Creatief met Ponies

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:11

IcePrincess"]
[quote="NathanLover"][quote="Fairie"]
[quote="IcePrincess schreef:
Maar je vergeet er wel bij te zetten dat nu niet iedereen gelijk hun oude pony's moet gaan verfen Scheve mond

Sorry...
Maar... Het is toch ieder zijn zaak wat ze met haar pony's doet?
[/quote]

Vind ik ook!
Je mag zelf weten wat je doet, of je op vakantie gaat, of je dat maakt! Scheve mond
[/quote]

Tsja, dat kun je blijkbaar alleen maar snappen als je een verzamelaar bent en/of er wat meer vanaf weet.

Denk maar eens na, het is 20 jaar oud speelgoed waar nog steeds vraag naar is, er zitten veel pony's bij die ook echt veel geld waard zijn. Als iemand dan zomaar een pony gaat verfen omdattie dat hier ziet en het ook even wilt proberen verpest diegene wel weer een pony, er zijn er nog maar zo weinig Scheve mond .
En er zijn nog minder mensen die oude pony's mooi kunnen customizen, je ziet ze echt voorbij komen waarvan je denk heb je daar nou pony voor misbruikt?
En dan heb je ook nog mensen die denken dat een pony die heel vies is en alleen geknipt haar heeft dat dat custom bait is , doodzonde, nieuw haar erin en hij is weer wat waard.

Maarja, als jij graag dingen verpest moet je dat vooral doen
[/quote]

Ik restaureer ook ponies, ben ook verzamelaar, maar ik customize ook.
En persoonlijk vind ik het geen verknallen van de ponies, ik geniet ervan.
Ik zou een van mijn ponies uit mijn collectie nooit customizen.
De ponies waarbij ik het doe kies ik speciaal uit.

Wat een ander doet moet een ander weten, ik ga een ander niet de les voorschrijven terwijl ik zelf wel customize.

En ik snap waar je pijn ligt, en ik snap het zeker als ik sommige customs zie, alleen denk ik dat je je daar niet te druk om moet maken want de ander gaat toch zijn gang wel.
En die moet je ook gewoon zijn gang laten gaan als de ander daar plezier aan beleefd.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:35

Wat gaaf zeg! Die kleuren zijn ook erg mooi OK dan!
Ik heb ook nog een heleboel oude my little pony's, maar die zijn nog allemaal in perfecte staat, en ik zou ze echt niet in de oven durven te doen hihi Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:56

Nog even een aanvulling op het maken van de staart en de oven: het hoeft niet in de oven.
Ik heb vandaag zelf klei gehaald speciaal voor poppen die niet in de oven hoeft.
Weet alleen nog niet hoe dat gaat uitpakken.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:01

Mooie customs!
Maar dat wist je al Knipoog

Ik ben het toch met IcePrincess eens, zomaar customizen is dood en dood zonde!
Kijk, jouw pony's (Llewella) zijn niet verknoeit ofzo, maar er zitten idd genoeg mensen bij die maar wat erop los customizen en dan gewoon pony's om zeep helpen waar anderen godsgelukkig mee zouden zijn als ze ze ook maar ooit vast zouden mogen houden.
En of het nu om een Peachy of een Salty gaat, elke verkl*te pony is er ene minder...

Tuurlijk houd je het altijd, en kun je wel zeggen: dat iedereen lekker met zijn of haar pony's doet wat hij/zij wil. Maar op een gegeven moment houd je dan geen pony's meer over.
En dat zou veel en veel te jammer zijn!

Llewella: heb je ook foto's van je eerste custom?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:03

Is er ook een website met My Little Pony's? Dan ga ik eens kijken welke ik ook alweer heb Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:07


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 23:51

Feetje schreef:
Mooie customs!
Maar dat wist je al Knipoog

Ik ben het toch met IcePrincess eens, zomaar customizen is dood en dood zonde!
Kijk, jouw pony's (Llewella) zijn niet verknoeit ofzo, maar er zitten idd genoeg mensen bij die maar wat erop los customizen en dan gewoon pony's om zeep helpen waar anderen godsgelukkig mee zouden zijn als ze ze ook maar ooit vast zouden mogen houden.
En of het nu om een Peachy of een Salty gaat, elke verkl*te pony is er ene minder...

Tuurlijk houd je het altijd, en kun je wel zeggen: dat iedereen lekker met zijn of haar pony's doet wat hij/zij wil. Maar op een gegeven moment houd je dan geen pony's meer over.
En dat zou veel en veel te jammer zijn!

Llewella: heb je ook foto's van je eerste custom?


Princess Llewella of Amber
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben het er overigens mee eens dat er wel ponies moeten overblijven voor de verzamelaars, meer dan zeker! (Ik wil er zelf alleen maar meer en meer, denk niet dat ik ooit alles compleet krijg, maar wordt erg hebberig bij elke pony die ik tegenkom Tong uitsteken )
Maar ik denk dat je de mislukte customs ook eerder onder de verzamelaars moet zoeken, gezien die juist ook customizen.

Ik probeer zelf ook iedere pony die ik tegenkom te redden, of als nieuw leven als custom (wat niet mijn uitgangspunt is) of veilig te stellen van de afvalberg of marteling door kinderhandjes of te restaureren indien nodig.

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 00:43

hehe dan zie je hoe klein die little pony is he... Maar heb je bij je allereerste het haar vervangen of alleen de ogen gedaan? En heb je fotos van nog meer omgevromde little ponys ergens op het internet staan?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 07:24

Bij de eerste (die groene) heb ik alles gedaan; body groen ge-dyed, ogen, symbool + cutiemark geschilderd en gerehaired.

Meer omgevroemde ponies heb ik niet, alleen nog een starshine, applejack en baby nordstar die ik nieuw leven heb ingeblazen (gerehaired, symbool opgeknapt)

http://www.llewella.nl/mlp_customizing.html

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 07:56

Ik ga mijn MLP ook weer uit het stof halen, ik heb ze toen ik klein was ook altijd gespaard Eens kijken wat er van de ponies is overgebleven Haha!

Met wat voor verf heb je die symbolen en die ogen weer nieuw gemaakt e.d.? Edit: Ik zit net de link te lezen Rolleyes

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:39

Zoo, die eerste custom is ook best mooi
Van welke pony is zijn gemaakt?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:41

Ja die eerste is echt heel erg mooi, die kleuren van die manen enzo, ziet er echt super uit!

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:03

Nou heb je wel talent als je het niet zo vaak doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:27

wauw wat mooi Kwijl die eerste vooral en die staart....kan je zoiets echt maken met fimo ?!?!?!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:31

boygirl schreef:
wauw wat mooi Kwijl die eerste vooral en die staart....kan je zoiets echt maken met fimo ?!?!?!



Ja dat kan, ik heb eerst de staart gevormd, en ben toen met een rond mesje (zo'n babymesje) schubben gaan creeeren.
Vervolgens heb ik de staart geverfd met decorfin verf op waterbasis met verschillende kleuren gemengd (wit, groen, zilver).
Daarna afgelakt en glaskraaltjes en swarovki kristallen erop geplakt.


De meermin en princess llewella zijn beiden van een G3 strawberry swirl gemaakt.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:48

Ik ben het volledig met Deborah eens, alleen gaat het hier bij 2 van de 3 om G3's (alhoewel er daar ook sommigen zeldzaam zijn). Bij het customizen van G1's zou ik ook 2x nadenken. Ik kreeg laatst ook G1's om te customizen, maar vind het gewoon doodzonde als je ziet hoe ze met volle manen en staart zijn (ze zijn gekortwiekt Scheve mond )

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:01

Mientjeuh schreef:
Ik ben het volledig met Deborah eens, alleen gaat het hier bij 2 van de 3 om G3's (alhoewel er daar ook sommigen zeldzaam zijn). Bij het customizen van G1's zou ik ook 2x nadenken. Ik kreeg laatst ook G1's om te customizen, maar vind het gewoon doodzonde als je ziet hoe ze met volle manen en staart zijn (ze zijn gekortwiekt Scheve mond )

Waarom rehair je ze dan niet alleen? Lachen