Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Ballard_L schreef
Ik vraag me af trouwens. Wat als je je niet registreert? Kan je dan je drone niet meer laten vliegen? Of heb je alleen een probleem als ze je controleren?


Dat laatste. Je drone stopt niet opeens met werken ofzo.


Nee ik dacht meer, misschien worden de drones beveiligd waardoor je voor het opstijgen je het registratienummer in moet voeren oid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:03 



 
Profiel   

Je moet straks je registratie nummer op je drone plakken geloof ik. Je zou er in theorie een boete voor kunnen krijgen als je zonder die sticker/brandplaatje op je drone vliegt.

Denk dat alle nieuwe drones met Cx keurmerk idd ook dat registratie nummer in de app/drone moet zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 22:17 



 
Profiel   

De website accepteert weer registraties. Ze gaan nu mijn ID checken en als alles goed is gekeurd kan ik de A1/A3 theorie doen. #fingerscrossed

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 09:52 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Je moet straks je registratie nummer op je drone plakken geloof ik. Je zou er in theorie een boete voor kunnen krijgen als je zonder die sticker/brandplaatje op je drone vliegt.

Denk dat alle nieuwe drones met Cx keurmerk idd ook dat registratie nummer in de app/drone moet zetten.


Ik ben door het bos nu de bomen kwijt...

Vorige week nog contact gehad met ilent (Inspectie Leefomgeving en Transport), deze hebben mij per e-mail bevestigd dat ik voor de Mavic Air 2 -voor hobbymatig gebruik- NIKS aan hoef te vragen. Geen PH nummer, geen brandtag, helemaal niks.

Uiteraard wil ik graag gedoe vermijden, vandaar dat ik het per e-mail zwart op wit wilde hebben, maar ik lees op internet inderdaad heel andere dingen..? >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 17:17 



 
Profiel   

Voor MA2 heb je idd niet alleen A1/A3 nodig, maar ook A2.

Je kunt sowieso altijd wel in A3 blijven vliegen hoor. Maar komende twee jaar, vanaf 31 december, mag nog in A2 mits je daar de papieren voor hebt.

Naast je papieren moet je je nog registreren bij de RDW.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 21:04 



 
Profiel   

Jeeeej! _O- *\o/*

[ img ]

Spoiler:
Vrij simpele toets en even de nummers en QR code eraf geknipt voor dit screenshot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 19:21 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Jeeeej! _O- *\o/*

[ [url=m/OyHfd8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
Vrij simpele toets en even de nummers en QR code eraf geknipt voor dit screenshot.



Nice! Via Ierland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 10:39 



 
Profiel   

Ja, dat is het Ierse dronebewijs. +:)+

Voor je MM1/MM2 heb je geen theorie nodig, maar voor je MA2 wel. :=

Maar nog geen A2 beschikbaar. Mss gaan we ook gewoon wel A1/A2/A3 in Nederland doen. Als je voor 31 december boekt kost die maar 140 euro. Daar komt dan nog je RDW registratie bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 13:11 



 
Profiel   

Jullie hebben hem inmiddels ook allemaal al gehaald? Of gaan jullie gewoon voor het Nederlandse traject? Geloof dat A1/A3 + A2 nu rond de 140 euro kost inclusief de examens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 11:06 



 
Profiel   

Ik heb nog niks gehaald en het staat ook niet op de planning ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 11:31 



 
Profiel   

Vanaf vandaag zijn de nieuwe regels actief. Vandaag/morgen maar eens registreren bij het RDW en dan maar for time being met stickertje op mijn drone plakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 09:11 



 
Profiel   

Het is gelukt met aanvragen. :D For time being kan ik tenminste legaal vliegen met de gratis Ierse theorie en sticker op mijn drone. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 10:08 



 
Profiel   

Ik heb vorige week nog een e-mail gestuurd naar ilent “waarom zij van niks weten omtrent brandtag en nieuwe regels omtrent donebewijs etc”, nog geen reactie ontvangen. Goh :')

Ik wil mijn A1/A3 en A2 in NL halen ergens in 2021.
Blijft toch altijd een beetje spannend om een examen te doen :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 15:58 



 
Profiel   

Ook ILT is afhankelijk van anderen wat betreft sommige antwoorden. :) Ook bij ILT is nog niet alles duidelijk, die schuld ligt echter niet (alleen) bij hen maar ook bij beleid, juridische zaken en ook bij EASA, want ook die hebben nog niet alles uitgewerkt.

Om ook even de andere kant te laten zien. :) Ik snap dat het heel frustrerend kan zijn, dat is het voor hen ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 16:02 



 
Profiel   

droomy schreef
Ik heb vorige week nog een e-mail gestuurd naar ilent “waarom zij van niks weten omtrent brandtag en nieuwe regels omtrent donebewijs etc”, nog geen reactie ontvangen. Goh :')

Ik wil mijn A1/A3 en A2 in NL halen ergens in 2021.
Blijft toch altijd een beetje spannend om een examen te doen :7


Zolang er nog corona rondwaart zal ook het A2 examen online vanuit huis kunnen. Het plan was eerst om dat wel op locatie te doen. Vanuit huis al een stuk minder spannend dan op locatie.

Die Ierse is dan wel een leuke om even te oefenen. Het is immers gratis en gewoon geldig A1/A3. Dan weet je wat je ongeveer ook voor de Nederlandse variant kan verwachten.

Het nummer wat ik van RDW heb gekregen moet ik idd op mijn drone plakken. Voor nu even met de Dymo, maar idd even uitzoeken van handig/beste brandtag.

Zolang nummer op mijn drone zit en ik kan Ierse A1/A3 theorie aan BOA/agent laten zien zal het vast wel ok zijn voor de overgangsperiode. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 16:08 



 
Profiel   

Hebben jullie al sneeuwfoto's en filmpjes kunnen maken? Deze week maar eens boel updaten en laden. Wie weet maken we ook kans op sneeuw in het westen...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 08:39 



 
Profiel   

Hier helaas nog geen sneeuw gehad, alleen regen -O-

Vanochtend wel weer even gevlogen nu het in elk geval allemaal wat wit van de vorst is. Maar de drone had het wel moeilijk met het weer, de foutmeldingen en waarschuwingen vlogen me nogal om de oren :') . En de batterij trok ook een stuk rapper leeg dan normaal.

Deze week maar even weer alles opladen en kijken of er nog updates zijn.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 13:39 



 
Profiel   

Hier idd ook nog geen sneeuw gehad. Jullie paradijsje ziet er mooi uit!

Gelukkig was je drone niet al te ver weg om hem snel te kunnen landen met al die waarschuwingen. Met kou is het idd wel lastiger om te vliegen. De accu kan dan veel minder energie afgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 14:03 



 
Profiel   

Sneeuw? Wat is dat? :P Wij hebben alleen maar regen helaas...In 2019 heb ik wel regelmatig in Noorwegen gevlogen met sneeuw. De tipvoor de accu’s: in je binnenzak houden en pas als je ze gaat gebruiken in de drone doen. Dan kunnen ze misschien 10 min mee. Ik heb wel eens gehad dat hij niet eens kon opstijgen, omdat de accu direct leeg was. Maar toen vloog ik ook met -10/-15. Wel mooie beelden:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 15:42 



 
Profiel   

Gave foto zeg!

Helaas gaat de Ierse route vanaf 31 januari ook geld kosten. Nog steeds goedkoper dan in Nederland, maar toch... Ben blij dat ik mijn A1/A3 daar al gratis heb kunnen halen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 11:09 



 
Profiel   

Sneeuw!!! *\o/* Was wel een flinke kluif hoor, man wat een wind.. :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 14:38 



 
Profiel   

Gaaf! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 16:15 



 
Profiel   

Hier dan ook een sneeuwfotootje van stal.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 22:06 



 
Profiel   

Captain schreef
Sneeuw!!! *\o/* Was wel een flinke kluif hoor, man wat een wind.. :=
[ [url=m/DHxcsr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel tof! Durfde onze mini die dag echt niet de lucht in te sturen haha. Heb je nog meer toffe foto's gemaakt?


Bagheera_206 schreef
Hier dan ook een sneeuwfotootje van stal.
[ [url=m/lV4IwP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig zo al die lange weilanden zo goed zichtbaar. Hebben jullie nou relatief weinig sneeuw of lijkt dat maar zo door de foto?


Had hier niet zoveel energie om er "echt" wat van te maken, maar korte video met de sneeuw was toch wel even leuk om te hebben. Misschien dat ik er van het weekend nog even wat meer tijd voor neem.


Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 08:43 



 
Profiel   

Met een mini was ik ook niet gaan vliegen hoor.. := Onze Air 2 had er echt al moeite mee, alleen in sportmode was hij redelijk te vliegen.

Dit was de enige, de lucht in, foto maken, en weer naar beneden want het was echt zo godsgruwelijk koud. :')

Mooi plekje heb je zo, blijft bijzonder vanuit de lucht het te kunnen zien! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen