Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] Zwart/wit foto voor wedstrijd, help kiezen!

 
Profiel   

Bedankt Denise. :j

Perfect uitgewerkt dus blijkbaar niet. Het leven gaat door. :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 09:35 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Nee, deze heb ik vanmiddag aan de hand van het thema gemaakt. Dat is de regel ook. :P

Maar ze zijn eigenlijk allemaal geposeerd en dat had ik misschien beter niet kunnen doen...4 is idd tussendoor geklikt. :+

Maar het model is er iig erg blij mee. :D


Dat er te veel geposeerd is, maakt voor dit thema echt niet uit. In feite zijn alle foto's die je maakt met modellen altijd geposeerd. De kunst zit hem dan in om nét die bepaalde momenten en uitsnedes te pakken, wat bij foto 4 goed gelukt is. En uiteindelijk zit er ook een verschil in het doel van een shoot; is het voor een klant of vrij werk? Terecht dat het model blij is met de foto's!

De reden waarom ik het vroeg zit hem in hoe je omgaat (op voorhand) met het thema. Zwart en wit vraagt om hoge contrasten in het beeld. Deze hele serie oogt in het geheel grijs. De zwart/wit bewerking voegt in dit geval weinig toe. Ik denk zelfs dat ze in kleur meer zullen spreken. Als ik een voorbeeld mag geven op locatie die je gebruikt hebt: bij de strobalen zie ik een streep van zonlicht. Hier had je mee kunnen spelen, dat zonlicht die deels op de modellen valt. Ook wil tegen de zon in fotograferen wel eens goed werken in zwart wit.

Voorbeeld van wat ik bedoel:
https://im.vsco.co/1/51dfdd5f4943931640/5323977e726708232500001e/vsco_031514.jpg?w=412&dpr=2.625

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:04 



 
Profiel   

Jou voorbeeld vind ik persoonlijk niets. :o Is niet mijn smaak, niet mijn ding.
Ik vind er best genoeg contrast in zitten maar het is allemaal zo persoonlijk joh...je gaat het nooit met iedereen eens worden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Is allemaal ook niet erg maar toch voel ik het wel als mensen mijn foto's niet mooi vinden. Ik baal er dan van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:17 



 
Profiel   

Bij elke fotograaf heeft iemand wel een mening. Zou me dat niet persoonlijk aantrekken! Je bent lekker bezig en gewoon van genieten!

Wat me trouwens opvalt is dat je eerste foto’s een combinatie lijken van sepia en zwart wit. Wellicht is daar nog wat in te behalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:23 



 
Profiel   

Vreemd, ik heb hem gewoon omgezet naar zwart/wit, geen sepia. Ik zal es kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:27 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Jou voorbeeld vind ik persoonlijk niets. :o Is niet mijn smaak, niet mijn ding.
Ik vind er best genoeg contrast in zitten maar het is allemaal zo persoonlijk joh...je gaat het nooit met iedereen eens worden. Zoveel mensen, zoveel meningen.

Is allemaal ook niet erg maar toch voel ik het wel als mensen mijn foto's niet mooi vinden. Ik baal er dan van...


Daar is het ook maar een voorbeeld voor :D Geeft niets dat je dat niet mooi vindt, maar het is alleen om aan te geven wat werkt in zwart wit en hoe je (zon)licht op andere manieren kan gebruiken. Ook als de zon op z'n hoogst staat. Contrast is meer dan aan de curves trekken, contrasten zijn ook (kleur) vlakken.

En juist dat je er van baalde proefde ik, dat is zonde! Daarom ben ik er even op in gegaan. Dat je het er niet mee eens bent is dus helemaal prima, maar wilde toch even uitleggen waarom sommige mensen het minder spannend vinden. Is goed bedoeld :o

MarjanB schreef
Bij elke fotograaf heeft iemand wel een mening. Zou me dat niet persoonlijk aantrekken! Je bent lekker bezig en gewoon van genieten!


Nog even inhakend hierop, iedereen heeft zeker een mening. Je moet dit ook zeker niet persoonlijk aantrekken, maar deze meningen geven je wel steun om kritisch naar je eigen werk te blijven kijken. Dat is minstens wel zo belangrijk (als je als parttime/fulltime fotograaf aan de slag gaat) om te blijven ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:45 



 
Profiel   

Heb je je camera ook op zwart-wit gezet (je raw is dan nog steeds in kleur)? Want dan kan je veel beter zien tijdens het maken van de foto wat het zwart-wit effect is. Aan deze foto's kun je (te goed) zien dat ze in kleur gemaakt zijn.
Daarnaast lijkt me de omzetting idd ook niet helemaal goed gegaan te zien, het wit oogt grijs. Er zit voor mijn gevoel te veel hard contrast in (klopt, met het middaguur) en tegelijkertijd te weinig dynamiek (uitersten, 0 tot 256 dus). Wat ergens raar is, want dat zou elkaar uit moeten sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:52 



 
Profiel   

Gewoon omgezet naar zwart/wit in LR. Dus nee, niet de camera op zwart/wit gezet.

Wendy, bedankt voor je informatie, je brengt het fijn en ik heb er ook wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:15 



 
Profiel   

Wat ik een hele fijne tip vond van Nikki, was om in plaats van de standaard manier van omzetten eens te spelen met de kleurtonen in Lightroom/PS. Je hebt zo meer controle over de manier van zwart/wit.
Op deze manier:

[ img ]

Verzadiging naar -100 en dan met luminantie spelen.

Om even het verschil (snel) te laten zien, zit mobiel dus kwaliteit laat wat te wensen over :')

[ img ]
Origineel ^


[ img ]
Standaard z/w omzetting


[ img ]
Gespeeld met de kleurtonen (en ook wel met schaduwen en contrast. maar het verschil mag er zijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:27 



 
Profiel   

Bedankt Yes, ik ga daar eens mee spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:38 



 
Profiel   

1

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:18 



 
Profiel   

Zelf vond ik 6 juist de mooiste, het straalt een soort van rust en vriendschap uit zo met de hand op het paard.
Maar je hebt 4 al ingestuurd, hopelijk krijg je het cijfer wat je wil!
En je weet toch wel dat je nooit iedereen blij kan maken, het is toch ook een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:01 



 
Profiel   

Is ook zo hoor en ik ben echt wel blij met alle meningen en commentaar maar ik was echt heel erg blij met de foto's (toegegeven, in kleur zijn ze mooier) maar na al die meningen vond ik ze een stuk minder geslaagd. Ik zou het me niet aan moeten trekken...maar dat doe ik wel. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:05 



 
Profiel   

4 of 6. Ik kan niet helemaal kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:08 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Is ook zo hoor en ik ben echt wel blij met alle meningen en commentaar maar ik was echt heel erg blij met de foto's (toegegeven, in kleur zijn ze mooier) maar na al die meningen vond ik ze een stuk minder geslaagd. Ik zou het me niet aan moeten trekken...maar dat doe ik wel. :o

Dat je mooie foto's kan maken heb je allang bewezen!
Het nadeel van gevoelig zijn is dat je je te druk maakt over de mening van anderen, het voordeel van gevoelig zijn is dat je je goed kunt inleven en daarom ook mooiere foto's kunt maken.
Dus embrace it!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:06 



 
Profiel   

Ik zou ook voor 6 gaan. Bij 4 zijn de ogen gesloten en dat is toch jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 15:25 



 
Profiel   

Ik zou voor 6 gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:31 



 
Profiel   

Ik zou voor 1 gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:37 



 
Profiel   

4 of 6
4 heeft gewoon iets ontroerends, en 6 is gewoon normaal prachtig zeg maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:38 



 
Profiel   

Ik zou voor 6 gaan hele gave foto ik wou meteen het verhaal er achter weten...... dat is er niet maar maakt niet uit de foto doet me het afvragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:48 



 
Profiel   

Foto 5, maar ik zou de uitsnede anders maken, iets intiemer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:05 



 
Profiel   

Wauw wat een mooie foto’s! Ik vind 4,5 en 6 vooral prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:08 



 
Profiel   

Ik zie dat je 4 hebt ingestuurd en dat is ook mijn favoriet *\o/* En 6 vind ik ook mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:15 



 
Profiel   

6 staat in Uitgelicht. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 22:16 



 
Profiel   

4 en 6 vind ik de leukste, maar persoonlijk vind ik ze allemaal een beetje "geposeerd"
de foto's zelf zijn fantastisch mooi!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 105 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen