Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Thailand in Juli?

 
Profiel   

Hallootjes,

Mijn vriend en ik staan op het punt om een supergaaf resort te boeken ib Hua Hin. We hebben vakantie vanaf 12 juli. Echter lezen we overal dat het regenseizoen is in Thailand in de zomermaanden van ons.

Hebben jullie ervaring met Thailand in Juli? We zouden graag willen weten of het regenreizoen te doen is. We zijn geen strandliggers, maar een beetje bruin worden en een zonnetje op de foto is altijd wel fijn. :9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 17:40 



 
Profiel   

Ik ben afgelopen jaar in Thailand geweest in het regenseizoen. Viel me echt heel erg mee, we zijn in Bangkok geweest, Chiang Mai en daarna na Koh Samui en Koh Tao. Op die eilanden is er nagenoeg geen regenseizoen gedurende onze zomer. In Bangkok hebben we een dag flinke regen gehad, en in Chiang Mai regende het voornamelijk in de avond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 17:49 



 
Profiel   

Ik ben eind juli geweest en t viel reuze mee. Dit deel van Azië heeft een regentijd waarin meer dan prima te reizen is (itt bijv Nepal). Dus ik zou je je daar zeker niet door laten tegenhouden. Mijn ervaring was iedere dag een hevige bui van een half uur. Meestal in de avond. Eigenlijk was dat wel fijn, want was het meteen afgekoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 18:12 



 
Profiel   

Wij willen volgend jaar juli/augustus ook naar Thailand gaan. Ivm het regenseizoen kiezen we daarom voor Koh Samui als strand afsluiter. Ik lees idd overal dat het korte hevige buien zijn waar je rekening mee moet houden, dat vind ik niet zo’n probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 19:55 



 
Profiel   

Precies Nadir, dat hebben wij dus ook gedaan! Echt een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 20:16 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties. Ik lees inderdaad overal over de korte en hevige regenbuien, maar het vaak op dezelfde tijdstip/dagdeel is. Dus de activiteiten vallen daar wel omheen te plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 20:44 



 
Profiel   

Ik ben er vorig jaar zo ongeveer de hele maand juli geweest, en kan je vertellen dat er geen een dag is verpest door regen :D Hooguit af en toe een stevige bui, ook wel lekker voor de temperatuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 21:02 



 
Profiel   

Ben niet in Thailand geweest, maar wel Vietnam in dezelfde periode. Daar inderdaad korte, keiharde buien, maar met 10 min weer over. Regenjas/poncho mee en gaan met die banaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 21:40 



 
Profiel   

als je zon heel erg belangrijk vind zou ik het niet aanraden om dan te reizen.

Ik ben vorig jaar in thailand in het regenseizoen geweest, en ik kreeg er echt stress van als de zon niet scheen :')

het ene jaar is het erger dan het andere jaar, maar het is wel een risico waar je je bewust van moet zijn. De regen vond ik weliswaar meevallen, maar het was veelal bewolkt en daar werd ik ook niet heel blij van. Het verschilt heel erg per plek en er is letterlijk geen pijl op te trekken.

Ik heb een mooie vakantie gehad, maar ik zal nooit meer een vakantie in het regenseizoen boeken omdat ik gewoon wel echt van zon houd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-19 22:22 



 
Profiel   

De regen valt in die periode nog wel mee hoor in Hua Hin, zie https://www.waarschijntdezonwel.nl/weer-hua-hin-klimaat en het is nog steeds tropisch warm maar je hebt wel minder zonuren dan in andere maanden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 19:34 



 
Profiel   

Ik ben begin augustus naar Thailand geweest. Hierbij de vakantie afgesloten in Hua Hin. Qua regen viel het inderdaad heel erg mee. Meestal een korte hevige bui en de rest van de dag droog. Echter is er wel veel bewolking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:17 



 
Profiel   

in juli vorig jaar geweest, veel bewolking en toch aardig wat regen; Bangkok, met de auto langs de westgrens naar Chiang mai, met de trein terug naar beneden en als afsluiter eiland Koh phangang. China Mai en het eiland waren echt fantastisch. Wij hadden de laatste week wel echt heerlijk zon, daar was ik erg blij mee. Ik had behoorlijk moeite met de vochtigheid en de drukte in Bangkok. Als ik terug zou gaan, zou ik toch een ander seizoen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:36 



 
Profiel   

Ik zou nog geen hotel reserveren maar ter plekke afreizen naar waar het droog is. Zie je ook nog wat van 't land. Wellicht is Chaing Mai wel 'n stuk aangenamer dan Hua Hin. Vorig jaar was het in maart al afzien met benauwdheid door de hoge luchtvochtigheid en buien in het zuiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 20:36 



 
Profiel   

Via welke sites boeken jullie Thailand? Aanraders met 2 kids van 11 en 13?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 22:10 



 
Profiel   

EVA air vliegt rechtstreeks op BKK en is goedkoper dan KLM. Verder kun je ter plaatse makkelijk binnenlandse tickets boeken. Hotels via booking.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-19 22:15 



 
Profiel   

Bij de error fares van Vliegennaar.nl staat nu een top deal voor Bangkok in de zomervakantie, zie https://www.vliegennaar.nl/error-fare zit ook nog een stopover in Qatar bij voor v.a. 469,-!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-19 08:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen