Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 17:39

Hele mooie foto’s Manon!

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:04

Mooi zeg! Vooral die eerste erg aanspreken! :j

Vanavond misschien extra mooie zonsondergang (en morgen zonsopkomst) vanwege savannezand in de lucht :)F

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:53

Ik zie weer goed gelukte foto's langs komen!

Manon, op de laatste foto leidt de achtergrond mij wel af, de witte pony zag ik eigenlijk als eerste hahah.

Womble, ik vind zelf de houding van de arm op de eerste foto heel onnatuurlijk eruit zien, wel toffe foto's!

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:19

Wat een toffe foto s weer! Stuk voor stuk.

Bij sommige net niet helemaal de horizon recht, is bij mij ook een ding hoor! Maar dat stoort vaak wel!

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 23:23

Hier helaas niet hele mooie zonsondergang ofzo :o

Wel weer wat foto's gemaakt! Camera maakt overuren afgelopen dagen ~~}>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:27

Hey iedereen. Met dit goede weer ben ik terug met mijn fototoestel op pad getrokken.
Ik ben al iets langer met fotografie bezig, tot vorig jaar eerder experimenteel en 90% van de tijd op de automatische stand. Nu heb ik vorig jaar in augustus een workshop van een paardenfotografe meegevolgd en daar dus enorm veel opgedaan. Sinds dan trek ik alleen maar in M-stand en bewerk ik mijn foto's ook na in lightroom en photoshop. Daarnaast leer ik ook veel uit tutorials en fotografieboeken. Mijn stalgenoten en mijn hond zijn al meerdere keren mijn proefmodellen geweest en ik durf eindelijk te zeggen dat het qua fotografiekunsten de goede kant uit gaat.

Nu had ik dit weekend een fotoshoot van een zwangere vriendin met haar paard en voelde ik me met momenten echt beperkt in mijn materiaal. Ik krijg heel veel diepte in mijn foto's, maar het gebeurt geregeld dat mijn modellen niet scherp zijn, waardoor ik soms een mooi moment mis.

Ik heb momenteel een nikon D5300 en een sigma lens 18-300mm F-3,5-6,3
Naar mijn gevoel vind ik mijn lens net iets te beperkend. Stilletjesaan twijfel ik aan een lens 70-200 f2,8, maar deze nieuwe van nikon kosten enorm veel. Naast mijn sigma lens heb ik ook nog een tamron lens (voor architectuur en landschap) en op zich ben ik wel tevreden van die lenzen, al kan ik ze niet vergelijken tegenover een nikon lens omdat ik er nog nooit met een nikon lens heb gefotografeerd. Maar nu vraag ik me af hoe jullie tegenover die lenzen denken. Zou ik nieuw een lens 70-200mm - f2,8 kopen van sigma of tamron of zou ik uitkijken naar een goede tweedehandse nikon lens? (Of verder sparen voor een nieuwe nikon lens?) Ik lees op verschillende fora dat veel fotografen die sigma's en tamron's niet ok vinden. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!

Daarnaast nog een vraag over bewegende foto's, het lukt me nog niet goed actiefoto's te trekken. Meestal ben ik daar net iets te traag voor en worden mijn foto's niet scherp. Iemand daar tips voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:27

Hoi hoi! Mag ik me hier ook melden?

Sinds 2017 heb ik een spiegelreflexcamera, Canon EOS 400D (dus echt wel een oudje, uit 2006 :D) met de kitlens. De laatste tijd fotografeer ik weer wat meer maar ik ben toch niet helemaal tevreden met de uitkomst. De compositie vind ik prima, de momenten die ik pak ook maar de foto’s zijn niet scherp genoeg naar mijn idee. Ook zijn ze snel korrelig.

Ik wil wat meer ‘bokeh’ maar heb ook echt niet de behoefte om veel geld uit te geven aan een dure lens en evt nieuwe body omdat ik zo vaak die camera nou ook weer niet pak.

Heeft er iemand ervaring met de 55-250 IS STM f/4-5.6 lens? Vond die wel interessant, en lees er veel goede dingen over. De prijs vind ik ook aantrekkelijk :)). Het hoeven echt geen professionele foto’s te zijn maar een verbetering van de huidige foto's zou echt super zijn.

Voor close-up foto’s is de lens wel echt fijn, maar voor paardenfotografie toch niet ideaal vind ik.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:43

Valerie_91 schreef:
Ik heb momenteel een nikon D5300 en een sigma lens 18-300mm F-3,5-6,3
Naar mijn gevoel vind ik mijn lens net iets te beperkend. Stilletjesaan twijfel ik aan een lens 70-200 f2,8, maar deze nieuwe van nikon kosten enorm veel. Naast mijn sigma lens heb ik ook nog een tamron lens (voor architectuur en landschap) en op zich ben ik wel tevreden van die lenzen, al kan ik ze niet vergelijken tegenover een nikon lens omdat ik er nog nooit met een nikon lens heb gefotografeerd. Maar nu vraag ik me af hoe jullie tegenover die lenzen denken. Zou ik nieuw een lens 70-200mm - f2,8 kopen van sigma of tamron of zou ik uitkijken naar een goede tweedehandse nikon lens? (Of verder sparen voor een nieuwe nikon lens?) Ik lees op verschillende fora dat veel fotografen die sigma's en tamron's niet ok vinden. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!


Sinds enkele weken heb ik voor mijn Nikon D7500 de Tamron 70-200mm f/2.8 gehaald.
Tot dusver erg tevreden mee!
Wellicht dat hij wat minder is dan de lens van Nikon, maar het heeft ook een andere prijsklasse.
Ongeveer 1500,- voor de Tamron
Ongeveer 3000,- voor de Nikkor

Gaat me toch een prijsje te ver.
Ik ben naar een fotobeurs geweest waar alle lenzen aanwezig waren (dit was Professional Imaging in Nijkerk een maand terug).
Als je in de gelegenheid bent om de lenzen uit te proberen op een dergelijk evenement, vooral doen!

Ik vind de Tamron prima wat betreft beeldscherpte, licht, snelheid en geluid bij scherpstellen. De Nikkor was wel iets stiller nog. De Sigma heb ik ook geprobeerd. Ik zal even mijn vergelijkingslijstje neerzetten. Dit is alleen de Tamron en Sigma omdat de Nikon buiten mijn prijsklasse viel.

Citaat:
Tamron 70-200 mm f/2.8
- 1499,-
- Goede reviews, wordt gezien als erg goed alternatief van de nikon lens
- 1.5 kilo
- 19.4 cm lang
- Zoom ring soepel, erg licht, precisie lastiger
- Scherpstelafstand 95 cm
- Stof en spatwaterdicht volgens alle websites behalve die van cameranu.nl

Sigma 70-200mm f/2.8
- 1399,-
- Nieuw, nog geen reviews gevonden
- 1.8 kilo
- 21 cm lang
- Zoom ring erg soepel, zwaarder, dus lastiger snel afstand te wisselen, maar preciezer
- Zoomring draait tegenovergestelde richting vergeleken met Nikon/Tamron
- Scherpstelafstand 120 cm
- Speciaal voor sport ontworpen
- Stof- en spatwaterdicht


Op de beurs kwam ik ook de Uitprobeerservice van Transcontinenta tegen (probeerservice.nl) waar je een lens kan huren op uit te proberen, en als ie bevalt meteen kan kopen.
Geen persoonlijke ervaring mee, maar wellicht interessant!

Edit: Dit is dus mijn persoonlijke mening en ervaring, en op de beurs heb ik ze even 10-15 minuten kunnen proberen, ook de Nikon.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:25

Anoniem schreef:
Hoi hoi! Mag ik me hier ook melden?

Sinds 2017 heb ik een spiegelreflexcamera, Canon EOS 400D (dus echt wel een oudje, uit 2006 :D) met de kitlens. De laatste tijd fotografeer ik weer wat meer maar ik ben toch niet helemaal tevreden met de uitkomst. De compositie vind ik prima, de momenten die ik pak ook maar de foto’s zijn niet scherp genoeg naar mijn idee. Ook zijn ze snel korrelig.

Ik wil wat meer ‘bokeh’ maar heb ook echt niet de behoefte om veel geld uit te geven aan een dure lens en evt nieuwe body omdat ik zo vaak die camera nou ook weer niet pak.

Heeft er iemand ervaring met de 55-250 IS STM f/4-5.6 lens? Vond die wel interessant, en lees er veel goede dingen over. De prijs vind ik ook aantrekkelijk :)). Het hoeven echt geen professionele foto’s te zijn maar een verbetering van de huidige foto's zou echt super zijn.

Voor close-up foto’s is de lens wel echt fijn, maar voor paardenfotografie toch niet ideaal vind ik.



Hee ik heb ook de 400D! Prima body.. alleen verouderde techniek. Ik heb een 75-300 lens erbij, en die vind ik best fijn, maar qua kwaliteit en specs is de 70-300 beter.

Vriendinnen van mij hebben de 50-250 die jij noemt, en zijn er heel erg tevreden over!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:32

Valerie_91 schreef:
Hey iedereen. Met dit goede weer ben ik terug met mijn fototoestel op pad getrokken.
Ik ben al iets langer met fotografie bezig, tot vorig jaar eerder experimenteel en 90% van de tijd op de automatische stand. Nu heb ik vorig jaar in augustus een workshop van een paardenfotografe meegevolgd en daar dus enorm veel opgedaan. Sinds dan trek ik alleen maar in M-stand en bewerk ik mijn foto's ook na in lightroom en photoshop. Daarnaast leer ik ook veel uit tutorials en fotografieboeken. Mijn stalgenoten en mijn hond zijn al meerdere keren mijn proefmodellen geweest en ik durf eindelijk te zeggen dat het qua fotografiekunsten de goede kant uit gaat.

Nu had ik dit weekend een fotoshoot van een zwangere vriendin met haar paard en voelde ik me met momenten echt beperkt in mijn materiaal. Ik krijg heel veel diepte in mijn foto's, maar het gebeurt geregeld dat mijn modellen niet scherp zijn, waardoor ik soms een mooi moment mis.

Ik heb momenteel een nikon D5300 en een sigma lens 18-300mm F-3,5-6,3
Naar mijn gevoel vind ik mijn lens net iets te beperkend. Stilletjesaan twijfel ik aan een lens 70-200 f2,8, maar deze nieuwe van nikon kosten enorm veel. Naast mijn sigma lens heb ik ook nog een tamron lens (voor architectuur en landschap) en op zich ben ik wel tevreden van die lenzen, al kan ik ze niet vergelijken tegenover een nikon lens omdat ik er nog nooit met een nikon lens heb gefotografeerd. Maar nu vraag ik me af hoe jullie tegenover die lenzen denken. Zou ik nieuw een lens 70-200mm - f2,8 kopen van sigma of tamron of zou ik uitkijken naar een goede tweedehandse nikon lens? (Of verder sparen voor een nieuwe nikon lens?) Ik lees op verschillende fora dat veel fotografen die sigma's en tamron's niet ok vinden. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!

Daarnaast nog een vraag over bewegende foto's, het lukt me nog niet goed actiefoto's te trekken. Meestal ben ik daar net iets te traag voor en worden mijn foto's niet scherp. Iemand daar tips voor?
Ik heb 70-200mm f4 tweedehands voor 800 euro op de kop getikt. :D maakt ook goede foto's en zelfs in binnenbak goed lichte foto's.

Afbeelding


Voor scherpstelling heb ik een tip. Pb me maar hierover
Voorbeeld van bewegend dier
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-04-19 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:34

Even voor mij, ik ben een echte beginner beginner, waar staat die f/getal voor? :o


Hier van mij nog wat foto's van van de week. Horizon is al rechter *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En mocht ik een nieuwe lens willen kopen, waar let ik op, waar kijk ik naar etc?
Laatst bijgewerkt door Diertjec op 24-04-19 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:34

f getal is om scherpte diepte te krijgen. Hoe lager het getal, hoe meer bokeh effect je krijgt, hoe hoger, hoe meer detail je ook in je achtergrond ziet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:37

Thanks voor je reactie Miefje! 75-300mm heb ik ook over getwijfeld. Een vriendin van me heeft die ook maar ik vind ‘m toch niet helemaal fijn in gebruik. Er zit geen beeldstabilisatie op en je moet wel ver gaan staan als je een keer een foto wilt maken waarvan het object wat dichterbij is, door die 75mm.

Ze verkopen ‘m bij de MediaMarkt dus ik ga even wachten op korting en ik denk dat ik ‘m dan ga halen. Bij Bol hebben ze de lens ook en daar heb ik kortingscodes voor, maar die is daar wel 15 euro duurder :=. Keuzes keuzes.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:38

Nayomie schreef:
f getal is om scherpte diepte te krijgen. Hoe lager het getal, hoe meer bokeh effect je krijgt, hoe hoger, hoe meer detail je ook in je achtergrond ziet. :)

Ik snap het! Thanks :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:52

Nayomie schreef:
f getal is om scherpte diepte te krijgen. Hoe lager het getal, hoe meer bokeh effect je krijgt, hoe hoger, hoe meer detail je ook in je achtergrond ziet. :)


En f getal (diafragma) is onderdeel van de belichting. Hoe kleiner getal, hoe groter de diafragma opening (dus gat in je lens) hoe meer licht er naar binnen komt

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:04

Nayomie schreef:
f getal is om scherpte diepte te krijgen. Hoe lager het getal, hoe meer bokeh effect je krijgt, hoe hoger, hoe meer detail je ook in je achtergrond ziet. :)


Gianti schreef:
Nayomie schreef:
f getal is om scherpte diepte te krijgen. Hoe lager het getal, hoe meer bokeh effect je krijgt, hoe hoger, hoe meer detail je ook in je achtergrond ziet. :)


En f getal (diafragma) is onderdeel van de belichting. Hoe kleiner getal, hoe groter de diafragma opening (dus gat in je lens) hoe meer licht er naar binnen komt


En voor portret/dieren fotografie gebruik je vaak een 'lage' f = grote opening. Hierdoor is je object scherp en krijg je de bokeh/vage achtergrond. Door de grote opening komt er tevens meer licht binnen.
Voor landschap fotografie gebruik je juist een 'hoge' f = kleinere opening. Hierdoor wordt je hele foto (eventueel object én achtergrond) scherp. Door de kleine opening komt er dus minder licht binnen.

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:05

Jullie zijn toppers, mijn dank is groot :)
Dus vaak voor paardenfotografie gebruik je een grotere opening = lagere f als ik de link goed leg? :)

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:11

Art_Ificious schreef:
Voor scherpstelling heb ik een tip. Pb me maar hierover


Is die tip zo geheim dat de rest van de mensen in dit topic die niet mogen weten? Ik dacht dat men hier van elkaar wilde leren nl...

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:12

Diertjec schreef:
Jullie zijn toppers, mijn dank is groot :)
Dus vaak voor paardenfotografie gebruik je een grotere opening = lagere f als ik de link goed leg? :)


Klopt, maar natuurlijk niet in elk geval. Wil je de focus leggen op alleen het paard, dan neem je de grote opening met lagere f. Wil je de focus ook leggen op de achtergrond, dan neem je een kleinere opening met grotere f.

Daarnaast vond ik onderstaand bericht dat laatst geplaatst was ook handig. Ik neig om steeds te fotograferen met de laagst mogelijke f. Hierdoor heb ik deze anolis eigenlijk niet helemaal scherp gekregen. Als ik het bericht van Nynkster eerder had gelezen had ik daar meer rekening mee gehouden en had ik bijvoorbeeld ook het pootje scherp gemaakt. :o
Afbeelding

Nynkster schreef:
Jolandee : er bestaan schema’s die aangeven hoeveel er qua diepte scherp is met jouw lens + aantal Mm en diafragma.

Dus laat dat bij mijn lens met 2.8 helemaal ingezoomd maar een heel klein stukje zijn. Als je dan een portret maakt van een mens zouden alleen de ogen scherp zijn. Dan kun je ervoor kiezen om het diafragma meer dicht te zetten (hoger getal). Dan wordt er meer scherp en zou je de neus tot de oren bijvoorbeeld scherp kunnen krijgen. Wat er dan misschien net wat beter uitziet.

Ook heeft de afstand tussen het model&achtergrond veel invloed op de onscherpte van de achtergrond
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 24-04-19 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:13

ik ben ook wel benieuwd naar die tip indd.

heb een oud canon toestel, op dit moment uitgeleend. als ie weer terug is wil ik wel meer gaan doen

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:19

Melyoramel schreef:
Valerie_91 schreef:
Ik heb momenteel een nikon D5300 en een sigma lens 18-300mm F-3,5-6,3
Naar mijn gevoel vind ik mijn lens net iets te beperkend. Stilletjesaan twijfel ik aan een lens 70-200 f2,8, maar deze nieuwe van nikon kosten enorm veel. Naast mijn sigma lens heb ik ook nog een tamron lens (voor architectuur en landschap) en op zich ben ik wel tevreden van die lenzen, al kan ik ze niet vergelijken tegenover een nikon lens omdat ik er nog nooit met een nikon lens heb gefotografeerd. Maar nu vraag ik me af hoe jullie tegenover die lenzen denken. Zou ik nieuw een lens 70-200mm - f2,8 kopen van sigma of tamron of zou ik uitkijken naar een goede tweedehandse nikon lens? (Of verder sparen voor een nieuwe nikon lens?) Ik lees op verschillende fora dat veel fotografen die sigma's en tamron's niet ok vinden. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!


Sinds enkele weken heb ik voor mijn Nikon D7500 de Tamron 70-200mm f/2.8 gehaald.
Tot dusver erg tevreden mee!
Wellicht dat hij wat minder is dan de lens van Nikon, maar het heeft ook een andere prijsklasse.
Ongeveer 1500,- voor de Tamron
Ongeveer 3000,- voor de Nikkor

Gaat me toch een prijsje te ver.
Ik ben naar een fotobeurs geweest waar alle lenzen aanwezig waren (dit was Professional Imaging in Nijkerk een maand terug).
Als je in de gelegenheid bent om de lenzen uit te proberen op een dergelijk evenement, vooral doen!

Ik vind de Tamron prima wat betreft beeldscherpte, licht, snelheid en geluid bij scherpstellen. De Nikkor was wel iets stiller nog. De Sigma heb ik ook geprobeerd. Ik zal even mijn vergelijkingslijstje neerzetten. Dit is alleen de Tamron en Sigma omdat de Nikon buiten mijn prijsklasse viel.

Citaat:
Tamron 70-200 mm f/2.8
- 1499,-
- Goede reviews, wordt gezien als erg goed alternatief van de nikon lens
- 1.5 kilo
- 19.4 cm lang
- Zoom ring soepel, erg licht, precisie lastiger
- Scherpstelafstand 95 cm
- Stof en spatwaterdicht volgens alle websites behalve die van cameranu.nl

Sigma 70-200mm f/2.8
- 1399,-
- Nieuw, nog geen reviews gevonden
- 1.8 kilo
- 21 cm lang
- Zoom ring erg soepel, zwaarder, dus lastiger snel afstand te wisselen, maar preciezer
- Zoomring draait tegenovergestelde richting vergeleken met Nikon/Tamron
- Scherpstelafstand 120 cm
- Speciaal voor sport ontworpen
- Stof- en spatwaterdicht


Op de beurs kwam ik ook de Uitprobeerservice van Transcontinenta tegen (probeerservice.nl) waar je een lens kan huren op uit te proberen, en als ie bevalt meteen kan kopen.
Geen persoonlijke ervaring mee, maar wellicht interessant!

Edit: Dit is dus mijn persoonlijke mening en ervaring, en op de beurs heb ik ze even 10-15 minuten kunnen proberen, ook de Nikon.


Dankjewel voor de tips Melyoramel, ik denk dat ik ook eerder naar de Tamron zal neigen qua reviews en prijs. Ik moet nog een beetje verder sparen, maar hou zeker je vergelijking in mijn achterhoofd. Met een beetje geluk vind ik intussentijd nog een degelijke tweedehands van nikon of tamron.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:22


Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:24

Dankjewel JewEmm, alleen jammer dat ik die foto's van de linken niet meer open krijg (wegens te oud?). Wel een interessant topic om mijn vraag ook eens in te posten.

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:41

hoi,

ik zit met een probleem hopelijk hier mensen die weten wat te doen.

ik heb anderhalf jaar met de Canon Eos 1100D gefotografeerd ging prima en alles.
nu heb ik afgelopen vrijdag de Canon 2000D aangeschaft den hij fotografeerd prima alleen kan ik ze niet met een kabel op de computer krijgen.
als ik de kabel in de camera heb gestopt en in de computer en ik hem aanzet gebeurt er niks.
zelfde kabel en computer werken nog wel gewoon met de 1100D.

computer al keer opnieuw opgestart andere computer geprobeert maar niks helpt. t zit echt in de camera denk ik.
help wat moet ik doen

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:54

freedomshet schreef:
hoi,

ik zit met een probleem hopelijk hier mensen die weten wat te doen.

ik heb anderhalf jaar met de Canon Eos 1100D gefotografeerd ging prima en alles.
nu heb ik afgelopen vrijdag de Canon 2000D aangeschaft den hij fotografeerd prima alleen kan ik ze niet met een kabel op de computer krijgen.
als ik de kabel in de camera heb gestopt en in de computer en ik hem aanzet gebeurt er niks.
zelfde kabel en computer werken nog wel gewoon met de 1100D.

computer al keer opnieuw opgestart andere computer geprobeert maar niks helpt. t zit echt in de camera denk ik.
help wat moet ik doen



De sd kaart in de computer doen :o?