[FOTO] Mijn vooruitgang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

[FOTO] Mijn vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 12:03

Hi bokkers,

Ik ben nu ongeveer een jaar echt serieus bezig met fotografie, en ben heel benieuwd wat jullie van mijn vooruitgang vinden! Hoe meer ik oefen, hoe leuker ik het vind. Ik ben nog steeds niet tevreden met het resultaat, maar ik zie zelf wel verbetering. Ik fotografeer met de Canon 400D en de 75-300 f/4-5.6 lens van Canon zelf. De foto van oktober is gemaakt met een 17-70 f/2.8-4 lens van Sigma.


Mei 2018
Afbeelding

Afbeelding


September 2018
Afbeelding


Oktober 2018
Afbeelding


December 2018
Afbeelding


April 2019
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Mei 2019
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Juni 2019
Afbeelding


Ik heb vandaag ook de 70-200 f/2.8 lens van Sigma besteld en ik hoop dat ik daar veel plezier mee ga hebben.
Dankjewel voor het lezen!

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [FOTO] Mijn vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:32

Ik zie ook vooruitgang :D

De eerste foto's zijn echt nog 'standaard' kiekjes, en je begint meer een eigen stijl te krijgen aan het eind :j

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 22:42

gerlindie schreef:
Ik zie ook vooruitgang :D

De eerste foto's zijn echt nog 'standaard' kiekjes, en je begint meer een eigen stijl te krijgen aan het eind :j


Dankjewel! Dat vind ik zelf ook wel :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Mijn vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:41

Ik hoop niet dat je het erg vind als ik commentaar geef op wat foto's?

Op de laatste foto loopt de horizon scheef, paard lijkt naar beneden te lopen. Tevens had ik hem meer van opzij genomen, paard loopt al net te veel weg van de camera. (over de houding van de amazone zeg ik maar niets :+ )

De 3 van mei 2019:

De eerste van die 3 is wat donker en erg onvoordelig genomen voor de pony. Hij lijkt zo erg hoekig en smalletjes. En ik vind hem te centraal, te in het midden.

Die daaronder, ik snap je idee, ik maak zulke foto's ook graag maar mijne zijn heel anders nabewerkt. Bewerk jezelf na? Ik mis hier ook scherpte, en ik irriteer mij aan de vieze neusriem.

Op de 3e mis ook veel scherpte en het beeld pakt mij gewoon niet, ik mis was in de foto maar ik kan niet echt zeggen wat.

April 2019:

Op de eerste staan de oren niet naar voren en ik vind de foto erg grauw, niet helder.
De 2e is ook niet scherp genoeg maar vind ik wel mooier qua licht.
De 3e vind ik wel mooi, mis ook scherpte maar vind je compositie wel leuk.

December 2018:

Deze is wat pixelig. Wat waren je instellingen hier? Geen opzet flitser gebruikt? Ook mis ik scherpte.

Oktober 2018:

Drukke achtergrond, oud halster, imo een gewoon 'kiekje'. Dat bedoel ik niet verkeerd maar er is niet nagedacht over hoe je de foto wilde maken. Schaduw op haar gezicht, kapotte broek...het is het allemaal net niet.

September 2018:

Model is te gecentreerd, ik zie te weinig van haar gezicht en de belichting is niet fijn.

Mei 2018:

Prima foto, prima belichting en scherpte.
De 2e is iets overbelicht op haar broek. Ik had ook liever haar voet er nog op gehad. Verder drukke achtergrond maar daar kan jij in dat geval niets aan doen. (wedstrijd op stal?)

Maar vooral door oefenen, je bent goed op weg! :j

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 15:29

@Bellatrix, commentaar mag altijd, dankjewel!
Ik bewerk wel na, maar niet heel veel, meestal alleen helderheid/kleuren aanpassen. Dat komt omdat de kleuren van mijn laptop heel slecht zijn, waardoor wat er bij mij prachtig helder uitziet bij een ander heel erg groen en donker is. Mijn laptop is ook een Chromebook, waardoor ik geen 'echte' programma's kan installeren.
Thuis heb ik nog wel een oude laptop, maar die is te traag om Photoshop of zelfs Gimp op te draaien.

De foto van december 2018 was echt een probeerseltje, was geen officiele shoot maar gewoon wat plaatjes schieten met een hele goede kennis. Ik heb inmiddels een externe flitser (Speedlite 430 EX-2) maar die had ik toen nog niet (overigens ook nog niet gebruikt). Instellingen geen flauw idee, maar was in een niet erg goed belichte kamer met witte muren.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Mijn vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:31

Die flitser heb ik ook, fijn ding. :j

Balen dat je geen normaal bewerkingsprogramma kan draaien, daarmee kan je veel meer uit je foto's halen.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] Mijn vooruitgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 15:34

Inderdaad erg jammer.
Op mijn school zijn wel een heel aantal computers waarop de gehele Creative Cloud staat, dus daar bewerk ik in tussenuren etc wel vaker op, maar het is nu vakantie en dan gaat dat natuurlijk niet.