Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:22

baudyh schreef:
WenK schreef:
Ik val even binnen als dat mag... Wij kijken een beetje voor een vakantie in september en Griekenland is 1 van de opties. Wij houden van wat rust in en om het hotel, maar gaan wel graag op enkele excursies om wat te zien en beleven. Hotel niet massa productie/grootschalig, maar All inclusive is wel makkelijk. Via Tui heb ik een aantal hotels gevonden die wel aanspreken (voornamelijk op Zakynthos), maar wellicht hebben jullie nog aan- of afraders?


Vorig jaar ook in sept bij castelli hotel op Zakynthos geweest. Die past helemaal in wat jullie willen.
Ik vond het er top!


Gelijk even opgezocht, goed ingeschat! Helaas wel al uitverkocht voor september, maar wellicht iets voor een andere keer.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:26

Ach dat is jammer. Ik zou er vorig jaar met iemand heen gaan maar dat ging op het laatste moment niet door. Toen ben ik alleen gegaan.
Wilde dit jaar weer maar kon het in mijn eentje niet boeken helaas. Wil graag een pakket reis. Weet dat het los wel kan maar dan word het me te duur.
Ga nu naar kefalonia.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:15

Ik zou in Griekenland nooit HP of All-Inclusive kiezen. Het is juist zo leuk om de restaurantjes, taverna's, mezedopoleio's, bars etc in de omgeving te proberen :D
Meestal eet je heerlijk voor weinig, of vorstelijk voor redelijke prijzen. Echt veel goedkoper dan in Nederland!
Plus lekker afwisselend met steeds een andere kaart en ander uitzicht {:}

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-21 22:11

Ik zou in Griekenland ook nooit all inclusive gaan. Veel te leuk om bij taverna’s te eten.

Mijn vakantie zit er helaas weer op. Ik heb het echt super gehad op Corfu. Het was heel mooi weer, alleen gisteren wat heiig en benauwd. Er komt ook een hittegolf aan hoorde ik, dus in die zin wel blij dat ik terug ben.
Nu weer aftellen tot september.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:25

Fitzroy schreef:
Ik zou in Griekenland ook nooit all inclusive gaan. Veel te leuk om bij taverna’s te eten.

Mijn vakantie zit er helaas weer op. Ik heb het echt super gehad op Corfu. Het was heel mooi weer, alleen gisteren wat heiig en benauwd. Er komt ook een hittegolf aan hoorde ik, dus in die zin wel blij dat ik terug ben.
Nu weer aftellen tot september.



Gaat snel hé?

Toch blij, dat je gegaan bent, neem ik aan!

Waar wil jij heen in september?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:30

Weet iemand hoe het werkt met een pcr test in Griekenland afnemen?

Ik heb er waarschijnlijk 1 nodig om naar santorini te gaan.

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 02:46

Bedankt allemaal, we hebben maandag echt een hele fijne dag gehad! We hangen nu rond op Schiphol, over een kwartiertje kunnen we inchecken. Qr code inmiddels ontvangen, hoop dat alles goed gaat zo!

Melissac, ik zag pas ergens een link voorbij komen met plaatsen in Griekenland waar je kan testen. Ik weet niet meer waar, misschien even Googlen? En anders even vragen bij een apotheek of dokter in de buurt waar je nu verblijft?

Fijn om alweer een reis in het vooruitzicht te hebben Fitzroy!

Ik zou inderdaad in Griekenland ook nooit all inclusive gaan, juist zo leuk al die verschillende restaurants!

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:25

Je kunt je normaal gesproken bij een laboratorium of dokters kliniek laten testen! Hier op Zakynthos moet je bij het lab wel even een afspraak maken.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 07:55

Suor schreef:
Bedankt allemaal, we hebben maandag echt een hele fijne dag gehad! We hangen nu rond op Schiphol, over een kwartiertje kunnen we inchecken. Qr code inmiddels ontvangen, hoop dat alles goed gaat zo!

Melissac, ik zag pas ergens een link voorbij komen met plaatsen in Griekenland waar je kan testen. Ik weet niet meer waar, misschien even Googlen? En anders even vragen bij een apotheek of dokter in de buurt waar je nu verblijft?

Fijn om alweer een reis in het vooruitzicht te hebben Fitzroy!

Ik zou inderdaad in Griekenland ook nooit all inclusive gaan, juist zo leuk al die verschillende restaurants!


Ik heb vandaag training op de luchthaven, ik ga even vragen of zij dat weten. Bedankt voor je antwoord!

Iemand hier had het namelijk over dat het alleen in Athene kan, maar dat lijkt me sterk.

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:31

melissac schreef:
Weet iemand hoe het werkt met een pcr test in Griekenland afnemen?

Ik heb er waarschijnlijk 1 nodig om naar santorini te gaan.
Wij hebben het bij de Guest Relations in het hotel nagevraagd. Zelf had ik ergens een testcentrum gevonden op 7km rijden, bleek dat het hier ook bij het lokale medische centrum kon en zij van GR heeft er zelfs voor gezorgd dat ze morgenvroeg hier in het hotel komen testen :o



Wij hebben wel HP geboekt. Vond ik wel prettiger, omdat je dan niet iedere avond nog moet bedenken waar je wilt gaan eten en hier is hij het buffet voor ieder wat wils. Lekker makkelijk.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 09:50

Ja, het was echt super, Electra! Zo fijn om weer in Griekenland te zijn.
In september wilde ik gaan eilandhoppen, maar moet nog even kijken of dat niet teveel restricties met zich meebrengt. De tickets heb ik wel, heen op Mykonos en terug van Santorini, maar die kan ik nog omboeken.

Suor, veel plezier op Corfu :j Ik heb mijn mening bijgesteld, het is echt een prachtig eiland!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:24

Ik snap all inclusief heel goed. Vorig jaar voor het eerst gehad en het beviel prima. Maar het moet wel kleinschalig zijn.
Ik heb nu HP geboekt.
Weet je als je alleen gaat ga je toch niet gezellig in een restaurantje zitten.
Ik vind dat in het hotel prima

Oh ja Kreta en het vaste land behalve Athene worden geel morgen. Goed nieuws

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:40

De locals weten wel waar je kunt testen. Online had mijn man testcentra in Heraklion gevonden (een uur rijden vanuit Tympaki). Bij navragen bleek dat er in Tympaki gewoon een lab zit dat ook PCR testen afneemt. De uitslag in het Grieks en Engels, per e-mail en op papier met paspoortnummer en al. Dus goed geregeld :)

Aan de info van het ministerie of bijv. Klm heb je niks, want die verwijzen alleen naar de testcentra in Athene.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-21 11:50

Baudyh, ik los dat nu anders op en dat bevalt me heel goed. Ipv avondeten ga ik nu tussen de middag uitgebreid lunchen. Dat voelt toch anders dan ‘s avonds. En in Nederland doe ik sowieso aan intermittent fasting en eet ik ‘s avonds nooit.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 11:56

baudyh schreef:
Ik snap all inclusief heel goed. Vorig jaar voor het eerst gehad en het beviel prima. Maar het moet wel kleinschalig zijn.
Ik heb nu HP geboekt.
Weet je als je alleen gaat ga je toch niet gezellig in een restaurantje zitten.
Ik vind dat in het hotel prima

Oh ja Kreta en het vaste land behalve Athene worden geel morgen. Goed nieuws


Ik begrijp het ook goed.
Voor bijv. gezinnen met pubers of groepen kan het ideaal zijn.
Iedereen kan eten en drinken wat hij/zij wil.

Maar ik doe het niet.
Ik heb het ooit 1 x in Griekenland gedaan en 2 x in Tenerife, het is ons niet bevallen.

Earth

Berichten: 7912
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:12

Ik vind All in ook helemaal niks, maar wij gaan dan ook juist voor het eten op vakantie :P Ik heb het 1 keer gedaan in Egypte toen ik 18 was, maar daardoor heb ik echt de cultuur gemist. Want het was enkel europees eten wat werd geserveerd :P

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 12:19

Ik ga wel All in.
En evengoed gaan wij dagjes weg en uit eten.

Ik vind het vooral heel makkelijk dat als ik een dag bij het zwembad blijf hangen ik daar dan niet over na hoef te denken.

Misschien ben ik dan onderaan de streep wat duurder uit maar zo doen wij dat altijd

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:01

Wij gaan regelmatig all in, alleen niet in Griekenland. Denk dat ik het daar erg zonde vind omdat je zo goedkoop, zo goed en lekker uit eten kan!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:09

Lotus83 schreef:
Ik ga wel All in.
En evengoed gaan wij dagjes weg en uit eten.

Ik vind het vooral heel makkelijk dat als ik een dag bij het zwembad blijf hangen ik daar dan niet over na hoef te denken.

Misschien ben ik dan onderaan de streep wat duurder uit maar zo doen wij dat altijd


Zo doen wij het ook het liefst. Ik vind het prettige van All in dat je niet bij ieder drankje om je portemonnee hoeft, maar dat je gewoon kunt halen en nergens over na hoeft te denken. Dat is voor mij eigenlijk de grote meerwaarde aan All in.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 15:39

Overal waar ik half pension ga kan ik ook de hele dag door wel drankjes halen. Het nadeel is alleen dat je dan aan het einde van je vakantie nog een rekening moet betalen.

Ik kon dit jaar geen geschikte all in vinden. Anders had ik dat wel weer gedaan

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:42

baudyh schreef:
Oh ja Kreta en het vaste land behalve Athene worden geel morgen. Goed nieuws
Was dat tot nu toe oranje? Vanuit Duitsland staat Griekenland sinds zondag op "groen". Wij vertrekken morgenavond weer vanaf Heraklion naar huis.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:56

MoonWencke schreef:
baudyh schreef:
Oh ja Kreta en het vaste land behalve Athene worden geel morgen. Goed nieuws
Was dat tot nu toe oranje? Vanuit Duitsland staat Griekenland sinds zondag op "groen". Wij vertrekken morgenavond weer vanaf Heraklion naar huis.



Ja voor ons was dat oranje.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 00:20

Albertina71 schreef:
De locals weten wel waar je kunt testen. Online had mijn man testcentra in Heraklion gevonden (een uur rijden vanuit Tympaki). Bij navragen bleek dat er in Tympaki gewoon een lab zit dat ook PCR testen afneemt. De uitslag in het Grieks en Engels, per e-mail en op papier met paspoortnummer en al. Dus goed geregeld :)

Aan de info van het ministerie of bijv. Klm heb je niks, want die verwijzen alleen naar de testcentra in Athene.


Dat viel mij idd ook al op. Ik heb het na gevraagd bij de luchthaven tijdens mn training, die gaven aan dat een zelftest maximal 24 uur oud ook mag. Geen idee hoe ze dat willen controleren maar dat zou een stuk goedkoper zijn.

Morgen ga ik mijn docent bellen, het is allemaal heel slecht geregeld. We moesten hier voor 10 juni zijn omdat de training op die datum zou beginnen. Gister en vandaag heb ik training gehad, nu hebben we weer vrij tot we gebeld worden. Ik heb ook werkelijk waar geen idee waar ik in santorini verblijf en wanneer ik er heen ga..

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:53

Ook van een sneltest krijg je een (papieren) uitslag en daar staan datum en tijd van de test op. Dan kun je dus zien of die 24 uur of ouder is.

Wat ontzettend balen dat alles zo slecht geregeld is! Dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan initiatief nemen en zelf dingen regelen. Anders kom je niet verder.
Je leert er wel weer veel van ;)

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:35

@Melissac,
Dit is toch stage?
Bel of mail je stagebegeleider met je vragen.