Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:37

Stockholm is inderdaad niet zo interessant in de winter imo en al helemaaaal niet na de kerst :+ In de zomer vind ik Skansen altijd superleuk en lekker even met de ov-boot voor 20 kr over de rivier boten voor een uurtje :)

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 05:37

Ik heb mijn koffer inmiddels ingepakt.
Ik vertrek vrijdag naar Ijsland voor een kleine week, kan niet wachten.

Mooie foto's.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:42

Skansen was wel heerlijk rustig! Overal lekker de tijd kunnen nemen om rond te kijken, beestjes zien. De eekhoorns en vogels kwamen echt enorm dichtbij, tot op 0,5m zelfs. Enige dier wat op non-actief stond was de beer ivm winterslaap.

We hadden een leuke dagbesteding voorzien, dat wel. Maar er was iig niets bijkomend waarvan we dachten "dat moet er absoluut nog bij". Dus 4 dagen was ruim voldoende.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:36

Robin_Rikkie schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraag :+

Voor komende zomer zijn 2 vriendinnen en ik ons aan het oriënteren op de mogelijkheid van een korte rondreis door zweden. Zij zitten op dat moment voor stage in zweden en aan het einde kan ik er dan heen om een korte rondreis van ongeveer een week te maken. Nu heb ik al wat zitten zoeken op google maar ik kan vrij weinig vinden voor deze korte tijd. We willen met de auto rondgaan (huren of zelf erheen rijden) maar we kunnen geen 2 weken weg helaas..

Is het mogelijk en haalbaar om een reis van een week te plannen in zweden en in welk gebied moeten we dan zijn? :Y)



Robin_Rikkie schreef:
Ze zitten bij Karlstad (?) in de buurt, we kunnen daar beginnen of vanuit Stockholm :)


Niemand die hier een idee over kan geven of een tip van een site bijvoorbeeld? O:)


Daarnaast de vraag of er hier mensen bekend zijn met een bedrijf in Scandinavië die mogelijkheid hebben tot stagelopen (6 weken meewerkstage met een verdiepende opdracht). Liefste niet de standaard sportstal maar een plek wat net anders is dan een typische sportstal en waar ik veel kan leren (denk aan western, endurance, WE, toeristen etc). Al bekend met de Sundance Ranch maar ik wil nog even verder kijken :o


Mooie foto's uit Ijsland!

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:48

Anneliec Erikson is de enigste professionele endurance ruiter van Zweden, in de zomer gaat zij ook veel naar het buitenland wat natuurlijk tof is. Ik rijd zelf bij Josefin Blom Lugn, zij rijd semi-professioneel omdat de endurance wereld erg klein is. Zij doet ook veel aan NH, maar ik weet niet of haar stal groot genoeg gevonden kan worden voor een stage.

Ik heb zelf in Estland stage gelopen bij een fokkerij van Akhal Tekes, midden in het platteland en de eigenaren zijn zelf dierenarts en CEI *** endurance vets, wat het toch wat anders maakt dan je standaard stoeterij. Toen ik er was was helaas de eigenaar erg druk met haar eigen PhD waardoor ze mij niet zo veel kon begeleiden en bijv de jonge paarden inrijden, maar dat kan nu natuurlijk wel heel anders zijn :)

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:20

Dankjewel! In principe hoeft het per se endurance te zijn, dit was meer een voorbeeld. :) Ik doe je even een pb :)

noordje

Berichten: 2204
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:37

Het is lekker koud hier. -22 overdag :brr: Erg fijn ook als de verwarming in je auto zegt, doe het zelf maar :(

Veel plezier in Ijsland michelleex

's Zomers vind ik ook leuk in Stockholm. Maar zo te lezen hebben jullie je wel vermaakt toch Varekaj?

Zit ff te denken voor je Robin_rikkie, er zijn een aantal toeristische paardenbedrijven hier in Noorwegen. Misschien is dat wat?

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:44

Haha sorry als groot endurance liefhebber en groom gaan er direct belletjes rinkelen bij ‘t woord endurance :+

Ik ben dit weekend in Dalarna (dus ook voor een endurance rit haha) en wauw wat is het mooi hier zeg! Veel sneeuw, hoge heuvels en grote meren. <3

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:04

Zo eventjes niet actief geweest, iedereen gaat hard met plannen!
Sommige tempraturen wel erg koud, vind -10 best haha.
Mooie foto's, altijd blijven delen <3

Bij mij is nu zo'n beetje alles geregeld met het verhuizen in mei. Alleen nog de NVWA voor de paarden en alles inpakken en dan klaar om naar ons nieuwe huis te gaan <3

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 19:49

Naar Husqvarna ?

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:36

@Maris Ja! Naja, het huisje ligt ern kleine 20min ervan

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 20:39

Ik had net even gegoogled. Het ligt bij een super groot meer zag ik. Is er veel toerisme ?

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:00

Nou nee, eigenlijk niet heel veel.
Meeste mensen gaan, als ze naar Zweden gaan, meer naar het noorden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:27

Stockholm viel idd wel mee :j

We zijn naar Skansen geweest, Vasa museum, koninklijk paleis en dan de kroonjuwelen gaan bekijken, happy socks gekocht :p en Gamla Stan doorgewandeld en de Storkyrke bezocht.
Gaan eten bij de Hairy Pig, Hard Rock Café (doen we altijd als er 1 is, ik verzamel de shirts) en bij Aifur.

Edit: en we hebben een hoop lol gehad met de Zweedse taal :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:40

Haha, nog eentje die de t-shirts verzameld. Ik heb ook al een hele collectie. :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:08

Heb er nu een stuk of 8 denk ik? Niet allemaal zelf gekocht. Mijn vriend werkt offshore en soms zitten ze ee keer aan land. Als er dan een HRC is brengt hij er eentje mee. Hijzelf verzamelt de flesopeners in gitaarvorm. Onze oven hangt al vol...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:58

Inmiddels is m'n Finland tripje ook definitief rond *\o/*
In mei 6 dagen naar Viiksimo tegen de Russische grens om beren en hopelijk ook wolven te fotograferen.
Ben heel erg benieuwd naar de natuur daar, al veel goede verhalen over gehoord...

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:26

Ik heb alleen maar buiten Europa T-shirts, als ik binnen Europa in een HR cafe kwam hadden ze eigenlijk alleen maar dezelfde met een andere stad er op, vond ik toch niet zo leuk. Helaas zijn er wel enorm aan het slijten (Kuala Lumpur en eentje van Hong Kong, de eerste begint heel dun te worden, de andere had het logo in bling bling erop staan, maar die gaan eraf in de was).
Mooiste cafe vond ik die in Cartagena, die had de leukste voorwerpen liggen van bekende artiesten (beetje die wij leuk vinden). En natuurlijk overal de spare-ribs eten. :))

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:33

Ik heb iig niet de standaard maar de couture, dus je ziet niet gelijk dat het een HR-shirt is.
Met leuke blazer of leuk jasje erop kan ik ze bijvoorbeeld gerust aan naar werk.

Ik heb San Francisco, Rome, Brussel 2x, Makati 2x, Gdansk, Singapore, Lissabon, Londen, Las Vegas, Edingburgh en Stockholm.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:08

Leuk MarijeR, veel plezier daar!

Het was hier weer prachtig gisteren!
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:53

Ze geven van zondag op maandag tijdens de nacht hier tussen -7 en -11. Krijg al opmerkingen dat ik de kou in Zweden had mogen achterlaten :')

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:54

Afbeelding

Het is hier echt prachtig!

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 07:44

Ohhh mooi!! Over precies een week ga ik ook weer naar IJsland *\o/* -

En het noorderlicht? Heb je dat al gespot?

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:20

Die plek op de foto herken ik, prachtig!

2 februari 2014 :D

Afbeelding

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:22

10 januari 2018 :') :')

Afbeelding

Onherkenbaar!