ik op.


Als ik het zo lees zie ik niet veel verschil tussen de 5600 en 3500 behalve de prijs. Misschien dat iemand anders het verschil beter weet. Zijn beide volgens mij instapmodellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:24 



 
Profiel   

Ja, klopt. Maar de D5600 heeft oa een kantelscherm, wifi.

edit, wat vinden jullie van deze lens?
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... -5-5-6g-vr

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:26 



 

AlwaysH schreef
Ja, klopt. Maar de D5600 heeft oa een kantelscherm, wifi.

edit, wat vinden jullie van deze lens?
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... -5-5-6g-vr


Ik vind dat niet veel toevoegen voor 200 euro meer. Ik heb zelf Bluetooth op m'n d3500, gebruik het nooit wat de snap bridge app is ruk.

Ik heb deze lens, is een kit lens. Kan handig zijn, maar ik gebruik em inmiddels niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:28 



 
Profiel   

Ik maak video's, dus dan is dat zeker wel een toevoeging. Ik zit namelijk voor de camera. Die wifi en/of bluetooth is voor mij niet belangrijk.

Snap dat het een kit lens is:) Daarom kijk ik er ook naar, wil niet maar een lens hebben en dan geen hele grote zoom of macro. Wel iets basis. Mijn vader heeft ook een 18-105 die wel goed te gebruiken is voor mijn setting.


Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 27-01-20 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:30 



 
Profiel   

Ik gebruik de wifi heel vaak en wil hem op de volgende ook weer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:31 



 
Profiel   

Lijkt me ook heel handig, ja, maar het is natuurlijk niet super belangrijk. Ik bewerk lang niet alles eerst via photoshop, dus als ik het direct naar mijn telefoon kan zetten heb ik daar vast baat bij.
Maar ik vind 589 niet te duur. Hangt er alleen wel van af of er een basis lens binnen mijn budget zit. Heeft geen nut om een flop lens te kopen want dan werkt het alsnog niet lekker. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:34 



 

Ik vind de 18 55 echt onhandig. Altijd net neit voldoende bereik of heel dicht bij moeten staan, maar dan stelt ie niet scherp.

Maar als je veel filmt zou je ook voor een systeemcamera kunnen gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:35 



 
Profiel   

Hooo, nee. Ik koop een camera voor de fotografie, maar als ik daarmee mijn video's kan opnemen is dat gewoon super. Daar heb ik nu camera's vanuit school voor.
Ik ben gek van alles, bewerken, fotograferen, filmen, etc. Maar fotografie is mbt een nieuwe camera het belangrijkste.

Ik snap dat je de 18-55 onhandig ervaart, ik ook (met dieren dan). Maar ik vind 18-105 met 3,5/f wel fijn klinken. Ga uit school even die lens op de D7000 proberen. Als ik dat echt drie keer niks vind kijk ik wel voor een basis lens. Als het wel fijn werkt heb ik iig iets dat binnen mijn straatje past!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:40 



 

AlwaysH schreef
Hooo, nee. Ik koop een camera voor de fotografie, maar als ik daarmee mijn video's kan opnemen is dat gewoon super. Daar heb ik nu camera's vanuit school voor.
Ik ben gek van alles, bewerken, fotograferen, filmen, etc. Maar fotografie is mbt een nieuwe camera het belangrijkste.

Ik snap dat je de 18-55 onhandig ervaart, ik ook (met dieren dan). Maar ik vind 18-105 met 3,5/f wel fijn klinken. Ga uit school even die lens op de D7000 proberen. Als ik dat echt drie keer niks vind kijk ik wel voor een basis lens. Als het wel fijn werkt heb ik iig iets dat binnen mijn straatje past!


OHHH hahaha omdat je zei dat je video's maakt hahaha

Ik zou dan idd voor de 18 105 gaan. Of de 70 300. Dan heb je ook wel een prima basislens hoor.

Ik heb echt nou denk 50nfotos mer de 18 55 gemaakt, en ze zijn allemaal flut hahahaha tenminste, dat vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:43 



 
Profiel   

Jaa! Die video's zijn een extraatje voor op het yt kanaal van mijn hamstery!
70-300 hebben we hier ook. Moet ik wel wat verder weg zitten, maar die gebruik ik nu ook wel eens. (als ik de Nikon van mijn vader pak)

Wat fotografeer jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:44 



 
Profiel   

Systeemcamera <3 ik ga echt niet meer terug naar spiegelreflex haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 12:49 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Dacht al dat je het zo had gelezen, haha. Nee, mijn vader heeft wel de D7000 en mijn oom werkt ook met Nikon. Dus kan zeker wel kijken of zij wat hebben dat ik kan proberen.

Ik wil inderdaad wel graag een 1.8 /f. Vind een wat prijzigere lens niet erg, de body is immers vrij goedkoop.
Als ik naar een kit zou kijken vind ik het wel lastig om een kit met lens naar wen te vinden. Kan ook niet op het diafragma filteren.



Ik heb de Nikon D5300 met een 50mm f1.8 lens en een 80 300 f2.8 lens.
Gebruik het zelf vooral voor astrofotografie, maar deze combi is wel heerlijk veelzijdig.

Gianti schreef
Systeemcamera <3 ik ga echt niet meer terug naar spiegelreflex haha


Ik heb beide. Nikon P1000 systeemcamera en Nikon D5300 DSLR.
Voor astrofotografie is een DSLR wel aan te raden, maar voor mijn hobby als vogelaar gebruik ik vooral de P1000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:55 



 

AlwaysH schreef
Jaa! Die video's zijn een extraatje voor op het yt kanaal van mijn hamstery!
70-300 hebben we hier ook. Moet ik wel wat verder weg zitten, maar die gebruik ik nu ook wel eens. (als ik de Nikon van mijn vader pak)

Wat fotografeer jij?


Vooral paarden en natuur. En begin nu langzaam aan wat met opdrachten. Eventueel als ik ga samenwonen komt er een studio aan huis denk ik. Kinderen komen er toch eerst niet hahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 14:58 



 
Profiel   

@always

De d5xxx lijn heeft t.o.v de D3xxx lijn net even wat meer mee. Het kantelscherm en de WiFi werden al genoemd, maar hij is ook een fractie sneller en uitgebreider. Het is een mooie instapcamera waar je langer plezier van hebt.

Over lenzen is al veel gezegd. Zowel de d3xxx en de D5xxx series werken met DX lenzen en FX lenzen. Fullframe camera’s eten alleen FX lenzen. Theoretisch zouden ze ook met DX lenzen moeten kunnen werken, maar praktisch is dit niet. Je slaat eigenlijk je camera kreupel.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de D3xxx en de D5xxx serie geen scherpstelmotor in de body hebben ingebouwd. Deze moet in de lens zitten anders kun je alleen handmatig scherpstellen. Veel oude lenzen hebben dit niet alsmede de wat meer zeldzamere exemplaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:13 



 
Profiel   

Matheno schreef
Gianti schreef
Systeemcamera <3 ik ga echt niet meer terug naar spiegelreflex haha


Ik heb beide. Nikon P1000 systeemcamera en Nikon D5300 DSLR.
Voor astrofotografie is een DSLR wel aan te raden, maar voor mijn hobby als vogelaar gebruik ik vooral de P1000.


Valt de p1000 niet onder compact?
Hier de z6 en in alles beter dan mijn d7100 :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-20 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen