Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zou jij doen?

Nog even afwachten
10 (15%)
Actie ondernemen
55 (84%)
Je kunt er niets tegen doen
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 65


joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 15:09

Ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een maand geleden foto’s laten maken van mij en de paarden door een nog beste jonge fotograaf. Zij verdiend er wel wat geld mee maar doet het niet hoofdzakelijk als werk. Voor zover ik weet is ze ook niet ingeschreven bij de KVK.

Nu is het dus zo dat ze had gezegd dat ik de foto’s binnen twee weken na de shoot zou ontvangen. Dat gebeurde niet en na wat berichtjes waar ik in eerste instantie geen reactie op kreeg, had ik eindelijk vorige week vrijdag contact met haar via een dm op Instagram. Ze verontschuldigde zichzelf omdat ze mij vergeten was en zou de foto’s diezelfde middag nog mailen. Je raad het al, dat gebeurde niet. Ik heb haar daarna verschillende privé berichtjes gestuurd via Instagram, ik heb haar twee keer gemaild en ik heb een reactie onder een foto geplaatst in de hoop dat ze die zou zien (die reactie verwijderde ze binnen 20 minuten). Een telefoonnummer heb ik helaas niet. Nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Wat moet ik hiermee, ik heb namelijk al betaald :(

Was het mijn eigen fout om zo’n jonge fotograaf uit te kiezen die niet is ingescheven bij de KVK? Voor zover ik op haar insta kan zien heeft ze veel volgers die allemaal heel enthousiast over haar zijn. Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken? Ik vind het niet zo’n probleem dat ik langer op de foto’s moet wachten, maar dan heb ik daar graag contact over. Nu worden mijn berichten voor mijn gevoel gewoon genegeerd...

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:12

Ik zou het heel even afwachten en NOGMAALS een bericht sturen, krijg je hier binnen 2 weken geen gehoor op of de foto's zou ik het openbaar op Insta/Facebook neerzetten wat ze gaat lezen. Meer kun je namelijk niet doen.. En het is niet dom om een fotograaf uit te zoeken zonder KvK, dat hebben heel veel niet.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 15:13

Ohja, belangrijk detail:
Ze post ondertussen heel actief op Instagram en zet regelmatig in haar story dat ze in het weekend nog plaats heeft voor reportages. Dus tijdgebrek kan het volgens mij ook niet zijn.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 15:15

KellyDV schreef:
Ik zou het heel even afwachten en NOGMAALS een bericht sturen, krijg je hier binnen 2 weken geen gehoor op of de foto's zou ik het openbaar op Insta/Facebook neerzetten wat ze gaat lezen. Meer kun je namelijk niet doen.. En het is niet dom om een fotograaf uit te zoeken zonder KvK, dat hebben heel veel niet.


Ik heb haar vanochtend nog een berichtje gestuurd. Op Insta/Facebook zetten heb ik ook over nagedacht. Wil het liever niet doen, vind het zo banketstaaf, maar als het uiteindelijk niet anders kan...

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:16

Hoe oud is de fotografe? Anders zou ik proberen haar ouders een bericht te doen dat jij gewoon hebt betaald voor de foto's en je ze graag wilt hebben.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:17

KellyDV schreef:
Ik zou het heel even afwachten en NOGMAALS een bericht sturen, krijg je hier binnen 2 weken geen gehoor op of de foto's zou ik het openbaar op Insta/Facebook neerzetten wat ze gaat lezen. Meer kun je namelijk niet doen.. En het is niet dom om een fotograaf uit te zoeken zonder KvK, dat hebben heel veel niet.


Ik zou dit ook doen ja! Op je eigen tijdlijn, maar haar wel genoemd. Dat kan ze niet verwijderen en daar zal ze actie op moeten ondernemen.

Slechte reclame is nooit leuk, maar soms wel de oplossing...

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:17

Is vaak wel de beste manier dus kan me wel vinden in wat Kelly zegt. Vaak willen ze hun naam niet vergooien. Dus zou idd nog even afwachten en het anders op een andere manier, eventueel via social media openbaar spelen.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:17

Hier ook zoiets aan de hand gehad, pas na vele malen mailen door zowel mij als stalgenoten en een negatief topic hier op bokt ( waar ik overigens een waarschuwing voor kreeg, had het geopend met als vraag wie nog meer problemen met haar had) hebben wij toen eindelijk de beloofde foto's gekregen.
Bericht op haar fb achterlaten ging niet.

Voor mij les voor volgende keer om eerst meer onderzoek naar iemand te doen. Kvk maakt me niet uit maar wil wel eerst ervaringen weten.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:18

joeluna schreef:
KellyDV schreef:
Ik zou het heel even afwachten en NOGMAALS een bericht sturen, krijg je hier binnen 2 weken geen gehoor op of de foto's zou ik het openbaar op Insta/Facebook neerzetten wat ze gaat lezen. Meer kun je namelijk niet doen.. En het is niet dom om een fotograaf uit te zoeken zonder KvK, dat hebben heel veel niet.


Ik heb haar vanochtend nog een berichtje gestuurd. Op Insta/Facebook zetten heb ik ook over nagedacht. Wil het liever niet doen, vind het zo banketstaaf, maar als het uiteindelijk niet anders kan...


Juist wel doen, vooral als je genegeerd wordt en ze aangeeft dat ze tijd heeft voor andere dingen. ;)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:19

Klinkt alsof de foto's misschien mislukt zijn of ze ze kwijtgeraakt is en het niet durft op te biechten...

Ik zou in een privébericht zeggen dat als ze niet binnen x aantal dagen reageert, je het openbaar zet.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:21

Ik zou er een officiële ingebrekestelling naartoe sturen via mail en evt. via aangetekende zending (moet je die kosten ook wel incalculeren).

alysha92
Berichten: 279
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:22

Zou anders ook gewoon in je berichten zetten naar haar toe, mocht ik binnen ... aantal dagen geen reactie/foto's hebben dan ga ik social media erbij betrekken

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:24

Ik zou inderdaad nóg een bericht sturen dat je uiterlijk binnen twee dagen reactie wilt op je berichten. En dat je het anders inderdaad online zet.
Geef haar anders de mogelijkheid om het geld terug te sturen. Erg jammer maar dan heb je in ieder geval je geld terug en ben je van het gedoe af. En dan als eis dat ze de foto´s natuurlijk niet mag gebruiken op social media :)

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 16:13

Kaus schreef:
Klinkt alsof de foto's misschien mislukt zijn of ze ze kwijtgeraakt is en het niet durft op te biechten...

Ik zou in een privébericht zeggen dat als ze niet binnen x aantal dagen reageert, je het openbaar zet.


Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan moet ze het gewoon eerlijk toegeven natuurlijk.

Ik heb haar zojuist via Instagram én e-mail gestuurd dat ik binnen twee dagen reactie wil ontvangen, anders gooi ik mijn verhaal woensdag online. Heb gezegd dat ik uiteindelijk de foto’s wil ontvangen of mijn geld terug wil krijgen. Ben erg benieuwd :)

Super bedankt voor het meedenken allemaal, wordt vervolgd :=

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:15

joeluna schreef:
Kaus schreef:
Klinkt alsof de foto's misschien mislukt zijn of ze ze kwijtgeraakt is en het niet durft op te biechten...

Ik zou in een privébericht zeggen dat als ze niet binnen x aantal dagen reageert, je het openbaar zet.


Daar heb ik ook aan gedacht, maar dan moet ze het gewoon eerlijk toegeven natuurlijk.

Ik heb haar zojuist via Instagram én e-mail gestuurd dat ik binnen twee dagen reactie wil ontvangen, anders gooi ik mijn verhaal woensdag online. Heb gezegd dat ik uiteindelijk de foto’s wil ontvangen of mijn geld terug wil krijgen. Ben erg benieuwd :)

Super bedankt voor het meedenken allemaal, wordt vervolgd :=


Je bent zéér coulant. _O_

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 16:43

Is dat zo? :o

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:45

Wauw.. dat is niet netjes..

Ik heb ook eea op hold moeten zetten wegens omstandigheden, maar heb wel iedereen hierover ingelicht..


Ben benieuwd wat voor reactie je krijgt!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:56

joeluna schreef:
Ohja, belangrijk detail:
Ze post ondertussen heel actief op Instagram en zet regelmatig in haar story dat ze in het weekend nog plaats heeft voor reportages. Dus tijdgebrek kan het volgens mij ook niet zijn.

Ik zou een kennis van jou een reportage laten bestellen bij haar en haar daar dan opwachten en je geld terug eisen.

Voortaan pas bij aflevering betalen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:58

Dat lijkt mij wel heel drastisch _O-

Ik zou eerst gewoon even die 2 dagen afwachten. Ik ben voor TS achter haar ouders en telefoonnummer gekomen dus dan kan ze dat daarna ook nog achter de hand houden :)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:02

elnienjo schreef:
joeluna schreef:
Ohja, belangrijk detail:
Ze post ondertussen heel actief op Instagram en zet regelmatig in haar story dat ze in het weekend nog plaats heeft voor reportages. Dus tijdgebrek kan het volgens mij ook niet zijn.

Ik zou een kennis van jou een reportage laten bestellen bij haar en haar daar dan opwachten en je geld terug eisen.

Voortaan pas bij aflevering betalen.


Lijkt me idd een goede laatste actie. Het is me niet helemaal duidelijk hoeveel tijd het nu geleden is dat de shoot was maar ik zou het nog wel even de tijd geven als het nu een week of 3/4 is. Je kunt dan sowieso eerst opperen om het geld terug over te maken als het niet lukt de foto's te leveren. Direct online actie nemen zou ik niet doen dat vind ik vrij heftig. Als het echt niet anders kan oke maar dan nog liever bovenstaande actie ^^ anders is het moedwillig iemand zwart maken. En ja ze hoort zeker te leveren maar onderschat niet de impact met online openbaar maken.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:25

Als ik jouw verhaal zo lees gaat dit over dezelfde jongedame die ik regelmatig voorbij zie komen in "opgelicht in de paardenwereld" en dan kun jij naar de foto's fluiten. Ik hoop van harte voor jou dat dit over iemand anders gaat!!

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:26

Ik kan het bijna niet geloven, maar ik heb reactie gekregen. Ik ga verder niet teveel details geven, maar ze belooft me dat ik de foto’s binnen 1 tot 2 uur heb :D

We wachten geduldig af O:)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:29

Misschien heeft ze dit topic wel gezien :P

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Fotograaf stuurt foto’s niet na betaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 17:33

Zou best kunnen, ze zit ook op bokt :)

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:35

Ik hoop voor je dat je inderdaad de foto's zometeen hebt.