[Verhaal]De laatste reis, wat vinden jullie?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 18:59

De Orde heeft de brief geschreven Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:47

Mag ik muggenziften Schijnheilig? gewoon twee kleine dingetjes die mij opvielen. Hij vertelT in plaats van hij verteld en ook "entenhout", lijkt mij ergens eng. Een levende boom die gekapt wordt door vredelievende hobbitjes? Of begrijp ik het gewoon verkeerd Knipoog.

Voor de rest is het weer heel goed!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:54

Ow... Okeej, ik snap het al!

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:47

het leest echt als een trein, zoals jij de mijne volgt volg ik die van jou Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:49

*Schrijf verder, schrijf verder Hyper! *
Goed verhaal, maar dat had ik al bij een vorige post gezegd Haha! !!
Angelke heeft ergens wel gelijk over dat entenhout.. Kan je daar niet mallornhout van maken? (die bomen van de elfen uit Lorien) Sam had nl. bij de zuivering van de gouw ook van die bomen geplant.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:17

Mallornhout ben ik mee akkoord, maar je moet je eraan herinneren dat alle bomen in middel-aarde leven, niet alleen enten hoor Lachen !!

Morgen schrijf ik verder Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:19

Morgen pas??? Haha!
Maar je hebt gelijk, alle bomen leven, maar (ja, de MAAR Tong uitsteken ) zijn niet zo 'ents' als entbomen...

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:26

In the Two Towers word gezegd dat de enten als "berschermbomen" van het bos worden gezien, zij moeten weliswaar de bomen leiden

De anderen bomen kunnen ook met elkaar spreken enzo en moven , en je hebt op die meeting van de beslissing over wat ze gingen doen net de hobbits, gezien dat er nog andere soorten "rasbomen" ook praten en konden lopen Lachen

Morgen pas, nou nog wat studeren,tv kijken, en bedje toe Haha!

Wat vinden jullie al van het verhaal in het algemeen? goed geschreven, leest het volt e.d. en ik ga toch niet te snel he? Heb speciaal alles een beetje beschreven,hoe de omgevingen eruit zien en zo dat je jezelf een beeld kan vormen Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:31

Bij jou zit er zeg maar meer vaart in het verhaal dan bij Tolkien.Tolkien is nog uitgebreider in z'n plaatstnamen, landschapsbeschrijvingen etc.
Wat dat betreft vind ik jouw verhaal prettiger lezen, omdat het vlotter geschreven is. Maar misschien moet je toch ietsjepietsje langzamer gaan Haha! we gaan wel snel Tong uitsteken

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:33

Zou jij liever meer beschrijvingen hebben dan? Wat ook een groot verschil is: Tolkien gebruikt niet echt illustraties, behalve hier en daar een kaart. Ik ben net dat iesje meer geïntresseerd in de kaarten, en zal dan als ik een boek zou maken of een samenbundel van alles, er veel kaarten bijsteken, en misschien ook illustraties van de plaatsen en landschappen. Ik vin,d dat dat het altijd "net" dat iesje mooier maakt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:53

Heb het gelezen, maar over het laatste stukje (vanaf de koets), heb je dat in 1 keer geschreven? Vind het een beetje snel geschreven, is in principe wel goed, maar het loopt niet helemaal geweldig voor mijn gevoel. Het eerste stuk las fijner, maar wat er dan anders moet, kan ik ook niet echt aangeven Bloos (wat heb je dan aan mijn kritiek).

Wat ik jou ook zou willen adviseren, is om het rustig aan te doen, de tijd te nemen voor het schrijven, zodat je een flinke lap in 1 keer kan schrijven. De kwaliteit van het verhaal wordt dan toch beter, dan korte stukjes vind ik Lachen

Verder bewonderenswaardig, dat je al zó goed schrijft, echt, ik dacht dat ik leuk schreef, maar dit is echt goed Lachen

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 08:23

Bedankt. Lachen



MIsschien dat ik het toch nog net iets trager zal doen, bedankt voor de tip En misschien dat ik hier en daar ook wat uitgebreider kan schrijven dan,dat maakt het altijd mooier Lachen

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 15:23

En ga je de elven ook Quenya laten spreken? Tong uitsteken

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 16:35

Denk dat het idd een goed plan is om wat langzamer, uitgebreider te schrijven. Vind die beschrijvingen van de omgeving altijd wel leuk, niet van een pagina lang ofzo, maar dan kan ik mezelf een beeld vormen van de omgeving, van hoe de andere personages eruit zien enzo.... Blijven degenen die in de Onsterfelijke Landen zijn bv. er net zo uitzien als toen ze vertrokken waren vanuit de Grijze Havens of worden ze toch ouder?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:52

Meer beschrijvingen: mwah... weet het niet eigenlijk... maar wat *Tamara* zegt, ben ik het wel mee eens. Dus wel beschrijvingen maar niet een hele pagina, en een beetje hoe de personen er nu uitzien.
Verder is het wel goed hoor!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 19:30

Degene blijven er zo uit zien ja

Ze verouderen wel, maar niet qua uiterlijk, omdat ze toch onsterfelijk zijn,zelfde voor de elven Lachen

Anders zag Legolas er ook al stokoud uit want die was al meer dan 2000 jaar oud dus Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:53

En, en, en???
Heb je alweer een stuk geschreven???

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 13:44

Ik ga nu verder met schrijven Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 14:07

Weken gaan voorbij. Frodo en Sam hebben het oude hobbithol teruggevonden van Bilbo, dat een beetje verzakt was in de grond,en vergeten. Alle meubels stonden onder het stof, en Frodo was verbaasd dat er nooit iemand had gewoond. Na een week was het hol opgeknapt, en konden Sam en Frodo er overnachten. Op een avond zaten ze buiten voor het huis, neerkijkend op Hobbiton met een pijp in hun hand. "Weet je Sam" zegt Frodo. " Ik had nooit verwacht dat ik m'n thuis nog een keer zou weerzien". " Ik ook niet Meneer Frodo, ik ook niet" antwoord Sam. De sterren staan helder aan de hemel en de geur van de lucht ruikt naar lente in volle bloei. Frodo staat op. " Ik ga naar m'n bed" zegt hij. " Ik ook" zegt Sam. " Morgen ga ik misschien de omgeving buiten Hobbiton bekijken" zegt hij. " Je doet maar, ik blijf thuis nog wat opruimen" zegt Frodo die in de deuropening staat. Sam staat op en loopt mee naar binnen en sluit de deur. Binnen is het koeler als buiten. Verschillende ramen staan open. Samen gaan ze naar bed.



Zwetend word Frodo wakker. Hij meent iets gehoord te hebben. Hij kijkt op de klok, 2.45, dan kijkt hij op zij en hoort hij een diep gezucht. Sam slaapt nog. Plots ziet hij een heldere lichtflits, gevolgd door een enorme knal. Sam schiet wakker. " Wat was dat?" vraagt hij. " Dat is onweer" zegt Frodo. " Ja dat weet ik ook wel" zegt Sam. " Maar dat komt hier toch normaal niet voor?" Frodo staat op en kijkt door het raam. De maan verschuilt zich achter gitzwarte,donkere wolken. Weer een lichtflits. Heel het zicht van Hobitton word weergeven, en Frodo ziet hier en daar lichtjes aangaan en hobbits de ramen open doen om te kijken wat er gebeurd. " Vreemd" zegt Frodo. " Zeer vreemd". " Dat komt hier nooit voor" zijn blik gaat over de lucht en hij meent iets te zien in de verte. In de verte loopt iets op het pad, het pad dat uit het bos leid. " Wat is dat?" vraagt Sam met toegeknepen ogen. " Doe alle ramen dicht" zegt Frodo. Ze snellen door het huis en sluite alle ramen en kieren die er maar te vinden zijn. Net wanneer Frodo de laatste deur heeft gesloten hoort hij een geklop op de deur. Frodo kijkt in de richting van de deur, en dan naar Sam. Sam pakt vliegensvlug een pan van het fornuis, en Frodo een pook van het haardvuur. Er word nog een keer geklopt op de deur. Frodo opent de deur en ...

"Auw" hoort hij, en ziet een man met een punthoed bezeert over z'n hoofd wrijven. " Wat doe je nu Sam?" vraagt Frodo. " Ik dacht .." Sam had met de pan geslagen. "Kom binnen" zegt Frodo. " Goede gastvrijheid servere jullie hier" Zegt Gandalf en geeft z'n mantel en hoed aan Sam die met een beschaamd hoofd thee gaat zetten. "Wat kom jij hier in het midden van de nacht doen?" vraagt Frodo. " Niet zo niet zo nieuwsgierig Hobbit"


"Ik ben hier met raad in dit donkere uur" .....




Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:02

OK dan! *Is nieuwsgierig naar het vervolg, heb helemaal geen aanmerkingen Knipoog Of jaaah... Bloos wat typo-dingetjes "dan kijkt hij op zij" beter opzij aaneen geschreven. Verder "door het huis en sluite alle ramen" beter sluiteN en "gastvrijheid servere jullie", kan dat niet serveren met een N worden? Knipoog Evenals "Niet zo niet zo nieuwsgierig", of heeft Gandalf een splaachgeblek? In dat geval zeg ik niks... Knipoog

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:14

Maya schreef:
+:)+ *Is nieuwsgierig naar het vervolg, heb helemaal geen aanmerkingen Knipoog Of jaaah... Bloos wat typo-dingetjes "dan kijkt hij op zij" beter opzij aaneen geschreven. Verder "door het huis en sluite alle ramen" beter sluiteN en "gastvrijheid servere jullie", kan dat niet serveren met een N worden? Knipoog Evenals "Niet zo niet zo nieuwsgierig", of heeft Gandalf een splaachgeblek? In dat geval zeg ik niks... Knipoog


Nix aan toe te voegen, gooi anders in het vervolg eerst ff de spellingscontrole over je verhaal heen! Knipoog

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:36

Maar dat komt hier toch normaal niet voor?"[b] Frodo staat op en kijkt door het raam. De maan verschuilt zich achter gitzwarte,donkere wolken. Weer een lichtflits. Heel het zicht van Hobitton word weergeven, en Frodo ziet hier en daar lichtjes aangaan en hobbits de ramen open doen om te kijken wat er gebeurd. " Vreemd" zegt Frodo. " Zeer vreemd".[b] " Dat komt hier nooit voor"

En in het eerste stuk veel "ik ook niet," "ik ook", maar dat kan aan mij liggen, dit viel mij op, maar het is maar wat gemuggezift Knipoog.
Voor de rest echt weer goed!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:25

Zelfde dingen als hierboven Lachen
Verder is het weer heel goed
Zit nou al weer te wachten op het volgende stuk Haha!

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:13

vind het echt een goed verhaal

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:29

Rainie schreef:
En ga je de elven ook Quenya laten spreken? Tong uitsteken


tuurlijk Haha!

zullen we haar helpen als het haar niet lukt Schijnheilig