Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Zelfportretjes in de tuin

 
Profiel   

Het licht was vanmorgen zo fijn dat ik dacht laat ik eens wat zelf portretjes maken. Dus je gooit wat nep bloemen in je boom, zet je statief neer, plant je Canon Eos R6 met de 50mm 1.8 erop en gebruikt je telefoon als afstandsbediening. :D Nog even zelf wat leuks aangetrokken en mijn moeders oude ketting omgedaan.

Ik heb qua nabewerking wat zitten spelen met presets die ik had dus het ziet er niet allemaal hetzelfde uit. Is gewoon om een beetje te kijken wat in de smaak valt.

1. f/2.8 ISO 160 1/640.
[ img ]

2. f/2.8 ISO 100 1/640
[ img ]

3. f/2.8 ISO 125 1/640
[ img ]

4. f/2.8 ISO 100 1/640
[ img ]

5. f/2.8 ISO 100 1/640
[ img ]

Ik sta liever niet zelf voor de camera maar ik moet maar wat dapperder zijn vind ikzelf dus commentaar mag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:05 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's!
Ik vind de eerste kwa houding niet zo helemaal dat, 2,4 en 5 vind ik kwa houdingen van jezelf het mooist, waar ik de kleuren van 2 supermooi vind.
Tot zover mijn inbreng want van kleuren en nabewerkingen ken ik helemaal niets :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:11 



 
Profiel   

Vind het fijne foto's om te zien qua kleur en sfeer die er in hangt!

Ik zou je graag mee willen geven dat je wat trotser mag staan. Je hebt nu best wel vaak het hoofd voorover gebogen en sluit jezelf daardoor letterlijk fysiek. Ik denk dat wanneer je iets meer open staat, je dit ook terug ziet in de foto's! :) Maar ik kan me indenken dat dit een proces is dat met babystapjes komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:13 



 
Profiel   

Ik kijk veel naar beneden maar dan zie mijn onderkin niet. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:20 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's. Vooral de derde vind ik prachtig qua kleuren en nabewerking, heerlijk zachte sfeer.
Wat een leuk idee om nepbloemen te gebruiken, dat valt totaal niet op!

Bij de tweede foto zijn de huidtinten op mijn beeldscherm net iets te rood naar mijn smaak.
Maar jij hoeft echt niet bang te zijn voor de camera, nergens voor nodig, je ziet er prachtig uit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:30 



 
Profiel   

Ja, misschien zijn ze wat rood maar dat is natuurlijk altijd aan te passen.
De 3e is dus zo'n preset, ik vind dat ook erg mooi maar fotografie is zo'n kwestie van smaak...

En idd dat de bloemen nep zijn valt niet op, dat is mooi want dat was de bedoeling! Een beetje kleur in de foto brengen.

Bedankt voor je mening! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:32 



 
Profiel   

Leuk dat je het doet, hou er ook niet van om op de foto te staan, zelf maken is nog wel een idee, maar ze dan ook nog delen, nee voor mij een stapje te ver, knap dat jij dat wel durft.
Leuke foto's fijne sfeer en licht! Wat al is gezegd , doen is een 2e, maar je mag trots zijn! Laat het ook zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:43 



 
Profiel   

Ik heb dit ook heel lang niet gedurfd hoor! En ik post ook echt alleen de foto's waarop ik mijzelf okee vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 13:48 



 
Profiel   

Stoer! Ik vind de kleuren van foto 1 eigenlijk het mooist, daarna volgt foto 2 maar die vind ik net iets te verzadigd :j Maar toch een heldere foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:17 



 
Profiel   

Ik vind de derde heel mooi qua sfeer en kleuren. En wat een leuk jurkje, waar is die van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:24 



 
Profiel   

Shein!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:35 



 
Profiel   

De derde vind ik supermooi! :))
De eerste paar heb je een rode rand onder je ogen wat ik persoonlijk niet mooi vind.
De tweede is wel weer mooi qua bloemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 14:37 



 
Profiel   

Misschien juist proberen om meer omhoog/naar voren te kijken? Ik krijg juist een onderkin als ik naar beneden kijk en daarna zie je dan ook de wallen extra goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:04 



 
Profiel   

Op de laatste kijk ik naar voren en zie ik mijn onderkin al. :')

De eerste is idd hoger genomen, statief omhoog geschroefd. Die vind ik dus goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:05 



 
Profiel   

Ik vind het leuk.
Voor mij springt foto 3 er het meest uit. Dat zachte spreekt mij erg aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:50 



 
Profiel   

Het is niet helemaal wat ik bedoel.. :)) Ja de camera staat hoog.. maar ik bedoel gewoon camera op normale hoogte en dan zelf kin wat meer omhoog.

Nabewerking van de eerste foto vind ik het natuurlijkst en dus ook het mooiste trouwens, ondanks de houding. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 18:03 



 
Profiel   

Oh zo! Ja op die laatste staat de camera bijvoorbeeld wel gewoon op normale hoogte. Maar die foto vind ik dan ook wat minder.

Maar goed, ik ben een zeur. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 18:15 



 
Profiel   

Ik vind foto 2 het mooiste.
Heldere groen wat je gezicht omlijst, heel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 18:27 



 
Profiel   

Ochoch wat ben je toch streng voor jezelf :(:)
Ik denk dat vooral je jezelf stoort aan de onderkin maar juist door meer je hoofd rechtop te houden zal het wss minder opvallen.
Een volgende keer kan je ook wat andere poses uitproberen bijv. Meer van de zijkant.
In elk geval stoer dat je ze plaatst, en daarmee uit je comfort zone stapt!
Qua kleuren vind ik de 4e denk ik het mooiste, het meest naturel :)
Ik elk geval, heel goed dat je deze stap hebt gezet. Ik vind zelf zelfportretten altijd vervelender dan foto's die door een andere fotograaf zijn genomen. Dan ben ik sneller tevreden ook al sta ik er zelf op haha :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 21:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen