Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VRAAG] Zoldervondst; canon vraagje!

 
Profiel   

Hoi!

Ik heb een canon eos power eye autofocus slr 600 met toebehoren op zolder gevonden! Aangezien ik helemaal niet thuis ben in de camera’s even een berichtje op bokt; misschien is er iemand die wat meer info voor mij heeft! :)

In de camera zit een rolletje. Zijn die nog steeds te koop, hoe zit het met ontwikkelen en is de camera nog bruikbaar of heel erg verouderd?

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 10-06-21 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag in titel gezet

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 19:57 



 
Profiel   

Schitterend! Geen lekkende batterijen?
Ik heb zelf nog een 1v liggen. De lens heeft een leuk bereik maar ik ken hem verder niet. De techniek is vrij stabiel... Op lekkende batterijen na. Grote kans dat ie met een nieuw rolletje en batterijen het prima doet.

Film is gewoon nog online te bestellen, maar wel een flink stuk duurder geworden. Ook kun je niet op iedere hoek van de straat laten ontwikkelen. Doen de HEMA en Kruidvat het nog? Ik heb het ontwikkelen altijd zelf gedaan en voor zwartwit is dat heel makkelijk te doen. De chemie is ook nog goed verkrijgbaar, maar voor diafilm is het dacht ik niet meer te krijgen. Ik scan de negatieven in met een epson v700.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 20:21 



 
Profiel   

Wat een leuke vondst! Ik heb me toevallig de afgelopen weken zelf bezig gehouden met analoge fotografie en het is best een leuke hobby! Als er geen lekkende batterij in heeft gezeten is de kans dat hij het nog doet best groot denk ik. Mocht je niet weten hoe de camera werkt is de kans groot dat er op internet wel een handleiding te vinden is.

Rolletjes zijn zeker nog te koop. Als je googelt zijn er genoeg te vinden, zowel in kleur als zwart-wit. Er zijn ook zeker bedrijven waar je de rolletjes nog kan laten ontwikkelen en inscannen. Als het goed is kan dit gewoon bij de Hema, maar je kan ook kijken naar fotospeciaalzaken. En als je fotografeert met een zwart-wit film kan je natuurlijk zelf ook nog de doka in om te ontwikkelen, mocht je dat leuk vinden!

Het rolletje wat er nu in zit zal al ruim over de datum zijn, waardoor je er geen goede foto's meer op kan schieten. Ik raad dus wel aan als je begint met fotograferen om er eerst een nieuwe rolletje in te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:08 



 
Profiel   

Persoonlijk zou ik de camera wegdoen. Te ouderwets, tenzij je van oude technieken houdt. De flitser was zeker een leuk ding, maar ik weet niet of het met een nieuwere digitale camera communiceert. Voordat je die wegdoet eerst even kijken of dat nog gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen