Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 08:36

De 3e foto was de 1e keer dat ik binnen foto's maakte, die is inderdaad niet helemaal goed..

Mooie foto's! En wat een mooie locatie <3

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:20

Even een vraagje hier :)

Ik kreeg te horen dat er wat levendigheid en wat kleur in mijn foto's mist. :D Dus ben er gisteravond eens mee aan de slag gegaan, wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding
Edit: Hij lijkt onscherp/ruis, bij de originele foto is dit niet het geval zoals ik nu zie.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:49

Ik heb afgelopen week een workshop beginselen van de fotografie gehad. :D
Dit was het eerste moment dat mijn camera van de automatische stand ging.. :=

De foto's komen rechtstreeks uit de camera (ik werk nog niet met een nabewerkingsprogramma).
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de laatste kon ik helaas het vogeltje niet 'vangen' :')
Alle foto's zijn gemaakt met de Canon 77D met 18-55 mm kitlens.

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:36

Mooie foto's! Netjes gedaan hoor :j
Die laatste zie ik niet echt wat van in, staat er nou een bord achter? En wat wilde je precies op de foto zetten?

Lekker veel gaan oefenen zonder automatische stand dan :D Mooi die foto ook met dat lieveheersbeestje! :D

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:11

Amado7 schreef:
Mooie foto's! Netjes gedaan hoor :j
Die laatste zie ik niet echt wat van in, staat er nou een bord achter? En wat wilde je precies op de foto zetten?

Lekker veel gaan oefenen zonder automatische stand dan :D Mooi die foto ook met dat lieveheersbeestje! :D


Dankjewel! :D

Op de bijna onderste tak zit een roodborstje? Maar die kreeg ik helaas niet goed genoeg gevangen vanwege de 55 mm beperking.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:20

Amado7 schreef:
Even een vraagje hier :)

Ik kreeg te horen dat er wat levendigheid en wat kleur in mijn foto's mist. :D Dus ben er gisteravond eens mee aan de slag gegaan, wat vinden jullie hiervan?

[ [url=m/cyjv5C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: Hij lijkt onscherp/ruis, bij de originele foto is dit niet het geval zoals ik nu zie.

Ik vind hem wel levendig, maar hij kijkt wat geel. Misschien zou je de oranje tinten nog iets naar voren kunnen halen, zodat je een beetje het Golden hour idee krijgt?


Zorro_ schreef:
Ik heb afgelopen week een workshop beginselen van de fotografie gehad. :D
Dit was het eerste moment dat mijn camera van de automatische stand ging.. :=

De foto's komen rechtstreeks uit de camera (ik werk nog niet met een nabewerkingsprogramma).
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :D


[ [url=m/Nbrzvl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ydcbwf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r6xeEj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h2g8lg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QQHt4r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij de laatste kon ik helaas het vogeltje niet 'vangen' :')
Alle foto's zijn gemaakt met de Canon 77D met 18-55 mm kitlens.

Zeker leuke foto's! Je loopt nu gewoon tegen de beperkingen van je lens aan, maar je compositie is al heel netjes!

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:02

Bedankt voor het grote compliment GA! :D

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:53

Hele gave foto's Zorro!

Ik heb afgelopen week foto's gemaakt van de honden van mijn ouders. Wat vinden jullie? Tips zijn welkom!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:03

Wat een leukerds! Ik zou proberen, vooral bij de kleinere, echt op zijn ooghoogte te gaan zitten. Zeker bij die op de boomstam geeft dat een mooi effect denk ik :)

Dat lieveheersbeestje is mooi scherp zeg Zorro!

Mooi licht Amado, idd zoals GA zegt, wellicht kan je dat nog proberen. Maar vind hem zeker niet plat qua kleur :)

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:11

Ik heb afgelopen weekend mijn camera er weer eens bijgepakt. Tweede keer dat ik alles zelf ingesteld heb; dus verbeterpunten zijn welkom evenals feedback op de foto's! Heb niks aan nabewerking gedaan :)


Afbeelding

En een serie slakkie

Afbeelding

Afbeelding

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:40

Vind de eerste foto erg leuk Imke, zo te zien ook mooi scherp!

Was de bloem echt zo wit, lijkt mij aan het midden te zien dat hij niet overbelicht is?

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:12

Ja, de bloem was inderdaad echt wit; met een licht vleugje roze in het bloemblaadje !

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:40

Wauw die bloem vind ik heel erg mooi. Je blijft er naar kijken. De slakken lijken niet helemaal scherp, maar misschien ligt dat aan de slakken zelf. :P

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:10

@Earth ik denk dat je gelijk hebt qua scherpte, dat denk ik af en toe zelf ook! Bij de tweede slak lijkt het alsof het is scherpgesteld op het huisje & niet op het hele diertje.

jornymarlou

Berichten: 1473
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: Tilburg / Oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:37

Hey allemaal! Ik ben eventjes van de bokt-aarde gevallen maar kom weer terug en daarbij praat ik uiteraard graag weer met dit topic mee! Veel nieuwe namen komen langs; ik ben Anne-Linde en ben ook aan het oefenen met fotografie *\o/* Ik zal binnenkort zelf ook eens wat foto's plaatsen.

@Imke95; die bloem is echt super goed gelukt! Ik vind de compositie ook erg leuk zo. Opzij en niet helemaal in beeld, met een mooi contrast met de achtergrond! De slakken zijn ook leuk, maar ik denk dat Earth gelijkt heeft. Lijkt alsof de onderkant van het plastic bloempotje vlak onder de slak scherper is? Maar dat is altijd wat moeilijk te zien met foto's op bokt. In ieder geval wel een mooie scherpte diepte voor de slak. Ik ben nog verre van een expert met alle instellingen van camera's, maar volgens mij kan het zijn dat je diafragma wat groot is waardoor tijdens het scherpstellen op de onderkant van de pot (welke iets dichterbij de camera was dan de slak), hij de slak niet scherp had. Als het diafragma iets kleiner is, is dat misschien al wat minder?

@Jasia; wat een leuke honden! Ze staan er erg mooi op, echte modelletjes. Vind dat een super goede tip van Paljaslaura. Ik zat ook te denken door dat plantje wat naast de boomstronk staat, dat het misschien leuk is om daar mee te spelen. Bijvoorbeeld zulke takjes voor de lens en de hond wat verder weg!

@Zorro_; Super mooie foto's! Love die eerste. Vogeltje was eventjes zoeken, maar erg begrijpelijk dat je die inderdaad niet op de camera kreeg.

@Amado7; Ik vind de kleuren erg mooi zo! Een beetje zonsondergang vibes. Ik merk wel dat het gras er al wat door uit ziet, dus misschien dat je dit onderdeel van de foto nog iets groener kunt maken?

@Myponyhoward; wat een vet mooie locatie! Leuke foto's geworden.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 16:35

Hooi, ik hoop dat ik hier een beetje goed zit. Ik ben op zoek naar een fotobox van minimaal 50cm die makkelijk op te bergen is. Led verlichting is geen must maar mooi meegenomen (heb al 1 daglicht lamp namelijk). Ik word dood gegooid met opties en ben beniewd wat jullie geschikt vinden? Witte achtergrond is voldoende.

Het is voor het fotograferen van eten dus het moet wel makkelijk schoon te maken zijn bij ongelukjes.

Budget is max 50 euro.
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Bedankt!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:39

Xyris, wat denk je van deze (wellicht zoek jij nog groter?)?
https://www.bol.com/nl/p/gt-commerce-fo ... NoQAvD_BwE

Ik heb deze in het klein, en als je een beetje goed zoekt zijn ze natuurlijk nog goedkoper te krijgen.

Verwacht er niet teveel van, maar voor die paar euro is het wel bruikbaar. Met name de zijkanten krullen heel erg naar binnen toe, wat ook niet echt te corrigeren valt. Daar loop ik tegenaan, maar verder prima ding :)

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:26

Hi, ik hoop het hier mag :)
Ik zoek iemand die bij een foto de achtergrond kan bewerken met wat bomen. Het is voor op een kadootje voor de verzorgster van mijn fjord maar ik heb helaas totaal geen verstand van photoshop ed
Bedankt alvast ik hoor het graag!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:17


Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:23

Bedankt droomy! Daar het iets van 200 fotos betreft die ik moet gaan bewerken wil ik er graag zo min mogelijk werk aan hebben, dus echt geen achtergrondruis of wat dan ook, gewoon wit wit (los van eventueel schaduw van het eten natuurlijk, das oke) en ik vermoed dat dat wel het geval is bij deze, of valt mee?

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:25

Een vraagje hierzo. Als je binnen producten of dingen wil fotograferen zonder dat je daglicht heb, kan je dan beter lichten kopen met wit doek of wit doek met een externe flitser ? Ik ben nog niet thuis in flitsers en met een interne flitser krijg je het niet echt professioneel :) Zie je erg dat verschil intern en externe flitser ?

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:53

Xyris schreef:
Bedankt droomy! Daar het iets van 200 fotos betreft die ik moet gaan bewerken wil ik er graag zo min mogelijk werk aan hebben, dus echt geen achtergrondruis of wat dan ook, gewoon wit wit (los van eventueel schaduw van het eten natuurlijk, das oke) en ik vermoed dat dat wel het geval is bij deze, of valt mee?


Zou je het dan niet voor elkaar kunnen krijgen met een witte doek en losse belichting?
Ik heb 2m stof gekocht bij de stoffenhandel destijds, met losse flitsers erbij kan je dan eigenlijk wel alle kanten uit én het is wit wit. En meer binnen je budget dan zo’n grote box die het dan nét niet is.

Amado: ik heb, zoals hierboven omschreven een losse witte (en zwarte) doek met externe flitsers. Interne flitser is absoluut af te raden haha.
Maar of lampen met doeken beter zijn kan ik niet beoordelen, ik vond dit goed genoeg voor die enkele keer dat ik er wat mee wil doen.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:23

Ook hier even wat Bernisse-foto's neerplempen! :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:10

Oooh die wolken op de 3e foto zijn gaaf CoonArt! :D

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:04

Mooie foto's!

Ik ben zelf nu druk bezig om mijn website, insta etc iets professioneler te maken. De afgelopen weken heb ik mijn eerste opdrachten gekregen via via en dat is écht zo leuk om te merken. Ik wordt er helemaal enthousiast van. :D

Aan het begin van de maand had ik als doel gesteld om in juni, juli en augustus 2 shoots per maand te hebben. Inmiddels ben ik daar in juni al overheen en het is 2 juni dus dat gaat goed :+ Het zoeken naar mijn eigen stijl vind ik soms nog wel moeilijk en ik ben ook heel kritisch op mijn eigen foto's (dat moet natuurlijk ook wel) maar ik hoor gelukkig hele positieve dingen. :D

Hoe gaat het met jullie?