Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Wie vliegt er bij de paarden met zijn/haar drone?

 
Profiel   

Ja die zag ik, leuk!! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-20 17:06 



 
Profiel   

De DJI Mavic Air 2 en de DJI Mavic Mini hebben een kindje gemaakt. _O- De DJI Mini 2. Ziet er best OK uit. Zijn een hoop specs van de MA2 in de MM2 terecht gekomen. :D Dat waren nou juist een aantal opties waarom ik destijds de MA2 erbij heb genomen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 09:52 



 
Profiel   

Ik heb ook weer een nieuwe (drone)film gemaakt van mijn zusje en haar leasepaard. :) het was best moeilijk om daar te vliegen, omdat het op zondagmiddag was, dus er waren veel wandelaars. Hopelijk doen we het een keer over op de hei of strand ofzo :)

Het filmpje is te zien op instagram: @gypsycobrosco

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 11:56 



 
Profiel   

Kan ik dat zo aanklikken om te bekijken? Ik heb geen Insta. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-20 13:32 



 
Profiel   

Misschien zo? https://www.instagram.com/p/CHLbCLOHK-I ... i9wblh58yf

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 09:42 



 
Profiel   

Zo wel. Leuke beelden! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 09:48 



 
Profiel   

Allemaal leuke updates van app en firmware en Litchi ondersteund nu ook de mini. :D

Nu de mini 2 uit is... Iemand interesse in mijn mini? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 16:37 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
Allemaal leuke updates van app en firmware en Litchi ondersteund nu ook de mini. :D

Nu de mini 2 uit is... Iemand interesse in mijn mini? _O-


Nice! Ik update eigenlijk nooit :P Ga je voor de mini 2 nu?

Ik heb laatst de drone gecrasht...ik vloog dichtbij een bomenrij en toen verloor hij de connectie. Je kon heel mooi op de film zien dat hij op zijn kant in een bosje belande. Daarna wilde de gimbal niet meer meewerken, bleek een kabeltje gescheurt te zijn. Mijn man heeft een nieuwe besteld, vervangen en als het goed is doet hij het nu weer :) als het droog wordt maar weer even testen. Blijft toch spannend met zo’n duur ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 19:42 



 
Profiel   

Altijd handig zo een handige man. +:)+ Updaten is wel handig met stabiliteit en extra functies die er bij komen. :j

Haha. Denk niet dat ik nu al voor Mini 2 ga. De Mini 1 wordt nu net sinds 2 dagen officieel ondersteund door Litchi. Niet meer in beta dus. Voor Air 2 en Mini 2 zal het nog even paar maanden gaan duren. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 02:08 



 
Profiel   

En nu allemaal dikke BF deals... Nee, ik wil nog geen nieuwe drone kopen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 09:00 



 
Profiel   

Zag dat er een gratis Ierse route is naar het dronebewijs voor A1/A3. :D Denk alleen dat ze nu al een stokje voor gestoken hebben, want ik krijg mijn verificatiemail voor registratie niet binnen. -O-

https://www.dronewatch.nl/2020/12/04/op ... -ogen-aan/


Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:13 



 
Profiel   

Wat bedoel je? Dat je je in Ierland wil registreren als piloot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:20 



 
Profiel   

Dat je EU A1/A3 papiertje online in Ierland haalt. In Nederland kost dat natuurlijk weer geld. Haha.

Ja, het registeren bij RDW kost idd wel geld. Daar kun je niet om heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:22 



 
Profiel   

Dat kan inderdaad niet, je kunt je alleen registreren in het land waar je woont. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:23 



 
Profiel   

Captain schreef
Dat kan inderdaad niet, je kunt je alleen registreren in het land waar je woont. :)


Inderdaad. Haha. Maar je kunt dus wel je theorie halen in Ierland. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:24 



 
Profiel   

Oh dat betwijfel ik hoor...
Zou een mooie bedoeling worden. :+
Zal eens checken morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:26 



 
Profiel   

EU = EU toch? :D Theorie geldt in hele EU en zijn exact dezelfde regels dus zou het niet uit moeten maken in welk land je deze af legt toch? Voor A2 is anders, want daar moet je ook schriftelijk examen voor afleggen.

Zie dat diverse Nederlanders ook al het A1/A3 bewijs hebben gehaald, maar ze zullen de aanloop wel niet aan kunnen en het aanmaken van account staat even op on hold. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:28 



 
Profiel   

Ik weet niet hoe het met theoriecursus zit. Maar als je kijkt naar een exploitatievergunning, die kun je alleen aanvragen in het land waar je woont. Lijkt me dat dat voor de theoriecursus ook geldt, wellicht is dat systeem nog niet waterdicht.. geen idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 00:32 



 
Profiel   

Wellicht dat ze het voor dit weekend gesloten hebben en je theorie maandag pas weer af kunt leggen... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 09:19 



 
Profiel   

Dat zou wel handig zijn, een gratis theorie bewijs kunnen halen!
Kan het vanaf nu ook al in Nederland worden aangevraagd?
En is dat een simpele online cursus/examen of moet je naar een fysieke locatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 09:32 



 
Profiel   

In Nederland kun je theorie A1/A3 pas halen vanaf volgend jaar. Dat is een online theorie cursus/examen. Registratie van piloot (en drone) volgt pas nog later. A2 is inderdaad wel een schriftelijk examen op locatie.

Het lijkt erop dat in Ierland het vanuit de overheid gaat en niet zoals in Nederland vanuit commerciële opleidingsinstituten. Vandaar dat het theorie A1/A3 papiertje in Ierland gratis is en in Nederland dit geld zal gaan kosten. Ik heb dus wel interesse in dat Ierse A1/A3 papiertje, want het is een EU dronebewijs dus in de hele EU geldig. Wellicht komen er wel meer landen met een gratis A1/A3 papiertje. Ik kan sowieso "bijna" overal vliegen met mijn MM1, maar voor mijn MA2 heb ik ook een A2 papiertje nodig, omdat het een legacy drone is die zwaarder is dan 500 gram.

Nadat je theorie hebt gehaald moet je je in NL ook nog registreren als piloot als je drone zwaarder is als 250 gram of als je drone lichter is, maar wel een camera aan boord heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 10:02 



 
Profiel   

Ah thanks, nog even geduld dus :D
Voor mijn Mavic Air heb ik alleen het basiscertificaat nodig gelukkig.
Is er al bekend hoeveel het gaat kosten?
Ik kom wel certificaten inclusief cursus tegen, maar ik ben benieuwd wat alleen het examen + certificaat kost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 10:20 



 
Profiel   

Ja, de MA1 is idd wel onder de 500 gram en de MA2 is 570 gram... _O-

Volgens mij zijn een paar opleidingsinstituten er mee bezig. De prijzen variëren idd een beetje. De goedkoopste route is dus je certificaat in Ierland halen, want dat is gratis. :D

Registratie als piloot brengt ook jaarlijkse kosten met zich mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 10:33 



 
Profiel   

Ik vraag me af trouwens. Wat als je je niet registreert? Kan je dan je drone niet meer laten vliegen? Of heb je alleen een probleem als ze je controleren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 19:56 



 
Profiel   

Ballard_L schreef
Ik vraag me af trouwens. Wat als je je niet registreert? Kan je dan je drone niet meer laten vliegen? Of heb je alleen een probleem als ze je controleren?


Dat laatste. Je drone stopt niet opeens met werken ofzo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-20 20:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 9 [ 201 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen