Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:39

Amado7 schreef:
Mooie foto's! Gaaf die bladeren.

Let bij de ooievaar er op dat hij er dan helemaal op staat. Nu staan zijn vleugels er net niet helemaal op.

Als ik dat had geweten had ik dat wel gedaan, ging zo plotseling... Dacht dat hij/zij wel op het nest bleef zitten maar hij/zij had ineens zin in oefen-vlieglessen...

Total surprise dus!

(Don't get me wrong, was ook zeer verrast over het resultaat)

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:32

Mooie foto’s hoor CoonArt. Artistiek ook die bladeren.

Ik was gisteren ook aan het oefenen met mijn camera. Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 13:16

Ik ben een tijdje actief geweest in dit topic, maar ik maak inmiddels alleen nog foto's van mijn eigen paard in verband met tijdgebrek door fulltime werken, mijn paard rijden en een huishouden erbij. De laatste foto's van mijn eigen paard:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een vraag aan jullie. Omdat ik zelf geen tijd meer heb om te fotograferen maar het bewerken wel erg leuk vind, wil ik op mijn eigen website gratis en eventueel betaalde presets aanbieden voor zowel Lightroom als Photoshop. Als extra diensten kan ik website maken via Wordpress aanbieden, logo's maken en foto's bewerken. Allemaal niet te duur omdat ik het hobbymatig wil gaan doen. Is hier interesse in? En waarin dan vooral?

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 14:03

Ketly schreef:
Ik ben een tijdje actief geweest in dit topic, maar ik maak inmiddels alleen nog foto's van mijn eigen paard in verband met tijdgebrek door fulltime werken, mijn paard rijden en een huishouden erbij. De laatste foto's van mijn eigen paard:

[ [url=m/OSPuA2.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4kbTC0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tVkqt0.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een vraag aan jullie. Omdat ik zelf geen tijd meer heb om te fotograferen maar het bewerken wel erg leuk vind, wil ik op mijn eigen website gratis en eventueel betaalde presets aanbieden voor zowel Lightroom als Photoshop. Als extra diensten kan ik website maken via Wordpress aanbieden, logo's maken en foto's bewerken. Allemaal niet te duur omdat ik het hobbymatig wil gaan doen. Is hier interesse in? En waarin dan vooral?

Mooi paard! :D

Biies

Berichten: 631
Geregistreerd: 11-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:00

Ketly schreef:
Ik ben een tijdje actief geweest in dit topic, maar ik maak inmiddels alleen nog foto's van mijn eigen paard in verband met tijdgebrek door fulltime werken, mijn paard rijden en een huishouden erbij. De laatste foto's van mijn eigen paard:

[ [url=m/OSPuA2.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4kbTC0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tVkqt0.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een vraag aan jullie. Omdat ik zelf geen tijd meer heb om te fotograferen maar het bewerken wel erg leuk vind, wil ik op mijn eigen website gratis en eventueel betaalde presets aanbieden voor zowel Lightroom als Photoshop. Als extra diensten kan ik website maken via Wordpress aanbieden, logo's maken en foto's bewerken. Allemaal niet te duur omdat ik het hobbymatig wil gaan doen. Is hier interesse in? En waarin dan vooral?



Ik zou vooral meer willen leren over photoshop en lightroom. Maar op dit moment heb ik nog de oude versie.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:36

Bedankt voor de reactie! Dat ga ik meenemen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:12

Ketly schreef:
Ik ben een tijdje actief geweest in dit topic, maar ik maak inmiddels alleen nog foto's van mijn eigen paard in verband met tijdgebrek door fulltime werken, mijn paard rijden en een huishouden erbij. De laatste foto's van mijn eigen paard:

[ [url=m/OSPuA2.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4kbTC0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tVkqt0.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een vraag aan jullie. Omdat ik zelf geen tijd meer heb om te fotograferen maar het bewerken wel erg leuk vind, wil ik op mijn eigen website gratis en eventueel betaalde presets aanbieden voor zowel Lightroom als Photoshop. Als extra diensten kan ik website maken via Wordpress aanbieden, logo's maken en foto's bewerken. Allemaal niet te duur omdat ik het hobbymatig wil gaan doen. Is hier interesse in? En waarin dan vooral?


Weet niet in hoeverre je tegen de markt van fiverr op kan boksen? Zou daar zeker onderzoek naar doen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:54

Dat is ook niet het idee erachter hoor, om te concurreren met Fiverr. Ik vind het vooral leuk om mijn kennis te delen en wat materiaal te maken waar anderen hopelijk weer plezier van hebben. Het hoeft geen verdienmodel te zijn.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:48

Ketly schreef:
Dat is ook niet het idee erachter hoor, om te concurreren met Fiverr. Ik vind het vooral leuk om mijn kennis te delen en wat materiaal te maken waar anderen hopelijk weer plezier van hebben. Het hoeft geen verdienmodel te zijn.


dan zou ik het gewoon proberen. Heb geen idee hoe het zou aanslaan.


gisteren me eigen weer laten gaan <3 hebben enkel niet lang in de bossen kunnen zijn, ivm de muggen :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:19

Hoi hoi mag ik mij ook melden?

Ik heb al jaren een haat-liefde verhoudingen met mijn camera. Ik vind het enorm leuk om te fotograferen maar de tijd en de inspiratie ontbreken soms.

Maar daarom lijkt mij dit topic ook zo leuk. Elkaar motiveren en inspireren.

Enkele foto's van afgelopen jaren.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Maken jullie trouwens gebruik van presents?

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:12

Leuke foto’s hoor Leonie! Talent heb je zeker!
Waar liggen je interesses vooral? Wat zou je graag (meer) willen doen?

Ik gebruik regelmatig Lightroom presets :)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:54

Dankje :) Dieren en portretten van mensen / kinderen vind ik denk het leukst. Het meest comfortabel voel ik mij bij honden en paarden.

Gebruik je de presents van lr of koop je ze bij fotografen?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:25

Mooie foot's Leonie! Ik heb presets van Marit Hilarius. Liep zo erg te klooien met Lightroom en heb ondertussen die kleine investering er alweer dik uit :P

Gisteren leuke opdracht gehad met 2 friezen met bloemen in de manen:
Afbeelding

En in de ochtend 2 meiden aangemoedigd in de cross:
Afbeelding

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:26


Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 20:42

Oh, wat 'n gave foto's hierboven allemaal! Ik ben nog steeds aan het uitvogelen hoe de camera en Lightroom werken. Ketly: ik zou wel interesse hebben in presets, eventueel met uitleg erbij (welke preset gebruik je voor welke soort foto, enz.).

Afgelopen week met mijn vader mee geweest op zijn boot, heb toen ook de camera meegenomen en wat foto's gemaakt. Tips zijn zeer welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:56

Oeh tof Leonie. Vooral de 2e vind ik echt heel erg mooi.

Paljaslaura gaaf hoor met die bloemen in de manen. Dat zou ik ook nog weleens willen doen :j

Mooie foto's!

Leuk Jasia! En altijd je camera meenemen :))
Leuke foto's, je ziet goed dat je probeert om met positie te spelen. :D Speel ook eens met je sluitertijd, je iso en je diafragma en vind zo eens uit wat voor effect dat heeft op je foto!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 08:22

Wat zijn jullie lekker bezig allemaal! Ik heb de afgelopen 2 maanden mijn camera nauwelijks vast gepakt nadat mijn paard was overleden. Inmiddels ben ik weer begonnen en volg ik jullie nog steeds!


Afbeelding
Afbeelding

Dit is waar ik mee bezig ben geweest. Meer richting de details. <3

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 10:20

Denken jullie dat een 70/200 het ook goed doet op een body van 2000D canon? Is natuurlijk een beginnerscamera en ben bang voordat ik de lens haal dat de body misschien te min is, of zal dat niet het geval zijn? :P

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:09

Mettee schreef:
Denken jullie dat een 70/200 het ook goed doet op een body van 2000D canon? Is natuurlijk een beginnerscamera en ben bang voordat ik de lens haal dat de body misschien te min is, of zal dat niet het geval zijn? :P

Zolang het een EF(S) lens is zou dat moeten lukken, en dat is EF dus dat moet kunnen. Ik heb eerder wel eens van de combinatie gehoord. :)

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:17

Spikeandjax schreef:
Mettee schreef:
Denken jullie dat een 70/200 het ook goed doet op een body van 2000D canon? Is natuurlijk een beginnerscamera en ben bang voordat ik de lens haal dat de body misschien te min is, of zal dat niet het geval zijn? :P

Zolang het een EF(S) lens is zou dat moeten lukken, en dat is EF dus dat moet kunnen. Ik heb eerder wel eens van de combinatie gehoord. :)



Ah oke! Om nou tegelijk een nieuwe body en lens te halen gaat me namelijk ook wat te ver dus dan heb ik liever eerst de lens denk ik xD

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:32

Ik heb zelf ook de 2000D en moet eerlijk zeggen dat ik zelf aardig tevreden ben met de 18-200 van Tamron. Ben ik goed over te spreken, weet alleen niet of je graag een vast diafragma wil? Dan kun je beter voor Canon 70-200 gaan. Maar is heel erg afhankelijk van je budget en wat je uiteindelijke plannen zijn ;)

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:42

Wat leuk dat het topic zo actief is. En bedankt voor de complimenten. Heb nu de presets van Maxine Stevens. Maar dat is nog wel even wennen om daar mee te werken.

Op dit moment is mijn zoontje van 8 weken vooral de klos :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isabel K sterkte met het verlies van je paard

Ik heb altijd begrepen dat je lens belangrijker is dan je body.

Mettee

Berichten: 3094
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:59

Ik wil dan idd voor de 70/200 gaan :)
Mooie foto’s Leonie, heel schattig <3

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 14:36

Ik heb een 70-300 lens met een beginners-body en merk wel echt positief verschil! Geen ervaring met een 70-200, maar kan me voorstellen dat je daar ook zeker vooruitgang mee ziet. Maar daarmee loop ik nu dus wel tegen de beperkingen van mijn body aan.

Hier nog wat foto's die ik de laatste tijd heb gemaakt.

Dit was een hele moeilijke locatie, binnen, vrij donker en dan toch veel beweging.
Afbeelding

En van ons eigen hengstje.
Afbeelding

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:00

Als het mag wil ik hier ook weer gaan meeschrijven.
Heb in het begin al meegeschreven maar daarna een hele periode weinig op Bokt geweest. Zou het graag weer wat oppakken.