Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 149 van de 286 [ 7140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 286  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

 
Profiel   

ikke schreef
Een grote camping is vooral gratis vermaak :j

Ik kan me een camping herinneren, ergens in het zuiden. Wij kwamen op vrijdagmiddag aan. We stonden op een wat hogere richel met uitzicht over het hele veld. We hebben alleen maar in een stoel gezeten en gekeken, de hele avond. We hebben zelden zo gelachen als die avond.


Dan had je je doodgelachen afgelopen jaar als je mij had zien stuntelen.

Neem een oversized 4 persoons tent, een klein vrouwtje en een hele berg spullen die uit een Fiat Panda met dakkoffer getoverd werd.

Ik had verschrikkelijke ruzie met de tent, kreeg hem maar niet overeind. Terwijl het niet de 1e keer was dat ik hem opzette, maar die keer wilde gewoon niet lukken.

Uiteindelijk na een hele middag kloten (zeker een uur of 5 bezig geweest in totaal, met af en toe een pauze want het was 36°c) stond alles zoals ik wilde dat het stond. Phoe....

Die tent neem ik ook alleen mee als ik dus meer dan 4-5 dagen ga kamperen en op dezelfde plek blijf. Voor weekendje weg heb ik een ander exemplaar (die ik nog sneller had staan dan mam haar pop up tent had staan, en die van mij is dus géén pop up.)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:02 



 
Profiel   

Ik zit net naar Oostappen te kijken: massa is kassa. :')
Ik had ooit een voortent gekocht bij de Wit en kreeg daar een weekendje Terspegelt bij. Moest helaas in de herfstvakantie. Alleen maar gillende kinderen daar. Zal best leuk zijn buiten schoolvakanties. Maar voorlopig zitten we nog thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:12 



 
Profiel   

Ik merk dat ik steeds minder wil doen. Eerst (toen de kinderen klein waren) een grote tent, toen en grote vouwwagen, toen een grote caravan met voortent. Daarna een kleine caravan (met z'n tweeën) waarbij voor mij de voortent er niet aan hoeft. Mijn man heeft dat wel graag. Maar ik vind, ding op z'n plek rollen, pootjes uit, stroom er aan en klaar al voldoende werk :D Vanaf half maart gaat dat nog makkelijker: aan komen rijden, motor uit, stroom er aan en klaar. Ik verheug me er heel erg op! Hoewel ik ons leuke T@B-je zal missen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:28 



 
Profiel   

Morrie schreef
Ik zit net naar Oostappen te kijken: massa is kassa. :')
Ik had ooit een voortent gekocht bij de Wit en kreeg daar een weekendje Terspegelt bij. Moest helaas in de herfstvakantie. Alleen maar gillende kinderen daar. Zal best leuk zijn buiten schoolvakanties. Maar voorlopig zitten we nog thuis


Terspegelt is gelukkig geen Oostappen. Ten minste, valt niet onder de Oostappen groep vakantieparken.

Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest met mijn ouders tijdens Pinksteren. Mooie camping, sanitair een stuk beter dan Oostappen.

Inderdaad een hoop gillende kinderen.

Maar dat heb je helaas echt bijna overal tegenwoordig. Tenzij je op een "ouderen" camping zit. Voor jou natuurlijk prima, maar ik met 26 hoef niet tussen de pensioenado's te zitten, sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:30 



 
Profiel   

Terspegelt is 1 van de beste campings van het land. Ben er 1 keer geweest op het verjaardagsfeestje van mijn nichtje, mijn broer had er zijn vouwwagen in het naseizoen staan. Is hier 5 km vandaan. Geweldig voor kinderen.

Ik moet het ook zo makkelijk mogelijk hebben, maar wil wel het luifel uit hebben staan. En als we ergens 2 nachten staan ook het doek eronder. Mijn man niet, die vind dat teveel werk, maar met een hond die ook in en uit de camper springt vind ik het wel zo fijn. Hij poetst niet, en het is ook niet mijn grootste hobby. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:41 



 
Profiel   

rien10 schreef
Ik merk dat ik steeds minder wil doen. Eerst (toen de kinderen klein waren) een grote tent, toen en grote vouwwagen, toen een grote caravan met voortent. Daarna een kleine caravan (met z'n tweeën) waarbij voor mij de voortent er niet aan hoeft. Mijn man heeft dat wel graag. Maar ik vind, ding op z'n plek rollen, pootjes uit, stroom er aan en klaar al voldoende werk :D Vanaf half maart gaat dat nog makkelijker: aan komen rijden, motor uit, stroom er aan en klaar. Ik verheug me er heel erg op! Hoewel ik ons leuke T@B-je zal missen hoor.


Mijn ouders hebben ook een camperbusje, echt ideaal! Inderdaad aan komen, camper recht zetten, stroom eraan en klaar. (We hebben er een voortent bij, voor als mijn zusje, haar vriend en ik óók mee gaan)

Ik heb het tot vorig jaar uitsluitend met kleine trekkers tentjes gedaan: net aan rechtop3in kleermakerszit kunnen zitten met je hoofd tegen het tentdoek aan. Dat is prima voor als het mooi weer is én je toch 99% van de tijd buiten leeft, maar met minder weer.....

Heb wel eens een complete dag in mn tentje gelegen omdat het echt aan het zeikregenen was de gehele dag. Dan is zn klein tentje wat minder fijn.

Dus daarom vorig jaar een tent aangeschaft waar je tenminste in kan staan en gewoon op een stoel kan zitten binnen.

Dan kom je toch al snel op een 4 persoons uit, 2 en 3 persoons heb ik nog niet gevonden met sta hoogte.

Edit: en kennelijk zijn de singels die dus zn tent zoeken behoorlijk zeldzaam.... die tent is eigenlijk ook de bedoeling om die met 2 personen op te zetten, dan staat hij redelijk snel. Heb het 1x samen met mam gedaan. Alsnog een goed uur bezig geweest, maar geen 3-5 zoals ik in mn eentje steeds bezig ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:45 



 
Profiel   

Ik heb als afscheid van mijn werk + cadeautje voor 40 dienstjaren een voortent “gekregen “ (zelf uitgezocht) omdat een afscheidsfeestje niet mocht met de corona. Maar nu wil mijn man een luifel omdat die voortent voor ons (oudjes) toch wel veel werk is. Ik wil er eigenlijk niet meer in investeren want ik vermoed dat we niet veel meer weg zullen gaan met de caravan. Mijn man vindt Nederland niks aan en buitenland zit er niet meer in voorlopig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:49 



 
Profiel   

mvdende schreef
ikke schreef
Een grote camping is vooral gratis vermaak :j

Ik kan me een camping herinneren, ergens in het zuiden. Wij kwamen op vrijdagmiddag aan. We stonden op een wat hogere richel met uitzicht over het hele veld. We hebben alleen maar in een stoel gezeten en gekeken, de hele avond. We hebben zelden zo gelachen als die avond.


Dan had je je doodgelachen afgelopen jaar als je mij had zien stuntelen.

Neem een oversized 4 persoons tent, een klein vrouwtje en een hele berg spullen die uit een Fiat Panda met dakkoffer getoverd werd.

Ik had verschrikkelijke ruzie met de tent, kreeg hem maar niet overeind. Terwijl het niet de 1e keer was dat ik hem opzette, maar die keer wilde gewoon niet lukken.

Uiteindelijk na een hele middag kloten (zeker een uur of 5 bezig geweest in totaal, met af en toe een pauze want het was 36°c) stond alles zoals ik wilde dat het stond. Phoe....

Die tent neem ik ook alleen mee als ik dus meer dan 4-5 dagen ga kamperen en op dezelfde plek blijf. Voor weekendje weg heb ik een ander exemplaar (die ik nog sneller had staan dan mam haar pop up tent had staan, en die van mij is dus géén pop up.)

Nee, complete campeeruitrustingen uit kleine autootjes is leuk! Misschien was jij dat wel want vlak na ons reed een Pinda het terrein op; wat daar allemaal uit kwam :wow: Dat ding was bodemloos! Complete bungalowtent, die duidelijk bij ervaren kampeerders hoorde want dat ding werd professioneel in elkaar geknutseld. Binnen een uur stond dat ding, compleet ingericht!

Vervolgens kwamen daar twee hobby-isten naast staan; daar hebben we het nu nog over! Die hadden twee uur en drie echtscheidingen nodig om een overmaatse puptent op te zetten!
We zagen die Pinda-bezitters kijken maar die stonden ernaast dus die hielden hun gezicht in de plooi....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:54 



 
Profiel   

ikke schreef
Een grote camping is vooral gratis vermaak :j

Ik kan me een camping herinneren, ergens in het zuiden. Wij kwamen op vrijdagmiddag aan. We stonden op een wat hogere richel met uitzicht over het hele veld. We hebben alleen maar in een stoel gezeten en gekeken, de hele avond. We hebben zelden zo gelachen als die avond.

Dit! Ik hou er van! :D


Maar we zagen de privésanitairplekken in november al met de dag slinken. Vandaar toch gewoon vast geboekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 22:09 



 
Profiel   

Wij gaan dit jaar kamperen op de minicamping bij de pensionstal van onze paarden. Normaal gaat het paard mee op vakantie. Nu een jaar andersom vanwege corona. Bijkomend voordeel is het is heel dicht bij huis dus we gaan er heel vaak zitten. Heb er veel zin in zeker met het mooie weer van nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 22:38 



 
Profiel   

ikke schreef
Nee, complete campeeruitrustingen uit kleine autootjes is leuk! Misschien was jij dat wel want vlak na ons reed een Pinda het terrein op; wat daar allemaal uit kwam :wow: Dat ding was bodemloos! Complete bungalowtent, die duidelijk bij ervaren kampeerders hoorde want dat ding werd professioneel in elkaar geknutseld. Binnen een uur stond dat ding, compleet ingericht!

Vervolgens kwamen daar twee hobby-isten naast staan; daar hebben we het nu nog over! Die hadden twee uur en drie echtscheidingen nodig om een overmaatse puptent op te zetten!
We zagen die Pinda-bezitters kijken maar die stonden ernaast dus die hielden hun gezicht in de plooi....


Haha, wij voelden ons vorig jaar zo ook erg bekeken :') Met onze VW Up! in Oostenrijk (waar we gewoon door de achterruit konden kijken met rijden) waar onze complete uitrusting prima in paste. Inclusief krat eten, twee manden kleding en opblaasbare bank :')
Een Duitse man tegenover ons (met mega kamper en grote aanhangwagen er naast met opslag) zat het met een biertje aan te kijken en kwam uiteindelijk toch vragen hóe dat allemaal in onze auto zat _O-
Gelukkig was dat het enige bekijks wat we trokken want we hebben alles zo staan. Alleen ons luifeltje was nieuw en even puzzelen.

Ik mis kamperen. Hopelijk kan het snel weer, al is het maar een weekendje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 05:55 



 
Profiel   

Ik voel me toch nu iets minder knap dat ik alle kampeerspullen in mijn clio had kunnen proppen afgelopen zomer :Y) .

Heeft iemand hier nog tips voor een camping of huisje met omheinde tuin in de buurt van de kust waar we met hond terecht kunnen? Voor het voorjaar/zomer :D . In Nederland :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:31 



 
Profiel   

Wij hebben inmiddels een grotere auto, maar hadden hiervoor een Citroën C2. Kleine auto zonder airco.

Afgelopen jaar in Frankrijk met 40 graden waren de buren zeer verbaasd dat we geen airco hadden. En dat in Frankrijk. Die man kon het niet geloven.

Wij haalden de achterbank uit de auto, zodat alles makkelijke paste in de auto. Werkte echt perfect.

Dit jaar willen wij richting Tsjechië waarschijnlijk. Of weer Slovenië of Kroatië.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 10:36 



 
Profiel   

Wij gaan in mei een weekje naar Meistershof met ons kipje. Vorig jaar ook een week gestaan en het is goed bevallen.
Nu voor de zekerheid privé sanitair erbij geboekt.

Als we naar het strand willen gaan we graag naar Le Parage in Noordwijkerhout. Camping zonder poespas, aan de overkant van de weg een fijn restaurant en je loopt zo de duinen in naar het vrije strand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 13:30 



 
Profiel   

Gaan er ook op de bonnefooi mensen weg?
Wij zijn juist wel van de kleine campings zonder faciliteiten, maar zijn dan ook vaak maar maximaal 2/3 dagen op 1 plek. Ik vind het ons kent ons op kleine campings sowieso wel meevallen, maar we staan er ook nooit lang genoeg om er last van te hebben :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:26 



 
Profiel   

Bonna schreef
Gaan er ook op de bonnefooi mensen weg?
Wij zijn juist wel van de kleine campings zonder faciliteiten, maar zijn dan ook vaak maar maximaal 2/3 dagen op 1 plek. Ik vind het ons kent ons op kleine campings sowieso wel meevallen, maar we staan er ook nooit lang genoeg om er last van te hebben :).


Ik ga altijd op de bonnefooi. Het liefst heb ik de camping zo klein en simpel mogelijk. Geen entertainment, zwembaden, speeltoestellen etc. Douche en toilet vind ik genoeg. Ik merk nooi iets van een 'ons kent ons' gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 16:20 



 
Profiel   

Ik ga soms op de bonnefooi, maar dat is wel buitenom het hoogseizoen. Meestal juni of september.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 16:55 



 
Profiel   

Wij gaan altijd op de bonnefooi met de camper, weten van te voren nooit waar we eindigen en bekijken een dag van te voren waar we heen gaan. Staan ook meestal 1 nacht op een camping en dan weer door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 16:58 



 
Profiel   

Oh, als toevoeging; wij gaan op de bonnefooi in het hoogseizoen.
We weten inderdaad ook nooit welke richting we op gaan rijden en waar we zullen eindigen. Leuk is dat <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 17:07 



 
Profiel   

Bonna schreef
Gaan er ook op de bonnefooi mensen weg?
Wij zijn juist wel van de kleine campings zonder faciliteiten, maar zijn dan ook vaak maar maximaal 2/3 dagen op 1 plek. Ik vind het ons kent ons op kleine campings sowieso wel meevallen, maar we staan er ook nooit lang genoeg om er last van te hebben :).

Ik heb eens op een giga-camping gestaan.
Waar kan ik de tent neer zetten? Oh, kijk maar, wat je het beste past. Als je van schaduw houdt, zou ik bij de boom gaan staan.
Vervolgens stond mijn tipi-tent daar, helemaal moederziel alleen, op een enorm grasveld.

Ik was een week voor het zomerseizoen zou beginnen, dus geen kip te bekennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 17:19 



 
Profiel   

onder druk wordt alles vloeibaar, dus ik heb net maar een camping met privé sanitair en het kattenpension geboekt van 1 t/m 7 juni.
Als ik corona krijg voor die tijd, is het toch einde oefening voor mij, dus dan kan mijn man toch nog een weekje weg... hoe hij de kat in het mandje krijgt in z'n uppie is dan helemaal zijn probleem :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:11 



 
Profiel   

Het ligt er ook wel aan waar je heen gaat denk ik. Heb ook een keer in het naseizoen gehad dat ik bij een camping kwam en oke er was een plek, maar als ik de tent open deed moest ik schuifelen om niet tegen de volgende aan te komen. Had er liever niet gezeten maar de enige andere camping was ook bezet. Ergens anders heen rijden was geen optie meer omdat de volgende campings nog een stuk rijden waren en het werd al donker omdat de rit wat langer duurde dan verwacht.


Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-02-21 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:14 



 
Profiel   

Citaat
hoe hij de kat in het mandje krijgt in z'n uppie is dan helemaal zijn probleem :')


Ik zie het helemaal voor me :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:16 



 
Profiel   

ClauH schreef
Citaat
hoe hij de kat in het mandje krijgt in z'n uppie is dan helemaal zijn probleem :')


Ik zie het helemaal voor me :')

ik ook := :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:18 



 
Profiel   

Kat in t bakkie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 149 van de 286 [ 7140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 286  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen