Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:45

Ik ben ook nog hard aan het oefenen, lukt me eindelijk een beetje een lijn weg te werken _O-

Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:13

Al ben ik een leek, ik ga meteen even reageren met wat jouw foto in mij oproept. :)
Ik vind het een mooie, 'spannende' actiefoto! Door het moment van die linkerhond blijf ik er geboeid naar kijken. Het maakt me namelijk nieuwsgierig wat er een seconde daarna gebeurt.

Met welke instellingen heb je deze gemaakt?
Alleen de horizon lijkt wat scheef, of is dat een golf (dat lichte bovenin)?

Edit: Over die weggewerkte lijn, netjes gedaan. Ik bekijk de foto via m'n telefoon maar ik zou niet kunnen verzinnen waar een lijn heeft gezeten dus dat lijkt me een goed teken!

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:01

Ik ben even offline geweest maar ik ben er weer. Zal meteen even reageren op wat ik gemist heb!

Matheno schreef:
Afgelopen weekend 2 mooie sterrenclusters vastgelegd

[ [url=m/0vW9S5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja geweldig dit! Hier in Utrecht lastig deze heldere sterrenhemel te vinden haha

Diertjec schreef:
[ [url=m/kUwBEi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier baal ik nou weer zo van hè, camera niet goed scherpgesteld op Odin, maar op het veulen erachter. En jammer dat het andere veulen erachter loopt, anders was het wel een gave foto geworden.


Voor de rest heb ik geen verstand van de camera's die langs komen _O-
Als ik weer eens geld over heb, wil ik ook eens gaan kijken naar een nieuwere :)


Het is al gezegd maar idd oefenen en testen! :) probeer ook eens de standen uit die je anders nooit zou gebruiken, leer je veel van!

Gianti schreef:
50mm 1.8 blijft een heerlijk lensje :)

Ik heb tijdje terug voor eerst paarden weer gefotografeerd met mijn nieuwe camera. Helaas werkt mijn huidige lens niet fijn samen met mijn nieuwe body... maar ja... €€€€


[ [url=m/ElpXzy.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/rdRnvn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik blijf echt prutsen om foto’s met de goede scherpte te uploaden... want ze zijn echt haar scherp :(


Wauw vooral die eerste, mooie combinatie dit paard met deze achtergrond!

KarmaChansy schreef:
Ik ben ook nog hard aan het oefenen, lukt me eindelijk een beetje een lijn weg te werken _O-

[ [url=m/IEP3pM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik kan zo 1, 2, 3 niet zien waar de lijn gezeten moet hebben, goed weggewerkt!

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:12

Ook even mijn eigen foto's, heb een shoot met mijn huisgenoot gedaan bij een gelukkig op dat moment verlaten bouwval/skatepark/graffiti plek. Erg benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik heb ze via mijn mobiel en bokt upload, geüpload en zie dat deze combinatie helemaal horror is voor de kwaliteit maar ik beschik even niet over een laptop en was toch benieuwd naar tips.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kimwilliam

Berichten: 1201
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:39

ik fotografeer nu al een tijdje en vind het tijd voor een leuke naam.
zelf ben ik wel creatief (voor andere ) wat namen betreft maar voor me eigen weet ik het echt niet.

wie kan me helpen aan een leuke fotografie naam?

in het kort over mij:

ik heet Kimberley Koster en rij paard al voor ik kon lopen (hobbelen op een rug met iemand die je vast houd). verder dan de paarden werk ik in de administratie en ben ik pakwerker in de igp hondensport.
mijn vriend is een allround pakwerker en gaat in 2021 voor zijn 2de wk als pakwerker op.

ik ben dus erg actief in de honden / paardensport. zelf rij ik een tuigpaard en doe ik er ook dressuurwedstrijden mee.
ik heb altijd actief en ondernemend en niks is te gek. (als het maar niet over de kop gaat).
ik voel me aangetrokken tot de dieren, natuur, en vooral eigen draai geven.
wat komt er bij jullie op aan namen voor de fotografie?

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:15

Wat een leuk topic! Dat ik deze niet eerder ben tegen gekomen :+
Vind die urban portretten hierboven heel vet! Je zou ook nog eens kunnen proberen om je model wat verder van de achtergrond te plaatsen zodat je wat meer diepte creeert!

Ik heb sinds eind vorig jaar de Sony A7III met een 85mm f1.8 lens. Hiervoor de Nikon D7000 gehad met een 50mm en 70-200mm lens gehad. Die had ik al een jaar of 8 en wilde graag over op full frame. Echt super blij met deze en heb gisteren de eerste 'shoot' ermee gedaan :)

Moet er nog best 'wennen' aan de camera agz Sony qua menu een stuk ingewikkelder is dan Nikon maar het gaat al best aardig :+

Afbeelding
Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4962
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:17

Aaaaah jaloers!! Ik wil de A7 ii heel graag, maar moet eerst nog een huis kopen... :')

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:42

paljaslaura schreef:
Wat een leuk topic! Dat ik deze niet eerder ben tegen gekomen :+
Vind die urban portretten hierboven heel vet! Je zou ook nog eens kunnen proberen om je model wat verder van de achtergrond te plaatsen zodat je wat meer diepte creeert!

Ik heb sinds eind vorig jaar de Sony A7III met een 85mm f1.8 lens. Hiervoor de Nikon D7000 gehad met een 50mm en 70-200mm lens gehad. Die had ik al een jaar of 8 en wilde graag over op full frame. Echt super blij met deze en heb gisteren de eerste 'shoot' ermee gedaan :)

Moet er nog best 'wennen' aan de camera agz Sony qua menu een stuk ingewikkelder is dan Nikon maar het gaat al best aardig :+

[ [url=m/RNp9j4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fi8PMl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank en dank voor de tips :) oooooh ik ben aan het sparen voor de Sony a7iii, ik zou heel graag van je willen weten wat je ervan vindt verder!! Aan de foto's te zien gaat het al wel meer dan best aardig hoor, ik vind deze kleuren/stijl heel mooi.

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:45

Ik vraag me af (een beetje off topic sorry) of er mensen zijn die misschien een fotografie huiskamer topic willen? Er is er al 1 maar die is niet actief meer, nog op gereageerd maar helaas. Ik merk dat ik een bij mij passend huiskamer topic mis en dat ik graag mijn foto's laat zien maar daar ook even over wil babbelen afgezien van het technisch aspect. Zijn hier mensen uit dit topic voor in?

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:58

_lisaah schreef:
Ik vraag me af (een beetje off topic sorry) of er mensen zijn die misschien een fotografie huiskamer topic willen? Er is er al 1 maar die is niet actief meer, nog op gereageerd maar helaas. Ik merk dat ik een bij mij passend huiskamer topic mis en dat ik graag mijn foto's laat zien maar daar ook even over wil babbelen afgezien van het technisch aspect. Zijn hier mensen uit dit topic voor in?


Lijkt me leuk!

Matheno

Berichten: 7962
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:12

Hier even nieuwe lens snel getest op ons haantje:

Afbeelding

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:15

Dankjewel lisaah! Ik zal mijn resultaten blijven delen en als ik wat meer ermee gewerkt heb ook wat ik er precies van vind :)
Mij lijkt een HK topic ook leuk!

Die zijn lekker scherp Matheno! Mooi!

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:08

Matheno schreef:
Hier even nieuwe lens snel getest op ons haantje:

[ [url=m/AnCpf0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IyrNpa.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha die laatste is echt top! Super scherp idd :)

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:20

Mij lijkt een huiskamer topic ook leuk.:)

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:39

Voor een huiskamer topic ben ik ook zeker te porren!

Heb laatst tijdens een shoot deze foto gemaakt en bewerkt, moet zeggen dat ik blij ben met het resultaat :) Maar oeff... Op mijn laptop is hij echt haarscherp..

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:55

Mooi Kashimo. :)

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:08

welmoed__ schreef:
Mij lijkt een huiskamer topic ook leuk.:)


wauw prachtig! Zie ik nou nog een rode vlek in zijn oog of zie ik dat verkeerd?

LisavanLisa

Berichten: 1338
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:03


RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:35

Lisaah, gave foto's. Krachtig doordat ze echt een karakter laten zien. En mooi met die kleuren!

Kimwilliam, in namen bedenken ben ik echt heel slecht dus aan mij heb je in ieder geval niks. Misschien een beetje rondkijken op internet wat voor soort namen anderen hebben en dan kijken wat je het meest aanspreekt. En dan een variant van zo'n type naam voor jezelf bedenken?

Paljaslaura, mooi met die verschillende dieptes. Eerst van de 'vage' bloemen op de voorgrond, dan de bloemen voor het paard, dan het paard zelf en daarachter weer de bomen. Heel zacht en ik denk dat het paard er daardoor extra stoer uitspringt.

Matheno, wat een grappig dier. Lijkt net of hij een harig kleedje om z'n nek heeft of zo.

Kashmino, wat een mooie foto! Mooi dat licht erop. En de 'actie' die erin zit door de wat open neusvleugels en de aderen die je ziet.

Ik ga ook eens gluren in het huiskamertopic!

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:44

Gaaf plaatje Kashmino! Ik zie ook een rood stipje in het oog.

Dankjewel Rianna!

Ander paard, ander tijdstip, zelfde plek. Dit was einde van de dag en had dus nogal ruzie met de zon die te laag stond. Maar goed heb dit er nog van kunnen maken haha. Zaten er ook een paar tussen die overbelicht waren op de witte bloemen omdat de zon dan ineens weer harder door kwam.
Heb bij deze ook iets andere bewerking in de kleuren gedaan om het wat dromeriger en zachter te krijgen.

Afbeelding

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:05

Laura, erg fijn plaatje, mooie kleuren! Ik zou kijken of je het paard nog iets veranderd krijgt qua kleur zodat het wat meer bij de omgeving past. Nu lijkt het er een beetje ingeplakt. Misschien ipv een masker met zwart een donkere tint grijs gebruiken.

kimwilliam

Berichten: 1201
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:12

vorige week deze gemaakt tijdens het pakwerk in de polder.
Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:46

Paljaslaura, grappig om te zien dat het op dezelfde plek met een ander 'model' weer een heel ander plaatje kan worden. Ik vond die andere 2 foto's meer aanspreken, maar ik kan er niet echt de vinger op leggen waarom. Ik ben ook benieuwd hoe de foto eruit had gezien als je 'm horizontaal had genomen. Ik zou bij dit paard voor het mooie trouwens nog de beschermers afgedaan hebben.

Kimwilliam, mooie, sprekende foto. Mooi scherp en mooie kleuren. Hoe krijg je dit voor elkaar, of is hij bewerkt? Ik blijf trouwens wel maar steeds kijken naar dat lichtbruine stuk rechts, wat dat is.

Ik ben eigenlijk steeds wel heel benieuwd met welke instellingen jullie foto's genomen zijn.

Ik heb pasgeleden voor het allereerst eens zitten oefenen met het zelf aanpassen van het diafragma etc. Leuk om daarin de verschillen te zien en de grote mislukkingen die je dan ziet :+

Bij gebrek aan een huisdier thuis, heb ik geoefend op een knuffel. Meteen een actueel thema ook.

Afbeelding
1/200 sec. f/5,6 55 mm ISO 100, onbewerkt

En nog even buiten wat geprobeerd met tegenlicht. Zelf vind ik de compositie wat ongelukkig gekozen. De boom linksvoor is niet zo interessant en die helemaal rechts staat precies op de rand van de afbeelding.
Afbeelding
1/50 sec. f/32 38 mm ISO 400, onbewerkt

Mochten jullie tips hebben, heel graag!

Misschien ook nog leuk om te laten zien aan eventuele andere fotografie-leken. Dit gebeurt er dus als je de sluitertijd heel hoog zet:
Afbeelding
8/5 sec. f/36 40 mm ISO 100, onbewerkt

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:19

Iets wat ik eigenlijk nooit fotografeer... Bloemen. Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben.
Afbeelding
Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:32

Mooi Piuni! Die kleuren! En die eerste waar ook een soort lieveheersbeestje op zit <3