Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 183 van de 286 [ 7140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 286  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

 
Profiel   

Druk op Ter Spegelt met de bokkers. :))
Had niet verwacht dat het zo nat zou zijn daar. Er vallen wel buien, maar vindt het niet dramatisch nat (woon hemlesbreed er 5,5 km van af). Dat is dus echt pech met de plaats.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:33 



 
Profiel   

Chubby schreef
Vlonders scheelt vast!

Weet iemand of een kleed zoals dit op de kale bodem kan, of leg ik hier nog een (ademend) grondzeil onder in de voortent?

https://www.obelink.nl/obelink-patio-rv ... 3511=10982

zoiets heb ik ook, maar ik leg er wel een zeil onder, anders kan je dat tapijt weggooien na een nattige vakantie

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:39 



 
Profiel   

Wij hebben er ook altijd een waterdicht grondzeil onder. Eerst zo'n opblaasbare maar hadden steeds ruzie met dat ding omdat de opblaasbare randen aan elkaar geplakt zaten, kreeg ik m niet opgeblazen. Nu dus een ruim grondzeil met de randen opgerold.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 11:56 



 
Profiel   

Wij zijn generale repetitie aan het doen voor de vakantie staan op camping Exloo
Alles werkt zoals we willen, omvormer gaat als een tierelier en zonnepaneel ook...

Windscherm is super..

Dus nog effe wachten en dan kunnen we gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 15:30 



 
Profiel   

Charaz schreef
Wat toevallig Zonnebloem wij staan daar nu ook

Ow leuk! Staan jullie er nog lang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 18:14 



 
Profiel   

Pff kan iemand die wind uitzetten?
Caravan schud alle kanten op. Nu niet zo fijn om vlakbij het IJsselmeer te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 23:25 



 
Profiel   

Morgen coronatest en daarna hopelijk onderweg naar Zweeds Lapland! *\o/*

We gaan in een paar dagen naar Abisko rijden, dan met het openbaar vervoer naar Nikkaluokta en dan lopen we in een week ca. 105 kilometer terug naar de auto over de Dag Hammarskjöldsleden, die voor een deel de Kungsleden volgt. Met de tent op de rug, ik verheug me op heel erg mooie kampeerplekjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 23:44 



 
Profiel   

Wauw wat een avontuur BK!! Ben benieuwd naar foto’s!!
Vooral ook van jullie set up aangezien dat heel minimaal zal zijn als je alles met je mee draagt. Hoe doe je dat met eten enzo? Neem je dat ook mee in die rugzak? Zoveel vragen :')

Wij wilden volgende week onze zelfbouw camper-trailer een keer gaan opzetten als proef. Maar er zit nog geen rego (nummerplaten) op. We hebben hem indertijd ongeregistreerd gekocht en nooit geregeld omdat er nog veel werk aan was en hij dus toch nog niet de weg op ging.
Nu moeten we dus naar het kantoor om dat te regelen maar we gaan hier eerst weer 4 dagen in hard lockdown. Dat moet nog even wachten dus |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 02:03 



 
Profiel   

Wat cool BK, ik zou ook graag foto's zien!

Wist niet dat het zo slecht ging bij jullie Barramundi, schiet het vaccineren niet op? Sterkte met de lockdown (al merk je er misschien niet zo veel van als je al vrij afgezonderd leeft)

De wind is uit Fique :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 05:52 



 
Profiel   

Tsja, wat is slecht… er zijn 6 gevallen Delta in de community vastgesteld. Dat is hier reden voor lockdown :+ Het is (voorlopig) ook maar voor een paar dagen, maar net als wij wat willen regelen.
Vaccineren gaat hier traaaaaaaaaggg…. Geloof nu iets van 15-20% vd bevolking gedaan.

We kunnen de komende dagen in ieder geval lekker verder klussen aan de trailer.
Mijn man is bezig met elektra aanleggen en ik ben de oude tent aan het verknippen om als regendoek voor mijn eendenkooi te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 06:01 



 
Profiel   

Wij vertrekken over een paar dagen weer voor 2 weken naar Overijssel( durfden risico buitenland niet aan nu)
Ik zoek nog tips voor het meenemen van onze hond..
Onze vorige hond was rustig en lag gewoon los bij de tent of als het moest aan lange lijn...
Dat bleek met onze jonge hond vorig jaar niet zo'n succes...probleem is dat zo enthousiast is dat ze op alles reageert..dus aan de lange lijn is niet zo' n succes.. nu wil ik graag dit jaar een soort stukje afzetten aan de tent zodat ze los kan maar niet weg kan en niks ziet...maar hoe?
Prikpaaltjes met winddoek was tot nu het idee..iemand nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 07:42 



 
Profiel   

Schapennet?
Of prikpaaltjes met een schrikdraadje laag zetten? Op accu? Als ze dat eenmaal weten kan de prik er meestal wel afblijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 07:46 



 
Profiel   

Een puppyren van Witjes? Gebruik ik ook voor de honden. Kan officieel niet tegen regen, maar dan koop ik voor het volgende nest wel een nieuwe puppyren ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 08:02 



 
Profiel   

Een puppyren is misschien ook nog wel idee idd...
Probleem is dat ze daar net als met schapennet doorheen kan kijken..ik ben een beetje bang dat ze dan alsnog geen rust neemt..dus vandaar dat ik op zoek was naar iets waar ze niks door ziet...maar kan haar natuurlijk ook gewoon af en toe verplicht laten rusten in bench ofzo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 08:05 



 
Profiel   

O nu snap ik wat je wilt. Ik dacht dat de lijn het probleem was.
Onze hond pakte voorheen ook nooit zijn rust.
Die deden wij af en toe verplicht in de caravan met het onderdeurtje dicht.
Misschien inderdaad gewoon af en toe in de bench...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 08:08 



 
Profiel   

fique schreef
Pff kan iemand die wind uitzetten?
Caravan schud alle kanten op. Nu niet zo fijn om vlakbij het IJsselmeer te zitten.


Ik wil de regen uit en de {:} terug. Kan dat ook geregeld worden

Barramundi als ik jou zo hoor zo blij dat we hier minder strenge regels hebben als bij jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:07 



 

Gaaf, black_kelpie! Ik ben ook benieuwd naar jullie tent en hoe je dit doet met water en eten. Ooit ga ik ook zoiets doen. Heel gaaf plan! Goeie reis en heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:32 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Charaz schreef
Wat toevallig Zonnebloem wij staan daar nu ook

Ow leuk! Staan jullie er nog lang?


Wij zijn vandaag vertrokken, hebben er een week gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:37 



 
Profiel   

Ik ging vanmorgen even naar Bergeijk en zag een ware camping uittocht. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:00 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Ik ging vanmorgen even naar Bergeijk en zag een ware camping uittocht. :')

Ja hier zijn er ook een hoop weg gegaan.
Maar druppelt langzaam ook weer wat binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:14 



 
Profiel   

Ben nu na 2 dagen de regen al.spuugzat...

Effe snel van beetje zon genieten


[ img ]


Baramundi hoe komt bij jullie de vaccinatie graag zo laag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:17 



 
Profiel   

Onze coronatests zijn negatief dus we kunnen weg *\o/*

Barramundi schreef
Wauw wat een avontuur BK!! Ben benieuwd naar foto’s!!
Vooral ook van jullie set up aangezien dat heel minimaal zal zijn als je alles met je mee draagt. Hoe doe je dat met eten enzo? Neem je dat ook mee in die rugzak? Zoveel vragen :')

Foto's worden zeker gemaakt dus dat komt goed :D

De spullen die we meenemen zijn redelijk minimaal, maar zou allemaal nog lichter kunnen. Al die spullen aanschaffen is knetterduur, hoe lichter hoe duurder, dus we gebruiken ook een aantal dingen die wat zwaarder zijn die we al hadden.

Mijn hond gaat ook mee, voor haar moeten ook spullen mee die je anders natuurlijk niet mee zou nemen. Daarom hebben we bijvoorbeeld ook geen ultralichte matjes, haar nagels maken daar probleemloos gaten in :+
Haar gevriesdroogde voer neemt ze zelf mee in haar rugzak.

Eten nemen we indaad mee, dat is ook het leeuwendeel van het gewicht. Er zijn onderweg een paar hutten waar je eten en bijvoorbeeld gasblikjes kunt kopen, maar dat moet daar allemaal per helikopter ingevlogen worden en is dus ontzettend duur. Dat doen we alleen als we niet genoeg blijken te hebben. We nemen gevriesdroogde maaltijden mee waar je alleen gekookt water aan toe hoeft te voegen. We nemen broodvervangers mee, een soort kleine crackers met hoge voedingswaarde. Verder proteïnerepen, noten, chocolade, pindakaas, kaas (gevacumeerd in kleine stukken mee uit Nederland, die Zweden kunnen geen kaas maken :Y) )... als het maar flink calorieën heeft :D

Gelukkig wordt de rugzak elke dag lichter omdat je behoorlijk wat eet :')

Balen dat je eerst in lockdown moet weer -O-


culaccino schreef
Gaaf, black_kelpie! Ik ben ook benieuwd naar jullie tent en hoe je dit doet met water en eten. Ooit ga ik ook zoiets doen. Heel gaaf plan! Goeie reis en heel veel plezier!

Dank je :D Wij wilden dit ook al heel lang. Een paar jaar geleden hebben we 3 dagen op de Hardangervidda in Noorwegen gelopen met tent, toen wisten we wel zeker dat we deze tocht een keer wilden gaan doen. Het jaar daarna kampte ik met rugproblemen en vorig jaar was het sowieso geen optie (en ook nog steeds die rug). Maar nu is het dan eindelijk zover *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:23 



 

Joepieee! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd en geniet er van

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:31 



 
Profiel   

Interessant om te lezen allemaal BK!! Leuk dat de hond ook meegaat! Hihi, haar eigen eten dragen!!

Citaat
Gelukkig wordt de rugzak elke dag lichter omdat je behoorlijk wat eet :')
Ik zou geloof ik op de eerste dag alles opeten :')

@Echwel: deels omdat er (te) weinig vaccins zijn, bereidheid is lang erg laag geweest omdat we hier relatief weinig last van covid gehad hebben.
Je hondjes genieten er lekker van in de zon! Hopelijk blijft het weer zo!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 183 van de 286 [ 7140 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 286  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen