Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:09

Hoe zit het daar eigenlijk met licht? Is het daar niet laat pas licht en alweer heel vroeg donker?

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:10

Hangt denk ik een beetje af van waar je gaat. Hoe noordelijker hoe eerder donker inderdaad :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:16

Wij hadden vorig jaar maart licht vanaf pakweg 8 uur en donker rond 5. Nu gaan we ruim een maand eerder geloof licht om 9 en donker rond 4/4.30. Mijn lichtlamp neem ik mogelijk wel mee.
Wij zijn 650 pp kwijt voor week luxe appartement met sauna straat over en we zijn bij de lift en piste en vlucht met bagage pp. Niet spotgoedkoop maar de vlucht maakt het wat duurder.

Skipas kopen we daar ter plaatse, weet de prijzen nu niet uit hoofd. Vorig jaar hebben we 6 dagen pas 5 dagen skieen gehad. Maar ja die van mij is na 2 dagen vergoed door de skipasmaatschappij. Omdat ik aantoonbaar echt erg ziek was. Netjes. Eten was gek genoeg goedkoper dan nederland, zolang je bij de alcohol weg blijft. excursies zijn wel peperduur. Doen we dit jaar ook niet. Skieeen en van de omgeving genieten. Lekker eten (verheug me nu al op de gravat lax met het heerlijke brood dat ze hebben, en het rendiervlees). Gewoon te koop in de royaal gevulde supermarkten.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:08

Weet je ook geen richtlijn voor de skipasprijzen daar?
En hoe ga je daar heen, met vliegtuig zeker? Dat vind ik wel een nadeel, kan je denk ik nooit alles meenemen wat wij meenemen in de auto :=

Maar de skipasprijzen in Oostenrijk vind ik ook wel een nadeel; wij waren nu in een kleinschalig skigebied (65km)omdat we een groot gebied zonde vonden omdat je met kleine kinderen thuis toch dat hele gebied er niet uit haalt en we elke keer thuis of bij de beginpiste gingen lunchen. Maar de prijs van dat gebied stond echt niet in verhouding met de grotere gebieden van 150/300km :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:11

Verootje er gaan vliegtuigen. En skibagage is aparte tak. Met de juiste skitas kunnen we twee paar skies en stokken bij elkaar duwen en de moonboots en als een set meenemen. :)) Skischoenen zijn handbagage. Volgeduwdt met medicijnen, paspoort enz. :P twee grote koffers/tassen voor helm enz en het past. Skies huren is duur, erg duur. :+

wij waren verrast hoeveel je meekrijgt, ik heb een mega kipling tas waar helmen moeiteloos inpassen. Die kun je volstoppen met skisokken en thermospullen en ondergoed en gv een enorme samsonite koffer. Eea aandoen in vliegtuig (warm :') )

Skipassen kan ik thuis wel nakijken voor skandinavie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:14

Wij gaan, als we gaan, gewoon met de auto :j al mn skimateriaal mee gaat hem niet worden (wij hebben alleen al drie paar ski's (3 personen), een snowboard, alle bijhorende schoenen en kleding, helmen etc. Trek gewoon wat extra tijd uit voor rijden (en overnachting op de boot evt als we naar noorwegen /zweden gaan)

Frankrijk rijd ik wel in 1 keer denk ik. Maar dan boek ik appartement / hotel, geef aan dat we op bijv donderdag al de kamer willen en dan zorg ik dat we van do op vr aankomen en gewoon snachts de kamer in kunnen en even kunnen slapen voor het skieen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:42

karuna schreef:
Verootje er gaan vliegtuigen. En skibagage is aparte tak. Met de juiste skitas kunnen we twee paar skies en stokken bij elkaar duwen en de moonboots en als een set meenemen. :)) Skischoenen zijn handbagage. Volgeduwdt met medicijnen, paspoort enz. :P twee grote koffers/tassen voor helm enz en het past. Skies huren is duur, erg duur. :+

wij waren verrast hoeveel je meekrijgt, ik heb een mega kipling tas waar helmen moeiteloos inpassen. Die kun je volstoppen met skisokken en thermospullen en ondergoed en gv een enorme samsonite koffer. Eea aandoen in vliegtuig (warm :') )

Skipassen kan ik thuis wel nakijken voor skandinavie


Oh dat is idd best wat ja.
Maar wij nemen 2 paar ski’s + schoenen + helmen mee. 2 slees, boodschappen voor de hele week, luiers, skikleding, speelgoed etc. := Volgens mij krijg je dat nooit in een vliegtuig.

Miekelien

Berichten: 503
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:06

Wij zijn 4 jaar geleden naar Are geweest in Zweden, wel met het vliegtuig want dat was ons iets te ver rijden. Prachtig skigebied, via AirBnb heel goedkoop een huisje gevonden (200 euro voor een week met 2 personen, ski-in ski-out :wow: ) Uiteindelijk met vlucht, skipas en eten erbij waren we net zo duur uit als een week in de alpen, en eens een hele andere ervaring!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:09

Verootje. Rolstoel hier en extra kleding ook, en veel medicatie. Eten koop ik ter plekke wel. We blijven met effient pakken netjes onder de kilos. Hadden zelfs vorig jaar nog ruimte over voor wasmiddel mee terug, extra eten een rendiervachtje enz.

Met de auto gaat er een extra paar skies mee en twee sleetjes. Daarvan gaat er een mee weer. Maar is zo n platte disk die in de koffer past, in de camper natuurlijk ook niet veel bergruimte. Fleecekleding is lichtgewicht. Dat scheelt een hoop

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 15:44

Ik durf niet echt met mn eigen ski's en het vliegtuig.. als ik zie hoe ze met bagage omgaan.. dan rijd ik liever wat langer dan dat mn ski's naar zn grootje gaan :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:00

Odd size luggage is wat voorzichtiger. Mijn rolstoel gaat ook met dezelfde lading mee. Skies vallen daar ook onder hihi. Maar ja mijn oudjes gaan mee en de zak beschermd aardig goed, is een voor karpervissen met beschermende vulling in de hoes

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:30

Afbeelding

Vanuit het nu nog zonnige Oostenrijk :) Maar er mag zeker wel wat sneeuw vallen. Er zijn best wat bruine plekken.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:08

Ziet er goed uit, Melissa! Waar je nu staat, ziet de sneeuw er prima uit. En lekker rustig op de piste.
Ski's in een vliegtuig heb ik geen ervaring mee, wel in de bus. Dat ging altijd prima. Ik denk dat ze toch wel voorzichtiger zijn met ski;s dan met koffers.
Verootje, waar jullie zaten betaal je de skipas voor het hele Montafon-Brandnertal. Dan heb jee ook bijna 200 km tot je beschikking, verdeeld over meerdere dorpen. Vandaar dat de prijs gelijk ligt aan andere grote gebieden. Wij zijn een paar keer naar Achenkirch geweest, daar kun je wel een pas kopen voor alleen dat gebied. Is dacht ik 27 km. Tegen meerprijs mag je ook in de omliggende dorpen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:48

Hier gister tot 12 lekker weer gehad, daarna was het koud en bewolkt en was de diepte niet meer te zien. En nu is het over met de pret, mist sneeuw en harde wind.

Fijne pistes maar wel echt super druk, keilang wachten bij liften en veel beginners op de piste die net een stapje te ver gaan. Vraag me af waarom het zó druk is ..

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:43

Balen, met mist is t helemaal niks. Waar zit je nu? Vervelend dat het zo druk is. Dat verwacht he toch niet buiten de vakantieperiode.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:43

Getver klinkt niet echt fijn dan. Brrr

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 11:47

Waar zat jij ookalweer sureido? Ik weet dat het in de wintersportlanden deze week iig vakantie is, zogenaamde 'sportvakantie'

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:48

sanie22 schreef:
Ziet er goed uit, Melissa! Waar je nu staat, ziet de sneeuw er prima uit. En lekker rustig op de piste.
Ski's in een vliegtuig heb ik geen ervaring mee, wel in de bus. Dat ging altijd prima. Ik denk dat ze toch wel voorzichtiger zijn met ski;s dan met koffers.
Verootje, waar jullie zaten betaal je de skipas voor het hele Montafon-Brandnertal. Dan heb jee ook bijna 200 km tot je beschikking, verdeeld over meerdere dorpen. Vandaar dat de prijs gelijk ligt aan andere grote gebieden. Wij zijn een paar keer naar Achenkirch geweest, daar kun je wel een pas kopen voor alleen dat gebied. Is dacht ik 27 km. Tegen meerprijs mag je ook in de omliggende dorpen.


Wij niet. Voor heel montafon was idd nog duurder. Maar alleen brandnertal vond ik echt uit verhouding met andere skigebieden.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:17

Ok, jammer dat het dan evengoed zo duur is. Wij gaan naar Gargellen en nemen dan een kaart voor het hele gebied. Wist niet dat je ook een beperkte kaart kon kopen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:27

Ik zit in la Plagne, maar het is echt slecht weer. Constant knallen voor lawines, wind en sneeuw snijd echt, driekwart van het gebied is gesloten en overal hopen sneeuw die je niet ziet aankomen waardoor je alle kanten uitvliegt. Love it! Haha. Het is wel echt pech hebben, maar gister en eergisteren was prima. Hopen op beter weer morgen.

Afbeelding

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:41

Wow jeetje, wij hebben een aantal jaar geleden ingesneeuwd gezeten. Dat was ook bizar!

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:45

Voor degenen die nu in de sneeuw zitten, hoe is het? Ik zag dat waar wij heengaan nu in 2 dagen tijd 65 cm is gevallen. Gaat de goede kant op. Gister met mijn paard naar de kliniek en het is allemaal wat beter dan gedacht. Dus ik kan mee op wintersport :) .

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:07

Hier gister weer een topdag gehad, tot 2 was het redelijk zonnig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:16

In Winterberg is bijna alles open nu, al gaat het nu wel 2 dagen regenen en is de sneeuw daardoor papsneeuw, vanaf zondag gaat het daar ook weer fors sneeuwen (en dan ben ik er :D )

En verder al druk aan het orienteren voor maart.. wat vinden jullie een leuk, betaalbaar gebied voor iemand die een jaar skiet, iemand die het langer doet en een kindje van 4.5? Voorkeur van mij is wel Frankrijk :j

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:20

Hanafubuki schreef:
In Winterberg is bijna alles open nu, al gaat het nu wel 2 dagen regenen en is de sneeuw daardoor papsneeuw, vanaf zondag gaat het daar ook weer fors sneeuwen (en dan ben ik er :D )

En verder al druk aan het orienteren voor maart.. wat vinden jullie een leuk, betaalbaar gebied voor iemand die een jaar skiet, iemand die het langer doet en een kindje van 4.5? Voorkeur van mij is wel Frankrijk :j


La joue du loup / superdevoluy? Iig erg betaalbaar. Aan de kant van Superdevoluy een hele hoop niet steile brede blauwe pistes. Ook erg overzichtelijk gebiedje. Ben er 2x geweest. 1x voor mijn 3e x en mijn 4e x. En heb me er prima vermaakt (maar ik hoef dan ook niet perse zwart en off piste. Ik vind gewoon de blauwe en rode pistes goed genoeg).

Anders is valloire ook erg leuk! Veel beginnerspistes maar ook genoeg uitdaging voor de wat gevorderde skier.