[VRAAG] hoe fotospullen opbergen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

[VRAAG] hoe fotospullen opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 10:41

Voor degene met iets meer apparatuur dan alleen een body met objectief… hoe bewaren jullie al je spullen?
Ik heb momenteel 1 flinke body, 4 objectieven waarvan 3 ook behoorlijk aan de maat, een reportageflitser en een twin flash. En dan nog los spul als lenskappen, geheugenkaartjes, etc etc.

Ik ben mijn fototas al lang ontgroeid, maar heb even geen idee hoe ik het handig kan/wil opbergen.
Hoe doen mijn collega fotografen dat? Een trolley? Een hardcase? Een extra tas? Of nog iets anders?

Linkjes naar producten die bevallen zijn zeer welkom :D

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:57

Ik heb een oude koffer opgeknapt, foam erin, en ik kan er bijna al mijn spul in kwijt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: [VRAAG] hoe fotospullen opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:05

Ik heb al jaren een Lowepro Flipside 400 AW tas. Hier passen makkelijk 2 camera's met objectief in + 2 extra objectieven. Of een camera + drone + objectief + afstandbediening + laders en wat meer kleine accessoires voor op vakantie. Met dan nog ruimte aan de voorkant voor ipads, waterfles, portomonee etc.
hele fijne tas, ik zag dat er zelf nog een 500AW is welke nog een slagje groter is.

flitsers etc. heb ik niet, ik kan me idd voorstellen dat je daar wel een koffer voor nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:09

boeflover schreef:
Ik heb al jaren een Lowepro Flipside 400 AW tas. Hier passen makkelijk 2 camera's met objectief in + 2 extra objectieven. Of een camera + drone + objectief + afstandbediening + laders en wat meer kleine accessoires voor op vakantie. Met dan nog ruimte aan de voorkant voor ipads, waterfles, portomonee etc.
hele fijne tas, ik zag dat er zelf nog een 500AW is welke nog een slagje groter is.

flitsers etc. heb ik niet, ik kan me idd voorstellen dat je daar wel een koffer voor nodig hebt.
Die heb ik ook ja. :j Ervan uitgaande dat ik niet voor alles al m'n objectieven mee hoef te nemen, heb ik zelfs meer dan genoeg ruimte. De Flipside gebruik ik hoofdzakelijk op vakantie, dus meestal ligt er dan ook nog een zonnebril in het achtervak, hangt er nog ergens een flesje water aan en zit er nog allerlei meuk in het voorvak. Plek zat. :D

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VRAAG] hoe fotospullen opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:14

Ik heb een rugzak, een rolkoffer en mijn statief, lampen en achtergrond stellage zitten in tassen.
Wat ik niet nodig hebt ligt thuis op een speciale kamer.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:29

Thuis ligt alles netjes in een kast. Hou er zelf niet van om de spullen in een tas te bewaren.
Onderweg gaat alles in een F-Stop rugzak. Die zijn er in verschillende maten en je kan de camera unit wisselen afhankelijk van wat je die dag/reis mee neemt.
Ik gebruik de F-Stop Ajna, kan nog zonder problemen als handbagage wat voor mij erg belangrijk is omdat ik soms wel 30+ keer per jaar er mee vlieg.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [VRAAG] hoe fotospullen opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:51

Ik heb een lowepro trolley en daar past alles in :) De trolley past in zijn geheel in de kluis, dus dat is ook super handig :j