Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 291 van de 411 [ 10255 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Griekenland

 
Profiel   

Electra63 schreef
@Melissac,
Dit is toch stage?
Bel of mail je stagebegeleider met je vragen.


Klopt idd. Heb vandaag gebeld met mn docent, ze gaat even rond bellen omdat het echt heel slecht geregeld is. Ze laat me vanavond weten wat er besproken is. 1 persoon is vandaag naar huis gegaan vanwege dit. Ik wacht vanavond nog af.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 10:33 



 
Profiel   

[ img ]
Heerlijk genieten op Samos

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 11:07 



 
Profiel   

Albertina71 schreef
Ook van een sneltest krijg je een (papieren) uitslag en daar staan datum en tijd van de test op. Dan kun je dus zien of die 24 uur of ouder is.
Is de vraag of ze een sneltest of echt een zelftest bedoelen. Bij een zelftest heb je dat certificaat natuurlijk niet.

Melissa, wel vervelend als het allemaal zo slepend verloopt! Je leert er wel een hoop van. Qua test overigens; wij hebben die bij het Medical Center in Gouves laten doen - al weet ik niet waar op Kreta je nu zit.

Kreeg net een berichtje van TUI dat het mondkapje vanaf vandaag niet meer verplicht is in de buitenlucht. Dat verklaarde een hoop waar we net rondliepen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:14 



 
Profiel   

MoonWencke schreef
Albertina71 schreef
Ook van een sneltest krijg je een (papieren) uitslag en daar staan datum en tijd van de test op. Dan kun je dus zien of die 24 uur of ouder is.
Is de vraag of ze een sneltest of echt een zelftest bedoelen. Bij een zelftest heb je dat certificaat natuurlijk niet.

Melissa, wel vervelend als het allemaal zo slepend verloopt! Je leert er wel een hoop van. Qua test overigens; wij hebben die bij het Medical Center in Gouves laten doen - al weet ik niet waar op Kreta je nu zit.

Kreeg net een berichtje van TUI dat het mondkapje vanaf vandaag niet meer verplicht is in de buitenlucht. Dat verklaarde een hoop waar we net rondliepen :+


Ik zit op het moment in knossos, een dorpje boven heraklion. We zouden idd erg veel leren als we ook eindelijk aan het werk konden gaan. Zitten hier al bijna een maand en hebben alleen die 2 Training’s dagen gevolgd. Onze paspoorten zijn vandaag ook voor 2 dagen “ingenomen” door onze supervisors en we hebben geen idee waarvoor. We worden totaal niet op de hoogte gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 14:46 



 
Profiel   

Melissac, niet je paspoort of ID afgeven hoor. Bespreek dit meteen met je docent/ en of je ouders. Dat kan echt niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:59 



 
Profiel   

raket schreef
Melissac, niet je paspoort of ID afgeven hoor. Bespreek dit meteen met je docent/ en of je ouders. Dat kan echt niet!


Ik heb echt geen idee wat er op het moment allemaal gebeurd, ze hadden de paspoorten nodig voor de politie. Daar zijn we gister nog geweest, in eerste instantie was het dat we die vandaag terug zouden krijgen, nu is het ineens over 2 dagen.

We hebben om half 9 Griekse tijd een gesprek met zn allen en de docent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:00 



 
Profiel   

Het is echt een vreemd verhaal. Bespreek dit ook met je ouders. Wie is met zijn allen? Ik vind dat je nu al moet laten weten aan je docent dat ze jullie paspoort hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:19 



 
Profiel   

Inderdaad nooit je paspoort afgeven.
Gaat allemaal wel heel raar.
Hopelijk word het snel beter.

Zo ik heb mijn QR code op de telefoon. Dacht ff proberen. Kom er vast niet door. Maar ja hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 17:39 



 
Profiel   

Misschien heb je wat aan deze link. Die geeft microbiologische laboratoria in de buurt van Knossos, dus vooral Heraklion: https://www.xo.gr/search/?what=%ce%9c%c ... ocId=L3389

In Februari was het zo dat in Griekenland de maximum prijs voor een pcr test 60 euro was en een sneltest (geen zelftest) 20 euro. Als je een rondje gaat bellen voor een test, vraag dan wel naar de prijs en of de uitslag gebruikt kan worden om mee te vliegen/varen.

Hopelijk worden alle problemen opgelost en kun je straks je stage doen op Santorini!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 18:54 



 
Profiel   

Mellisac wat voor een opleiding volg je?
En idd nooit je paspoort inleveren! Hoop dat je stage verder wel goed verloopt.

Wij zitten nu op Samos, wat een mooi groen eiland. Genieten volop van alles. Wel schrikbarend hoe enorm de schade is va de aardbeving van oktober jongstleden. Mensen hun verleden, maat vooral toekomst helemaal in duigen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:58 



 
Profiel   

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een hele random vraag. Zijn er Griekse eilanden zonder krekels of zitten ze overal? :+

Klinkt misschien als een heel domme/rare vraag maar iemand uit ons vakantiegezelschap heeft migraine die getriggerd wordt door dat geluid, dus als ze overal zitten vallen de eilanden helaas af als reisoptie. Zou wel heel jammer zijn want ik ben er nu twee keer geweest en het is stiekem toch wel een beetje mijn favoriete vakantieland..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 22:41 



 
Profiel   

Krekels zitten echt overal.. Of je moet naar een koud land

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:37 



 
Profiel   

Palmboom95 schreef
Hoi! Ik kom even binnenvallen met een hele random vraag. Zijn er Griekse eilanden zonder krekels of zitten ze overal? :+

Klinkt misschien als een heel domme/rare vraag maar iemand uit ons vakantiegezelschap heeft migraine die getriggerd wordt door dat geluid, dus als ze overal zitten vallen de eilanden helaas af als reisoptie. Zou wel heel jammer zijn want ik ben er nu twee keer geweest en het is stiekem toch wel een beetje mijn favoriete vakantieland..


Of in het centrum van een druk stadje gaan zitten, waar geen groen is. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 23:52 



 
Profiel   

raket schreef
Het is echt een vreemd verhaal. Bespreek dit ook met je ouders. Wie is met zijn allen? Ik vind dat je nu al moet laten weten aan je docent dat ze jullie paspoort hebben.


We zitten hier in totaal met 9 personen.
Ze kunnen ons bij de luchthaven niet garanderen dat we voor 1 juli aan het werk zijn, als we daarna werken krijgen we dus ook niet betaald eind juli. Omdat het allemaal zo vaag blijft heb ik besloten om morgen terug naar huis te vliegen. Dat betekend dat ik een stage plek op Schiphol moet vinden.

@bonnelover ik volg de opleiding luchtvaart dienstverlening

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:42 



 
Profiel   

In Griekenland zijn veel dingen/zaken rommelig, zeker administratief.
Je stagebegeleiding vanuit je opleiding zou veel meer er bovenop moeten zitten en veel meer de leiding/initiatief moeten pakken.

Maar daar heb je nu niets aan, ik hoop dat je in Nederland snel een stageplek vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 06:53 



 
Profiel   

Electra63 schreef
In Griekenland zijn veel dingen/zaken rommelig, zeker administratief.
Je stagebegeleiding vanuit je opleiding zou veel meer er bovenop moeten zitten en veel meer de leiding/initiatief moeten pakken.

Maar daar heb je nu niets aan, ik hoop dat je in Nederland snel een stageplek vindt.

Helemaal mee eens :D. In zgriekenland gaat niets vanzelf.
Personeel van onze aannemer belt bijv. elke dag met de leveranciers van verlichting, sanitair, aluminium deuren en ramen, enz. wat de status is, gewoon om de vaart erin te houden. Dat hoeft een Nederlandse aannemer niet te doen. Die plaatst een bestelling en dan wordt het op de afgesproken datum geleverd en anders neemt de leverancier wel contact op.
Administratie en bureaucratie zijn echt verschrikkelijk in Griekenland. We hebben er 2 jaar geleden 3 dagen over gedaan om een Griekse soort BSN te krijgen en een Griekse bankrekening te openen. Dat doe je in Nederland op een ochtend! Zoveel loketten en zoveelformulieren! Daarna nog eens digitaal. En we hadden een Griekse juriste mee om ons overal mee te helpen. Zonder haar waren we er niet uitgekomen, of had het wekenlang en veel frustratie gekost. Nu lieten we ons leiden en verbaasden we ons vanaf de zijlijn. Zij had in Nederland gestudeerd, dus ze wist hoe het ook kan. Ze schaamde zich voor de rompslomp :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:39 



 
Profiel   

Albertina71 schreef
Electra63 schreef
In Griekenland zijn veel dingen/zaken rommelig, zeker administratief.
Je stagebegeleiding vanuit je opleiding zou veel meer er bovenop moeten zitten en veel meer de leiding/initiatief moeten pakken.

Maar daar heb je nu niets aan, ik hoop dat je in Nederland snel een stageplek vindt.

Helemaal mee eens :D. In zgriekenland gaat niets vanzelf.
Personeel van onze aannemer belt bijv. elke dag met de leveranciers van verlichting, sanitair, aluminium deuren en ramen, enz. wat de status is, gewoon om de vaart erin te houden. Dat hoeft een Nederlandse aannemer niet te doen. Die plaatst een bestelling en dan wordt het op de afgesproken datum geleverd en anders neemt de leverancier wel contact op.
Administratie en bureaucratie zijn echt verschrikkelijk in Griekenland. We hebben er 2 jaar geleden 3 dagen over gedaan om een Griekse soort BSN te krijgen en een Griekse bankrekening te openen. Dat doe je in Nederland op een ochtend! Zoveel loketten en zoveelformulieren! Daarna nog eens digitaal. En we hadden een Griekse juriste mee om ons overal mee te helpen. Zonder haar waren we er niet uitgekomen, of had het wekenlang en veel frustratie gekost. Nu lieten we ons leiden en verbaasden we ons vanaf de zijlijn. Zij had in Nederland gestudeerd, dus ze wist hoe het ook kan. Ze schaamde zich voor de rompslomp :o


Wij wisten idd dat ze hier rommelig zijn kwa administratie, nu door Covid is het erger zeggen ze. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat we hier al een maand zitten en niks aan het doen zijn.. We moesten een maand kunnen overbruggen en dat worden nu waarschijnlijk 2 maanden. Ze hebben ook stagiaires in Kos zitten, daar zit mijn hele klas. Die zijn al begonnen met werken, wij hebben de training nog niet eens afgerond. Waarom kan dat bij hun wel en niet bij ons?
Onze docent gaat er zelf ook niet achteraan en als we zeggen wat er gebeurd, zegt ze dat we er zelf achter aan moeten gaan. Pas toen ik gister zei aan de telefoon dat ik duidelijkheid wil is ze gaan rond bellen. En ook nu heb ik geen duidelijkheid want ze kunnen niet garanderen dat we voor 1 juli daadwerkelijk aan het werk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:17 



 
Profiel   

Albertina71 schreef
Electra63 schreef
In Griekenland zijn veel dingen/zaken rommelig, zeker administratief.
Je stagebegeleiding vanuit je opleiding zou veel meer er bovenop moeten zitten en veel meer de leiding/initiatief moeten pakken.

Maar daar heb je nu niets aan, ik hoop dat je in Nederland snel een stageplek vindt.

Helemaal mee eens :D. In zgriekenland gaat niets vanzelf.
Personeel van onze aannemer belt bijv. elke dag met de leveranciers van verlichting, sanitair, aluminium deuren en ramen, enz. wat de status is, gewoon om de vaart erin te houden. Dat hoeft een Nederlandse aannemer niet te doen. Die plaatst een bestelling en dan wordt het op de afgesproken datum geleverd en anders neemt de leverancier wel contact op.
Administratie en bureaucratie zijn echt verschrikkelijk in Griekenland. We hebben er 2 jaar geleden 3 dagen over gedaan om een Griekse soort BSN te krijgen en een Griekse bankrekening te openen. Dat doe je in Nederland op een ochtend! Zoveel loketten en zoveelformulieren! Daarna nog eens digitaal. En we hadden een Griekse juriste mee om ons overal mee te helpen. Zonder haar waren we er niet uitgekomen, of had het wekenlang en veel frustratie gekost. Nu lieten we ons leiden en verbaasden we ons vanaf de zijlijn. Zij had in Nederland gestudeerd, dus ze wist hoe het ook kan. Ze schaamde zich voor de rompslomp :o

Dat van je BSN en bankrekening is in Nederland ook echt niet altijd zo simpel als je niet uit Nederland komt, of in andere landen als je er niet vandaan komt :D Verder heb je helemaal gelijk inderdaad, het is vaak makkelijker als je mensen kent/lokaal bent maar ook dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:38 



 
Profiel   

Wat ontzettend jammer, Melissa! Daarvoor ben je niet naar Griekenland vertrokken. Heb je desondanks wel een beetje van je verblijf kunnen genieten? Ik duim voor je dat je snel een nieuwe stageplaats vindt.


Wij zijn vannacht thuis gekomen. Met zoontje was inmiddels alles weer goed. Hadden kinderparacetamol bij de apotheek willen halen, maar die was uitgerekend die dag door een feestdag gesloten :+ Volgende dag was het niet meer nodig. Lijkt erop dat een hoektand de boosdoener was. Snotneus was ook snel verleden tijd. Heb nu alleen zelf last van keelpijn. Toch lastig met airco de juiste balans te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 08:52 



 
Profiel   

MoonWencke schreef
Wat ontzettend jammer, Melissa! Daarvoor ben je niet naar Griekenland vertrokken. Heb je desondanks wel een beetje van je verblijf kunnen genieten? Ik duim voor je dat je snel een nieuwe stageplaats vindt.


Wij zijn vannacht thuis gekomen. Met zoontje was inmiddels alles weer goed. Hadden kinderparacetamol bij de apotheek willen halen, maar die was uitgerekend die dag door een feestdag gesloten :+ Volgende dag was het niet meer nodig. Lijkt erop dat een hoektand de boosdoener was. Snotneus was ook snel verleden tijd. Heb nu alleen zelf last van keelpijn. Toch lastig met airco de juiste balans te vinden.


Ik heb zeker van mn verblijf kunnen genieten! De huurbaas is ook echt een schat, daar heb ik net een heel gesprek mee gehad en hij begreep het ook niet. Ik kan elk moment gebeld worden door mn docent, ik ga er in principe van uit dat wij niet voor 1 juli aan het werk kunnen. Dat betekend dat wij pas eind Augustus betaald gaan worden en daar ga ik niet mee akkoord. Ik heb nog niks geboekt omdat ik eerst het gesprek wil afwachten.

Fijn dat het weer goed gaat met je zoon! Hebben jullie een goede vlucht terug gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 12:09 



 
Profiel   

melissac schreef
MoonWencke schreef
Wat ontzettend jammer, Melissa! Daarvoor ben je niet naar Griekenland vertrokken. Heb je desondanks wel een beetje van je verblijf kunnen genieten? Ik duim voor je dat je snel een nieuwe stageplaats vindt.


Wij zijn vannacht thuis gekomen. Met zoontje was inmiddels alles weer goed. Hadden kinderparacetamol bij de apotheek willen halen, maar die was uitgerekend die dag door een feestdag gesloten :+ Volgende dag was het niet meer nodig. Lijkt erop dat een hoektand de boosdoener was. Snotneus was ook snel verleden tijd. Heb nu alleen zelf last van keelpijn. Toch lastig met airco de juiste balans te vinden.


Ik heb zeker van mn verblijf kunnen genieten! De huurbaas is ook echt een schat, daar heb ik net een heel gesprek mee gehad en hij begreep het ook niet. Ik kan elk moment gebeld worden door mn docent, ik ga er in principe van uit dat wij niet voor 1 juli aan het werk kunnen. Dat betekend dat wij pas eind Augustus betaald gaan worden en daar ga ik niet mee akkoord. Ik heb nog niks geboekt omdat ik eerst het gesprek wil afwachten.

Fijn dat het weer goed gaat met je zoon! Hebben jullie een goede vlucht terug gehad?



Je krijgt dan eind augustus je salaris met terugwerkende kracht vanaf 1e werkdag, begin juli?
Dat heeft waarschijnlijk te maken, dat de salarisadministratie niet op tijd de gegevens heeft voor de salarisbetaling van juli, deze sluiten vaak nl. al de 1e week van de maand.
Je zou om een tussentijdse betaling/voorschot kunnen vragen i.v.m. je kosten voor levensonderhoud.
Een goede werkgever/stagebedrijf doet dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 12:14 



 
Profiel   

Dat klopt idd. Nu is het zo dat de luchthaven een Griekse bankrekening voor ons allemaal moet openen, anders kunnen ze het geld niet storten. Deze hebben ze nog niet aangevraagd, dus de kans is klein dat we in juli betaald gaan worden. Zo lang als dat ze die gegevens nog niet hebben kunnen ze natuurlijk ook niks met de administratie over het salaris.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 12:42 



 
Profiel   

melissac schreef
Dat klopt idd. Nu is het zo dat de luchthaven een Griekse bankrekening voor ons allemaal moet openen, anders kunnen ze het geld niet storten. Deze hebben ze nog niet aangevraagd, dus de kans is klein dat we in juli betaald gaan worden. Zo lang als dat ze die gegevens nog niet hebben kunnen ze natuurlijk ook niks met de administratie over het salaris.


Dat klopt.
Dat soort zaken duurt ook lang om te regelen.
Dit had allang aangevraagd moeten worden, bij je indiensttreding al.
Jammer voor je dat het zo slecht geregeld is.


IK heb net vakantie geboekt voor eind september. *\o/*
Met mijn zus toch weer naar Zakynthos, naar Laganas.
Naar het vorige hotel van Mel, ik ben daar paar jaar geleden geweest.
Ik vind de ligging daar perfect met een heerlijk strand.
De kamers zijn eenvoudig, maar daar slaap ik toch maar.
Ik heb ineens de knoop doorgehakt, anders blijf ik maar kijken en twijfelen.
Ik weet zeker, dat dit hotel en de locatie ideaal is voor mijn zus.
En voor mij maakt het niet veel uit, strand, zon en zee en lekker Grieks eten, meer wil ik niet.
Ik ben nu een beetje bekend op Zakynthos, dus ik ga lekker paar dagen toeren en een dagje varen.

Ik ga ook zeker eten bij het restaurant van Mel: Seaside!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 13:14 



 
Profiel   

Melissac, wat waardeloos joh dat het allemaal zo slecht geregeld is. Ik hoop dat er toch nog wat mogelijk is.

Electra, wat een heerlijk vooruitzicht! En nu maar hopen dat er geen vierde golf komt :=

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik mijn tickets nog om ga zetten. Ik vind 12 dagen eigenlijk best lang :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 13:18 



 
Profiel   

Electra63 schreef
melissac schreef
Dat klopt idd. Nu is het zo dat de luchthaven een Griekse bankrekening voor ons allemaal moet openen, anders kunnen ze het geld niet storten. Deze hebben ze nog niet aangevraagd, dus de kans is klein dat we in juli betaald gaan worden. Zo lang als dat ze die gegevens nog niet hebben kunnen ze natuurlijk ook niks met de administratie over het salaris.


Dat klopt.
Dat soort zaken duurt ook lang om te regelen.
Dit had allang aangevraagd moeten worden, bij je indiensttreding al.
Jammer voor je dat het zo slecht geregeld is.


IK heb net vakantie geboekt voor eind september. *\o/*
Met mijn zus toch weer naar Zakynthos, naar Laganas.
Naar het vorige hotel van Mel, ik ben daar paar jaar geleden geweest.
Ik vind de ligging daar perfect met een heerlijk strand.
De kamers zijn eenvoudig, maar daar slaap ik toch maar.
Ik heb ineens de knoop doorgehakt, anders blijf ik maar kijken en twijfelen.
Ik weet zeker, dat dit hotel en de locatie ideaal is voor mijn zus.
En voor mij maakt het niet veel uit, strand, zon en zee en lekker Grieks eten, meer wil ik niet.
Ik ben nu een beetje bekend op Zakynthos, dus ik ga lekker paar dagen toeren en een dagje varen.

Ik ga ook zeker eten bij het restaurant van Mel: Seaside!


Wat een lekker vooruitzicht! Zakynthos wil ik ook heel graag nog een keer naar toe.

Ik heb afgesproken dat ik tot 1 juli sowieso nog even blijf, als ik dan nog geen duidelijkheid heb of als ik het gevoel blijf houden dat ik naar huis wil dat ik dan ga. Ik wil het eerst toch nog even afwachten voordat ik net thuis zit en ze kunnen beginnen. Ik kan vanaf 1 juli elk moment zeggen dat ik naar huis wil dus dat is fijn. Ze gaat nu zelf ook wat druk achter de stagebegeleiders zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 15:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 291 van de 411 [ 10255 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen