Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:27

Nee, mn vriend draagt mn tas en 9/10 x heb ik m vast in mn hand. Heb ook een hele lichte body.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:18

welmoed__ schreef:
Mooie foto's [***]! Jammer dat je de zee arend niet op de foto hebt, maar het is al gaaf genoeg dat je hem hebt gezien. :)

Helaas werk ik niet met beide. Heb nu net de proefversie van on1 photo raw.


Ik heb hem wel op de foto helaas vind ik de foto niet mooi genoeg. En moet er toch best wat ingezoomd worden om te zien wat die bruine vlek in de boom precies is. Hij was ook ineens weg, gewoon van de aardbodem verdwenen. Hahahah

Gimp is gratis te downloaden. Is een beknopte gratis versie van photoshop zeg maar. Alleen kun je er geen raw in bewerken. Maar jpeg en png maken die je weer kan inladen voor je raw kan prima en werkt goed!

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:55

Ik heb het probleem dat wanneer ik een foto bewerk op mijn laptop, dat de foto's er goed uit zien op mijn laptop, maar enorm geel worden op m'n iPhone. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb wel onderwerpen gevonden waar het juist andersom bij is, maar niet mijn probleem...
Dit is de originele:
Afbeelding

En zo komt ie er na Photoshop uit... :(
Afbeelding

Edit: als ik bokt nu open op m'n laptop ziet de tweede er juist weer beter uit.. Lijkt erop dat of mijn laptop de foto's te blauw maakt, of mijn iPhone ze te geel (night shift staat op beide apparaten uit). De kleuren zijn in ieder geval echt anders... Welke vinden jullie beter qua kleur? Vinden jullie de tweede erg geel ogen?

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:27

Ja, wellicht door je schermen te kalibreren.. als je zegt dat het alleen op je laptop zo is

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:29

Ja dan is mn laptop inderdaad niet oké.. Heb ook even via mn werk telefoon gekeken (samsung) en daar oogt ie ook heel geel.. Zal eens proberen of ik het scherm kan kalibreren..

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:32

daarvoor heb je een toestelletje nodig volgens mij

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:43

Heb wel een onderdeel kalibreren op windows 10 zitten, maar t lukt me niet met de weinige mogelijkheden inderdaad... Stom zeg.

Edit: Kan mn laptop op mn tv aansluiten en dan heb ik het probleem niet. Voortaan dus maar editen met mn tv aangesloten... :')

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:34

(Edit 2 maar kan mn bericht niet meer aanpassen of verwijderen.. :') )
Voor
Afbeelding
En na met een goed beeldscherm *\o/* Twijfel of ik de zwartwaarden nog iets lager ga zetten, maar ben voor nu wel tevreden. Vind de foto toch al niet zo gezien je het gaas kan zien op de achtergrond...
Afbeelding

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:49

Kan ook aan je export profielen liggen. Edit je in RGB en export je hem in een ander profiel krijg je ook kleur verschil. (Wat ik hier nu ook zie)

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:18

Dacht ik eerst ook, maar dat is het dus niet gezien ik op m'n tv wel gewoon de normale kleuren zie. M'n laptop weergeeft de kleuren te blauw waardoor de foto's er na bewerken geel uitkomen op andere devices.

lizzy9299

Berichten: 42
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:24

Hi ik had een vraag :)

Ik heb namelijk al een tijdje een probleem. Als ik in manual foto’s maak bij slechte belichting dan worden die veel te warm / oranje. Dit was eerst niet. Nu vraag ik mij af waardoor dit kan komen. Ligt het aan mijn camera die wel al meerdere jaren oud is of kan ik het ergens aanpassen in de instellingen.
Ik vind mijn camera verder heel fijn en in elke andere stand doet hij het niet.

Groetjes Lizzy

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:44

lizzy9299 schreef:
Hi ik had een vraag :)

Ik heb namelijk al een tijdje een probleem. Als ik in manual foto’s maak bij slechte belichting dan worden die veel te warm / oranje. Dit was eerst niet. Nu vraag ik mij af waardoor dit kan komen. Ligt het aan mijn camera die wel al meerdere jaren oud is of kan ik het ergens aanpassen in de instellingen.
Ik vind mijn camera verder heel fijn en in elke andere stand doet hij het niet.

Groetjes Lizzy


Kijk even naar je witbalans of die ergens op staat, die kun je misschien beter op automatisch zetten.

lizzy9299

Berichten: 42
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:07

hoikimmmy schreef:
lizzy9299 schreef:
Hi ik had een vraag :)

Ik heb namelijk al een tijdje een probleem. Als ik in manual foto’s maak bij slechte belichting dan worden die veel te warm / oranje. Dit was eerst niet. Nu vraag ik mij af waardoor dit kan komen. Ligt het aan mijn camera die wel al meerdere jaren oud is of kan ik het ergens aanpassen in de instellingen.
Ik vind mijn camera verder heel fijn en in elke andere stand doet hij het niet.

Groetjes Lizzy


Kijk even naar je witbalans of die ergens op staat, die kun je misschien beter op automatisch zetten.



Bedankt voor je antwoord.
Helaas,
Die staat goed.

Het valt me op dat hij het wel doet bij alle standen waarbij je iets kan aanpassen. Dus de P, Tv, Av, M. Daar is het zoveel meer oranje. Maar witbalans staat op automatisch.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:00

J0anieke, ik had dit probleem ook met mijn laptop. Daar leek de foto heel mooi, maar als ik hem ergens anders bekeek dan klopten de kleuren helemaal niet meer en was het echt geen mooie foto meer.
Ik heb toen geprobeerd mijn beeldscherm te kalibreren, had geen zin. Ben toen naar de mediamarkt gegaan en die zeiden dat er niet veel aan te doen viel en dat het een nieuwe laptop kopen was of een extern beeld aansluiten. Dat heb ik nu gedaan en dat scheelt een hele hoop.

Hier een foto hoe het was met mijn eigen beeld:
Afbeelding

En hoe het met het andere beeldscherm is:
Afbeelding

Afbeelding

De eerste is me nog steeds niet naar het zin, hij is nog wat te flets en mist warmte, maar ben wel blij dat het met een simpele oplossing te verbeteren was.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:31

Dat probleem heb ik ook met laptop. De blackfoto leek helemaal zwart plaats hem hier of facebook en dan krijg je dit. _O-

Afbeelding

Ik zie nu dat hij op mijn telefoon wel zwart lijkt. Misschien bij sommigen van jullie niet.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:39

Hoe bedoel je, leek helemaal zwart? Ik zie een mooie blackfoto hier.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:45

welmoed__ schreef:
Hoe bedoel je, leek helemaal zwart? Ik zie een mooie blackfoto hier.


Was ik al bang voor. Als ik hem op facebook zet zie je nog de staldeuren in de achtergrond. :')

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:54

Hier niet, alleen als ik goed kijk zie ik links van het paard ter hoogte van het zadel, een paar strepen van (ik denk) tralies.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:55

welmoed__ schreef:
Hier niet, alleen als ik goed kijk zie ik links van het paard ter hoogte van het zadel, een paar strepen van (ik denk) tralies.


Ja klopt die zijn ook zichtbaar. Dat zijn inderdaad een soort tralies. Buizen waar ze tussendoor kunnen met hoofd voor voer. Die zie ik dus op mijn telefoon nu niet.

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:00

Voor de rest zie ik niks en de tralies zijn ook maar heel licht zichtbaar. Pas toen ik de foto goed ging bestuderen, zag ik ze.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:56

welmoed__ schreef:
J0anieke, ik had dit probleem ook met mijn laptop. Daar leek de foto heel mooi, maar als ik hem ergens anders bekeek dan klopten de kleuren helemaal niet meer en was het echt geen mooie foto meer.
Ik heb toen geprobeerd mijn beeldscherm te kalibreren, had geen zin. Ben toen naar de mediamarkt gegaan en die zeiden dat er niet veel aan te doen viel en dat het een nieuwe laptop kopen was of een extern beeld aansluiten. Dat heb ik nu gedaan en dat scheelt een hele hoop.

Hier een foto hoe het was met mijn eigen beeld:
[ [url=m/6iGtTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe het met het andere beeldscherm is:
[ [url=m/Fiq5LS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/450UD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste is me nog steeds niet naar het zin, hij is nog wat te flets en mist warmte, maar ben wel blij dat het met een simpele oplossing te verbeteren was.

Ja ik gebruik dus nu m'n tv... Nieuwe laptop ga ik niet halen. :D

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:11

welmoed__ schreef:
J0anieke, ik had dit probleem ook met mijn laptop. Daar leek de foto heel mooi, maar als ik hem ergens anders bekeek dan klopten de kleuren helemaal niet meer en was het echt geen mooie foto meer.
Ik heb toen geprobeerd mijn beeldscherm te kalibreren, had geen zin. Ben toen naar de mediamarkt gegaan en die zeiden dat er niet veel aan te doen viel en dat het een nieuwe laptop kopen was of een extern beeld aansluiten. Dat heb ik nu gedaan en dat scheelt een hele hoop.

Hier een foto hoe het was met mijn eigen beeld:
[ [url=m/6iGtTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe het met het andere beeldscherm is:
[ [url=m/Fiq5LS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/450UD7.jpg]Afbeelding[/url] ]

De eerste is me nog steeds niet naar het zin, hij is nog wat te flets en mist warmte, maar ben wel blij dat het met een simpele oplossing te verbeteren was.


Waarmee heb je hem gekalibreerd

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:35

Joanieke, nee dat ga ik inderdaad ook niet doen. Het is nu wat minder fijn bewerken, lag vaak met de laptop op de bank en moet nu aan tafel gaan zitten, maar dat is niet anders.

Gianti, gewoon met programmaatje wat op de computer stond, maar dat was net niks.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:36

Beter kan je er een los apparaat zoals de spyder voor gebruiken. Vind schandalig dat de mediamarkt dan maar een nieuwe computer aanraad (mits het geen heel erg oud scherm is)...

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:37

Kan er altijd eens naar kijken, maar vind mijn laptop het ook niet meer waard om er veel mee te doen. Hij is nog niet "af" genoeg om een nieuwe te kopen, maar ga er ook niet veel meer in investeren.