Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Canon 6D of 80D?

Profiel   

hoii!!

ik wil mijn canon 2000D gaan vervangen naar een beter model.
nu zit ik alleen heel erg tussen 2 te twijfelen. ik hoor graag me mening van beide camera's.

80D is een crop maar wel nieuwer
6D is wat ouder dan de 80D maar is full frame
prijsverschil is volgensmij 300 euro

Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 13-01-21 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 18:39 

Profiel   

Als je de optie hebt om voor de 6D te gaan, zou ik denk ik voor de 6D gaan. Fullframe is toch wel een groot pluspunt.
Ik heb de 80D, is ook top hoor, dus raad m zeker niet af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 19:02 

Profiel   

Ik heb de 6D. Als het financieel kan ga dan voor de 6D Mark II.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:42 

Profiel   

Ik heb de 6D Mark ii, hiervoor de 1200D. Ik merk duidelijk kwaliteitsverschil en vind het ook fijn dat ik nu een full frame heb. Ik zou zelf dus de 6D aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:02 

Profiel   

Ik heb een 80D, die hangt tegen een full frame aan meen ik? Ik weet niet wat een full frame toevoegt eerlijk gezegd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:04 

Profiel   

Houd ook rekening met jezelf. Daar bedoel ik mee dat niet elke camera qua grootte c.q. formaat geschikt is voor elk mens.

Ik twijfelde destijds tussen een 7D en een 70D en heb op advies van de verkoper de 70D gekocht. Die is qua kwaliteit iets minder dan de 7D maar voor mij als klein(er) mens met kleine handen zoveel hanteerbaarder dan de 7D. Ben er nog steeds tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:08 

Profiel   

Met welke lenzen fotografeer je graag? Als je graag flinke telezoomlens erop hebt lopen kun je beter voor een crop camera gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:30 

Profiel   

Ik volg even, want ik sta een beetje voor hetzelfde dilemma. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:31 

Profiel   

F_Orumster schreef
Met welke lenzen fotografeer je graag? Als je graag flinke telezoomlens erop hebt lopen kun je beter voor een crop camera gaan.

als ik deze body ga kopen wil ik er ook een 70-200 2.8 III bij halen, wil richting de paarden fotografie gaan maar dan ook voor wedstrijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 46 min geleden 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen