Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 110  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beginnende (hobby) fotografen forum

 
Profiel   

Neverland, het lijkt me wel super gaaf om te doen ik zou alleen niet weten hoe :+


[ img ]
Deze vind ik nog steeds gaaf trouwens


Laatst bijgewerkt door Womble op 12-04-19 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 10:41 



 
Profiel   

Je eigen land heeft ook veel moois hoor Granoek! Ik ben op het moment erg druk met studie & werk, dus kom zelfs amper de stad uit. Al mijn foto's op mijn insta zijn gemaakt in een schaal van 10 km v/d stad waar ik woon. Een aantal zelfs gewoon in een parkje op 10 minuten van ons huis :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 10:41 



 
Profiel   

Wat een interessant topic! Ik heb net sinds jaren de Canon EOS 500D weer eens uit de tas gehaald met 50-200mm lens.

Maar wat een moeite heb ik met scherpstellen :o De cursus die ik 12 jaar geleden heb gehad is echt te ver weggezakt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 10:47 



 
Profiel   

Nederland (of België of Duitsland) hebben ook vele leuke en mooie plekjes! Ik ga binnenkort bijvoorbeeld naar kasteel Eltz toe in Duitsland. Daar kun je ook mooie foto's maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 10:48 



 
Profiel   

Ik meld mij ook hier! Sinds 3 jaar in bezit van een Nikon D3300. Geen flauw idee wat ik aan het doen was en ik fotografeerde alleen in de 'auto' stand :') Sinds kort wat fanatieker geworden en begin eindelijk mijn camera een beetje te begrijpen :D ik heb er een Tamron 18-200 lens bij gekocht en fotografeer voornamelijk de paarden, de DoggyDates die we op zondag maken en als ik af en toe eens de natuur ik ga :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 11:36 



 
Profiel   

Leukk zoveel fotografen!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 11:39 



 
Profiel   

Ik meld mij ook. Vorig jaar een Nikon D3400 gekocht.
Hier een kleine greep uit mijn kiekjes:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 11:45 



 
Profiel   

Hier nog een hobby fotograaf :Y)

Sinds december een Canon 750D met de 18-55mm en de 70-200mm lens. Gebruik voornamelijk de 18-55mm want ben nog niet zo handig in het verwisselen. Meeste foto's die ik hier maak zijn van de landschappen. Voor foto's kan je in mijn onderschrift kijken :+

Ik maak vaak heel veel foto's die op elkaar lijken waardoor ik het lastig vind om ze uit te zoeken want je wilt de mooiste houden natuurlijk. Vaak kan ruim driekwart van de foto's weg omdat ze dubbel zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:01 



 
Profiel   

Ik mis altijd wat sfeer in mijn foto's. Net iets dat ik denk. Ja..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:16 



 
Profiel   

Sfeer is ook heel lastig! Probeer goed te kijken naar het licht, je compositie en de hoek waaruit je fotografeert. Verder doet nabewerking een hele hoop om sfeer en je eigen stijl in een foto te stoppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:19 



 
Profiel   

Is het een idee om de instellingen bij de foto's te zetten? Dan kunnen we van elkaar leren en tips geven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:19 



 
Profiel   

Santos_05 schreef
Is het een idee om de instellingen bij de foto's te zetten? Dan kunnen we van elkaar leren en tips geven ;)

Dat vind ik een leuk idee.

Zondag foto workshop in Burgers Zoo. Ook erg benieuwd wat ik daar leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:32 



 
Profiel   

Ik had een Nikon D5300, maar ben recentelijk overgegaan naar een systeemcamera.
Ik heb nu een Panasonic FZ2000.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:48 



 
Profiel   

SsSimonee schreef
Santos_05 schreef
Is het een idee om de instellingen bij de foto's te zetten? Dan kunnen we van elkaar leren en tips geven ;)

Dat vind ik een leuk idee.

Zondag foto workshop in Burgers Zoo. Ook erg benieuwd wat ik daar leer.


Leuk, ben ook benieuwd naar het resultaat.

Ik heb ook zitten kijken naar een workshop oid maar niks kunnen vinden hier helaas. Had mijn vader met kerst een workshop cadeaubon gegeven en kom onverwachts naar huis in juni dus dan kunnen we samen gaan.

Die 2e foto is erg mooi matheno

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 12:50 



 
Profiel   

Wat een prachtig vogeltje!

Fotograveren jullie in Automatisch? De mijne gaat dan elke keer op flitser, dus ik switch tussen M / AV en TV..... nu nog vanalles uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:16 



 
Profiel   

Ik fotografeer altijd in manual, vind het fijn om alles zelf aan te kunnen passen. Als ik auto doe is het toch net niet helemaal zoals ik wil.

Ik fotografeer ook altijd in RAW

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:20 



 
Profiel   

Ik ook M, of AV als het gewoon mijn eigen huistuinkeukenplaatjes zijn. En RAW als het andere mensen zijn maar voor mezelf vaak gewoon jpeg, hoef niet per se altijd bestanden van 30MB als het maar voor de leuk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:22 



 
Profiel   

Leuk dit topic! Ik heb een Nikon D3300, maar ik ben nog helemaal niet thuis in het gebruik ervan.
Volgende maand ga ik een cursus doen en hopelijk kan ik dan ook (toonbare) foto’s delen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:29 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik ben zins begin dit jaar serieuzer gaan fotograferen, ik heb een Canon 2000D met een tamron 70-300 mm lens. :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:33 



 
Profiel   

Die onderste is tof Denise!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:34 



 
Profiel   

Ik kom me hier ook melden. Al hoor ik waarschijnlijk niet meer onder de beginners, ik heb net als bijna iedereen nog wel het gevoel dat ik gewoon iets doe. Ik zal me wss wat op de achtergrond houden maar als ik tips kan geven doe ik dat graag.
In middels is het 10 jaar geleden dat ik mijn eerste camera kocht (1000D) en via een 50D ben ik nu terecht gekomen bij de 5DII. Nog steeds fotografeer ik alles wat los en vast zit. Natuur, concerten, evenementen, m'n kat, paarden, bruiloften, de stad... Wat volgens mij de beste tip die ik kan meegeven is: veel fotograferen. Veel uitproberen! En stel je eisen niet té hoog, want het moet ook leuk blijven. Het is een hobby ;)
Mijn foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:44 



 
Profiel   

Ik zal me ook maar melden.
Sinds een jaar of 2 heb ik een Nikon D3300 (rode) met een kitlens. Een paar maanden geleden heb ik daar een 70-200(geloof ik, zo even checken) lens van Nikon bij gekregen.Ik ben verre van een ster in foto's. Maar zeker de nieuwe lens komt met mijn pups nu goed uit.
Ik fotografeer nog op de ''auto- stand''.
Wel worden ze niet altijd helemaal scherp. Wie weet kan ik daar in de toekomst nog aan werken. Als ik instellingen ga snappen. Maar t is nog zo'n gevalletje; geen idee waar ik moet beginnen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 13:56 



 
Profiel   

Elegance_ schreef
Wat een leuk topic! Ik ben zins begin dit jaar serieuzer gaan fotograferen, ik heb een Canon 2000D met een tamron 70-300 mm lens. :)

[ [url=m/Q6um7P.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YT63IP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yaz0WZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!!

Ik zet hem in de studio altijd op M, buiten vaak op AV ivm wisselende lichtsituaties. Wel altijd op raw uiteraard

(Verder ben ik geen beginner, maar vind het juist leuk mee te kletsen en her en der tips&tricks te kunnen geven :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:17 



 
Profiel   

Ik fotografeer eigenlijk standaard op AV, ik ben erg slecht in het 'gokken' welke sluitertijd ik nodig heb. Zou daar eigenlijk gewoon eens een keertje mee moeten spelen, wat het resultaat word bij verschillende sluitertijden. :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:29 



 
Profiel   

Dat kan je zien in je zoeker.
De gele pijl geeft sluitertijd, blauw je diafragma en in de rode cirkel kan je zien of je foto over of onderbelicht is. Waar de rode pijl naar wijst gaat naar links schuiven als het onder belicht is en naar rechts als het over belicht is. Als je dus je diafragma, iso of sluitertijd aanpast, zie je daar hoe dat effect heeft op je belichting.
[ img ]
(Canon voorbeeld, bij andere merken zal het vrij gelijkaardig zijn verwacht ik.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 14:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 110 [ 2740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 110  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen