[FOTO] Fotohobby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

[FOTO] Fotohobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 12:13

Hoihoi, Ik ben sinds 2 weekjes geleden begonnen met een beetje fotograferen. Ik heb wat foto’s gemaakt van mijn 2 paarden, 2 van mijn katten en 1 van mijn honden hier een paar fotootjes waar ik best trots op ben. :j (als jullie nog tips hebben laat het vooral weten!)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 24-07-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:02

Dat ziet er al leuk uit zeg. Tof dat je bent begonnen met foto's maken.
Als je meer wilt leren, raad ik je aan om eens wat meer te lezen over bijvoorbeeld wat een interessante compositie is voor een foto, de verschillende regels ervoor etc. Daar kun je dan mee gaan experimenteren en van leren!

Succes :)
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 24-07-19 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 14:04

Iriscope schreef:
Dat ziet er al leuk uit zeg. Tof dat je bent begonnen met foto's maken.
Als je meer wilt leren, raad ik je aan om eens wat meer te lezen over bijvoorbeeld wat een interessante compositie is voor een foto, de verschillende regels hier etc. Daar kun je dan mee gaan experimenteren en van leren!

Succes :)


oke :) bedankt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Fotohobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:38

Let op de achtergrond, je wil het liefste geen huis of vuilnisbak ofzo op de achtergrond. Maak de foto op ooghoogte of wat lager maar niet te laag. Een foto van een hoofd met een halster met anti vliegending waar je geen oog doorheen ziet is geen goede foto. Probeer echt na te denken wat je voor foto wil maken. En hoe het paard er goed op staat zonder zogenaamde lange nek en kort lijf. Ook je horizon recht houden is een puntje. Camera dus recht houden! Het hele onderwerp op je foto zetten, dus geen neus of oor eraf. Een foto vanaf de achterkant kan interessant zijn maar niet in jou geval. Paard staat er ook niet helemaal op.

Bekijk andere fototopics van fotografen hier, lees de reacties en leer ervan!

Succes!