[FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

[FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 16:37

Anemoi Tales in Duitsland - Fantasy shoot weekend


Vorig jaar ben ik op een spontaan tripje naar Duitsland vertrokken voor 3 dagen, al sinds enkele jaren ben ik goed bevriend met een collega fotografe, Vanessa Tuneke Photography, en helpen we elkaar met ideeën van shoots of editen, wat altijd super gezellig is over videocall of chat.

En nu hebben we het eindelijk kunnen regelen om eens samen te shooten, en waar leuker dan in het prachtige Duitsland regio Sauerland <3 Na enkele dagen plannen waren we vertrokken met heel wat shoots op de planning, de auto volgepakt met spullen van zadels, kopstukken en kledij tot verse bloemen.

Aangezien ik zo blij ben met de resultaten wil ik er hier toch enkele delen in een overzicht per dag, nog lang niet alle foto's zijn bewerkt aangezien het er zo veel waren, maaar tussen ander werk door werk ik er steeds weer enkele nieuwe af die mijn portfolio dan weer kunnen aanvullen.

Dag 1 - Sauerland in de mist


En we gaan de bergen in, de eerste dag had iets vlotter moeten verlopen maar helaas had ik heel wat file onderweg waardoor ik redelijk laat arriveerde en we meteen in de gietende regen moesten vertrekken naar de eerste shoot om 17u. Aquaplaining onderweg en veel gelach door de rare duitse uitspraken en stadsnamen kwamen we aan op de eerste locatie. Helaas was ik mijn regenjas vergeten dus even een kunnen lenen van een van de modellen om het natte en mistige weer te trotseren. Nadeel dat we allebei nat moesten shooten, voordeel dat de mist altijd leuke beelden geeft.


Afbeelding

Afbeelding


Moe maar voldaan vertrokken we heel laat terug naar het appartement en begonnen we meteen aan de outfits samen te stellen voor de volgende shoot, gelukkig zag het weerbericht er al iets beter uit. Het ging een vroege ochtend worden dus zodra we klaar waren met de laatste voorbereidingen om 1u was het meteen bed in en enkele uren slapen, om tegen 5u terug op te staan en onze trip verder te zetten.


Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 - Vikings en Vechtscenes


Afbeelding

De tweede dag hadden we eerst een lange rit voor de boeg, met de auto volgeladen met verse bloemen, manden, 4 bakken kledij en props voor de dag en de dag erna gingen we opweg. Bij onze aankomst stonden onze 4 modellen al klaar, en hoppa een kledingwissel in Viking geinspireerde outfits en daar gingen we dan. Dichtbij was een mooi bos ter beschikking waar de zon mooi door de bomen kwam en dan heb je je magische sfeertje meteen mee natuurlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Na de middag reden we verder richting Kevelaer aangezien we daar s avonds verbleven bij enkele van de modellen voor de dag erna. Maar eerst hadden we nog na de middag een shoot met twee prachtige black beauties voor de boeg! En tot mijn verassing hadden ze op hun stal een gigantische galop track rond een weide liggen, opstuivend zand is toch het beste wat er bestaat voor epische actieshots!!!
Met de zwaarden die ik mee had hebben de dames ook nog even een gevechtje nagedaan op afstand van elkaar met de paarden wat ook zeer leuk was, ze hebben zich zelf ook rot geamuseerd ermee.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


S avonds reden we meteen door naar de laatste modellen waar we bleven logeren meteen ook,

Dag 3 - Fotowandeling en zondsopgang


en de ochtend daarop vertrokken we al weer voor de zon op kwam richting de voorlaatste shoot. Eentje in Indianen/fantasy thema met een mooie zonsopgang erbij. _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om uiteindelijk de week af te sluiten met de een gigantische groep paarden en ruiters waar we een fotowalk voor hadden gepland die super is verlopen, dat is iets wat ik in de toekomst vaker ga doen want het was zo tof om een grote groep samen te hebben die allemaal al eigen kledij hadden en optomingen, waar we als fotograaf alleen maar leuke plaatjes moesten maken en konden genieten van de avond. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit jaar zijn de rollen omgedraaid en komt Vanessa naar België om hier gezellig een weekendje themashoots te doen omdat we ons zo geamuseerd hebben. Ik kijk er al zo naaruit dat ik binnenkort begin met modellen plannen en de beste locaties zoeken *\o/*
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 02-03-22 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:52

Wauw wat super mooi! Ik vind het leuk dat er een shetlander tussen zit. Heel schattig zo met de bloemen in de mand

Vroeger werden paarden natuurlijk veel vaker gebruikt voor alledaagse dingen, leuk om die op de foto te zien

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:36

Echt prachtig! Wat een mooie foto's! Niet alleen de modellen en de paarden, maar ook de achtergronden, het licht, de mist.. alles!

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:39

Gaaf!!!

Selina

Berichten: 14327
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:45

Wat een gave serie zo! Echt tof als je zo ideeën in je hoofd tot uiting kan brengen.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 07:09

Dit is echt helemaal iets waar ik gek op ben <3 Genieten deze plaatjes!

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 07:36

Dat moet een leuke week geweest zijn ! Het resultaat mag er wezen. Prachtige foto’s zijn het geworden!

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:09

Super gaaf!

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:46

Wat een aparte shoot zeg :D heel tof

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:47

Prachtige foto's!

Kaplaars

Berichten: 1549
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:10

Prachtig!!! <3 Echt fantastisch!
Ik vind de ‘achter de schermen’ foto’s ook heel mooi om te zien, geeft ook een beeld van hoe veel werk het is geweest.
Die shet met die bloemen die door het bos wandelt, maar dan van achter, dat is ook een plaatje! <3 (ook al staat er een modern gekleed iemand ook op die foto)

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:50

Wauw! wat een prachtige foto's, kleren,paarden en sfeer.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 10:02

Bedankt allemaal, het is inderdaad niet de standaard paardenshoot maar dat is echt iets waar ik mijn ei in kwijt kan en ik echt zo leuk vind om te doen <3

Ik had graag meer behind the scenes foto's willen maken maar dat is een job opzich :p Eigenlijk zou ik een assistent daarvoor mee moeten hebben, haha!

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:09

Stuk voor stuk echt waanzinnig mooi! <3 De details doen het hem!

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:17

Waanzinnig!!!

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:23

Dat ziet er professioneel uit zeg! Prachtige kostuums, paarden en sfeer! Heel mooi gedaan en in beeld gebracht +:)+

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:20

Geweldig, wat een droom zeg! <3 Vooral de laatste foto spreekt me erg aan, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen wat het is.

Mariett

Berichten: 4431
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:37

Jaa super tof zeg!

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 12:01

Wauw wat een gave foto's! Heerlijk om naar te kijken maar ben stiekem ook wel beetje jaloers

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:15

Gaaf <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-22 17:02

Mischa schreef:
Dat ziet er professioneel uit zeg! Prachtige kostuums, paarden en sfeer! Heel mooi gedaan en in beeld gebracht +:)+


Dankjewel <3 Ik heb de afgelopen jaren wel al wat kledingstukken verzameld die ik kan gebruiken voor shoots, en de collectie blijft maar groeien :D

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:51

Wauw super gaaf zeg!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:52

Heel gaaf zeg!

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:00

Wauw! <3

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: [FOTO] Anemoi Tales op Fantasyweekend in Sauerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 20:12

Prachtige foto's!!