Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Tips en advies

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met fotografie. Ik heb een oude canon 20D met een 50mm lens.

Hiermee heb ik de volgende foto’s gemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Foto’s via bolt geüpload. Haalt de scherpte er wel een beetje af zie ik.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:22 



 
Profiel   

Mooie foto's! Ik vind de bovenste twee erg leuk, niks aan toe te voegen!

De composities met de hond vind ik wat minder.
Op foto 3 had ik liever de gehele hond gezien (of juist meer ingezoomd op de kop). De kleuren van deze foto zijn wel erg mooi.
Op foto 4 mis ik het rechterdeel van de kop van de hond. Op zich is dat ook niet altijd noodzakelijk, je had bijvoorbeeld ook een (meer ingezoomde) liggende foto kunnen maken waarbij je voornamelijk de 'uitdrukking' van de hond gevangen had.

Met ingezoomd bedoel ik natuurlijk eigenlijk een stapje dichterbij zetten, zoomen met een vaste 50mm lens wordt natuurlijk lastig :D

Ben erg benieuwd wat voor foto's je over een aantal maanden maakt, aangezien je nog maar net begonnen bent natuurlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 14:38 



 
Profiel   

Bedankt voor het compliment! en de uitgebreide feedback! Ik denk dat ik de foto’s van de hond nog zou kunnen croppen om zo een beter plaatje te maken? Zijn er richtlijnen waar ik me aan kan houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 15:07 



 
Profiel   

Ik heb het afgelopen weekend twee keer gefotografeerd. Is dit beter?


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 19:17 



 
Profiel   

Met croppen kun je een foto inderdaad soms net even wat mooier maken. Dat is vaak een kwestie van proberen waardoor je vanzelf ziet of de foto er sterker van wordt. :)

Wat een toffe hond, apart kleurtje! Beide weer leuke foto's, misschien had je de eerste foto nog iets lager kunnen nemen zodat de achtergrond meer groen bevat en daardoor de kleur van de hond er meer uitspringt. Op de tweede foto springt de hond er wel echt uit, mooie herfstige kleuren ook als achtergrond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 21:29 



 
Profiel   

Dankje voor je reactie! Ik vind het idd lastig om de goede positie te kiezen. Waar de foto idd sterker van wordt. Maar oefenen komt helemaal goed! Morgen mag ik weer een toffe hond op de foto zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-19 10:07 



 
Profiel   

Hierbij nog een aantal foto’s. Ik denk er over om volgend jaar een cursus te doen. Vind het erg leuk! Iemand nog advies of tips?


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 18:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen