Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Lau schreef
freedomshet schreef
hoi,

ik zit met een probleem hopelijk hier mensen die weten wat te doen.

ik heb anderhalf jaar met de Canon Eos 1100D gefotografeerd ging prima en alles.
nu heb ik afgelopen vrijdag de Canon 2000D aangeschaft den hij fotografeerd prima alleen kan ik ze niet met een kabel op de computer krijgen.
als ik de kabel in de camera heb gestopt en in de computer en ik hem aanzet gebeurt er niks.
zelfde kabel en computer werken nog wel gewoon met de 1100D.

computer al keer opnieuw opgestart andere computer geprobeert maar niks helpt. t zit echt in de camera denk ik.
help wat moet ik doen



De sd kaart in de computer doen :o?


Ik had dit probleem toevallig zondag nog. Bij mij lag het aan het feit dat de Wi-Fi connection van de camera ingeschakeld stond. Deze uitgezet en toen zag de laptop hem gelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:18 



 
Profiel   

NoLimit_93 schreef
Ik had dit probleem toevallig zondag nog. Bij mij lag het aan het feit dat de Wi-Fi connection van de camera ingeschakeld stond. Deze uitgezet en toen zag de laptop hem gelijk.



Ja dit werkt super bedankt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:55 



 
Profiel   

Ik zet foto's altijd over via de SD kaart in de laptop, het USB kabeltje gebruik ik dus nooit. :+

Weet niet of de tip voor scherpstelling werkt voor Canon of voor elke camera.
In ieder geval voor mijn oude nikon D3300 en nieuwe D7200 werkt het wel.
Je kan scherpstellen via de sluiterknop door deze half in te drukken, mààr je kan ook in de instellingen de AF-On knop toewijzen voor scherpstelling.
Hier lees je er meer over:
https://zoom.nl/artikel/cursussen/25597 ... focus.html

Verder ook een laag ISO (100-600) gebruiken waardoor je foto sneller gemaakt wordt. Hoe hoger de ISO hoe langer het duurt voor de foto gemaakt wordt en je dus ook sneller last hebt van bewegingsonscherpte door trillen van de camera bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:55 



 
Profiel   

Werkt bij Canon ook. Kan op twee manieren, hier heb ik nog ruzie om gehad bij mijn docent fotografie. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:56 



 
Profiel   

Omg ruzie erover maken :')
Ik heb bij mij beide opties open staan. Ik kan dus zowel scherpstellen met de ordinaire manier als met de AF-On knop. Maar gebruik toch het meest de AF-On bij dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:59 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Valerie_91 schreef
Hey iedereen. Met dit goede weer ben ik terug met mijn fototoestel op pad getrokken.
Ik ben al iets langer met fotografie bezig, tot vorig jaar eerder experimenteel en 90% van de tijd op de automatische stand. Nu heb ik vorig jaar in augustus een workshop van een paardenfotografe meegevolgd en daar dus enorm veel opgedaan. Sinds dan trek ik alleen maar in M-stand en bewerk ik mijn foto's ook na in lightroom en photoshop. Daarnaast leer ik ook veel uit tutorials en fotografieboeken. Mijn stalgenoten en mijn hond zijn al meerdere keren mijn proefmodellen geweest en ik durf eindelijk te zeggen dat het qua fotografiekunsten de goede kant uit gaat.

Nu had ik dit weekend een fotoshoot van een zwangere vriendin met haar paard en voelde ik me met momenten echt beperkt in mijn materiaal. Ik krijg heel veel diepte in mijn foto's, maar het gebeurt geregeld dat mijn modellen niet scherp zijn, waardoor ik soms een mooi moment mis.

Ik heb momenteel een nikon D5300 en een sigma lens 18-300mm F-3,5-6,3
Naar mijn gevoel vind ik mijn lens net iets te beperkend. Stilletjesaan twijfel ik aan een lens 70-200 f2,8, maar deze nieuwe van nikon kosten enorm veel. Naast mijn sigma lens heb ik ook nog een tamron lens (voor architectuur en landschap) en op zich ben ik wel tevreden van die lenzen, al kan ik ze niet vergelijken tegenover een nikon lens omdat ik er nog nooit met een nikon lens heb gefotografeerd. Maar nu vraag ik me af hoe jullie tegenover die lenzen denken. Zou ik nieuw een lens 70-200mm - f2,8 kopen van sigma of tamron of zou ik uitkijken naar een goede tweedehandse nikon lens? (Of verder sparen voor een nieuwe nikon lens?) Ik lees op verschillende fora dat veel fotografen die sigma's en tamron's niet ok vinden. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!

Daarnaast nog een vraag over bewegende foto's, het lukt me nog niet goed actiefoto's te trekken. Meestal ben ik daar net iets te traag voor en worden mijn foto's niet scherp. Iemand daar tips voor?
Ik heb 70-200mm f4 tweedehands voor 800 euro op de kop getikt. :D maakt ook goede foto's en zelfs in binnenbak goed lichte foto's.

[ [url=m/WgJY61.jpg]Afbeelding[/url] ]


Voor scherpstelling heb ik een tip. Pb me maar hierover
Voorbeeld van bewegend dier
[ [url=m/2STR14.png]Afbeelding[/url] ]


70-200 van canon denk ik met f4? voor dat geld? dan ben je echt mooi opgelicht :O

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:02 



 
Profiel   

Ligt er maar net aan welke versie het is hoor.

Backbutton focus moet idd ideaal zijn, maar ik kan er niet aan wennen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:03 



 
Profiel   

Liselot schreef
Ligt er maar net aan welke versie het is hoor.

Backbutton focus moet idd ideaal zijn, maar ik kan er niet aan wennen


Ik ook niet heb het een tijdje geprobeerd maar vond het gewoon niet fijn. Ik hou het lekker bij de “normale” manier dan werk ik sneller en fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:04 



 
Profiel   

Ik had mijn canon 70-200 2.8 IS versie 1 voor 800 euro. Dan vind ik dat je voor een f4 echt wel wat opgelicht bent. voor 500 euro heb je een F4 met IS

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:06 



 
Profiel   

Nope 70-200mm f4 van nikon;)
Niet opgelicht mocht hem eerst volledig testen, verkoper heeft speciaal 70km gereden om de lens persoonlijk te brengen. Met UV filter er nog op (kreeg ik erbij), geen enkel krasje op de lens en werkt perfect. Heb hem inmiddels een jaar in gebruik namelijk.

Dit was toen de goedkoopste op de markt beschikbaar.

Voor de exacte model moet ik thuis kijken. Maar doet zeker niet vreemd en mis er niks aan hihi


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-04-19 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:08 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Verder ook een laag ISO (100-600) gebruiken waardoor je foto sneller gemaakt wordt. Hoe hoger de ISO hoe langer het duurt voor de foto gemaakt wordt en je dus ook sneller last hebt van bewegingsonscherpte door trillen van de camera bv.


Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dit klopt niet.
Bewegingsonscherpte door trillen van de camera (of van degene die de foto neemt, of van het bewegende object) krijg je alleen met een te lage sluitertijd. En laat je die nu net kunnen compenseren door een hoge ISO (zie mijn theorielesje van een paar pagina's terug)

Hoge ISO heeft verder ook technisch niets met de snelheid van het wegschrijven van de foto of wat dan ook te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:09 



 
Profiel   

Dan heb ik 2 dingen verwisseld. Maar sowieso fotografeer ik nooit boven de 800 ISO. En gaat foto's maken altijd supersnel


Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-04-19 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:10 



 
Profiel   

Maar wat bedoel je dan precies met 'foto's maken gaat supersnel'? Het wegschrijven? Dat ligt aan je SD-kaartje. Snel kaartje = snel schrijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:12 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Omg ruzie erover maken :')
Ik heb bij mij beide opties open staan. Ik kan dus zowel scherpstellen met de ordinaire manier als met de AF-On knop. Maar gebruik toch het meest de AF-On bij dieren.

Nja ik heb wel meer discussies met haar gehad. Iemand uit een tunnelvisie halen blijkt een kansloze rit te zijn. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:14 



 
Profiel   

Oh goeie! SD kaartjes. Ik raad aan om 90mb/s te doen. Die schrijven heel snel dus kan grote bestanden snel op SD zetten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:15 



 
Profiel   

Ik fotografeer wel eens op ISO 16000 of hoger en dan is die met een snelle sluitertijd gewoon nog snel hoor! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:26 



 
Profiel   

Ik kom me ook even melden! Ik ben nog een echte beginner. Ik ben namelijk begonnen met fotograferen sinds nog geen week geleden. Ik heb de oude camera en lens van m’n pa gepakt en wat dingen uitgeprobeerd. De camera is een Nikon D70s ( 8-) :') )en de lens weet ik niet zo uit m’n hoofd, zal er morgen naar kijken.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 23:04 



 
Profiel   

Die van de kip vind ik erg goed gelukt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 23:47 



 
Profiel   

NoLimit_93 schreef
Die van de kip vind ik erg goed gelukt :)


Thanks :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 00:34 



 
Profiel   

Nayomie schreef
Oh goeie! SD kaartjes. Ik raad aan om 90mb/s te doen. Die schrijven heel snel dus kan grote bestanden snel op SD zetten. :D


Jaaa minstens 90! Ik heb 120 en hier ben ik heel tevreden mee, ik dacht heel lang dat mijn body traag was ( :') ) maar het lag aan een te trage CF, dus nu een van 120mb/s en 32GB aangeschaft en het werkt perfect zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 09:12 



 
Profiel   

Let wel op dat je naar schrijfsnelheid i.p.v. leessnelheid kijkt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 17:59 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje, misschien weet iemand hier dat.
Ik zou graag de volgende 2 foto's willen samenvoegen;
[ img ]
[ img ]
Dus dat je dit krijgt (dit is met word);
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 22:11 



 
Profiel   

Wat is precies je vraag dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 22:41 



 
Profiel   

Hoe je dat doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 22:53 



 
Profiel   

Leeg bestandje in je bewerk-programma (PS of GIMP), plaatje een knip & plak, plaatje twee knip & plak.

Wel zou ik het zwarte paard aan links zetten, en dan de vos aan rechts en omdraaien. Dan krijg je denk ik een mooier geheel :)

Ik ben deze week in Canada en al heel veel gave foto's gemaakt! Voor 't eerst ook een long exposure foto's van een waterval gemaakt, cooool! Ik had geen statief bij, dus het hek rondom het pad gebruikt, wat best goed ging. Helaas niet een echte mooie lange sluitertijd kunnen gebruiken want de foto's kwamen er erg overbelicht uit, dus misschien eens een keer zo'n filter daarvoor kopen. Zulke toffe foto's maken is wel verslavend :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 02:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen