[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:23

Soms is die opmerking goed het ligt er net aan. Heb jij de zin en tijd om het te leren, want ik denk dat je nu betere foto's maakt met je huidige camera. Vooral de zoeker vinden mensen vaak lastige dingen en het instellen. Je moet gewoon bedenken dat het totaal wat anders is en het plaatje er niet zomaar uit komt. Verder bewerk ik elke foto's na zoals wel elke goeie fotograaf doet. Dus photoshop of een ander bewerkingsprogramma is ook fijn.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:29

elmiran schreef:
En dan kan ik zeker eerst met de standaardlens beginnen heb er wel veel negatieve dingen over gelezen.
Snap wel dat het heel wat anders is dan mijn vorige digi maar heb t er voor over, en zou anders ook nog wel een cursus kunnen volgen als t echt niet gaat
Heb tijd zat om te oefenen en uit te proberen, vind het een stomme opmerking van die man v. me moeder....dat het niks voor mij is dat t een spiegelreflex is...hoe moet je t anders leren? dan moet dit maar eens de eerste keer worden. Heb trouwens met die Canon cybershot best wel mooie foto's gemaakt.


Het is wel flink wat anders dan een compactcamera, vandaag voor het eerst op pad geweest met de canon eos 350d en meer dan de helft was niet scherp
Ik heb dan ook eigenlijk alleen automatisch gezoomd en er ik had maar een uurtje licht en de dieren in Artis zitten ook niet stil, maar het is een flink werk om foto's scherp te maken.
Wat wil je trouwens fotograferen? De standaardlens is in principe handig, maar ik ben ook dol op mijn zoomlens!

Voorbeeldfoto, van eerste keer met 350d, zoals je ziet, niet optimaal scherpgesteld
Afbeelding

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:24

Ik ben een enorme leek op het gebied van fotografie, maar wil het wel graag leren. En dan vooral door het te doen!
Mijn allereerste digi is kapot, dat was een Trust zonder LCD-schermpje en de kwaliteit was echt bagger.. maar schijnbaar is dat veel vaker bij Trust.
Met dank aan dit topic en voorbeeldfoto's wil ik denk ik toch een Canon. Welk type weet ik niet precies. Het liefst tussen de 200 en 300 euro (minder mag ook ) en ongeveer 3x optische zoom of meer.
Wie kan me helpen.
Bij Micro Electro is op dit moment de Canon Powershot A410 te koop en de foto's van de A400 spraken mij ook erg aan. Maarja, ik zie door de bomen eigelijk het bos niet meer.
Wie kan me helpen? Het hoeft geen camera te zijn met gigantisch veel functies en lenzen, gewoon om het te leren maar toch mooie scherpe foto's te maken.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:31

elmiran schreef:
En dan kan ik zeker eerst met de standaardlens beginnen heb er wel veel negatieve dingen over gelezen.
Snap wel dat het heel wat anders is dan mijn vorige digi maar heb t er voor over, en zou anders ook nog wel een cursus kunnen volgen als t echt niet gaat
Heb tijd zat om te oefenen en uit te proberen, vind het een stomme opmerking van die man v. me moeder....dat het niks voor mij is dat t een spiegelreflex is...hoe moet je t anders leren? dan moet dit maar eens de eerste keer worden. Heb trouwens met die Canon cybershot best wel mooie foto's gemaakt.

ag, ik kocht ook op mijn 15de een spiegelreflex.. En iedereen zat mij echt zo aan te kijken van " wat moet jij met zo'n camera".. In de winkel ook, hij raadde het me af, en begon me een compact camera aan te praten.. Maar nee, ik wilde perse een spiegelreflex..

En ja, echt makkelijk is het in het begin niet. Daarom is het zeker slim om op internet veel op te zoeken over sluitertijd diafragma iso en verschillende objectieven. En handleiding van een spiegelreflex door te lezen enzo..

anouk1993

Berichten: 1162
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: deurningen

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:40

Wat was ook al weer beter digital zoom of optimal zoom ?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:48

En voor de echte spiegelreflex canoniers die wat willen leren:
www.eosdigitaal.nl

@ scooby
Welke zoomlens heb je erbij?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:07

Mazzel-meid schreef:
Ik ben een enorme leek op het gebied van fotografie, maar wil het wel graag leren. En dan vooral door het te doen!
Mijn allereerste digi is kapot, dat was een Trust zonder LCD-schermpje en de kwaliteit was echt bagger.. maar schijnbaar is dat veel vaker bij Trust.
Met dank aan dit topic en voorbeeldfoto's wil ik denk ik toch een Canon. Welk type weet ik niet precies. Het liefst tussen de 200 en 300 euro (minder mag ook ) en ongeveer 3x optische zoom of meer.
Wie kan me helpen.
Bij Micro Electro is op dit moment de Canon Powershot A410 te koop en de foto's van de A400 spraken mij ook erg aan. Maarja, ik zie door de bomen eigelijk het bos niet meer.
Wie kan me helpen? Het hoeft geen camera te zijn met gigantisch veel functies en lenzen, gewoon om het te leren maar toch mooie scherpe foto's te maken.


Is er niemand die me antwoord kan geven op bovenstaande vraag?

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:21

anouk1993 schreef:
Wat was ook al weer beter digital zoom of optimal zoom ?



Optische zoom!! Digitale zoom is geen echte zoom, maar knoeien met pixels.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:59

maartjuh schreef:
ag, ik kocht ook op mijn 15de een spiegelreflex.. En iedereen zat mij echt zo aan te kijken van " wat moet jij met zo'n camera".. In de winkel ook, hij raadde het me af, en begon me een compact camera aan te praten.. Maar nee, ik wilde perse een spiegelreflex..

En ja, echt makkelijk is het in het begin niet. Daarom is het zeker slim om op internet veel op te zoeken over sluitertijd diafragma iso en verschillende objectieven. En handleiding van een spiegelreflex door te lezen enzo..


haha daar ben ik dus ook bang voor...ben 18 maar word veel jonger geschat, als ik alleen al sta te kijken naar de canon eos 350d word ik al raar aangekeken

m'n pa gaat nog even in de buurt rond kijken, denk dat ik hem toch wel via internet bestel. En misschien doe ik er een zoomlens bij (niet zo'n hele dure maar gewoon dat ik iets meer kan...)

ben ook van plan om het boekje goed door te lezen. Heb ook al wat meer er over gelezen, en ga het gewoon proberen.


en idd. optische zoom is veel beter. Heb bij mijn vorige camera vaak wel wat digitale zoom gebruikt en dat zie je gelijk

JW18

Berichten: 1185
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:21

Mazzel-meid schreef:
Mazzel-meid schreef:
Ik ben een enorme leek op het gebied van fotografie, maar wil het wel graag leren. En dan vooral door het te doen!
Mijn allereerste digi is kapot, dat was een Trust zonder LCD-schermpje en de kwaliteit was echt bagger.. maar schijnbaar is dat veel vaker bij Trust.
Met dank aan dit topic en voorbeeldfoto's wil ik denk ik toch een Canon. Welk type weet ik niet precies. Het liefst tussen de 200 en 300 euro (minder mag ook ) en ongeveer 3x optische zoom of meer.
Wie kan me helpen.
Bij Micro Electro is op dit moment de Canon Powershot A410 te koop en de foto's van de A400 spraken mij ook erg aan. Maarja, ik zie door de bomen eigelijk het bos niet meer.
Wie kan me helpen? Het hoeft geen camera te zijn met gigantisch veel functies en lenzen, gewoon om het te leren maar toch mooie scherpe foto's te maken.


Is er niemand die me antwoord kan geven op bovenstaande vraag?


zie http://www.kieskeurig.nl/product/B96D3A ... 2FA11E.htm

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:18

ik ga de canon eos 350D toch kopen
welke zoomlens kan ik er het beste bij kopen (niet te duur...gewoon een lens waar ik net iets meer mee kan dan die standaardlens)
Denk na kerst

litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:21

Heeft iemand voorbeeld foto's met de sony DSC-W7 ??

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:18

elmiran schreef:
ik ga de canon eos 350D toch kopen
welke zoomlens kan ik er het beste bij kopen (niet te duur...gewoon een lens waar ik net iets meer mee kan dan die standaardlens)
Denk na kerst

Ik heb de tamron 70-300.. Rond 200 euro geloof ik? Kun je mooi als tele gebruiken, maar ook voor macro

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:21

wat vinden jullie van de Sont DSCP200 ?
Is deze beetje goed?
Wil em namelijk graag aanschaffen

janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:21

sony bedoel ik natuurlijk

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:11

Dat zal toch wel, dat die goed is?
Neem aan dat ze geen troep verkopen bij Sony.
En anders heb je garantie toch.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:50

janinetjjj schreef:
wat vinden jullie van de Sont DSCP200 ?
Is deze beetje goed?
Wil em namelijk graag aanschaffen


ik heb een sony dsc p200
ik vind het een topcameraatje
je stopt hem ook zo in je zak
maakt erg mooie foto's
ook in grote ruimtes zoals binnen in de manege maakt hij top foto's
ik kan hem je echt aanraden

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 22:08

Ik heb vandaag eindelijk de Canon EOS 350D gekocht Nu nog alles ontdekken...

Fantine
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:30

Iemand ervaring(en misschien een paar voorbeeldoftos) van de Minolta Dimage Z3?
Z10 staat er wel, maar gaat mij om de Z3...

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:46

eydis schreef:
Ik heb vandaag eindelijk de Canon EOS 350D gekocht Nu nog alles ontdekken...


Hij is in trek

Als er vragen zijn ik stel mij maar aan als persoonlijk vragenboekje

Een grote tip nogmaals: www.eosdigitaal.nl daar heb ik echt super veel van geleerd

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 09:36

Die Canon EOS 350D is idd enorm populair merk ik, maar het zijn dan ook ontzettend mooie foto's ..ik vind 'm alleen érg duur, en ik geloof niet dat ik ermee overweg kan ..
Ik krijgen trouwens wel over 2 jaar Fotografie op school, dus met spiegelreflex, misschien dat er tegen die tijd eentje komt. Nu eerst maar eens een gewone digitale camera kopen

JW18; bedankt voor de link!

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:06

ik ga hem na de kerst kopen. Hoop dat ie dan afgeprijsd is
Had hem wel graag willen winnen...er is nu zo'n wedstrijd en dan kun je de canon EOS 350D winnen. Mijn foto stond er net een dag op....stond een hele tijd 3de toen moest ik offline...en vandaag zag ik dus dat t afgelopen is en nu is er weer een ander onderwerp...
maar ja vrees dat ik hem toch moet kopen

ik heb een sony gehad...kijk thuis wel welke...was een digitale camera met 5mp. en 3x zoom. Was wel een fijne camera is een paar maanden geleden gestolen. Wilde eerst de opvolger kopen maar als ik dan toch weer geld uit moet geven wil ik t gelijk goed doen zodat ik er een paar jaar vanaf ben.

JW18

Berichten: 1185
Geregistreerd: 19-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:08

De canon 350d is een goede camera, maar waarom neemt niemand bijvoorbeeld een Nikon D70s (is sneller als de 350d) of bijvoorbeeld de Konica Minolta D5 (De Image Stabilisizer is een groot pluspunt) , en deze is ook nog een stukje voordeliger als de 350d. (640 euro)

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:08

Nou de Nikon D70S ligt helaas een stuk verder boven mijn budget...en is voor ff de iets meer professionele fotograaf.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:12

JW18 schreef:
De canon 350d is een goede camera, maar waarom neemt niemand bijvoorbeeld een Nikon D70s (is sneller als de 350d) of bijvoorbeeld de Konica Minolta D5 (De Image Stabilisizer is een groot pluspunt) , en deze is ook nog een stukje voordeliger als de 350d. (640 euro)

Dat is een waardeloos systeem als je snel-bewegende foto's als bijv. springfoto's oid wilt maken...
Heb je vrij weinig aan.